Αξιολόγηση Διαδραστικών Συστημάτων Μέρος Β’ ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Multimedia Εφαρμογων
Advertisements

Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για σκοπούς.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Ανάπτυξη Διαδραστικών Συστημάτων
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
1 N=1 Ερευνητικά Σχέδια-Περίγραμμα Σύγκριση με σχέδια ομάδων Αιτιακή λογική-λειτουργικές σχέσεις Βασικό επίπεδο Τα σχέδια ΑΒ, ΑΒΑ, ABAB, ΑΒCBCB Το σχέδιο.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
© ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ Ιανουάριος 2011 Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 © ΕΚΛΟΓΙΚΟ.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΠΟΙΟΤΙΚΗ-ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
1 Σχεδιασμός της διεπαφής μιας πολυμεσικής εφαρμογής.
Γνωρίσματα των Χρηστικών Ιστοσελίδων. Κατά το πρότυπο ISO/DIS :  αποτελεσματικότητα (effectiveness)  αποδοτικότητα (efficiency)  ικανοποίηση.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Αξιολόγηση.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Πρακτικές δραστηριότητες
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση Διαδραστικών Συστημάτων Μέρος Β’ ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή

Κατηγορίες Μεθόδων Αξιολόγησης • Αναλυτικές τεχνικές: στο εργαστήριο χωρίς συμμετοχή χρηστών – αξιολόγηση από έμπειρους επιστήμονες του χώρου (expert reviews) ▫ Γνωστικό περιδιάβασμα (Cognitive Walkthrough) ▫ Ανάλυση πληκτρολογήσεων (Keystroke Level Model) ▫ Ευρετική αξιολόγηση (Heuristic Evaluation) • Πειραματικές τεχνικές: στο εργαστήριο με χρήστες ▫ Μέτρηση απόδοσης χρηστών (usability testing) ▫ Πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων (thinking aloud protocol) ▫ Καταγραφή ενεργειών υποκειμένων (user logging) • Διερευνητικές τεχνικές: στο πεδίο με χρήστες ▫ Παρατήρηση χρηστών (user observation) ▫ Ομαδική αξιολόγηση (field studies – multiple users) ▫ Συνεντεύξεις με χρήστες (semi-structured interviews) ▫ Συμπλήρωση ερωτηματολογίων (questionnaires) 2 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής

Πειραματική Αξιολόγηση  Το μέγεθος δείγματος πρέπει να είναι επαρκώς μεγάλο για να είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού των χρηστών.  Η πειραματική αξιολόγηση χειρίζεται και μετρά μεταβλητές:  Ανεξάρτητες (πλήθος επιλογών στα μενού, το στυλ της διεπιφάνειας, η σχεδίαση των εικονιδίων κλπ)  Εξαρτημένες (ταχύτητα επιλογής μιας εντολής, αριθμός σφαλμάτων κλπ)  Υπόθεση: μια αλλαγή στην τιμή της ανεξάρτητης μεταβλ. θα προκαλέσει μια συγκεκριμένη αλλαγή στην εξαρτώμενη μεταβλητή. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 3

Μέθοδοι Πειραματικής Αξιολόγησης Πειραματική ελεγχόμενη χρήση του συστήματος •Κλασσική τεχνική αξιολόγησης λογισμικού που παρέχει ποσοτικές μετρήσεις της απόδοσης του συστήματος όταν οι χρήστες εκτελούν προκαθορισμένες εργασίες. Πρωτόκολλα καταγραφής των σχολίων και της συμπεριφοράς των χρηστών. •Πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων (think aloud protocol) 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 4

Πειραματική ελεγχόμενη χρήση του συστήματος  Κλασσική τεχνική που παρέχει ποσοτικές μετρήσεις της απόδοσης του συστήματος όταν οι χρήστες εκτελούν προκαθορισμένες εργασίες.  Οι μετρήσεις γίνονται σε εργαστήρια, σε συνθήκες που προσομοιάζουν τις συνθήκες πραγματικής λειτουργίας.  Τα ποσοτικά δεδομένα είναι χρήσιμα όταν ελέγχουμε απόδοση συστήματος συγκριτικά με κάποιο άλλο στόχο απόδοσης.  Τα πειράματα μπορούν να συνδυάζονται με ποιοτικού χαρακτήρα μετρήσεις και παρατηρήσεις  συνεντεύξεις ή ερωτηματολόγια. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 5

Πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων  Η έμφαση δίνεται στην αποτελεσματικότητα του συστήματος και την ικανοποίηση του χρήστη.  Οι χρήστες εκφράζουν μεγαλόφωνα τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους καθώς αλληλεπιδρούν με το σύστημα.  Οι ενέργειες και οι σκέψεις του χρήστη καταγράφονται και στην συνέχεια αναλύονται.  Η μέθοδος απαιτεί λίγους πόρους και έχει αποδειχθεί πολύ αποτελεσματική. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 6

Πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων… Πλεονεκτήματα: •Ο αξιολογητής συνάγει συμπεράσματα για το νοητικό μοντέλο του χρήστη. •Αν η ακολουθία ενεργειών του χρήστη είναι διαφορετική από την αναμενόμενη για την εκτέλεση του έργου, συνάγεται ότι το σύστημα δεν είναι αρκετά σαφές. •Γίνεται η καταγραφή της ορολογίας που ο χρήστης χρησιμοποιεί, ώστε να ελεγχθεί αν αυτή είναι σε αντιστοιχία με αυτή που έχει χρησιμοποιηθεί στα εγχειρίδια και στη διεπιφάνεια του συστήματος. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 7

Πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων… Μειονεκτήματα: •Η μεγαλόφωνη έκφραση σκέψεων ίσως διαταράσσει τη συγκέντρωση του χρήστη, π.χ. μαθητής μικρής ηλικίας που προσπαθεί να λύσει ένα δύσκολο πρόβλημα. •Είναι δύσκολο σε πεπειραμένους χρήστες να εκφράσουν όλες τις σκέψεις τους αφού έχουν αυτοματοποιήσει πολλές ενέργειες τους, 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 8

Πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων- Μέθοδοι καταγραφής ενεργειών  Σημειώσεις αξιολογητή.  Λιγότερο δαπανηρή μέθοδος  Ηχογράφηση υποκειμένων.  Χρήσιμη σε πρωτόκολλα της κατηγορίας "ομιλούντων υποκειμένων".  Βιντεοσκόπηση υποκειμένων.  Απώλεια λεπτομέρειας, όπως εκφράσεις προσώπου κλπ, που καταγράφονται μόνο με κοντινότερη λήψη. Ανάγκη συγχρονισμού με εικόνα από την οθόνη.  Καταγραφή συμβάντων στον υπολογιστή (computer logging):  Καταγραφή σε επίπεδο πληκτρολόγησης. Υλικό μεγάλου όγκου, οπότε η ανάλυση τους είναι ιδιαίτερα επίπονη διαδικασία.  Καταγραφή συμβάντων από τους χρήστες (user logging)  υποκειμενικού χαρακτήρα. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 9

Διερευνητικές μέθοδοι  Αποσκοπούν στην διερεύνηση των χαρακτηριστικών ευχρηστίας του συστήματος μέσω καταγραφής των απόψεων του χρήστη.  Γίνονται στον φυσικό χώρο.  Δεν απαιτούν ειδικό εξοπλισμό.  Εφαρμόζονται σαν τεχνικές συμπερασματικής αξιολόγησης (το προϊόν είναι σε προχωρημένη φάση).  Κυριότερες Μέθοδοι:  Συνεντεύξεις χρηστών  Συμπλήρωση ερωτηματολογίων  Παρατηρήσεις πεδίου 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 10

Συνεντεύξεις χρηστών Άμεση επαφή του χρήστη με τον αξιολογητή. Πλεονεκτήματα: •ευελιξία (π.χ. το επίπεδο των ερωτήσεων μπορεί να αλλάζει ανάλογα με την περίπτωση) •δυνατότητα καταγραφής λεπτομερώς απόψεων χρηστών έναντι του συστήματος Μειονεκτήματα: •εγγενής δυσκολία ανάλυσης και σύγκρισης του υλικού και η συνεπαγωγή γενικών συμπερασμάτων •Αδυναμία να συνάγει κάποιος ποσοτικά συμπεράσματα. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 11

Ερωτηματολόγια Η ευκρίνεια στη διατύπωση των ερωτήσεων είναι βασικό χαρακτηριστικό των ερωτηματολογίων. Πλεονεκτήματα: •η διαχείριση ερωτηματολογίων και η συναγωγή συμπερασμάτων είναι πολύ πιο εύκολη από ότι στις συνεντεύξεις. Μειονεκτήματα: •Σε αντίθεση με τη συνέντευξη, λιγότερο ευέλικτα, αφού οι ερωτήσεις είναι καταγραμμένες και δεν μπορούν να αλλάξουν κατά περίπτωση. •Υποκειμενικότητα-αρνητική ψυχολογία αντίδρασης 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 12

Χαρακτηριστικά Ερωτηματολογίων 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 13

Τύποι ερωτηματολογίων Ανοικτές ερωτήσεις Κατά την γνώμη σας τα μηνύματα λάθους είναι ευκολονόητα; Κλειστές ερωτήσεις Χρησιμοποιείτε τα Πλήκτρα λειτουργιών (function keys) ; πάντα [ ], συχνά [ ], σπάνια [ ], ποτέ [ ]. Προκαθορισμένη κλίμακα πολλαπλών σημείων (multipoint scale) Παρέχονται επεξηγήσεις κατά την εγκατάσταση του λογισμικού; Δεν αφορά το παρόν σύστημα: καθόλου συνεχώς 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 14

Τύποι ερωτηματολογίων… Πίνακες Σημασιολογικών Αποχρώσεων (Semantic Differentials) Κυκλώστε τον αριθμό που ταιριάζει καλύτερα στην άποψη σας για τη διεπιφάνεια: Απλή Σύνθετη Αξιόπιστη Αναξιόπιστη Ελκυστική Απωθητική κλίμακας Likert: Πιστεύω ότι οι υπολογιστές μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση. Συμφωνώ έντονα Συμφωνώ Συμφωνώ με επιφυλάξεις Ουδέτερος Διαφωνώ ελαφρά Διαφωνώ Διαφωνώ έντονα 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 15

Τύποι ερωτηματολογίων… κατάταξη αντικειμένων Κατατάξτε τις παρακάτω λειτουργίες με βάση τη χρησιμότητα τους: (κλίμακα από 1-4, με 1 την πιο χρήσιμη λειτουργία: PASTE [ ]DUPLICATE [ ]GROUP [ ]CLEAR [ ] γενικές ερωτήσεις Βοηθούν στην εξακρίβωση του υποβάθρου του χρήστη. Ερωτήσεις για την ηλικία, το φύλο, τον τόπο διαμονής, την προηγούμενη εμπειρία σε υπολογιστές κλπ. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 16

Παρατήρηση πεδίου  Παρατήρηση των χρηστών στο φυσικό χώρο στον οποίο επιτελούν το έργο τους.  Πλεονεκτήματα:  μεγαλύτερη φυσικότητα ενεργειών του χρήστη, εντονότερο το ομαδικό πνεύμα στη δράση του, αφού βρίσκεται σε γνωστό τόπο με γνωστά μέλη ομάδας.  Μειονεκτήματα:  λιγότερη ποσοτική καταγραφή ενεργειών, πιθανόν οι συνθήκες καταγραφής να μην είναι απόλυτα ικανοποιητικές (θόρυβος). 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 17

Επιλογή μεθόδου αξιολόγησης  Εργαστηριακές/επιτόπου μελέτες  Εργαστηριακές: Ελεγχόμενος πειραματισμός – χάνουν φυσικότητα  Επιτόπου: Φυσικό περιβάλλον - θόρυβος/ενοχλήσεις  Υποκειμενική/αντικειμενική αξιολόγηση  Υποκειμενικές: γνωστική περιήγηση, ομιλούντα υποκείμενα. Πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι προδιαθέσεις/προκαταλήψεις του αξιολογητή.  Αντικειμενικές: ελεγχόμενα πειράματα. Δεν επηρεάζονται από προκαταλήψεις. Δεν δίνουν τόσο λεπτομερή πληροφορία. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 18

Επιλογή μεθόδου αξιολόγησης…  Ποιοτικές/ποσοτικές μετρήσεις  Ποσοτικές: μπορούν να αναλυθούν εύκολα στατιστικά.  Ποιοτικές: δύσκολη ανάλυση. Παρέχουν λεπτομέρειες που δεν μπορούν να αναπαρασταθούν με αριθμούς.  Παρεχόμενες πληροφορίες  Οι παρεχόμενες πληροφορίες μπορεί να διαφέρουν από χαμηλού επιπέδου (ποιά γραμματοσειρά είναι ευανάγνωστη;) μέχρι υψηλού επιπέδου (είναι εύχρηστο το σύστημα;).  Χαμηλού επιπέδου: ελεγχόμενα πειράματα  Υψηλού επιπέδου: ερωτηματολόγια/συνεντεύξεις  Παρεμβολές  Πόσο παρεμβάλλεται η μέθοδος αξιολόγησης στην συμπεριφορά του χρήστη; Πρέπει η παρουσία του αξιολογητή να είναι διακριτική. 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 19

Επιλογή μεθόδου αξιολόγησης…  Πόροι  Εξοπλισμός, χρόνος, χρήματα, άνθρωποι  Εμπειρία αξιολογητή  Έμπειρος αξιολογητής: αναλυτικές μέθοδοι  Πιο άπειρος αξιολογητής: ευρετικές μέθοδοι  Περιβάλλον αξιολόγησης 08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 20

08/11/2013Τμήμα Πληροφορικής 21 Καλό Βράδυ  Βασισμένο στο Κεφάλαιο 9 του βιβλίου.