Γεώργιος Κουρουπέτρογλου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Ισότιμη Πρόσβαση στην Πληροφορία και τη γνώση μέσω της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Ημερίδα με θέμα: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ γεφυρώνουμε.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Υπηρεσίες Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τυφλούς και άτομα με περιορισμένη όραση: Η εμπειρία της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από το ευρωπαϊκό.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
1 Συνολικός προϋπολογισμός έργου «Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2004 – 2006)» € Συνολικός προϋπολογισμός για.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/27 11/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Βασικές λειτουργιές Συστήματος Δρ. Βασίλης Τσέτσος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Χαράλαμπος Δούκας Μηχανικός Πληροφοριακών &
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Η Δια Βίου Μάθηση στις Σέρρες
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεώργιος Κουρουπέτρογλου Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού 14-15 Μαΐου 2013 Πληροφοριακό Σύστημα διαρκούς παρακολούθησης Δοµών Eιδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΔΕΑΕ) Γεώργιος Κουρουπέτρογλου koupe@di.uoa.gr Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών http://speech.di.uoa.gr Μονάδα Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία http://access.di.uoa.gr

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Εργαστήριο Φωνής & Προσβ@σιμότητας Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών http://speech.di.uoa.gr Μονάδα Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία http://access.uoa.gr

Στόχος έργου Η ανάπτυξη ενός λειτουργικού, χρηστικού και αποτελεσματικού Πληροφοριακού Συστήματος μέσω του οποίου θα καθίσταται δυνατή η διαρκής παρακολούθηση, από όλες τις βαθμίδες διοίκησης της εκπαίδευσης, της εκάστοτε τρέχουσας κατάστασης και της ποσοτικής και ποιοτικής αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αριθμός μονάδων   Νηπιαγωγεία Ειδικής Αγωγής 100 Τμήματα Ένταξης σε Νηπιαγωγεία 245 Δημοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής 173 Τμήματα Ένταξης σε Δημοτικά Σχολεία 1.563 Γυμνάσια - Λύκεια Ειδικής Αγωγής 16 Τμήματα Ένταξης σε Γυμνάσια-Λύκεια 332 Τ.Ε.Ε. - ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής 24 Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 77 ΚΕΔΔΥ 58 ΣΥΝΟΛΟ 2.588 Παράλληλη Στήριξη Πηγή (2011): http://www.pi-schools.gr/special_education_new/html/gr/linkfor/linkfor.htm

ομάδες χρηστών πληροφοριακού συστήματος ΔΕΑΕ ομάδες χρηστών πληροφοριακού συστήματος ΔΕΑΕ διοίκηση της εκπαίδευσης ΔΕΑΕ εκπαιδευτικοί ΔΕΑΕ ~ 5.130 προσωπικό ΚΕΔΔΥ ~ 590 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ~ 35.000 γονείς/οικογένειες μαθητών διαχειριστές συστήματος στοιχεία 2011

ομάδες χρηστών πληροφοριακού συστήματος ΔΕΑΕ ομάδες χρηστών πληροφοριακού συστήματος ΔΕΑΕ διοίκηση της εκπαίδευσης: α) στελέχη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας β) στελέχη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής γ) σύμβουλοι ειδικής αγωγής δ) προσωπικό των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης των 13 περιφερειών που ασχολούνται με θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ε) στελέχη των: ΣΜΕΑΕ, σχολείων με τάξεις ένταξης, ΚΕΔΔΥ

ομάδες χρηστών πληροφοριακού συστήματος ΔΕΑΕ ομάδες χρηστών πληροφοριακού συστήματος ΔΕΑΕ εκπαιδευτικοί: : α) που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) ~ 2.500 β) γενικής εκπαίδευσης (+ αναπληρωτές) που εφαρμόζουν το θεσμό της Ένταξης ή παράλληλης στήριξης ~ 2.040 Γ) προσωπικό ΚΕΔΔΥ ~ 590 Σύνολο (2011): 5.130

Δείκτες αξιολόγησης ΔΕΑΕ 1ο Πεδίο: Οργάνωση και λειτουργία όλων των ΔΕΑΕ 2ο Πεδίο: Κτιριακή προσβασιμότητα και καταλληλότητα της υλικοτεχνικής υποδομής των ΔΕΑΕ 3ο Πεδίο: Πρακτικές διδασκαλίας 4ο Πεδίο: Αποτελεσματικότητα της μάθησης 5ο Πεδίο: Τρόπος αξιολόγησης 6ο Πεδίο: Εφαρμογή ΤΠΕ στη διδασκαλία 7ο Πεδίο: Οργάνωση και λειτουργία ΚΕΔΔΥ

http://access.uoa.gr/dea/

Χρήση εκπαιδευτικού υλικού: Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό προσβάσιμο από τυφλούς μαθητές Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό προσβάσιμο από αμβλύωπες μαθητές Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό προσβάσιμο από κωφούς και βαρήκοους μαθητές Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό προσβάσιμο από μαθητές με νοητική καθυστέρηση Προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με νοητική καθυστέρηση Προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αυτισμό Βιβλία σε γραφή Braille Ομιλούντα βιβλία Ανάγλυφες εικόνες, τρισδιάστατες αναπαραστάσεις, απτικά διαγράμματα Χάρτες αφής Προσαρμοσμένος εξοπλισμός για το μάθημα της φυσικής αγωγής Άλλο

Προσαρμογές στο σχολικό περιβάλλον για ΑμΕΑ : Κατάλληλα χρώματα τοίχων και δαπέδων Κατάλληλες χρωματικές αντιθέσεις (πόρτες, χερούλια, διακόπτες, μπρίζες, κτλ) Αντιολισθητικό δάπεδο Κατάλληλα έπιπλα Φροντίδα για τη κατάλληλη τοποθέτηση το επίπλων στο χώρο Σταθερότητα στη θέση των επίπλων και ενημέρωση των μαθητών για οποιεσδήποτε αλλαγές Ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος θρανία Μεγάλου μεγέθους θρανία (για εύκολη χρήση υποστηρικτικού εξοπλισμού) Αναλόγια στήριξης βιβλίων Κατάλληλος φωτισμός/ ελεγχόμενος φωτισμός Ατομικές πηγές φωτισμού Ρύθμιση της θέσης του μαθητή στην τάξη Χρήση κατάλληλων αντιθέσεων κατά τη γραφή στον πίνακα Σήμανση σε μπράιγ και μεγεθύνσεις Εργονομικές προσαρμογές (π.χ. τα χερούλια της πόρτας να μπορούν να χρησιμοποιούνται από όλους τους μαθητές) Κατάλληλο επίπεδο μειωμένων ερεθισμάτων π.χ. σε μαθητές με αυτισμό ώστε να δημιουργείται ήρεμο περιβάλλον μάθησης - απομονωμένο από αισθητηριακή υπερφόρτιση Αισθητηριακά στοιχεία - χρήση χρωμάτων, φωτισμού, ήχων, υφής, και αρωματοθεραπεία ιδιαίτερα για παιδιά με σύνθετα προβλήματα υγείας Άλλη

Υποστηρικτικές Τεχνολογίες του μαθητή κατά την εκπαιδευτική παρέμβαση που χορηγεί το ΥΠΑΙΠΘΑ που διαθέτει η οικογένεια του μαθητή που προέρχονται από χορηγό

Συνεργασία του διευθυντή σχολικής μονάδας με σχολικούς συμβούλους Ειδικής Αγωγής σε θέματα: Ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης Μαθητικής διαρροής Σχολικής αποτυχίας Πρόληψης ουσιών Διαχείρισης κρίσεων Αξιολογικών εκθέσεων Δημιουργίας εκπαιδευτικών δομών Διάγνωσης Έρευνας Προγραμμάτων υποστήριξης Υλοποίησης καινοτόμων δράσεων Επιμορφώσεων Υποστηρικτικών τεχνολογιών για ΑμεΑ

Προσβασιμότητα του δομημένου χώρου (1/2) Ύπαρξη οργανωμένου χώρου στάθμευσης κοντά στο κτίριο και ειδικών θέσεων στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ Ύπαρξη προσβάσιμης διαδρομής από τις θέσεις στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ σε προσβάσιμη είσοδο για άτομα με αναπηρία Προσβασιμότητα κύριας εισόδου του κτηρίου Κατάλληλες προδιαγραφές εσωτερικών θυρών σε κάθε όροφο Ύπαρξη προσβάσιμου χώρου υγιεινής Κατάλληλες προδιαγραφές στις ράμπες Ανελκυστήρας κατάλληλων προδιαγραφών (π.χ. ηχητική εκφώνηση, Braille σήμανση, κ.α.) Πρόβλεψη για εξασφάλιση θέσεων για χρήστες αμαξιδίων στις αίθουσες διδασκαλίας

Προσβασιμότητα του δομημένου χώρου (2/2) Προσβασιμότητα του δομημένου χώρου (2/2) Ύπαρξη απαραίτητου χώρου, μεταξύ των επίπλων, ώστε ένα τυφλό άτομο να μπορεί να περπατά δίπλα στον συνοδό του και οι χρήστες αμαξιδίων να έχουν αρκετό χώρο για ελιγμούς Κατάλληλος σχεδιασμός των δαπέδων, για αποφυγή σημείων εκτροπής του αναπηρικού αμαξιδίου, αλλά και άλλων βοηθημάτων (πατερίτσες, περπατίστρες κλπ), ή της πρόσκρουσής τους σε εμπόδια Ύπαρξη διαδικασίας υποστήριξης των ατόμων με αναπηρία για διαφυγή τους από το κτίριο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης Ύπαρξη μόνιμων ή/και κινητών εμποδίων κατά την κυκλοφορία/μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία στον εξωτερικό χώρο του σχολείου Ύπαρξη κατάλληλων διαδρόμων κίνησης για την κυκλοφορία/μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία στον εξωτερικό χώρο του σχολείου

Βοηθήματα που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση των μαθητών με οπτική αναπηρία Μεγεθυμένες εκτυπώσεις (large prints) Κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης (CCTV: closed circuit television) Λογισμικό μεγέθυνσης οθόνης Λογισμικό ανάγνωσης οθόνης Συστήματα μετατροπής κειμένου σε ομιλία (text to speech): Εκτυπωτής braille Μηχανικός γραφέας της braille (π.χ. μηχανή Perkins) Συσκευές παραγωγής απτικού υλικού (π.χ. thermoform, PIAF) Άλλο

Μαθητής: Σε ποιους από τους παρακάτω χώρους του σχολείου θεωρείτε την πρόσβασή σας δύσκολη ή προβληματική; Σκάλες Τουαλέτες Ανελκυστήρες Αίθουσες Διδασκαλίας Εργαστήρια Βιβλιοθήκη Γραφείο διευθυντή Κυλικείο Προσανατολισμός στους χώρους του κτιρίου

Μαθητής: Σε ποιές από τις παρακάτω περιπτώσεις αντιμετωπίζετε πρόβλημα κατά τη διάρκεια του μαθήματος; Τι λέει ο καθηγητής. Γιατί; (περιγράψτε) Τι γράφει στον πίνακα ο καθηγητής. Γιατί; (περιγράψτε) Τι προβάλλεται στην οθόνη. Γιατί; (περιγράψτε) Συγγραφή σημειώσεων. Γιατί; (περιγράψτε) Διατύπωση αποριών. Γιατί; (περιγράψτε) Άλλο πρόβλημα. Περιγράψτε.

Διαλειτουργικότητα Έργο: «Σχεδιασμός και ανάπτυξη ηλεκτρονικού μητρώου δεδομένων για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ηλικίας 4-25 ετών και η αξιοποίησή του στην εκπαιδευτική διαδικασία»

Συνέργεια με προηγούμενα έργα Έργο ΕΠΕΑΚ (2008) «Προμήθεια υπολογιστικού και ειδικού εξοπλισμού (Η/Υ και περιφερειακές συσκευές) για την ενίσχυση μαθητών ΑμεΑ» προϋπολογισμού 12.310.000€ χορηγήθηκε σε 3.750 μαθητές με αναπηρία ειδικός εξοπλισμός (λογισμικό και υλικό) Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής σε ατομικό επίπεδο. Συγκεκριμένα ο εξοπλισμός χορηγήθηκε σε: 368 μαθητές με απώλεια όρασης 1.430 μαθητές με κινητική αναπηρία 1.952 μαθητές με ελαφρά νοητική υστέρηση   Έργο ΕΠΕΑΕΚ (2008) Παιδαγωγικό Ινστιτούτο «Δράσεις Υποστήριξης Μαθητών ΑμεΑ» χορηγήθηκαν 6 ειδικά λογισμικά (για διάφορές αναπηρίες) στα ΣΜΕΑΕ και 39 ειδικά λογισμικά (για διάφορές αναπηρίες) για τάξεις ένταξης. Συγκεκριμένα χορηγήθηκαν: Σε 4 ΣΜΕΑΕ λογισμικό για μαθητές με απώλεια όρασης Σε 4 ΣΜΕΑΕ λογισμικό για μαθητές με απώλεια ακοής Σε 4 ΣΜΕΑΕ λογισμικό για μαθητές με κινητική αναπηρία Σε 125 ΣΜΕΑΕ λογισμικό για μαθητές με νοητική υστέρηση Σε 872 τάξεις ένταξης δημοτικών σχολείων λογισμικό για μαθητές ΑμεΑ Σε 326 τάξεις ένταξης γυμνασίων λογισμικό για μαθητές ΑμεΑ.

Πληροφοριακό Σύστημα ΔΕΑΕ Ι. Υποσύστημα Διαχείρισης Χρηστών ΙΙ. Υποσύστημα Βάσης Δεδομένων ΙΙΙ. Υποσύστημα Εργαλείων Αξιολόγησης ΙV. Υποσύστημα Αναφορών V. Υποσύστημα Παρουσίασης / Διεπαφής Χρήστη

Βασική Δομή Πληροφοριακού Συστήματος ΔΕΑΕ Web-based υπηρεσίες Αρχιτεκτονική τριών επιπέδων: επίπεδο πρόσβασης δεδομένων (data access layer) επίπεδο επιχειρησιακής λογικής (business logic layer) επίπεδο παρουσίασης (presentation layer)

Φάσεις έργου Ηλεκτρονικά Εργαλεία Συλλογής Δεδομένων Αξιολόγησης ΔΕΑΕ Ανάπτυξη Διαδικτυακής Εφαρμογής Παρακολούθησης ΔΕΑΕ Εκπαίδευση Χρηστών Διαδικτυακής Εφαρμογής Παρακολούθησης ΔΕΑΕ Υποστήριξη Λειτουργίας της Διαδικτυακής Εφαρμογής Παρακολούθησης ΔΕΑΕ

Εκπαίδευση Χρηστών Πληροφορικού Συστήματος ΔΕΑΕ Εκπαίδευση διαχειριστών της Διαδικτυακής Εφαρμογής. Εκπαίδευση στελεχών ΔΕΑΕ υπό μορφή ημερίδας στελεχών ΔΕΑΕ σε: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης Η εκπαίδευση στελεχών ΔΕΑΕ με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.  

Χρονοδιάγραμμα Φάση έργου Ημερομηνία περαίωσης Ηλεκτρονικά Εργαλεία Συλλογής Δεδομένων Αξιολόγησης ΔΕΑΕ Ιούνιος 2013 Ανάπτυξη Διαδικτυακής Εφαρμογής Παρακολούθησης ΔΕΑΕ Φεβρουάριος 2014 Εκπαίδευση Χρηστών Διαδικτυακής Εφαρμογής Παρακολούθησης ΔΕΑΕ Μάρτιος 2014 Υποστήριξη Λειτουργίας της Διαδικτυακής Εφαρμογής Παρακολούθησης ΔΕΑΕ Ιούλιος 2014

http://access.uoa.gr/ATHENA/

http://access.uoa.gr/nemeth/

Υποέργο: «Διαδικτυακή Εφαρμογή για την Υποστήριξη της Διαρκούς Παρακολούθησης και Αξιολόγησης της Κατάστασης των Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΔΕΑΕ)» Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Εργαστήριο Φωνής & Προσβ@σιμότητας Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών http://speech.di.uoa.gr Μονάδα Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία http://access.uoa.gr