CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Από την Ελπίδα Σαμαλτάνη. Cyborg = κυβερνο - οργανισμός έννοια κυβερνητικής Τεχνολογικό κίνημα [Bertrand, Yves (1992). Σύγχρονες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ «Πώς θα τους το διδάξω;»
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Από Βίνα Τριγκάκη. «Π ΟΛΥΜΕΣΑ » Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Σενάριο.
Διδακτικά σενάρια.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η επιστήμη του Web.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Από την Ελπίδα Σαμαλτάνη

Cyborg = κυβερνο - οργανισμός έννοια κυβερνητικής Τεχνολογικό κίνημα [Bertrand, Yves (1992). Σύγχρονες εκπαιδευτικές θεωρίες] CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ Επικεντρώθηκε στη συστημική σύλληψη της διδασκαλίας. Υποστήριξε την εισαγωγή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Δημιούργησε την τεχνολογική θεωρία της εκπαίδευσης. Σχετίζεται με τη διεπιστημονικότητα της τεχνολογίας της εκπαίδευσης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ Β.Η τάση των υπερμέσων α) Θεωρία των επικοινωνιών β) Κυβερνητική γ) Συμπεριφορισμός Α.Η συστημική τάση CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πώς συνδέονται οι τάσεις του τεχνολογικού κινήματος με την εκπαίδευση; Η συστημική της εκπαίδευσης πηγάζει από τις έρευνες που αφορούν τη γενική θεωρία των συστημάτων ή συστημική. Η θεωρία των hypermedia προέρχεται από τις έρευνες στην κυβερνητική, στην τεχνητή νοημοσύνη, στις γνωστικές επιστήμες, στην πληροφορική και στις θεωρίες της επικοινωνίας, που έχουν ως αντικείμενο τη χρησιμοποίηση των media. Επέτρεψαν κυρίως να βελτιώσουμε την οργάνωση της διδασκαλίας και οδήγησαν στον παιδαγωγικό σχεδιασμό. Εξετάζει το τεχνολογικό περιβάλλον και την αλληλεπίδρασή του. Έδωσε στους χρήστες των συστημάτων την έννοια της ανάδρασης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

…ξεκινάμε από τον όρο τεχνολογία, που την ορίζουμε ως το σύνολο των στηριγμάτων δράσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδακτική διαδικασία. Κατατάσσουμε και τα cyborg στην τεχνολογία, επειδή, ως συνένωση του ανθρώπου με τα μηχανικά επιτεύγματά του, μπορεί να θεωρηθεί ως μέσο εφαρμογής επιστημονικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων με παιδαγωγικούς στόχους. Μιλάμε για cyborg της εκπαίδευσης θεωρώντας ως cyborg το μαθητή ή εκπαιδευτικό που χρησιμοποιεί τον υπολογιστή στη μαθησιακή ή διδακτική διαδικασία ως αναπόσπαστο μέρος του σώματός του. Για να συσχετίσουμε τα cyborg με την εκπαίδευση… CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΣ ΚΑΙ CYBORG Ενεργητική συμμετοχή στη μάθηση. Υποστηρίζει τη χρήση των Ν.Τ. στη διδακτική πράξη. Βασικά χαρακτηριστικά του εποικοδομισμού : Βασικά χαρακτηριστικά των cyborg : Επικοινωνία ανθρώπου - μηχανής και έλεγχος της ροής πληροφοριών. Αλληλεπίδραση ανθρώπου – μηχανής. Είναι συνένωση του ανθρώπου με τα τεχνολογικά του επιτεύγματα. Περιβάλλον κοινωνικής αλληλεπίδρασης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

CYBORG ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ο υπολογιστής χαρακτηρίζεται ως καθολική μηχανή, επειδή δεν επιβάλλει το είδος της πληροφορίας ούτε τον τρόπο επεξεργασίας. Η συστημική θεωρία ή θεωρία του ολισμού στηρίζεται στην έννοια της ολότητας, που προσεγγίζει τη γνώση ως ενιαίο όλο. Το cyborg περιλαμβάνει μια μοναδική σχέση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, στο βαθμό που η μηχανή (υπολογιστής) χρησιμοποιείται για την ανακάλυψη της γνώσης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΑ CYBORG ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Η δημιουργία μαθητών – cyborg έγκειται στη χρήση υπολογιστή ή βιντεοκάμερας, ώστε να ενεργοποιήσουν τους μηχανισμούς της ανατροφοδότησης και να αναζητήσουν την αληθινή εικόνα των πραγμάτων. Το ρεύμα των hypermedia ενδιαφέρεται για την ψηφιακή επεξεργασία των εικόνων. Η εικόνα στον κυβερνοχώρο γίνεται η ίδια μια μηχανή που λειτουργεί αυτόνομα. Η εικόνα είναι το πρότυπο του υπερκειμένου και των υπερμέσων. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΑ CYBORG ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Στη δεκαετία του ’80 ο υπολογιστής χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή περιβαλλόντων μάθησης με εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης. Σήμερα οι έρευνες αφορούν τεχνικές παρουσίασης της γνώσης με μια «ανοιχτή τεχνολογία αλληλεπίδρασης μεταξύ ενός υπολογιστή και ενός ατόμου». Η συσχέτιση cyborg και εκπαίδευσης έγκειται στην τεχνολογία αλληλεπίδρασης μεταξύ υπολογιστή - μαθητή, δηλαδή στην τεχνητή συνένωσή τους με σκοπό την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

CYBORG ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ Η τεχνολογία των συστημάτων δυνητικής πραγματικότητας υλοποιεί το βασικό πρόγραμμα της κυβερνητικής. Στηρίζονται σε μια ψηφιακή τεχνολογία εμβάπτισης (immersion) μέσω του υπολογιστή με τη βοήθεια διάφορων gadgets. Έτσι προκύπτει η αμεσότητα ανθρώπου-μηχανής από μια αμφίδρομη σχέση αλληλεπίδρασης. Η συσχέτιση μεταξύ cyborg, κυβερνητικής και εκπαίδευσης (κονστρουκτιβισμός) οφείλεται στις κοινές βασικές έννοιες που υιοθετούν: αλληλεπίδραση, ανατροφοδότηση, επικοινωνία, αμεσότητα ανθρώπου – υπολογιστή. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΝΕΥΡΟΑΝΑΔΡΑΣΗ Χρησιμοποιείται για τη θεραπεία μαθησιακών δυσκολιών με τη βοήθεια ενός συστήματος ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Είναι μια συμπεριφοριστική μέθοδος. Είναι μια μαθησιακή διαδικασία που εκπαιδεύει το άτομο να μεταβάλλει την εγκεφαλική του δραστηριότητα. Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τη μετάβαση από την ανθρώπινη στη σαϊμποργιανή κατάσταση με κατάλληλα λογισμικά και ηλεκτρονικό εξοπλισμό για εκπαιδευτικούς σκοπούς; CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τα cyborg είναι ήδη κομμάτι της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Δεν περιορίζεται πια σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας, αλλά σε θεωρίες, επιτεύγματα και προσδοκίες της τεχνολογικής επιστήμης. Επίλογος CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG Από την Ελπίδα Σαμαλτάνη

ΟΡΙΣΜΟΣ Η τέχνη των cyborg ερευνά τις έννοιες του σαϊμποργκισμού, ειδικότερα τις στενές σχέσεις μεταξύ του σώματος και της τεχνολογίας. Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG Εξετάζει τη σχέση του ανθρώπου με τα εργαλεία και τις μηχανές. Δίνει έμφαση στη σχέση καλλιτέχνη και τεχνολογίας.

Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΩΝ CYBORG α) Δυϊσμός στην αντίληψη των εννοιών β) Γραμμικός και κυκλικός τρόπος αντίληψης των φαινομένων γ) Σχέση μεταξύ αισθητικής και αντίληψης του «ωραίου» Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG Για να κατανοήσουμε την αισθητική των cyborg, θα πρέπει να ξεπεράσουμε τις παρακάτω αντιλήψεις:

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ Ελληνική μυθολογία : Ίκαρος, Πέλοπας Αιγυπτιακή μυθολογία : Όσιρις Καβαλιστική μυθολογία : golem Σύγχρονη μυθολογία : Φρανκενστάιν Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΟΡΦΕΣ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG «Φωτιά», 1566 Giuseppe Arcimboldo «Αυτόματη μηχανή», 1760 Friedrich von Knauss «Μηχανικό κεφάλι», 1921 Raoul Hausman

ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG 1928 “O κομήτης Doom” Edmond Hamilton 1944 “No woman born” C. L. Moore 1972 Martin Caidin

ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ 1976 Isaac Asimov 1984 “Ο νευρομάντης” 1980 D.C. Comics “Teen Titans” Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG

Cyborg Superman Ο άνθρωπος των $ Σειρά κινουμένων σχεδίων Cyborg Teen Titan Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Τηλεοπτικές σειρές

Peter Paul RubensSkai Fowler «Ένωση νερού και γης» Ψηφιακή εποχή (δεκαετία ’90) Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Ζώα - cyborg Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ t=1&end=10& display=photoshop

Woody Vasulka … Σύστημα video που μετασχηματίζει εικόνες ψηφιακά και δυναμικά … και Steina Vasulka Δημιουργία ηλεκτρικο-οπτικο-μηχανικών περιβαλλόντων χρησιμοποιώντας την κάμερα ως προέκταση του ματιού. Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

David Tomas Πολυμεσικό έργο τέχνης Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Stelarc 1981 Η μηχανή που περπατάει Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Χρήση τεχνοεπιστημών Steve Mann «cyborg καθηγητής» Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Πλαστικές εγχειρίσεις Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Τέχνη της σάρκας, τατουάζ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Τέχνη του σώματος (body-art) Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

«Ανατομία ενός ανθρώπου» Leonardo Da VinciBob Thawley «Ανατομία ενός cyborg» Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

«Το cyborg και η σειρήνα» «Ο ψαράς και η σειρήνα» Mad Wasabi Frederick Leighton Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Davinator Δαβίδ ΆγγελοςΆγγελος MιχαήλMιχαήλ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Γλυπτική

Star trek Star wars ROBOCOP Ο εξολοθρευτής Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Κινηματογράφος

Ηλεκτρονικά παιχνίδια Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Η τέχνη του μέλλοντος αναδύεται αργά ως τέχνη των cyborg, μια διεισδυτική, αν και περιθωριακή διεθνή πρακτική. Επίλογος