ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Cultural awareness and expression Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΝΕΜΗΣ ΦΕΛΩΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-2012

ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ) Τι σημαίνει για σας, λαϊκή παράδοση; Είναι ζωντανή σήμερα η παράδοσή μας; Ακούτε παραδοσιακή μουσική; Στην οικογένειά σας υπάρχουν στοιχεία της παράδοσης της περιοχής μας; Ποια ήθη και έθιμα υπάρχουν σήμερα στην ευρύτερη κοινωνία; Λαϊκή φορεσιά: φορέματα για διάφορες περιστάσεις της ζωής. Ποια η ζωή στο χωριό; (από διηγήσεις παππούδων). Παροιμίες:έρευνα για παροιμίες και τη σημασία τους σήμερα και ,ενδεχόμενα, παλιότερα.

περιοχής (δειγματοληψία κατά στρώματα) ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΕΜΑ:ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ (ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΙΑΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ) (ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ) 1. Άξονες -Υποθέματα: Πληθυσμός-κοινωνική και οικονομική κατάσταση 2. Βασικές έννοιες Επιστήμη, Λαογραφία,Έρευνα 3 .Διάρκεια: Ένα τετράμηνο 4. Πηγές πληροφόρησης: Ο ανδρικός και γυναικείος πληθυσμός της περιοχής (δειγματοληψία κατά στρώματα) Συνεντεύξεις, Φωτογραφίες που καταδεικνύουν τον τρόπο ζωής μιας μικρής περιοχής.

ΣΤΟΧΟΙ Α. Νοητικός τομέας (Γνώση ορολογίας, τρόπων και μέσων έρευνας) Α. Νοητικός τομέας (Γνώση ορολογίας, τρόπων και μέσων έρευνας) Να κατανοήσουν οι μαθητές βασικές έννοιες, πριν ξεκινήσουν την έρευνα .Να συνηθίσουν στην εφαρμογή (μεταφορά μάθησης), ανάλυση( στοιχείων- σχέσεων -κοινωνικών δομών), σύνθεση (παραγωγή ανακοινώσεων- σχεδίων) και αξιολόγηση (κρίση σε σχέση με τους σκοπούς και με προκαθορισμένα κριτήρια

ΣΤΟΧΟΙ Β. Συναισθηματικός Τομέας Β. Συναισθηματικός Τομέας Να ενεργοποιηθεί η προθυμία, η ενεργός συμμετοχή, η απόδοση της αξίας σε ό,τι ερευνούν. Να κατανοήσουν τη Φιλοσοφία ζωής και τέλος την ποιότητα ζωής της συγκεκριμένης κοινωνίας. Δημοσίευση της έρευνας και των αποτελεσμάτων της, στο χώρο του σχολείου.

ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ (ΑΝΑΛΥΣΗ-ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ) Κοιτάζοντας στο λεξικό, θα δούμε ότι «Λαογραφία είναι η επιστήμη που μελετάει τις παραδοσιακές εκφράσεις ενός λαϊκού πολιτισμού». Ο Μ .Μερακλής δίνει ένα λίγο διαφορετικό ορισμό. «Ή λαογραφία έχει ένα ξεκάθαρο αντικείμενο έρευνας τον λαό μιας χώρας, ολόκληρο το λαό, όπως αυτός εκφράζεται μέσω του πολιτισμού του, τον οποίο και συνεχώς πλάθει, χρησιμοποιώντας στοιχεία της παράδοσης μαζί με νέα στοιχεία που του προσφέρει το παρόν, οι νέες κάθε φορά συνθήκες. Η λαογραφία διαφέρει από την ιστορία η οποία είναι «η επιστήμη που μελετά και ερμηνεύει σημαντικά γεγονότα, που αναφέρονται σε έθνη, πρόσωπα, χώρες, ορισμένες περιόδους της ζωής των λαών» .Ή ιστορία μελετά μόνο το παρελθόν .Η λαογραφία διαφέρει και από την Κοινωνιολογία, που μελετά την εξέλιξη των κοινωνιών ως προς τους Θεσμούς, την ταξική σύνθεση, την πολιτική οργάνωση, γιατί αυτή «όταν διατυπώνει τους νόμους της, μένει αδιάφορη για τις ψυχικές και πνευματικές διαθέσεις και αντιδράσεις ενός λαού, καθώς και για την ποικιλία των μορφών που ο λαός δίνει σ' αυτές. Ή επιστήμη της λαογραφίας, στηρίζεται όμως στα δεδομένα της ιστορικής έρευνας, τα δεδομένα της Κοινωνιολογίας, όπως και της Κοινωνιογλωσσολογίας, για να διατυπώσει τους προβληματισμούς της και τα συμπεράσματά της. Τέλος χρησιμοποιεί τα δεδομένα όποιας άλλης επιστήμης μπορεί ικανοποιητικά να ερμηνεύσει κάποιο φαινόμενο που μελετά.

Μεθοδολογία έρευνας Θα δούμε τον παραδοσιακό πολιτισμό όχι ως σύνολο δένδρων , αλλά ως δάσος, ως οργανικό δηλαδή σύνολο τομέων ή μορφών ζωής, που χαρακτηρίζονται από αλληλουχία και παρουσιάζουν μια σειρά αλληλεπιδράσεων, ώστε τυχόν ερμηνευτική προσέγγιση ενός απ' αυτούς, να απαιτεί παράλληλη συνεξέταση όλων των συναφών ή εμπλεκομένων στοιχείων . Κλασσικό παράδειγμα αποτελεί η λαϊκή τέχνη, το περιεχόμενο της οποίας δεν περιορίζεται πια στην εξέταση των διακοσμητικών στοιχείων, αλλά προχωρά –ή τουλάχιστον πρέπει να προχωρά -στη μελέτη των εργαστηρίων με τις κοινωνικές εργασιακές κ.λπ. σχέσης των μαστόρων, στη μελέτη του συστήματος παραγωγής απ' την ανάγκη της λαϊκής τεχνολογίας, στην έρευνα του συστήματος διακίνησης των προϊόντων κ.λπ. Πρέπει αρχικά να διακρίνουμε τις επιρροές, ανάλογα με τη φύση τους, σε πνευματικές και τεχνικές ή τεχνολογικές. Οι τελευταίες αφορούν νέα μηχανήματα, αλλαγές στον παραδοσιακό τρόπο καλλιέργειας, οφειλόμενες σε εισαγωγή και ευρεία χρήση νέων μηχανημάτων , νέες μηχανικές πρακτικές. Οι πρώτες αφορούν νέες ιδέες και σχήματα, νέες νοοτροπίες, που προσπαθούν να διεισδύσουν και να επιφέρουν αλλαγές στα ισχύοντα.

Συμπέρασμα Για να καταγραφεί η λαϊκή ψυχή πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε, όσο, το δυνατόν, πιο πλήρη αξιολόγηση των απαντήσεων. Εκείνο που ενδιαφέρει είναι όχι να καταδικάσουμε κάποιον επειδή έχει διαφορετική άποψη απ' τους άλλους, αλλά να βρούμε και να καταγράψουμε τα βιώματα κάποιων ανθρώπων , τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς, τις διαφορές τους, τα μαγικά - μυθικά στοιχεία που ενδεχομένως υπάρχουν, με απώτερο σκοπό όχι να τους κρίνουμε και ίσως κατακρίνουμε αλλά να μπούμε στα βάθη της λαϊκής κουλτούρας και να κατανοήσουμε τη δομή μιας μικρής κοινωνίας.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΩΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΦΕΤΗΡΙΑ Συνεργατική μάθηση (collaborative learning): ορίζεται οποιαδήποτε διαδικασία ομαδικής μάθησης στην οποία λαμβάνουν χώρα τουλάχιστον κάποιες από τις σημαντικές μαθησιακές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μαθητών ("οριζόντιες αλληλεπιδράσεις") Συνεργάζομαι, σημαίνει εργάζομαι μαζί με κάποιον άλλο. Η συνεργατική μάθηση σημαίνει ότι τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές είναι ενεργοί συμμέτοχοι στη μαθησιακή διαδικασία - η γνώση δεν είναι κάτι που παραδίδεται στους μαθητές, παρά κάτι που προκύπτει από τον ενεργό διάλογο μεταξύ αυτών που προσπαθούν να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν έννοιες και τεχνικές.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Έτσι ακριβώς, στις κοινότητες μάθησης «η εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει απλά το ξεχείλισμα του μαθητή με γνώσεις από τον καθηγητή. Η απόκτηση γνώσης είναι μια διαδραστική διαδικασία, όχι μια συσσώρευση απαντήσεων για το Trivial Pursuit.» [Whipple 1987] Η συμμετοχή στις κοινότητες μάθησης, στην καλύτερη μορφή της, διαμορφώνει την ικανότητα των μαθητών να μαθαίνουν από μόνοι τους, έξω από το ‘προστατευόμενο’ περιβάλλον του εκπαιδευτικού οργανισμού [Johnson and Johnson 1990]. Επιπλέον, η συνεργασία έχει ως αποτέλεσμα ένα επίπεδο γνώσης της κοινότητας που είναι μεγαλύτερη από το άθροισμα των γνώσεων του κάθε μέλους ξεχωριστά: «οι συνεργατικές δραστηριότητες οδηγούν στην ανερχόμενη γνώση, που είναι το αποτέλεσμα της διάδρασης μεταξύ (όχι της συνάθροισης) των γνώσεων και απόψεων όλων όσων συμμετέχουν στο σχηματισμό της» [Whipple 1987].

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ www.wikipedia.gr Ν.ΦΕΛΩΝΗΣ: ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ,ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ 2003 Μ.ΒΑΡΒΟΥΝΗΣ: ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΟΔΥΣΣΕΑΣ www.wikipedia.gr Μ.ΜΕΡΑΚΛΗΣ: Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΛΑΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (ΠΑΝ.ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ) ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ GOOGLE ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΖΑΝ ΖΙΓΚΛΕΡ <<ΣΤΡΕΨΤΕ ΤΑ ΟΠΛΑ>> ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ U.ECO: Η ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ <<ΔΙΑΒΑΖΩ>> ΤΕΥΧΟΣ 245 ΜΕ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤ.ΗΜΕΛΛΟΣ : ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΠΑΝ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ)