ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Β’ Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων Όμιλος Αγγλικής γλώσσας για μαθητές πρώιμης παιδικής ηλικίας: μια μελέτη περίπτωσης Αχιλλέας Κωστούλας.
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
«Θωράκιση της ανταγωνιστικότητας της εξωστρεφούς επιχείρησης στην εποχή της κρίσης Ημερίδα ΣΕΒΕ εις Ξάνθη «Έλεγχος της αγοράς. Προστασία καταναλωτή – προάσπιση.
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
Η Διδακτική του Νέου Σχολείου Επιστημολογία + Διδακτική 2016.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
John Dewey
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Διδακτική της Πληροφορικής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014 ΤΡΙΠΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Δρ. Βασίλης Σαμαράς Διευθυντής ΔΔΕ Κορινθίας

α. Το πρόβλημα και ο τρόπος προσέγγισής του Ο γενικός στόχος μας σ’ αυτή την ανακοίνωση είναι η επισήμανση της ανάγκης για την διαμόρφωση μιας ‘‘πραξιο-κεντρικής’’ Παιδαγωγικής, δηλ. μιας παιδαγωγικής, η οποία τοποθετεί στο κέντρο της, στον πυρήνα της, την μορφοποιούσα πράξη. ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

α. Το πρόβλημα και ο τρόπος προσέγγισής του Η εισήγηση αυτή εντάσσεται στα ευρύτερα πλαίσια της Παιδαγωγικής του Σχολείου Εργασίας. Αποτελεί μία σπουδή από την δική μας οπτική, βεβαίως εντός του γενικού θεωρητικού πλαισίου που διαμόρφωσαν ο J. Dewey, ο G. Kerschesteiner, ο C. Freinet, ο A. Ferriere, ο E. Claparede, ο J. Piaget (constructivism), και εν μέρει ο S. Papert (constructionism). ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

Ο Kerschensteiner ήταν ίσως ο πρώτος, που στα πλαίσια της Μεταρρυθµιστικής Παιδαγωγικής υπέδειξε τις µοιραίες συνέπειες µιας ατηµέλητης εργασίας. Αυτός προειδοποίησε: «Το σύνθηµα να εξυψώσουµε τις δηµιουργικές δυνάµεις του παιδιού µπορεί να προξενήσει µια ανήκουστη συµφορά», εάν λείπει η πειθαρχηµένη δύναµη της επιµεληµένης εργασίας. Ο Kerschensteiner ανέπτυξε στο «Σχολείο εργασίας» του, µε πλήρη αποφασιστικότητα, την «αρχή του εµπράγµατου» [Prinzip der Sachlichkeit]. Όµως το να είναι κανείς εµπράγµατος απαιτεί µια ελεγχόµενη ακρίβεια στην εργασία, η οποία δεν είναι δυνατή χωρίς την προαγωγή των χειρωνακτικών δεξιοτήτων. Γι’ αυτό τονίζει: «∆εν υπάρχει καµιά αξιόλογη δηµιουργία χωρίς µια αποκτηµένη ικανότητα», η οποία άλλωστε µόνο µέσα από την άσκηση µπορεί να επιτευχθεί. ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

C. Freinet ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΟΥ Pedagogy of Work ("Pédagogie du travail") - meaning that pupils learned by making useful products or providing useful services. - Co-operative Learning ("Travail coopératif") - based on co-operation in the productive process. - Enquiry-based Learning ("Tâtonnement experimental") - trial and error method involving group work. - The Natural Method ("Methode naturelle") - based on an inductive, global approach. - Centres of Interest ("Complexe d'intérêt") - based on children's learning interests and curiosity. ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

β. Ερωτήματα και διερωτήματα β. Ερωτήματα και διερωτήματα Γιατί τα ελληνικά σχολεία είναι κυρίως σχολεία της απραξίας, σχολεία του βιβλίου και του θρανίου και όχι σχολεία του εργαλείου και του εργαστηρίου; Είναι δυνατόν η αλήθεια και η ζωντάνια να εγκλείονται στις σελίδες των σχολικών βιβλίων και να μεταδίδονται από ‘‘δεύτερο χέρι’’ με την από καθ’ έδρας διδασκαλία; ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

β. Ερωτήματα και διερωτήματα β. Ερωτήματα και διερωτήματα Πού θα οδηγούσε το συνταίριασμα και η χρησιμοποίηση στην αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών μας: της μαθητείας και της αυτόνομης πράξης, της θεωρίας και της εφαρμογής, του θρανίου και του εργαστηρίου, του βιβλίου και του εργαλείου; ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

γ1. Οι αρχές λειτουργίας του ενεργητικού σχολείου γ1. Οι αρχές λειτουργίας του ενεργητικού σχολείου Η αρχή της εργασίας. Η αρχή της αυτενέργειας. Η αρχή της πρόσκτησης εποπτειών. Η αρχή της κριτικής και του αυτοελέγχου. Η αρχή της πρόσκτησης και της άσκησης στις μεθόδους του εργάζεσθαι. ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

γ2. Ο χαρακτήρας του ενεργητικού σχολείου γ2. Ο χαρακτήρας του ενεργητικού σχολείου Κατά την κρίση μας το Ενεργητικό Σχολείο δεν είναι δασκαλο-κεντρικό, αλλά μαθητο-κεντρικό. Δεν στοχεύει, δηλαδή, στην καθυπόταξη, στην χειραγώγηση και στον ιδεολογικό εμποτισμό των μαθητών, αλλά στην αυτονομία, στην χειραφέτηση και στην ολοκληρωμένη και ισορροπημένη ανάπτυξη των διαστάσεων της προσωπικότητάς τους: βουλησιακή, ηθική, νοητική, συναισθηματική, παραγωγική, αισθητική, σωματική. Δεν είναι σχολείο μόνον του θρανίου, αλλά και του εργαστηρίου· Δεν είναι σχολείο μόνον του βιβλίου, αλλά και του εργαλείου· Δεν είναι σχολείο μόνον γνωσιο-κεντρικό, αλλά και πραξιο-κεντρικό· δεν είναι ούτε ατομο-κεντρικό ούτε κοινωνιο-κεντρικό, αλλά πολιτο-κεντρικό· ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

γ3. Η Έννοια της Ενεργητικότητας, του Ενεργητικού. γ3. Η Έννοια της Ενεργητικότητας, του Ενεργητικού. Ενεργητική είναι η δράση εκείνη, η οποία τελείται σε ανταπόκριση μίας ανάγκης του ατόμου, και έχει κίνητρο εσωτερικό. Παθητική είναι η δράση εκείνη, η οποία τελείται από εξαναγκασμό του ατόμου και έχει κίνητρο εξωτερικό. ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

γ4. Λειτουργική Θεώρηση της Αγωγής και της Εκπαιδεύσεως. γ4. Λειτουργική Θεώρηση της Αγωγής και της Εκπαιδεύσεως. Η λειτουργική θεώρηση της αγωγής και της εκπαίδευσης των μαθητών στηρίζεται στις αντιλήψεις περί της φύσης του παιδιού και του εφήβου, στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους, στα χαρακτηριστικά της ορισμένης ηλικίας, κατά την οποία ασκείται η αγωγή και επιχειρείται η εκπαίδευσή τους. ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

γ5. Η Παιδαγωγία ως Πράξη Ενεργητική. γ5. Η Παιδαγωγία ως Πράξη Ενεργητική. Τί κάνει η σχολική αγωγή και η εκπαίδευση στην σκέψη, στην βούληση, στα συναισθήματα κ.τ.λ. των μαθητών; 1. Προκαλεί το ενδιαφέρον και την πρωτοβουλία των μαθητών; 2. Ενεργοποιεί και ασκεί τις βιολογικές λειτουργίες τους; 3. Κινητοποιεί και κατευθύνει τις παρορμήσεις τους; 4. Αφυπνίζει και ενδυναμώνει την βούλησή τους; 5. Διεγείρει την περιέργεια και τα κίνητρά τους; 6. Δημιουργεί δευτερογενείς ανάγκες και ενδιαφέροντα; ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

δ. Επιλογικά ερωτήματα Γιατί ομιλούμε διαρκώς για νέα γνώση, για την πρόσθεση νέων γνώσεων στο σχολικό πρόγραμμα, και όχι για την αξία χρήσης των προσφερομένων γνώσεων στα σχολεία; Γιατί δεν ομιλούμε για την αξία δράσης της σχολικής εργασίας, παρά μόνο για την παρακολούθηση μαθημάτων από τους μαθητές; Ποιό είναι το ιδανικό μας: Η απραξία ή η πράξη; Η αδράνεια ή η δράση; Και αν είναι η απραξία, τότε για ποιούς λόγους την προτιμούμε; ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1. Εξαρχόπουλου, Ν (19505). Εισαγωγή εις την Παιδαγωγικήν, 2ος τόμ., Αθήνα: εκδ. Ελικών. 2. Κονιδιτσιώτη, Β (19772). Η Νεωτέρα Παιδαγωγική και η Αρχή της Αυτενέργειας. Αθήνα. 3. Πολυχρονόπουλου, Πάνου (2002). Φιλοσοφία της Τεχνολογίας. Αθήνα: εκδ. Έλλην. 4. Πολυχρονόπουλου, Πάνου (1997). Νοείν και Ποιείν. Αθήνα: εκδ. Παιδαγωγία. 5. Πολυχρονόπουλου, Πάνου (1997). Η Σκοπιμότητα και η Σπουδαιότητα της Εκπαιδεύσεως των Μαθητών στον έμπρακτο Λόγο δια του Εμπράκτου Λόγου. Παιδαγωγικός Λόγος. 6. Πολυχρονόπουλου, Πάνου (υπό ετοιμασίαν). Τα Σχολεία της Πράξεως. Αθήνα: εκδ. Έλλην. 7. Πολυχρονόπουλου, Πάνου (υπό ετοιμασίαν). Παιδαγωγική Χειροτεχνία και Τεχνολογία. Αθήνα: εκδ. Έλλην. 8. Claparède, Ed (1953). Λειτουργική Παιδαγωγική, τεύχ. Α΄(μτφ. Χ. Πάτση) και τεύχ. Β΄ (μτφ. Γ.Α.Βασδέκη). Αθήνα: εκδ. Νέου Σχολείου. 9. Dewey, John (1916). Democracy and Education. New York: εκδ. McMillan. 10. Dewey, John (1925). Experience and Nature. New York: εκδ. Dover Publications. 11. Dewey, John (1938). Logic: The Theory of Inquiry. Carbondale: εκδ. SIU Press. 12. Dewey, John (1929). The Quest for Certainty. New York: εκδ. Capricorn Books. 13. Whitehead, Alfred (1985). The Aims of Education. New York: εκδ. The Free Press. Στην Ελληνική γλώσσα: Οι σκοποί της Παιδείας, (μτφ. Ι. Τσελεπίδου), Παιδεία, τόμ. Δ΄, τεύχ. 45-46, 1960. ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

δ. Η συμβολή της παιδαγωγικής τεχνολογίας στην αγωγή των νέων − μια αναπτυξιακή πρόταση διδασκαλίας ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

δ. Η συμβολή της παιδαγωγικής τεχνολογίας στην αγωγή των νέων − μια αναπτυξιακή πρόταση διδασκαλίας ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

δ. Η συμβολή της παιδαγωγικής τεχνολογίας στην αγωγή των νέων − μια αναπτυξιακή πρόταση διδασκαλίας ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

δ. Η συμβολή της παιδαγωγικής τεχνολογίας στην αγωγή των νέων − μια αναπτυξιακή πρόταση διδασκαλίας ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

δ. Η συμβολή της παιδαγωγικής τεχνολογίας στην αγωγή των νέων − μια αναπτυξιακή πρόταση διδασκαλίας ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

δ. Η συμβολή της παιδαγωγικής τεχνολογίας στην αγωγή των νέων − μια αναπτυξιακή πρόταση διδασκαλίας ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

Σας ευχαριστώ… ΗΜΕΡΙΔΑ Π.Ε.ΚΑ.ΤΕ. ΤΡΙΠΟΛΗ, 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014