Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία: τυπική ή ουσιαστική διαδικασία;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Πόσο ασφαλή είναι (ή πρέπει να είναι) τα γεωτεχνικά έργα
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας Παρεμβάσεις του Π.Ε.Π. Στερεάς Ελλάδας στον τομέα Περιβάλλοντος Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Μια πολυκριτήρια συγκριτική αξιολόγηση ενός Τμήματος Μηχανικών
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Ημερίδα Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με θέμα:
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρική Σχολή ΑΠΘ
ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, Α.Π.Θ. ( ) ( Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Τ ΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΠΘ «Μεταπτυχιακές Σπουδές & Έρευνα στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ» Ελένη Κ. Παλούρα, Καθηγήτρια Διευθύντρια ΜΠΣ «Φυσική & Τεχνολογία Υλικών»
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
ΕΜΠ Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Στην Ελλάδα που βρίσκεται ακόμα.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Management Κώστας Γαλανάκης Διδάκτορας Μηχανικός Συστημάτων Καινοτομίας και Σχεδίασης & Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Σπουδάζοντας Χημεία στο Α.Π.Θ. Ευαγγελία Α. Βαρέλλα
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
« Πανεπιστημιακό Δίκτυο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας στην Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων » Υ ΔΡΟΜΕΔΩΝ.
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η πολιτική για το θαλάσσιο περιβάλλον και την παράκτια ζώνη
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2013Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Εκδήλωση του Γραφείου Διασύνδεσης, Σπουδών και Σταδιοδρομίας με θέμα «Οι Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης» Θεσσαλονίκη,
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ-ΠΠΒΑ: Χαρακτηριστικά – Eπαγγελματική Κατάσταση - Προοπτικές Ε. Γουλής Καθηγητής Κολλεγίου Ανατόλια Απόφοιτος ΠΠΒΑ
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ομιλητής : Αθανάσιος Πάπιστας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Αρχεσ συστηματων αυτοματου ελεγχου
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Μεταπτυχιακές προοπτικές φοιτητών ΤΕΙ Κρήτης Ημερίδα, 6/6/2013 ΤΕΙ Κρήτης Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Κρήτης.
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Α.Π.Θ. Γιώργος Μπλέκας Αναπληρωτής Καθηγητής
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία: τυπική ή ουσιαστική διαδικασία; Κ.Λ. Κατσιφαράκης Τομέας Υδραυλικής και Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Α.Π.Θ.

Η διπλωματική εργασία ήταν ένα από τα στοιχεία που παραδοσιακά ξεχώριζαν τις σπουδές του μηχανικού από τις υπόλοιπες. Έτσι λοιπόν θεωρήθηκε αυτονόητο ότι και οι μεταπτυχιακές σπουδές Πολυτεχνικών Σχολών θα περιλαμβάνουν εκπόνηση διπλωματικής εργασίας. Άλλωστε αυτός είναι ο κανόνας και διεθνώς, αν και υπάρχουν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, στα οποία η διπλωματική εργασία δεν είναι υποχρεωτική.

Μέσα σε 9 χρόνια έχουν εκπονήσει μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, 258 άτομα. Σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας: Οι διπλωματικές εργασίες είναι αποκλειστικά ατομικές (σε αντίθεση με τις προπτυχιακές). Τα θέματά τους οριστικοποιούνται τυπικά τον Μάιο Η εξέτασή τους γίνεται το φθινόπωρο.

Κοινή διαπίστωση των περισσοτέρων επιβλεπόντων είναι ότι το χρονικό διάστημα, το οποίο είναι διαθέσιμο για την εκπόνησή τους, είναι σχετικά μικρό. Ορισμένοι μάλιστα πρότειναν να υπάρχει και δεύτερη περίοδος παρουσίασης, τον Ιανουάριο του επόμενου έτους. Απόρροια περισσότερο αυτού του προβληματισμού (και λιγότερο των καταλήψεων) ήταν η εξέταση της τελευταίας σειράς διπλωματικών εργασιών (ΜΔΕ) τον Νοέμβριο του 2007. Άλλωστε ο νέος κανονισμός ορίζει απλώς ότι οι ΜΔΕ δεν θα κατατίθενται νωρίτερα από το 2ο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.

Κατηγορία θέματος Αριθμός Διαχείριση υδατικών πόρων (ποσοτική και ποιοτική) 50 (19.38 %) Θαλάσσια μηχανική, ακτομηχανική, διαχείριση παράκτιας ζώνης 21 (8.14 %) Επεξεργασία λυμάτων 22 (8.53 %) Άλλα θέματα υδραυλικής (αντιπλημμυρική προστασία, δίκτυα ύδρευσης, επεξεργασία νερού, άρδευση- αποτίμηση νερού) 17 (6.59 %) Στερεά απόβλητα 9 (3.49 %) Συγκοινωνιακά έργα (περιβαλλοντικές επιπτώσεις- αντιμετώπιση) 30 (11.63 %) Περιβαλλοντικός - ενεργειακός σχεδιασμός κτηρίων και κτηριακών συνόλων 24 (9.30 %) Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (εκτός των εφαρμογών σε κτήρια) 12 (4.65 %) Περιβαλλοντικά γεωτεχνικά προβλήματα-τρόποι αντιμετώπισης 19 (7.36 %) Συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης Νομοθεσία για περιβαλλοντικά θέματα Χωροταξία-τοπική και τουριστική ανάπτυξη 13 (5.04 %) Διάφορα (εφαρμογές GIS, πολιτιστική κληρονομιά, κόστος-προγραμματισμός έργων, επιπτώσεις ειδικών έργων, οικονομικά θέματα, αισθητική τεχνικών έργων, κ.ά.)

Την μερίδα του λέοντος έχει η διαχείριση των υδατικών πόρων Την μερίδα του λέοντος έχει η διαχείριση των υδατικών πόρων. Φαίνεται όμως ότι όλα τα σημαντικά περιβαλλοντικά θέματα καλύπτονται ικανοποιητικά, με εξαίρεση την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η παρατήρηση αυτή νομίζω ότι μπορεί να χαρακτηρίσει και γενικότερα το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, αφού η επιλογή του θέματος της ΜΔΕ προκύπτει ως συνισταμένη των επιστημονικών ενδιαφερόντων διδασκόντων και διδασκομένων.

Κριτήρια επιλογής θέματος Τα σπουδαιότερα κριτήρια είναι: 1. Το επιστημονικό ενδιαφέρον και η χρησιμότητα του θέματος της εργασίας 2. Ο βαθμός ευκολίας του θέματος 3. Η συνεργασιμότητα του επιβλέποντα (με βάση την εικόνα που δίνει στα μαθήματα) Νομίζω ότι, στατιστικά, το πρώτο κριτήριο έχει μεγαλύτερη βαρύτητα για τους μεταπτυχιακούς παρά για τους προπτυχιακούς φοιτητές.

Ποιότητα και βαθμολογική αποτίμηση των διπλωματικών εργασιών Ο συντελεστής βάρους της διπλωματικής εργασίας στον τελικό βαθμό είναι 25% (μάλλον υψηλός). Ο αντίστοιχος συντελεστής στις προπτυχιακές σπουδές του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών είναι 15.8%, αφού ο συνολικός αριθμός των μαθημάτων είναι 64 και η διπλωματική θεωρείται βαθμολογικά ισοδύναμη με 12 μαθήματα. Οι μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες βαθμολογούνται (όπως και οι προπτυχιακές) από τον επιβλέποντα και δύο συνεξεταστές. Οι βαθμοί είναι γενικά ψηλοί. Αυτό ως ένα σημείο είναι λογικό και αναμενόμενο, αφού ο φοιτητής έχει την ευκαιρία να κάνει τις απαιτούμενες διορθώσεις, ώστε να παραδώσει τελικά μια πολύ καλή εργασία. Από την άλλη μεριά, υπάρχει μια τάση επιείκειας, ιδίως από τους επιβλέποντες.

Γενικά η ποιότητα των ΜΔΕ είναι παρόμοια με αυτήν των προπτυχιακών διπλωματικών εργασιών, αν και ως προς την εμφάνιση ακολουθούν προσεκτικότερα τις σχετικές οδηγίες. Παρατηρούνται διαφορές ποιότητας μεταξύ ΜΔΕ, που οφείλονται σε διαφορές ως προς τη δυσκολία των θεμάτων, τις απαιτήσεις των διδασκόντων και βέβαια την προσπάθεια που καταβάλλουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές. Οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν σοβαρά τη ΜΔΕ, ορισμένοι όμως προσπαθούν να την ολοκληρώσουν στον μικρότερο δυνατό χρόνο και με τη μικρότερη προσπάθεια, είτε διότι έχουν βρει δουλειά, είτε διότι επείγονται να εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις.

Κριτήριο αξιολόγησης Συντελεστής βάρους Συμβολή της εργασίας 15% Περιεχόμενο της εργασίας 45% Δομή της εργασίας Βιβλιογραφία 10% Προφορική παρουσίαση

Σχέση θέματος μεταπτυχιακής-προπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Η διερεύνηση του θέματος αυτού περιέλαβε μεταπτυχιακούς φοιτητές, που είναι απόφοιτοι του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Α.Π.Θ., αφού αυτοί παρέμειναν στο ίδιο επιστημονικό περιβάλλον. Εξετάσθηκε δείγμα 26 ΜΔΕ. Οι 15 εμπίπτουν σε διαφορετική θεματική κατηγορία Οι 10 εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία, αλλά έχουν αρκετά διαφορετικό θέμα 1 μόνο αποτελεί επέκταση της προπτυχιακής διπλωματικής εργασίας.

Δημοσίευση αποτελεσμάτων των ΜΔΕ Αποτελέσματα από ορισμένες ΜΔΕ έχουν περιληφθεί σε επιστημονικές δημοσιεύσεις. Εκτίμηση : το ποσοστό τους ξεπερνά το 20% του συνόλου. Αν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, είναι πολύ σημαντικό, διότι πολλές ΜΔΕ έχουν εφαρμοσμένο-πρακτικό χαρακτήρα, που χωρίς να τις κάνει λιγότερο αξιόλογες, δεν οδηγεί σε επιστημονικές δημοσιεύσεις.

Τελικά σχόλια Η εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι οπωσδήποτε χρήσιμη και αποτελεί ουσιαστικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αν κάτι πρέπει να ρυθμισθεί διοικητικά, είναι η εξασφάλιση επαρκούς χρόνου για την ολοκλήρωσή της. Η αξία κάθε εργασίας εξαρτάται από τον εκπονούντα και τον επιβλέποντα. Κάθε σοβαρός και χρήσιμος θεσμός μπορεί να φαλκιδευθεί σε κάποιες περιπτώσεις. Αυτό όμως δεν αποτελεί λόγο κατάργησής του, αλλά μάλλον αιτία αναζήτησης τρόπων για την περαιτέρω βελτίωσή του