ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κατανόηση προφορικού λόγου Ι Στρατηγικές στην κατανόηση προφορικού λόγου (Α.Ψάλτου, ΚΕΓ) Καταιγισμός ιδεών Προβλέψεις Χρήση παραγλωσσικών στοιχείων Προσοχή Επανάληψη Συνεργασία Στρατηγικές
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κατανόηση προφορικού λόγου ΙΙ Μεταφορά σε άλλη γλώσσα Σημειώσεις Επιβράβευση Χρήση κίνησης Ανάπτυξη πολιτισμικής αντίληψης Διαμεσολάβηση Ερωτήσεις
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κατανόηση προφορικού λόγου ΙΙΙ Επίπεδο Α΄ (αρχάριο) Πρώτη διδακτική πρόταση – Χρωματίζοντας ένα σκίτσο Ενδεικτική διάρκεια: 1- 2 διδακτικές ώρες Ομάδα-στόχος: παιδιά και ενήλικες Διδακτικός στόχος: κατανόηση οδηγιών Στρατηγικές: ενεργοποίηση προϋπάρχουσας γνώσης, σημειώσεις, χρήση αισθήσεων ή κίνησης, συνεργασία, μεταφορά Υλικό: 2 φωτοτυπίες ανά μαθητή Ενσωμάτωση δεξιοτήτων: παραγωγή προφορικού λόγου Βλ. http://www.greek-language.gr/greekLang/files/document/proposals/1_1.pdf
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Παραγωγή προφορικού λόγου Ι Στρατηγικές στην παραγωγή προφορικού λόγου (Α. Ψάλτου, ΚΕΓ) Ανασυνδυασμός Εξάσκηση σε πραγματικές συνθήκες Μεταφορά Εναλλαγή γλωσσικού κώδικα Παραγλωσσικά στοιχεία Χρήση συνώνυμης λέξης
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Παραγωγή προφορικού λόγου ΙΙ Αίτημα για διόρθωση λαθών Ομαδοποίηση λεξιλογίου Προετοιμασία προφορικού μηνύματος Αυτοαξιολόγηση Πρακτικές μνήμης με ακρωνύμια Εξάσκηση στους φθόγγους
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Παραγωγή προφορικού λόγου ΙΙΙ Επίπεδο Α' Πρώτη διδακτική πρόταση Ενδεικτική διάρκεια: 30 λεπτά Ομάδα στόχος: ενήλικες μαθητές Διδακτικός στόχος: παραγγελία φαγητού σε εστιατόριο Στρατηγικές: εξάσκηση στα φωνήματα, ανασυνδυασμός, εξάσκηση σε φυσικές περιστάσεις επικοινωνίας, αίτημα για βοήθεια από τον συνομιλητή, αξιοποίηση παραγλωσσικών στοιχείων, ερωτήσεις για επαλήθευση ή αποσαφήνιση, συνεργασία με συμμαθητές κτλ. Ενσωμάτωση δεξιοτήτων: κατανόηση γραπτού λόγου, παραγωγή προφορικού Υλικό: φύλλο εργασίας και κατάλογος παραγγελίας φαγητού Βλ. http://www.greek-language.gr/greekLang/files/document/proposals/3_1.pdf