Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Tηλεματική- Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας Παπακωνταντίνου Σωτήρης ΑΜ:968.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Βασικές έννοιες των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο Συνάντηση 1 η.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος Συνάντηση 5

Περιεχόμενο - Μικροδιδασκαλια Συζήτηση/σχολιασμός σχεδίου μαθήματος - Μικροδιδασκαλια Συζήτηση/σχολιασμός σχεδίου μαθήματος Ο ρόλος των ερωτήσεων Ήχος/ σχεδιασμός διερευνήσεων

Μικροδιδασκαλία Στοιχεία σημαντικά σε μια (μικρο)διδασκαλία; Ορθή χρήση όρων Οπτική Επαφή Ενθουσιασμός Κατανόηση περιεχομένου Χρήση ερωτήσεων Ρύθμιση ομάδων Ανταπόκριση στις ανάγκες των μαθητών

Σχέδιο Μαθήματος Η.Κ. Δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει; Πώς διαφέρει το σχέδιο μαθήματός σας από το δειγματικό σχέδιο; Χρήση ερωτήσεων στο μάθημα. Ποιος ο ρόλος τους; Αξιολόγηση Γνώση περιεχομένου

Ο ρόλος της γλώσσας και των ερωτήσεων στις Φ.Ε. Learning to become a legitimate participant in a community involves learning how to talk. (Wenger, 1998, p.105)

Η χρήση της γλώσσας στις φ. ε Η χρήση της γλώσσας στις φ.ε. Είναι σημαντική – είναι το εργαλείο το οποίο μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας, αλλά κάτι σημαντικό στις φυσικές επιστήμες είναι ότι πολλέ φορές αυτή η γλώσσα είναι διαφορετική από ότι είναι η γλώσσα της καθημερινότητας.

Ο ρόλος της γλώσσας Βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τις έννοιες, Βοηθά τους μαθητές να επικοινωνούν με τους άλλους, Τους κάνει να συμμετέχουν στη διαδικασία της μάθησης, Τους καθιστά γνώστες νέων ιδεών (Jones, 1988)

IRE/IRF διαλόγοι Έρευνες έχουν δείξει ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν ένα είδος διαλογου στην τάξη που ονομάζεται IRF/IRE Initiate-Response-Feedback (Evaluation) Δ: Τί χρώμα είναι ο ουρανός; Μ: Γαλάζιος Δ: Μπράβος είναι γαλάζιος

Προβλήματα IRF/IRE Οι περισσότερες ερωτήσεις είναι κλειστού τύπου και σχετίζονται με χαμηλότερα επίπεδα σκέψης (π.χ. ανάκληση) Οι περισσότεροι μαθητές δεν συμμετέχουν Είναι μια διαδικασία στην οποία οι μαθητές πρέπει να μαντεύουν τις απαντήσεις που θέλει ο εκπαιδευτικός.

Είδη ερωτήσεων

Τρόποι για να στηρίξουμε τον προφορικό και γραπτό λόγο; Ο δάσκαλος: Ερωτήσεις ανοικτού τύπου (π.χ. εφαρμογής) Στις ομάδες: Οδηγίες που θα τους βοηθήσουν να εργαστούν μαζί Δραστηριότητες που έχουν εφαρμογή γνώσης

Στόχοι Ποιος ο στόχος της δραστηριότητας; Γιατί κάνεις το πείραμα αυτό; Τί θέλεις να αποδείξεις; Μεθοδολογία Ποιες οι οδηγίες σου για το πείραμα αυτό; Τί πρέπει να προσέξει κάποιος για να κάνει σωστά το πείραμα; Αποτελέσματα Ποια τα αποτελέσματα του πειράματος και πώς τα έχεις αναπαραστήσει; Φράσεις που μπορούν να σε βοηθήσουν -Αυτό δείχνει ότι .... -Ένα επιπρόσθετο τεκμήριο είναι ... - Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι .... Συμπεράσματα Τί δείχνουν τα αποτελέσματα; Πόσο σίγουρος μπορείς να είσαι για τα αποτελέσματα; Τί θα μπορούσες να κάνεις για να βελτιώσεις τα αποτελέσματα;

Οικοδομιστική Προσέγγιση Παραδοσιακή Τάξη Οικοδομιστική Προσέγγιση Συγκεκριμένο Αναλυτικό Η μάθηση βασίζεται στην επανάληψη Οι μαθητές είναι δέκτες της γνώσης Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές εξετάσεις και ορθές απαντήσεις Η γνώση είναι στατική Προκαλεί τους μαθητές να ρωτούν ερωτήσεις Είναι διαδραστική και οικοδομεί στις γνώσεις των μαθητών Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να βοηθήσει τους μαθητές να οικοδομίσουν τη γνώση Η αξιολόγηση γίνεται με παρακολούθηση της εργασίας των μαθητών Η γνώση είναι δυναμική και αλλάζει συνεχώς με τις εμπειρίες

Χαρακτηριστικά αποτελεσματικής διδασκαλίας Παρακολουθήστε το βίντεο και σημειώστε ποια τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματική διδασκαλίας στις φ.ε. Avi file called Enhancing Learning – it is in the EDUE 340 folder

Ήχος και διάδοση ήχου Δραστηριότητα 1: (15 λεπτά) Περπατήστε από την τάξη μέχρι την καφετέρια, μέσα στην καφετέρια, έξω κοντά στο δρόμο και επιστρέψετε πίσω. Σημειώστε στην πορεία τους ήχουν που έχετε ακούσει (π.χ. Σχεδιάστε ένα χάρτη της διαδρομής και σε αυτόν να φαίνονται οι ήχοι).

Ήχος και διάδοση ήχου Δραστηριότητα 2: Ταξινομήστε τους ήχους σε 2 κατηγορίες (με δικά σας κριτήρια)

Ήχος και διάδοση ήχου Δραστηριότητα 3: Ακούστε τα 5 τραγούδια και σχεδιάστε τον ήχο στο τετράδιο σας: Τραγούδι 1 Τραγούδι 2 Τραγούδι 3 Τραγούδι 4 Τραγούδι 5

Ήχος και διάδοση ήχου Τί δείχνει η γραμμή που σχεδιάσατε για κάθε τραγούδι; Ένταση Τόνος Ρυθμός

Διερεύνηση χαρακτηριστικών ήχου Πού μεταδίδεται ευκολότερα ο ήχος (στερεά, υγρά ή αέρια); Πώς μεταδίδεται ο ήχος; Πώς μπορούμε να μεταβάλουμε την ένταση, τόνο και ρυθμό; Πώς μπορούμε να ηχομονώσουμε αποτελεσματικότερα;

Στόχοι μαθήματος για τον ήχο Ποια η έννοια; Ποια τα κομμάτια της έννοιας; Πώς θα εντάξω το μάθημα; Τί δεξιότητες θα διδάξω; Οργάνωση υλικών και ομάδων; Δραστηριότητες; (Ηλικία 10, 20 παιδιά)

Αναστοχαστικό ημερολόγιο Σχολιασμός 1 μικροδιδασκαλίας (έμφαση στα σημεία που έχουμε συζητήσει στην τάξη)