Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων Τάσεις στην αγορά και Υπηρεσία συγκριτικής αξιολόγησης τιμής διαθέσιμων υπηρεσιών Μιχάλης Νικολάου Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων www.ocecpr.org.cy
Τάσεις στην Αγορά
Σταθερή-Κινητή Τηλεφωνία
Διείσδυση Κινητής Τηλεφωνίας
Ευρυζωνικές Υπηρεσίες
Σύγχυση στους καταναλωτές Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες προσφέρονται με διάφορους τρόπους και με διαφορετικά πακέτα και σχήματα π.χ. τηλεφωνία- διαδίκτυο, διαδίκτυο-τηλεόραση και σύντομα διαδίκτυο-κινητή τηλεφωνία-τηλεόραση-σταθερή τηλεφωνία. Αυτό πιθανόν να προκαλεί σύγχυση στους καταναλωτές με αποτέλεσμα να μην τους επιτρέπει να κάνουν την σωστή για αυτούς επιλογή. Ο ρόλος της ρυθμιστικής αρχής είναι να διασφαλίσει ότι η πληροφόρηση για τις τιμές είναι εύκολα προσβάσιμη και κατανοητή.
Νομοθετικό Πλαίσιο Κανονισμός 1211/2009 Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Άρθρο 21 (2) Διαφάνεια και δημοσίευση πληροφοριών. Παράγραφο (2) του Άρθρου 70 του Νόμου, όπως πρόκειται να διαμορφωθεί με βάση το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο: «Ο Επίτροπος ενθαρρύνει την παροχή συγκριτικών πληροφοριών ώστε οι τελικοί χρήστες και οι καταναλωτές να είναι σε θέση να προβαίνουν σε ανεξάρτητη αξιολόγηση του κόστους των εναλλακτικών τρόπων χρήσης των προσφερόμενων στην αγορά υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μέσω διαδραστικών οδηγιών ή παρόμοιων τεχνικών. Αν τέτοιου είδους ευκολίες δεν είναι διαθέσιμες στην αγορά δωρεάν ή σε λογική τιμή, ο Επίτροπος οφείλει να καταστήσει ο ίδιος ή μέσω τρίτων δυνατή την πρόσβαση σε τέτοια μέσα. Τρίτα μέρη έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν ατελώς τις πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν από τις επιχειρήσεις παροχής πρόσβασης σε δημόσια δίκτυα επικοινωνιών ή/και δημόσια διαθέσιμων υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με σκοπό την πώληση ή τη δημόσια διάθεση του διαδραστικού οδηγού ή παρόμοιας ευκολίας».
Υπηρεσία συγκριτικής αξιολόγηση τιμής διαθέσιμων υπηρεσιών Εργαλείο για αξιολόγηση των τιμών των διαφόρων υπηρεσιών ανά παροχέα. Δωρεάν η λογική τιμή. Διαδραστική ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Εύκολη στην χρήση.
Παραδείγματα σε διάφορες χώρες
Παράδειγμα Ιρλανδίας
Θέματα που πρέπει να εξετασθούν Κατασκευή – Τι θα περιλαμβάνει- Πολυπλοκότητα Διαχείριση- Πληροφόρηση- Ενημέρωση Καταχώριση- Τρόπος- Έλεγχος
Μελλοντικές ενέργειες ΓΕΡΗΕΤ Στόχος λειτουργίας υπηρεσίας 2012. Σχετική πρόνοια στον προϋπολογισμό. Προπαρασκευαστικές ενέργειες για δημιουργία του εργαλείου σύγκρισης τιμών 2011. Επαφές με αγορά, καταναλωτές 2011. Εκστρατεία ενημέρωσης 2012.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας