ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Advertisements

Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
ΕΛΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΘΥΓΑΤΕΡΑ
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας (Λειτουργία των Πιστών)
12. Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΕΛΙΔΕΣ
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
25. « Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Γάμος.
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Καταρχήν να επισημάνουμε ότι με τον όρο ανθρωπολογία δεν εννοούμε την φυσιολογία και βιολογική εξέταση του ανθρώπου. Ο άνθρωπος.
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η αγιαστική ιδιότητα του νερού βασίζεται στην ενέργεια επ΄ αυτού της χάριτος του Πανάγιου Πνεύματος. Τα Θεοφάνεια και η αποκάλυψη.
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΑΛΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
Τα φυτά της Αγίας Γραφής
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΒΑΘΜΟΙ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΚΕΥΗ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Οι Εκκλησίες του κόσμου
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Δικαιώματα Γυναικών στις θρησκίες
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ
Απο το Μυστηριο του Βαπτισματοσ και το Μυστηριο του Χρισματοσ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Θρυσκευτικα Ομάδα Ξεφτέρια: Γιάννης Σταν Ελένη Πατσιούρα
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
ΤΟ ΟΥΤΟΠΙΚΟΝ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Γιατι υπαρχει το κακο στον κοσμο;
Η δημουργία του ανθρώπου
Τί γιορτάζουμε ;. Το Σάββατο αυτό είναι αφιερωμένο στην νεκρανάσταση του Λαζάρου, το θαύμα που έκανε ο Ιησούς λίγο πριν αναστηθεί ο ίδιος εκ νεκρών. Σε.
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ

Ο Θεός δημιούργησε και ευλόγησε το πρώτο ζευγάρι. Η Εύα ήταν σάρκα από τη σάρκα του Αδάμ – συμπορευτής του στο δρόμο για την τελείωση και την ένωση με το Θεό. Η αρχική αυτή ενότητα και κοινή πορεία διασπάστηκε από την πτώση του ανθρώπου.

Ο Χριστός ευλογώντας το Γάμο, μεταμορφώνει τα αποτελέσματα της πτώσης σε μια κοινωνία ενότητας του ανδρογύνου, μεταξύ τους και με το Θεό.

Η Εκκλησία ευλογεί και εντάσσει στο σώμα της την ένωση του άνδρα και της γυναίκας «εις σάρκα μίαν» με το μυστήριο του Γάμου. Με την ευλογία του Θεού, η ένωση αυτή γίνεται συζυγία, κοινωνία ζωής και σωμάτων.

Τελείωση των προσώπων Σωτηρία (θέωση) 1ος ΣΤΟΧΟΣ

2ος ΣΤΟΧΟΣ Η απόκτηση τέκνων. Τα παιδιά είναι ο καρπός της αγαπητικής σχέσης των συζύγων. Δημιουργία οικογένειας «κατ’ οίκον Εκκλησία».

Ο Απ. Παύλος ονομάζει «μέγα» το μυστήριο του Γάμου (Εφεσ Ο Απ. Παύλος ονομάζει «μέγα» το μυστήριο του Γάμου (Εφεσ. 5,32), διότι η ένωση του άνδρα και της γυναίκας «εις σάρκα μίαν» έχει ως πρότυπο την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία.

Ο συμβολισμός των τελουμένων στο μυστήριο του Γάμου Κατά την τέλεση του μυστηρίου του Γάμου χρησιμοποιούνται υλικά στοιχεία ως σύμβολα κάποιων βαθύτερων αληθειών.

Οι βέρες είναι η σφραγίδα της ένωσης αλλά και η έκφραση της σταθερότητας της σχέσης, της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοπροσφοράς των συζύγων.

Αλλαγή στις βέρες από την παράνυμφο (κουμπάρα)

Άρμοση των χειρών Ο Ιερέας ενώνει τα χέρια των νυμφευόμενων, πράγμα που σημαίνει την αδιάσπαστη ένωσή τους, αλλά και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός, ο οποίος οδηγεί τη γυναίκα προς τον άνδρα ως νυμφαγωγός, όπως κάποτε είχε οδηγήσει την Εύα προς τον Αδάμ.

Τα στέφανα είναι σύμβολα βασιλικά Τα στέφανα είναι σύμβολα βασιλικά. Με το γάμο δημιουργείται ένα νέο βασίλειο. Το σπίτι και η οικογένεια των δύο νεονύμφων. Ο Ιερέας αφού ευλογήσει τα στέφανα πάνω στο ευαγγέλιο, κάνει το σημείο του σταυρού πάνω από τα κεφάλια του και επικαλείται τον ίδιο τον Θεό, να τους στεφανώσει με δόξα και τιμή, στο νέο μικρό τους βασίλειο, όπου θα πρέπει να κυβερνήσουν με σύνεση, σοφία και δικαιοσύνη. Τα στέφανα του γάμου, υπενθυμίζουν επίσης τα στέφανα των μαρτύρων, τονίζοντας τη μαρτυρική διάσταση της Χριστιανικής ζωής και τις άμετρες θυσίες, που χρειάζεται να γίνουν μέσα στο γάμο, για να φτάσουν οι σύζυγοι στην τελείωση.

Αλλαγή των στεφάνων από τον παράνυμφο (κουμπάρο).

Το κοινό ποτήριο 1.Μας θυμίζει ότι κάποτε το μυστήριο του Γάμου γινόταν μαζί με τη Θεία Ευχαριστία και ότι οι νεόνυμφοι μεταλάμβαναν. 2. Υπενθυμίζει ότι οι σύζυγοι θα έχουν πλέον κοινή συμμετοχή στις χαρές και στις λύπες της ζωής.

«Ησαϊα χόρευε…» Ο χορός γύρω από το τραπέζι εκφράζει: Τη χαρά που συνοδεύει το Γάμο Την πορεία του ζευγαριού μέσα στον κόσμο

ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟΧΩΝ Βασικός σκοπός του Γάμου, σύμφωνα με την Εκκλησία, είναι: α) η δημιουργία απογόνων. β) η τελείωση των συζύγων ως προσώπων. γ) η ικανοποίηση των σωματικών και πνευματικών αναγκών του ζευγαριού.

2. Η ένωση των χεριών των νεονύμφων κατά τη διάρκεια της τέλεσης του Γάμου συμβολίζει: α) την επιβράβευση για την εντιμότητα της ζωής των νεονύμφων μέχρι το γάμο. β) την ανάδειξη των συζύγων σε συνδημιουργούς του Θεού. γ) την αδιάσπαστη ένωση του ζευγαριού.

3. Ο Απ. Παύλος στην προς Εφεσίους επιστολή ονομάζει το Γάμο μυστήριο «μέγα», γιατί: α) έχει μεγάλη χρονική διάρκεια. β) η ένωση του άνδρα με τη γυναίκα «εις σάρκαν μίαν» έχει ως πρότυπο την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία. γ) θεωρείται το σημαντικότερο από τα επτά μυστήρια της Εκκλησίας.

4. Όπως πληροφορούμαστε από τη Γένεση, η ενότητα του πρώτου ζευγαριού διασπάστηκε από την πτώση του ανθρώπου, με αποτέλεσμα την εμφάνιση του ανταγωνισμού και της έχθρας στις σχέσεις του άνδρα και της γυναίκας. Σωστό Λάθος

5. Όταν ο ιερέας ενώνει τα κεφάλια των νεονύμφων (άρμοση κεφαλών) με τα στεφάνια, φανερώνει την αδιάσπαστη ενότητα, αλλά και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός. Σωστό Λάθος

6. Το μυστήριο του Γάμου ενώνει τους συζύγους με τη θεϊκή ευλογία, αγιάζει τα υλικά στοιχεία του γάμου και προβάλλει ως πρότυπο της αγάπης των συζύγων τη σχέση Χριστού και Εκκλησίας. Σωστό Λάθος

7. Το κοινό ποτήριο δηλώνει τη συμμετοχή του ζευγαριού στις χαρές και στις λύπες, καθώς επίσης και το γεγονός ότι το μυστήριο του Γάμου ετελείτο μέσα στη Θεία Ευχαριστία. Λάθος Σωστό