ΠΑΚΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ «Διδακτική αξιοποίηση του περιβάλλοντος wikispaces για την ανάπτυξη μιας διαθεματικού τύπου εργασίας για το ΝΕΡΟ με μαθητές/ριες της Δ΄

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οικοτουρισμός & Aειφόρος Ανάπτυξη στην Ελλάδα
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Β΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ένταξη στο πρόγραμμα Σπουδών.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΚΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ «Διδακτική αξιοποίηση του περιβάλλοντος wikispaces για την ανάπτυξη μιας διαθεματικού τύπου εργασίας για το ΝΕΡΟ με μαθητές/ριες της Δ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου» Επιμέλεια Παρουσίασης Δρ Βασιλική Πιλάτου

Το ΝΕΡΟ στη Φύση ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Πρόγραμμα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης – Μαθησιακού Πεδίου «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Η ενότητα ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΦΥΣΗ εντάσσεται στο πλαίσιο του νέου Προγράμματος Σπουδών του Διδακτικού – Μαθησιακού Πεδίου «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη». Σύμφωνα με τη γενική φιλοσοφία του Προγράμματος αυτού, το σύγχρονο σχολείο οφείλει να εφαρμόζει Προγράμματα Σπουδών που: δίνουν απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα, καλύπτουν τις ανάγκες της σημερινής κοινωνίας, δίνουν έμφαση στη μαθητοκεντρική και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και στην ενεργητική δόμηση της γνώσης μέσα από επιλεγμένες πηγές πληροφόρησης και ειδικές διδακτικές στρατηγικές. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, μαθαίνουν πώς να ενεργούν, μαθαίνουν πώς να ζουν και να συνεργάζονται με τους/ις άλλους/ες.

Το ΝΕΡΟ στη Φύση «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» - Προσδοκώμενα αποτελέσματα 1η Θεματική Ενότητα: Διαχείριση υδάτινων πόρων 1ο Επίπεδο: Θεμελιώδεις γνώσεις να διακρίνουν τα νερά σε βασικές κατηγορίες. να εκτιμήσουν την αναλογία γλυκού σε σχέση με το συνολικό νερό στον πλανήτη. να περιγράψουν τη διαδικασία σχηματισμού πόσιμου νερού. να περιγράψουν προβλήματα που υπεισέρχονται στη διαδικασία παραγωγής και διανομής του πόσιμου νερού. να διαπιστώσουν ότι η χρήση του νερού από τον άνθρωπο έχει κόστος. 2ο Επίπεδο: Εντοπισμός ζητήματος/ προβλήματος να εντοπίσουν συνέπειες από την υπερβολική χρήση του νερού στους μεγάλους τομείς κατανάλωσης γλυκού νερού: την κατοικία, τη γεωργία και τη βιομηχανία. να συνδέσουν την καταστροφή της βλάστησης με τη μείωση των υπόγειων νερών. να εντοπίσουν προβλήματα σχετικά με το πόσιμο νερό στην περιοχή τους ή σε άλλες περιοχές της χώρας. να εντοπίσουν διαφορές στη χρήση και την κατανάλωση νερού σον τόπο τους και σε περιοχές του πλανήτη όπου υπάρχει έλλειψη νερού. 3ο Επίπεδο: Διερεύνηση ζητήματος/ προβλήματος να διερευνήσουν εάν στην περιοχή τους υπήρχαν βρύσες, ποτάμια και ρέματα που δεν υπάρχουν πλέον. να συνδέσουν το νερό με τη μυθολογία, την Ιστορία και τη Λογοτεχνία. να διερευνήσουν παραδοσιακές πρακτικές αειφόρου διαχείρισης του νερού στην κατοικία. να εντοπίσουν αν το νερό στην περιοχή τους είναι κατάλληλο προς πόση ή αν χρησιμοποιείται εμφιαλωμένο νερό. 4ο Επίπεδο: Δράσεις να διατυπώσουν προτάσεις για την ορθολογική χρήση του νερού υιοθετώντας ανάλογες στάσεις και συμπεριφορές. να κοινοποιήσουν τις προτάσεις στη σχολική κοινότητα. να διοργανώσουν εκδήλωση ευαισθητοποίησης για την ορθολογική χρήση και διαχείριση του νερού.

Το ΝΕΡΟ στη Φύση «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» - Προσδοκώμενα αποτελέσματα 2η Θεματική Ενότητα: Αειφόρο Σχολείο 1ο Επίπεδο: Θεμελιώδεις γνώσεις να προσδιορίσουν τις βασικές χρήσεις του πόσιμου νερού στο σχολείο. να προσδιορίσουν βασικές χρήσεις της ενέργειας. να αναφέρουν συγκεκριμένους τρόπους εξοικονόμησης νερού στο σχολείο ή/ και στο σπίτι. 2ο Επίπεδο: Εντοπισμός ζητήματος/ προβλήματος να καταγράψουν χρήσεις του νερού στο σχολείο ή/ και στο σπίτι και περιπτώσεις που γίνεται κατασπατάλησή του. να καταγράψουν περιπτώσεις που γίνεται άσκοπη χρήση της ενέργειας στο σχολείο. 3ο Επίπεδο: Διερεύνηση ζητήματος/ προβλήματος να διερευνήσουν εάν υπάρχουν ενεργοβόρες συσκευές στο σχολείο. να προσδιορίσουν ποιες καθημερινές συνήθειες συμβάλλουν στην υπερκατανάλωση ενέργειας στο σχολείο. να συνδέσουν καθημερινές συμπεριφορές με το ζήτημα της κατασπατάλησης νερού. να ερευνήσουν δυνατότητες βελτίωσης στις υποδομές/ εξοπλισμό του σχολείου, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας και νερού. 4ο Επίπεδο: Δράσεις να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν απλές πρακτικές εξοικονόμησης νερού και ενέργειας στο σχολείο. να σχεδιάσουν δράσεις εξοικονόμησης νερού και ενέργειας στο σχολείο σε συνεργασία με το Δήμο και το Σύλλογο γονέων. να ενημερώσουν τη σχολική και τοπική κοινότητα.

Το ΝΕΡΟ στη Φύση «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» - Προσδοκώμενα αποτελέσματα 3η Θεματική Ενότητα: Αειφόρος Διαχείριση Δασών 1ο Επίπεδο: Θεμελιώδεις γνώσεις να αποσαφηνίζουν ότι στη μεσογειακή χώρα μας κυρίαρχα φυτά είναι οι θάμνοι. να αναγνωρίσουν το σημαντικό ρόλο, αντιδιαβρωτικό και αντιπλημμυρικό των θάμνων. να απαριθμήσουν κινδύνους και απειλές των ελληνικών και μεσογειακών δασών. 2ο Επίπεδο: Εντοπισμός ζητήματος/ προβλήματος να εντοπίσουν σχέσεις μεταξύ της ελληνικής βλάστησης, του ανάγλυφου και του κλίματος της Ελλάδας. να προσδιορίσουν βασικές συνέπειες από την καταστροφή της μεσογειακής βλάστησης. 3ο Επίπεδο: Διερεύνηση ζητήματος/ προβλήματος να αναγνωρίζουν την πλούσια ποικιλότητα της ελληνικής βλάστησης και το σημαντικό ρόλο της στο περιβάλλον. να προσδιορίσουν βασικές αιτίες που οδηγούν στην υποβάθμιση του δάσους. να διερευνήσουν το καθεστώς προστασίας του προστατευόμενου δάσους, θαμνώνα ή εθνικού δρυμού της περιοχής τους. 4ο Επίπεδο: Δράσεις να σχεδιάσουν και να διατυπώσουν συγκεκριμένες λύσεις για την προστασία των δασών της περιοχής τους και της χώρας μας. να αναλάβουν πρωτοβουλίες σε θέματα προστασίας των δασών και πρώην δασικών εκτάσεων της περιοχής τους, παρατηρώντας και αναφέροντας συγκεκριμένες πρακτικές που συνιστούν απειλές, όπως η καταπάτηση και η υπερβόσκηση.

Το ΝΕΡΟ στη Φύση «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» - Προσδοκώμενα αποτελέσματα 4η Θεματική Ενότητα: Γεωποικιλότητα/ Ποιότητα του εδάφους και υπεδάφους 1ο Επίπεδο: Θεμελιώδεις γνώσεις να αναγνωρίζουν διαφορετικούς τύπους εδαφών. να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της διάβρωσης και της ερημοποίησης των εδαφών και των ακτών μέσα από φωτογραφίες. 2ο Επίπεδο: Εντοπισμός ζητήματος/ προβλήματος να προσδιορίσουν τους φυσικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη διάβρωση και την ερημοποίηση των εδαφών. να εντοπίσουν τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες που επιταχύνουν και επεκτείνουν το φαινόμενο της διάβρωσης και της ερημοποίησης. 3ο Επίπεδο: Διερεύνηση ζητήματος/ προβλήματος να διερευνήσουν τις συνέπειες που δημιουργεί το φαινόμενο της διάβρωσης και της ερημοποίησης σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. να ερευνήσουν εάν ο τόπος τους ανήκει στη ζώνη των ευαίσθητων για ερημοποίηση ή διάβρωση περιοχών της πατρίδας μας. να διαπιστώσουν ότι οι ανθρώπινες δραστηριότητες μετατρέπουν τη φυσική διαδικασία της διάβρωσης σε πρόβλημα. 4ο Επίπεδο: Δράσεις να επιχειρηματολογήσουν υπέρ της διατήρησης της ποιότητας του εδάφους και του υπεδάφους. να προτείνουν συγκεκριμένες λύσεις για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του προβλήματος της διάβρωσης και της ερημοποίησης στον τόπο τους. να αναλάβουν πρωτοβουλίες ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινότητας, για τη σημασία της αποτροπής της ερημοποίησης.

Το ΝΕΡΟ στη Φύση «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» - Προσδοκώμενα αποτελέσματα 5η Θεματική Ενότητα: Πολιτιστική Κληρονομιά και Πολιτισμική Ποικιλότητα 1ο Επίπεδο: Θεμελιώδεις γνώσεις να προσδιορίζουν τον όρο πολιτιστική κληρονομιά. να αναφέρουν 2-3 χαρακτηριστικά παραδείγματα από την πολιτιστική και την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου τους. να συνδέσουν στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς με το περιβάλλον τους. να αποσαφηνίσουν πότε η υποβάθμιση της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους είναι αποτέλεσμα φυσικών αιτιών και πότε ανθρωπογενών παρεμβάσεων. 2ο Επίπεδο: Εντοπισμός ζητήματος/ προβλήματος να εντοπίσουν 2-3 χαρακτηριστικά στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους που συνδέονται με τη χρήση πόρων της περιοχής τους. να προσδιορίσουν τη χρονική περίοδο κατασκευής αυτών των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς. να καταγράψουν παραδόσεις, έθιμα και προφορικές μαρτυρίες που σχετίζονται με τα μνημεία αυτά. να περιγράψουν και να εκτιμήσουν τη διαχρονική αξία που έχουν αυτά στη σύγχρονη ζωή της τοπικής κοινωνίας. να προσδιορίσουν 2-3 τρόπους ανάδειξης των χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς. να συνδέσουν τυχόν φθορές, εγκατάλειψη ή και περιβαλλοντική υποβάθμιση των χώρων αυτών με ανθρώπινες δραστηριότητες της περιοχής. 3ο Επίπεδο: Διερεύνηση ζητήματος/ προβλήματος να εξερευνήσουν με ποιους τρόπους θα προστατεύσουν και θα αναδείξουν τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς. να προβλέψουν τα αποτελέσματα από την πιθανή ανάδειξη και ένταξη των χώρων/ μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς στην ανάπτυξη της περιοχής τους. 4ο Επίπεδο: Δράσεις να διατυπώσουν προτάσεις ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας για την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής και πολιτισμικής κληρονομιάς. να "υιοθετήσουν" έναν από τους χώρους/ μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους και να αναλάβουν εθελοντική δράση σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές για την προστασία του. να κοινοποιήσουν τις αποφάσεις τους στη σχολική κοινότητα, στο Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και στις τοπικές αρχές.

Το ΝΕΡΟ στη Φύση «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» - Προσδοκώμενα αποτελέσματα 6η Θεματική Ενότητα: Φυσικές Καταστροφές/ Διαχείριση περιβαλλοντικών κρίσεων 1ο Επίπεδο: Θεμελιώδεις γνώσεις να περιγράψουν με απλό τρόπο το φαινόμενο της δημιουργίας των σεισμών και των φυσικών χαρακτηριστικών του. να ενημερωθούν για τα δευτερογενή/ συνοδά φαινόμενα των σεισμών. να ενημερωθούν ότι οι πρώτες ώρες μετά την εκδήλωση ενός σεισμού είναι οι πλέον σημαντικές για την ανεύρεση και διάσωση τυχόν θεμάτων. να πληροφορηθούν ότι ο ηφαιστειακός κίνδυνος στην Ελλάδα εστιάζεται στο "Σύγχρονο Ελληνικό Ηφαιστειακό Τόξο". να αναφέρουν τα συνοδά φαινόμενα των ηφαιστειακών εκρήξεων. 2ο Επίπεδο: Εντοπισμός ζητήματος/ προβλήματος να εντοπίσουν τους λόγους που η χώρα μας έχει πολλά ηφαίστεια και είναι η πλέον σεισμογενής χώρα στην Ευρώπη και έκτη στον πλανήτη. να προσδιορίσουν τις συνέπειες των σεισμών και των ηφαιστειακών εκρήξεων στον άνθρωπο και τις δραστηριότητές του. να συσχετίσουν τις απώλειες από μια σεισμική/ ηφαιστειακή καταστροφή με τα πολιτιστικά, κοινωνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά της περιοχής. να διαπιστώσουν ότι τα αποτελέσματα των σεισμών έχουν άμεση εξάρτηση από τα υλικά και τις μεθόδους κατασκευής των κτηρίων και τον πολεοδομικό σχεδιασμό μιας περιοχής. να εκτιμήσουν τη σημασία του σχεδιασμού κοινωνικής ετοιμότητας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το ΝΕΡΟ στη Φύση «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» - Προσδοκώμενα αποτελέσματα 6η Θεματική Ενότητα: Φυσικές Καταστροφές/ Διαχείριση περιβαλλοντικών κρίσεων 3ο Επίπεδο: Διερεύνηση ζητήματος/ προβλήματος να διερευνήσουν αν ο τόπος τους είχε υποστεί στο παρελθόν καταστροφές από σεισμούς και από δευτερογενή φαινόμενα όπως κατολισθήσεις ή καταπτώσεις. να διερευνήσουν αν ζουν σε περιοχή υψηλού σεισμικού κινδύνου. να αναλύσουν τις συνέπειες από τους σεισμούς. να συνδέσουν τα μέτρα πρόληψης με την αποτροπή ή τον περιορισμό των συνεπειών από τους σεισμούς και γενικότερα από τις φυσικές καταστροφές. να αναρωτηθούν για τις αξίες και τις ικανότητες που πρέπει να έχουν για τη διαχείριση κρίσεων. 4ο Επίπεδο: Δράσεις να εξασκηθούν στη διατήρηση της ψυχραιμίας σε περίπτωση σεισμού και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών. να συνειδητοποιήσουν την αξία της πρόληψης για την προστασία από τις φυσικές καταστροφές. να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας σχετικά με ενέργειες που πρέπει να κάνουν για να ελαχιστοποιήσουν τις συνέπειες από τους σεισμούς.

Το περιβάλλον wikispaces ΠΡΙΝ ή ΚΑΤΑ την έναρξη της εργασίας βοήθησε την εκπαιδευτικό στην οργάνωση του αντικειμένου της διδασκαλίας και του τρόπου δουλειάς των παιδιών, βοήθησε τα παιδιά να αποκτήσουν μια ενιαία και ολοκληρωμένη εικόνα για το θέμα και το περιεχόμενο της εργασίας που επρόκειτο να διαπραγματευθούν.

Το περιβάλλον wikispaces ΚΑΤΑ τη διάρκεια της εργασίας δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά για να επιλύσουν ένα πρόβλημα, να σχεδιάσουν μια έρευνα δράσης ή να προσεγγίσουν με διερευνητικό τρόπο ζητήματα που αφορούν την καθημερινή τους ζωή, επιτρέπει στους/ις μαθητές/ριες να αναπτύξουν πολυτροπικά κείμενα – αφού έχουν στη διάθεσή τους ήχο, βίντεο, φωτογραφίες, κ.ά. – που τους/ις ενθαρρύνουν να συμμετέχουν πιο ενεργά και στο σύνολό τους για την επίτευξη των στόχων της διδασκαλίας, δίνει τη δυνατότητα στους/ις μαθητές/ριες να επικοινωνούν μεταξύ τους, να παρακολουθούν την εξέλιξη της εργασίας της κάθε ομάδας και να παρεμβαίνουν στο βαθμό που χρειάζεται, ώστε να αξιολογούν και να αξιολογούνται και κυρίως να βελτιώνουν και να βελτιώνονται ως προς την ποιότητα της εργασίας τους.

Το περιβάλλον wikispaces Στο ΤΕΛΟΣ της εργασίας θα προκύψει ένα συνολικό/ ομαδικό αποτέλεσμα, το οποίο θα είναι προϊόν συλλογικής δουλειάς και προσπάθειας, αναμένεται ότι θα αυξηθεί το αίσθημα ικανοποίησης, και θα ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση των παιδιών, διότι θα αισθανθούν ως οι δημιουργοί αυτής της συλλογικής δουλειάς, τα παιδιά θα είναι σε θέση να ενημερώσουν τους συμμαθητές/ριες και τους/ις εκπαιδευτικούς άλλων τάξεων, αλλά και τους γονείς τους για τα αποτελέσματα της δουλειάς τους, οι μαθητές/ριες θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν/ αξιοποιούν τις γνώσεις που απέκτησαν σε παρόμοιες προβληματικές καταστάσεις ή σε θέματα/ ζητήματα της καθημερινής τους ζωής.

Το περιβάλλον wikispaces να αυξήσει το ενδιαφέρον τους και την επιθυμία τους να συμμετέχουν πιο ενεργά στη διδασκαλία, ότι θα ενισχύσει τον ομαδικό τρόπο δουλειάς, τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων στην ομάδα, ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να είναι πιο βελτιωμένα, και ότι τα παιδιά θα εξοικειωθούν με βασικές δεξιότητες που αφορούν στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία, δεδομένου ότι θα χειριστούν μια ποικιλία μαθησιακών περιβαλλόντων, δυναμικά εξελισσόμενων, πάντα με στόχο την επίτευξη των στόχων της διδασκαλίας/ διαθεματικού τύπου εργασίας.

Το περιβάλλον wikispaces - Εισαγωγή

Το περιβάλλον wikispaces – 1η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 1η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 1η Ομάδα Εργασίας Δραστηριότητα – Δημιουργία αφίσας

Το περιβάλλον wikispaces – 2η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 2η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 3η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 3η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 4η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 5η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 5η Ομάδα Εργασίας Δραστηριότητα – Επίσκεψη στη ΔΕΥΑ Λάρισας

Το περιβάλλον wikispaces – 5η Ομάδα Εργασίας Επίσκεψη στη ΔΕΥΑ Λάρισας

Το περιβάλλον wikispaces – 6η Ομάδα Εργασίας

Το περιβάλλον wikispaces – 6η Ομάδα Εργασίας

Διεύθυνση διαδικτυακού τόπου: http://pilatou.wikispaces.com