Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Αναδόμηση Σχεδίου Μαθήματος ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Πέτρος Γεωργιάδης Σύμβουλος Επιστήμης, Υ.Π.Π.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
4.2 ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Μοντελοποίηση Μοντέλο + ποιώ Από τους φοιτητές: Αντωνίου Αντώνης Δημητρίου Γεωργία Σοφοκλέους Γαβριέλλα Σοφοκλέους Μαριλένα
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΜΦΕ)
1 Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης στο Δημοτικό Σχολείο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Επιστημολογική Επάρκεια
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Νικολάου Κατερίνα Παπαμιχαήλ Μαρία Χριστοδουλίδου Ελένη Χρίστου Χλόη.
Ποια είναι η διαδικασία της διερεύνησης; Έχω ένα πρόβλημα Η κυρία Καθαρούλα δεν καταφέρνει να καθαρίσει τους λεκέδες από τα ρούχα των παιδιών της και θέλει.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδακτική Φυσικών Επιστημών Χρυσός Δημήτριος Η μάθηση μέσω μικρών ερευνών.
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Συνέντευξη με νήπια.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Για να ελέγξουμε εάν ένας παράγοντας (π. χ
Βιολογία Γυμνασίου.
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
2. ΠΩΣ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΥΡΩ ΜΑΣ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»

Σκεπτικό Ανιαρές δραστηριότητες (επιδείξεις πειραμάτων, φύλλα εργασίας ) καλύτερα ενεργή συμμετοχή (προβληματισμός και σχεδιασμός πειραμάτων από τους μαθητές ) Απουσία σύνδεσης με τη καθημερινή ζωή Επιδίωξη – Να αναγνωρίζουν το ρόλο της υδροστατικής πίεσης στην καθημερινή ζωή. Για την έννοια αυτή δεν αρκούν 80λεπτά αλλά τουλάχιστον τρία 40λεπτα

Προϋπάρχουσες γνώσεις: -Να σχεδιάζουν ένα δίκαιο πείραμα -Να εντοπίζουν τους εξαρτώμενους παράγοντες σε ένα πείραμα

Επιδιώξεις: 1. Εννοιολογική κατανόηση 2. Επιστημολογική επάρκεια 3. Εμπειρίες με το φυσικό κόσμο 4. Δεξιότητες σκέψης και επιστημονικής μεθόδου

Στόχοι: 1. Να διαπιστώσουν μέσα από πείραμα ότι η υδροστατική πίεση εξαρτάται από το βάθος του υγρού. 2. Να εξηγούν το ρόλο της υδροστατικής πίεσης που εξαρτάται από το βάθος στα διάφορα φαινόμενα στην καθημερινή ζωή. 3.Να διατυπώνουν το λειτουργικό ορισμό της υδροστατικής πίεσης, περιγράφοντας με λεπτομέρεια τα στάδια πειράματος. 4. Να ελέγχουν τους πιθανούς παράγοντες που επηρεάζουν την υδροστατική πίεση διατυπώνοντας ένα σωστό πείραμα. 5. Οι μαθητές να διαπιστώσουν ότι η υδροστατική πίεση ασκείται (μέσω δυνάμεων) προς όλες τις κατευθύνσεις.

Δίνουμε το διαγνωστικό

Δραστηριότητα 1 πείραμα: παίρνουν τη μπαλίτσα και προσπαθούν να την βυθίσουν στο δοχείο με το νερό. καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους στο φύλλο εργασίας 1 Τέλος, οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν με λεπτομέρεια τα στάδια που ακολούθησαν στο πείραμα τα στάδια που ακολουθήσαμε για να διαπιστώσουμε την ύπαρξη της υδροστατικής πίεσης, λέγεται λειτουργικός ορισμός

Δραστηριότητα 2 Η δασκάλα καλεί τους μαθητές να προσπαθήσουν να προσδιορίσουν τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την υδροστατική πίεση και τους γράφει στον πίνακα. Ακολουθεί συζήτηση και στη συνέχεια καλεί την κάθε ομάδα να διατυπώσει το διερευνήσιμο ερώτημα για τον κάθε παράγοντα. Στο τέλος ανακοινώνει η κάθε ομάδα την εργασία της και προσδιορίζονται τα ερωτήματα τα οποία θα διερευνηθούν στη συνέχεια.

Δραστηριότητα 3 Πείραμα: οι μαθητές είναι χωρισμένοι σε ομάδες των 4. Η κάθε ομάδα παίρνει από ένα μπουκάλι, στο οποίο υπάρχουν τρεις τρύπες η μια κάτω από την άλλη και είναι κλειστές με πώματα από καρφοβελόνες. Συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας 2 φύλλο εργασίας 3.

Δραστηριότητα 4 Η δασκάλα διανέμει τα υλικά στις ομάδες και καλεί τους μαθητές να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας 4 σχετικά με το διερευνήσιμο ερώτημα της πυκνότητας, έχοντας υπόψη τους τα υλικά που έχουν στη διάθεσή τους. Πριν ξεκινήσουν να το συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας η δασκάλα κάνει κάποιες υποβοηθητικές ερωτήσεις ως προς τη διαδικασία του πειράματος. Το πείραμα που θα κάνουν θα είναι: Ένα ποτήρι με νερό από τη βρύση και βάζουμε ένα αυγό. Βλέπουμε ότι βυθίζεται. Μετά προσθέτουμε αλάτι και βλέπουμε ότι το αυγό καταφέρνει να επιπλεύσει.

Δραστηριότητα 5 – από το βιβλίο Κάνουμε επίδειξη στα παιδιά ένα άλλο πείραμα με το οποίο αποδεικνύεται ότι η υδροστατική πίεση ασκείται προς όλες τις κατευθύνσεις. Παίρνουμε ένα μπαλόνι το οποίο τρυπήσαμε με μια καρφίτσα σε διάφορα μέρη και το εφαρμόζουμε στο στόμιο μιας μπουκάλας με νερό. Αναποδογυρίζουμε την μπουκάλα και την πιέζουμε για να βγει το νερό από τις τρύπες του μπαλονιού. Καλούμε τα παιδιά να μας περιγράψουν τι παρατηρούν. Καταλήγουμε ότι το νερό εκτινάσσεται προς όλες τις κατευθύνσεις. Ρωτούμε τι αναγκάζει το νερό να εκτινάσσεται προς όλες τις κατευθύνσεις και τα παιδιά με λίγη βοήθεια αν χρειαστούν αναφέρουν ότι είναι λόγο της υδροστατικής πίεσης που συμβαίνει αυτό.

Ευχαριστούμε: Άρτεμις Καζαγκά Αθανάσιος Αντωνιάδης Βίβιαν Κωσταντίνου Μαρία Καραμαλίκη Μύρια Κύρου Αναστάσης Παύλου