ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΑΞΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
ΖΗΣΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Σχεδιασμός εκπαιδευτικών στόχων
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΡΕΤΣΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΥΣΙΚΟΣ, ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ, MSc.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Εισαγωγή Πώς πρέπει να κατανέμεται ο χρόνος μάθησης; Ποιο κλίμα πρέπει να επικρατεί μέσα στη σχολική τάξη; Ποια πρέπει να είναι η διαρρύθμιση της σχολικής αίθουσας; Ποιος ο ρόλος της συμπεριφοράς και πειθαρχίας των μαθητών μέσα στην τάξη;

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 1. Ο χρόνος μάθησης Διέγερση και διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη μάθηση με εφαρμογή συνεργατικών μεθόδων διδασκαλίας. Τοποθέτηση σχετικής πινακίδας στην πόρτα της αίθουσας διδασκαλίας, η οποία υπενθυμίζει σ' αυτούς που σκοπεύουν να διακόψουν το μάθημα, τη σοβαρότητα του επιτελούμενου στην τάξη έργου, (Π.χ. γίνεται μάθημα. Παρακαλούμε μη διακόπτετε).

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 1. Ο χρόνος μάθησης Άμεση έναρξη του μαθήματος και λήξη αυτού στον προβλεπόμενο χρόνο. Ταχύτητα και ηρεμία στο χειρισμό των καθημερινών προβλημάτων και δραστηριοτήτων. Εκπαίδευση των μαθητών από την αρχή της χρονιάς για το πώς θα ενεργούν σε ορισμένες διαδικασίες ρουτίνας.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 1. Ο χρόνος μάθησης Τέλος απαραίτητος κρίνεται ο σχεδιασμός από τον εκπαιδευτικό του διδακτικού έργου: σε επίπεδο μαθήματος μιας διδακτικής ώρας σε επίπεδο μιας ενότητας ύλης σε επίπεδο εξαμήνου ή έτους

2. Κλίμα και διαρρύθμιση της σχολικής τάξης ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 2. Κλίμα και διαρρύθμιση της σχολικής τάξης Το κλίμα της σχολικής τάξης αναφέρεται: στο στυλ διδασκαλίας και μάθησης που εφαρμόζει ο δάσκαλος στις μορφές της συμπεριφοράς που αναπτύσσονται μέσα στην τάξη στις διαπροσωπικές σχέσεις δασκάλου και μαθητών στη διευθέτηση των αντικειμένων της σχολικής αίθουσας

2. Κλίμα και διαρρύθμιση της σχολικής τάξης ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 2. Κλίμα και διαρρύθμιση της σχολικής τάξης Εξετάζοντας τις διαστάσεις του κλίματος της τάξης διακρίνουμε δυο: την αλληλεπίδραση δασκάλου και μαθητών η οποία έχει σχέση με το κοινωνικό περιβάλλον της τάξης το οργανωτικό ή φυσικό περιβάλλον της τάξης, δηλαδή η ρύθμιση και τακτοποίηση του εσωτερικού χώρου της τάξης

2α. Μορφές κοινωνικού περιβάλλοντος ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 2α. Μορφές κοινωνικού περιβάλλοντος Συναγωνιστικό Συνεργατικό Ατομικιστικό

2β. Οργανωτικό περιβάλλον ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 2β. Οργανωτικό περιβάλλον Το φυσικό ή οργανωτικό περιβάλλον της τάξης, επηρεάζει σημαντικά: το χρόνο μάθησης των μαθητών τη συμπεριφορά τους

2β. Οργανωτικό περιβάλλον ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 2β. Οργανωτικό περιβάλλον Ευπρεπής, καθαρή και σωστά διαρρυθμισμένη αίθουσα διδασκαλίας επηρεάζει σημαντικά: την επίδοση και τη συμπεριφορά των μαθητών δημιουργεί ευχάριστη σ' αυτούς διάθεση για παραγωγή έργου προάγει τις διαπροσωπικές σχέσεις τους

2β. Οργανωτικό περιβάλλον ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 2β. Οργανωτικό περιβάλλον Η διαρρύθμιση των θρανίων και των επίπλων σε μια σχολική αίθουσα δίνει μηνύματα: για τα αντικείμενα παρακολούθησης για τους τύπους των μαθητών που η κοινωνία θέλει να παράγει για το επίπεδο δραστηριοποίησης και το βαθμό αλληλεπίδρασης τους για το είδος των έργων που αυτοί θα καταπιαστούν για το ποιος είναι υπεύθυνος της μάθησης στην τάξη

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017

3. Κανόνες συμπεριφοράς των μαθητών στη σχολική τάξη ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 3. Κανόνες συμπεριφοράς των μαθητών στη σχολική τάξη Οι κανόνες της τάξης θα τηρηθούν: αν είναι λίγοι αν προβάλουν λογικές απαιτήσεις αν κρίνονται ως δίκαιοι από τους μαθητές αν είναι ξεκάθαροι αν γίνουν κατανοητοί αν οι μαθητές πεισθούν για την σκοπιμότητά τους

3. Κανόνες συμπεριφοράς των μαθητών στη σχολική τάξη ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 3. Κανόνες συμπεριφοράς των μαθητών στη σχολική τάξη Αν δεν υπάρξουν οι παραπάνω λόγοι, οι κανόνες θα έχουν μικρή ή καθόλου αξία Χρειάζεται αρκετός χρόνος μέχρι οι μαθητές να μάθουν καλά αυτούς τους κανόνες και κατανοήσουν πλήρως, πώς και σε ποιες περιπτώσεις αυτοί εφαρμόζονται. Η δημιουργία μικρού καταλόγου με βασικούς κανόνες, οι οποίοι θα ρυθμίζουν τη γενική συμπεριφορά των μαθητών είναι επιβεβλημένη

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Παράδειγμα καταλόγου «Είναι σωστό και ωραίο να είσαι ευγενικός με τους άλλους». ( Συμφωνούμε να αποφεύγονται τα πειράγματα, οι ειρωνείες, οι φιλονικίες, οι τσακωμοί, ή μη τήρηση της σειράς στην ομιλία, κ.ά.) «Είναι σωστό και ωραίο να σέβεσαι την περιουσία του άλλου». (Συμφωνούμε να ότι πρέπει να εξαλείψουμε φαινόμενα κλοπής, καταστροφής, ρύπανσης της περιουσίας του άλλου)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Παράδειγμα καταλόγου «Είναι σωστό και ωραίο να απασχολείσαι με το έργο σου». (Συμφωνούμε ότι ο μαθητής πρέπει να παρακολουθεί το δάσκαλο, να μη μιλά με τους συμμαθητές του, να εκτελεί το έργο του χωρίς διασπάσεις της προσοχής, να μην απομακρύνεται από τη θέση του, ν' ακολουθεί τις οδηγίες που του δίνονται, κλπ.) «Είναι σωστό και σε τιμά να σηκώνεις το χέρι σου για να δηλώσεις ότι θέλεις κάτι». (Συμφωνούμε ότι ο μαθητής δε χρειάζεται να σηκωθεί από τη θέση του ή να καλέσει δυνατά το δάσκαλο για βοήθεια ή διευκρίνιση).

Κριτήρια σύνταξης ενός καταλόγου κανόνων ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Κριτήρια σύνταξης ενός καταλόγου κανόνων η σχετικότητα η σημαντικότητα η θετικότητα

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Κανόνες της τάξης κανόνες που σχετίζονται με την ακαδημαϊκή εργασία κανόνες που αναφέρονται στη διαγωγή του μαθητή μέσα στην τάξη κανόνες που πρέπει να δοθούν την πρώτη μέρα λειτουργίας της τάξης κανόνες που είναι δυνατό ν' ανακοινωθούν αργότερα

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Κανόνες της τάξης Σαφήνεια μετάδοσης και συνέπεια στην εφαρμογή από τους εκπαιδευτικούς Συνέπεια στην τήρηση και εφαρμογή των κανόνων Παραβίαση ή μη εφαρμογή από όλους και σε όλους με συνέπεια των κανόνων

Λόγοι μη εφαρμογής κανόνων ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Λόγοι μη εφαρμογής κανόνων δεν είναι πρακτικοί και κατάλληλοι για τη συγκεκριμένη τάξη ο δάσκαλος δεν παρακολουθεί την εφαρμογή τους από όλους ο δάσκαλος δεν πιστεύει κατά βάθος ότι οι συγκεκριμένοι κανόνες έχουν ισχυρό έρεισμα

4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία 4α. Στρατηγικές πρόληψης Αρχές αποφυγής των μικροπροβλημάτων σε μια τάξη κατά W. Glasser: Επικέντρωση της προσοχής του δασκάλου στην παρούσα και όχι στην προηγούμενη κακή συμπεριφορά του μαθητή. Καθιέρωση και επιβολή λογικών κανόνων στην τάξη.

4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία Αποδοχή των ικανοτήτων που διαθέτουν οι μαθητές. Παρουσίαση στους μαθητές της σχέσης μεταξύ σχολικής μάθησης και εξωσχολικής εμπειρίας. Αποφυγή των τιμωριών στους μαθητές, διότι αποθαρρύνουν την επίδειξη υπευθυνότητας για τη συμπεριφορά τους. Συζήτηση στην τάξη για πραγματικά σχολικά και εξωσχολικά προβλήματα.

4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία Στρατηγικές για την πρόληψη των μικροπροβλημάτων συμπεριφοράς και τη διατήρηση του ελέγχου της τάξης κατά J. Kounin: Γνώση της εκάστοτε συμπεριφοράς και των ενδιαφερόντων των μαθητών από το δάσκαλο- άμεση και σωστή αντίδραση του δασκάλου στην οποιαδήποτε εκδήλωση μη κανονικής συμπεριφοράς μαθητών χωρίς διακοπή της διδασκαλίας.

4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία Διατήρηση του ρυθμού της διδασκαλίας από το δάσκαλο χωρίς διακοπές με άσκοπες δραστηριότητες και συζητήσεις. Αποφυγή της ανίας των μαθητών με τη φροντίδα του δασκάλου για συμμετοχή τους στη διαδικασία της διδασκαλίας. Διευκόλυνση της κανονικής συμπεριφοράς των μαθητών στην τάξη με την παροχή ποικίλων δραστηριοτήτων από το δάσκαλο.

4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 4. Η διατήρηση της τάξης – Πειθαρχία Μεταφορά στη σχολική τάξη του φαινόμενου των κυμάτων που σχηματίζονται στο νερό μετά τη ρίψη μιας πέτρας. Π.χ. ο δάσκαλος επιπλήττει έναν άτακτο μαθητή και την επίπληξη αισθάνεται και η υπόλοιπη τάξη. 4β. Στρατηγικές παρέμβασης

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Οι ποινές δεν εγγυώνται την εμφάνιση της επιθυμητής συμπεριφοράς ασκούν επίδραση μόνο στη συγκεκριμένη συμπεριφορά και δεν επεκτείνονται και σε άλλες παρόμοιες καταστάσεις επιδρούν αρνητικά και σε επιθυμητές μορφές συμπεριφοράς

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Οι ποινές δημιουργούν εχθρικές και επιθετικές τάσεις στους μαθητές συνδέουν το δάσκαλο με τις τιμωρίες επιφέρουν βραχείας διάρκειας αποτελέσματα

Αν πρέπει να επιβληθεί ποινή ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Αν πρέπει να επιβληθεί ποινή Ο δάσκαλος είναι ο μόνος κριτής της συμπεριφοράς του μαθητή, αυτός αποφασίζει για το είδος της ποινής που θα επιβάλει. Δάσκαλος και μαθητής συζητούν και συμφωνούν για την ποινή που θα επιβληθεί στον τελευταίο. Ο δάσκαλος διαλέγει την ποινή από έναν κατάλογο ποινών που έφτιαξε ο μαθητής.

Αν πρέπει να επιβληθεί ποινή ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Αν πρέπει να επιβληθεί ποινή Να γίνεται φειδωλή η χρήση των ποινών Να εξηγείται στο μαθητή η αιτία της τιμωρίας του Να δίνεται ευκαιρία σ' αυτόν για θετική ενίσχυση Να ενισχύεται η συμπεριφορά, που είναι αντίθετη μ' εκείνη, την οποία ο δάσκαλος θέλει να περιορίσει

Αν πρέπει να επιβληθεί ποινή ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Αν πρέπει να επιβληθεί ποινή Να επιβάλλεται η ποινή κατά την έναρξη της προβληματικής συμπεριφοράς και όχι προς το τέλος της Να μην επιβάλει ο δάσκαλος ποινή, όταν βρίσκεται σε κατάσταση οργής και εκνευρισμού Είναι απαράδεκτη η επιβολή σωματικής ποινής

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Ο δάσκαλος οφείλει ν' αποβάλει κάθε διάθεση για τιμωρία να συζητά με λογικά επιχειρήματα να καθιστά τους μαθητές συμμέτοχους στην παραγωγή της γνώσης να ενδιαφέρεται για την παρούσα συμπεριφορά του μαθητή να μην αποδέχεται εύκολα τις δικαιολογίες τους να προσφεύγει στις φυσικές και λογικές συνέπειες μάλλον παρά στις τιμωρίες

Επίλογος –Συμπεράσματα ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Επίλογος –Συμπεράσματα Ο εκπαιδευτικός πρέπει: Να κατανοεί τη φύση και τις αιτίες των προβλημάτων συμπεριφοράς Να παρεμβαίνει προληπτικά με τις κατάλληλες διδακτικό-οργανωτικές επιλογές Να αντιμετωπίζει και να αποκαθιστά με παιδαγωγικούς τρόπους τα προβλήματα συμπεριφοράς

Επίλογος –Συμπεράσματα ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ 3/4/2017 Επίλογος –Συμπεράσματα Η σωστή διαχείριση του σχολικού χρόνου, η δημιουργία καλού κλίματος συνεργασίας μαθητών και δασκάλου ,η διαρρύθμιση των θρανίων και των επίπλων της τάξης, η συνδιαμόρφωση και αποδοχή καλών κανόνων συμπεριφοράς που οδηγούν σε καλή λειτουργία της τάξης και τέλος η διατήρηση της τάξης και της πειθαρχίας είναι παράγοντες που συνθέτουν την έννοια της οργάνωσης και του ελέγχου της σχολικής τάξης.