«Οι Αερομεταφορές του Σήμερα και του Αύριο» Συνέδριο της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης Αθήνα, 20-21 Απριλίου 2010 «Οι Αερομεταφορές του Σήμερα και του Αύριο»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Επιχειρησιακό Εργαλείο Ελέγχου σε Πραγματικό Χρόνο των υπερχειλίσεων παντορροϊκού συστήματος αποχέτευσης σε παράκτιες πόλεις Real Time Operational Control.
4 ο Συνέδριο InfoCOM Green ICT 2012 Αθήνα, 17 Μαΐου 2012 «Οι Τεχνολογίες IC και η Καθαρή Ενέργεια» Δρ Γιώργος Αγερίδης Μηχανολόγος Μηχανικός Γενικός Διευθυντής.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Σύλλογος Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε. / Ομίλου ΔΕΗ Εργολαβίες ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ.
7η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 2000 – η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
Alexander Moore.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Κωστας Σουλδατος Θεμα εργασιας: Μηχανικος αυτοκινητων
Παρουσίαση: Διαμάντας Βίκτωρ
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Department of Aristotle University of Thessaloniki Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ Ιωάννης.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ Βασιλική Μίσσα ΕΠΤΑ ΕΠΕ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα6 Απριλίου 2009 Σύνδεση Ακαδημαϊκής – Επιχειρηματικής Κοινότητας Επιτυχημένα Παραδείγματα Συμμετοχής στο IAPP Μιχαήλ Γεωργιάδης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΙΤΕ - Ινστιτούτο Πληροφορικής
Η μεταποιητική βιομηχανία στο Ν.Αττικής: Υποκατάσταση ή μετεγκατάσταση; Διακουλάκη Δ. 1, Μοιρασγεντής Σ. 2, Τουρκολιάς Χ. 1 1 Εργαστήριο Βιομηχανικής &
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΞΟΝΑΣ 4 / ΜΕΤΡΟ 4.1 / ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΠΡΑΞΕ” (ΤΕΧΝΟΒΛΑΣΤΟΙ) - Α ΦΑΣΗ Ανάπτυξη Εξειδικευμένων.
Μοντέλα - Αλγόριθμοι – Ταξινόμηση Advanced Data Indexing (Προηγμένη ευρετηρίαση δεδομένων)
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Σύστημα Εταιρικής Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (Corporate Environmental Management System)* Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Πατρών Δημήτριος Τζελέπης,
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
τεε αυτοματισμοι ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΙ (Διδασκαλία & Εργαστήριο)
1 ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ (ΕΠΕ) ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ (ΣΠΕ) ΚΑΣΣΙΟΣ ΚΩΝ-ΝΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΜΠ,
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Προηγμένα Συστήματα Παραγωγής, Αυτοματισμού και Ρομποτικής» ( Φασουλάς Γιάννης Επίκουρος.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
Η καταγραφή και ανάλυση ατυχημάτων ως εργαλείο στήριξης αποφάσεων για την επιλογή παρεμβάσεων στο Ε.Ο. Δίκτυο της Π.Δ.Ε. με στόχο τη βελτίωση της οδικής.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δημήτριος Δ. Θεοδωρακόπουλος Εργαστήριο Συγκοινωνιακών.
24 | 25 | 26 Απριλίου 2015 κλειστό γυμναστήριο «Δημήτρης Τόφαλος» ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ. Αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία μια τουριστικής- επισιτιστικής επιχ/σης.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου ΙΙ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά ο «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
Η βιομηχανία στον 21ο αιώνα
Πληροφοριακά συστήματα συντήρησης εξοπλισμού
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
«Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα και Διασπαρμένη Παραγωγή –
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Οι Αερομεταφορές του Σήμερα και του Αύριο» Συνέδριο της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης Αθήνα, Απριλίου 2010 «Οι Αερομεταφορές του Σήμερα και του Αύριο» Συνέδριο της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης Αθήνα, Απριλίου 2010 Επισκόπηση Παρούσας Κατάστασης και Ανάλυση Απαιτούμενων Δράσεων για την Ανάπτυξη Προσωπικών Συστημάτων Αερομεταφορών Μαστραποστόλης Θεόδωρος, ερευνητής Μιχαηλίδης Παύλος, ερευνητής Φασόης Σπήλιος, καθηγητής {mastras, mixail, Εργαστήριο Στοχαστικών Μηχανολογικών Συστημάτων & Αυτοματισμού Τμήμα Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών Πανεπιστήμιο Πατρών

Περιεχόμενα Παρουσίασης 1.Εισαγωγή • Το γενικό πρόβλημα • Το PPlane 2.Η συνεισφορά του ΣΜΣΑ • Το εργαστήριο ΣΜΣΑ • S&A • FDI • SHM 3.Συμπεράσματα

Εισαγωγή Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως λύση στην ολοένα αυξανόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση αναμένεται να δώσουν μικρά αεροσκάφη υψηλού αυτοματισμού, με εξειδικευμένα –ατομικά – χαρακτηριστικά. Αύξηση αριθμού οχημάτων  Κυκλοφοριακή Συμφόρηση Το Γενικό Πρόβλημα

 Τι είναι το πρόγραμμα PPlane (Personal Plane); Πρόκειται για πρόγραμμα επιδοτούμενο από την Ε.Ε για την ανάλυση και το σχεδιασμό συστήματος προσωπικών αερομεταφορών για την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου.  Τι είναι το προσωπικό αεροσκάφος του PPlane; Πρόκειται για μικρών διαστάσεων (2-6 θέσεων) και υψηλού αυτοματισμού αεροσκάφος για την κάλυψη μεσαίων αποστάσεων (~500km), που θα επιτρέπει την χρήση του από μη εξειδικευμένο πλήρωμα.  Ποιες θα είναι οι χρήσεις του PPlane; - Οικογενειακή χρήση με κόστος αγοράς ανάλογο σημερινού πολυτελούς αυτοκινήτου. - Αεροταξί με εύκολη και σύντομη πρόσβαση, και κόστος ανάλογο με αεροπορικού εισιτηρίου.  Τι είναι το πρόγραμμα PPlane (Personal Plane); Πρόκειται για πρόγραμμα επιδοτούμενο από την Ε.Ε για την ανάλυση και το σχεδιασμό συστήματος προσωπικών αερομεταφορών για την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου.  Τι είναι το προσωπικό αεροσκάφος του PPlane; Πρόκειται για μικρών διαστάσεων (2-6 θέσεων) και υψηλού αυτοματισμού αεροσκάφος για την κάλυψη μεσαίων αποστάσεων (~500km), που θα επιτρέπει την χρήση του από μη εξειδικευμένο πλήρωμα.  Ποιες θα είναι οι χρήσεις του PPlane; - Οικογενειακή χρήση με κόστος αγοράς ανάλογο σημερινού πολυτελούς αυτοκινήτου. - Αεροταξί με εύκολη και σύντομη πρόσβαση, και κόστος ανάλογο με αεροπορικού εισιτηρίου. Εισαγωγή PPlane

Στα πλαίσια του προγράμματος PPlane συνεργάζονται ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια και βιομηχανίες από 11 ευρωπαϊκές χώρες. 13 συμμετέχοντες από 11 χώρες  5 Ερευνητικά Ινστιτούτα Αεροναυπηγικής  4 Πανεπιστήμια  3 Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις  1 Αεροπορική Βιομηχανία 13 συμμετέχοντες από 11 χώρες  5 Ερευνητικά Ινστιτούτα Αεροναυπηγικής  4 Πανεπιστήμια  3 Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις  1 Αεροπορική Βιομηχανία PPlane Εισαγωγή

Στα πλαίσια του PPlane η εργασία έχει διαιρεθεί σε υποκατηγορίες έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί καλύτερα και αποδοτικότερα :  Ασφάλεια  Αυτοματισμοί και Χειρισμός  Περιβάλλον  Ανθρώπινοι Παράγοντες Σε κάθε ένα από αυτά τα κριτήρια έχουν τεθεί ποσοτικοποιημένοι στόχοι που περιλαμβάνουν:  Επίπεδα ασφάλειας παρόμοια με αυτά των μεγάλων αεροσκαφών  Σημαντική αύξηση της απόδοσης καυσίμου  Μείωση θορύβου και ρύπων  Χαμηλό κόστος λειτουργίας ανάλογο με αυτό ενός αεροπορικού εισιτηρίου PPlane Εισαγωγή

Το αεροσκάφος του PPlane, αν και βάσει μεγέθους μοιάζει με αεροσκάφος γενικής αεροπορίας (General Aviation – GA), το επιδιωκόμενο επίπεδο αυτοματισμού το φέρνει κοντά στα σημερινά μη-επανδρωμένα αεροσκάφη (Unmanned Aerial Vehicles - UAV). UAV Κυρίως στρατιωτικές εφαρμογές Μεγάλο μερίδιο πολιτικών εφαρμογών ΤηλεχειρισμόςΤηλε-πλοήγησηΕπίβλεψηΓενικές Εντολές Hunter Pioneer Shadow Global Hawk PPlane Εισαγωγή

Τεχνολογικά Πεδία Παρακολούθηση Υγείας Κατασκευών Πειραματική Δυναμική Κατασκευών Μοντελοποίηση Κατασκευών Ευφυή Συστήματα Οχημάτων Αυτοματισμοί Αεροσκαφών Συστήματα Αεροσκαφών Προσωπικό  3 μέλη ΔΕΠ  8 ερευνητές και υποψήφιοι διδάκτορες  τεχνικό προσωπικό Προσωπικό  3 μέλη ΔΕΠ  8 ερευνητές και υποψήφιοι διδάκτορες  τεχνικό προσωπικό Το Εργαστήριο ΣΜΣΑ Η συνεισφορά του ΣΜΣΑ

Στα πλαίσια του PPlane, το Εργαστήριο ΣΜΣΑ ασχολείται ερευνητικά με τον τομέα της ασφάλειας, συγκεκριμμένα: • Σύστημα Ανίχνευσης και Αποφυγής Σύγκρουσης (Sense and Avoid - S&A) • Σύστημα Αυτόματης Διάγνωσης Βλαβών Υποσυστημάτων (Fault Detection and Isolation - FDI) • Σύστημα Παρακολούθησης της Υγείας της Αεροκατασκευής (Structural Health Monitoring - SHM) Στα πλαίσια του PPlane, το Εργαστήριο ΣΜΣΑ ασχολείται ερευνητικά με τον τομέα της ασφάλειας, συγκεκριμμένα: • Σύστημα Ανίχνευσης και Αποφυγής Σύγκρουσης (Sense and Avoid - S&A) • Σύστημα Αυτόματης Διάγνωσης Βλαβών Υποσυστημάτων (Fault Detection and Isolation - FDI) • Σύστημα Παρακολούθησης της Υγείας της Αεροκατασκευής (Structural Health Monitoring - SHM) Το Εργαστήριο ΣΜΣΑ Η συνεισφορά του ΣΜΣΑ

Η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας σε συνδυασμό με την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, κάνει απαραίτητο το σχεδιασμό ενός Συστήματος Αυτόματης Ανίχνευσης και Αποφυγής Σύγκρουσης (Sense & Avoid – S&A). Γνώση παρούσας θέσης και ταχύτητας Πρόβλεψη μελλοντικής θέσης Σύγκριση με θέσεις άλλων αεροσκαφών Ανίχνευση Σύγκρουσης Επιλογή Ελιγμού Αποφυγής ΝΑΙ ΟΧΙ TCAS I • Σχεδιασμένο για μικρά αεροσκάφη • Εμβέλεια περίπου 40 μίλια • Προειδοποιητική ένδειξη σύγκρουσης TCAS II • Υπολογίζει κάθετους ελιγμούς αποφυγής • Συντονισμός ελιγμών με άλλο ανάλογα εξοπλισμένο αεροσκάφος TCAS I • Σχεδιασμένο για μικρά αεροσκάφη • Εμβέλεια περίπου 40 μίλια • Προειδοποιητική ένδειξη σύγκρουσης TCAS II • Υπολογίζει κάθετους ελιγμούς αποφυγής • Συντονισμός ελιγμών με άλλο ανάλογα εξοπλισμένο αεροσκάφος Συστήματα σε χρήση Προκλήσεις S&A Συστήματος  Αξιόπιστη εφαρμογή σε πραγματικό χρόνο  Δυνατότητα ανίχνευσης πολλαπλών σεναρίων σύγκρουσης  Παρακολούθηση του περιβάλλοντα τρισδιάστατου χώρου  Επιλογή βέλτιστων τρισδιάστατων ελιγμών Προκλήσεις S&A Συστήματος  Αξιόπιστη εφαρμογή σε πραγματικό χρόνο  Δυνατότητα ανίχνευσης πολλαπλών σεναρίων σύγκρουσης  Παρακολούθηση του περιβάλλοντα τρισδιάστατου χώρου  Επιλογή βέλτιστων τρισδιάστατων ελιγμών S&A Η συνεισφορά του ΣΜΣΑ

Ως Σύστημα Αυτόματης Διάγνωσης Βλαβών ορίζεται το σύστημα το οποίο παρακολουθεί την κατάσταση κρίσιμων σημείων του αεροσκάφους (κινητήρες, αισθητήρια, επιφάνειες ελέγχου) και ενημερώνει για τυχόν βλάβες. FDI Εφεδρικά συστήματα Μοντελοποίηση συστημάτων Αποτίμηση κατάστασης Γνωστά χαρακτηριστικά λειτουργίας Σε σημερινά αεροσκάφη η διάγνωση βλάβης και η βελτίωση της αξιοπιστίας συστημάτων, επιτυγχάνονται μέσω εφεδρικών συστημάτων (multiple redundancy). Εφεδρικά συστήματα δεν μπορούν να αποτελέσουν λύση για το PPlane λόγω του αυξημένου κόστους, βάρους, πολυπλοκότητας και έλλειψης χώρου. Υπό έρευνα μέθοδοι που αξιοποιούν αναλυτικά μοντέλα συστημάτων ξεπερνούν αυτά τα προβλήματα. Μοντελοποίηση τρέχουσας κατάστασης FDI Η συνεισφορά του ΣΜΣΑ

Σκοπός του SHM είναι να κάνει τον Μη-Καταστροφικό Έλεγχο (Non Destructive Testing – NDT) αναπόσπαστο μέρος του αεροσκάφους. Η βασική ιδέα του συστήματος είναι να επιτύχει λειτουργία βασισμένη στη λειτουργία του ανθρώπινου νευρικού συστήματος. Σκελετός Αεροσκάφους Εκτίμηση Μοντέλου Κατασκευής Σύγκριση με γνωστές καταστάσεις κατασκευής (υγιείς ή υπό βλάβη) Αποτίμηση Υγείας αισθητήρια SHM Η συνεισφορά του ΣΜΣΑ

Πλεονεκτήματα SHM  Εξατομικευμένη συντήρηση / Στρατηγική επισκευής (μειωμένο κόστος)  Συντήρηση βάσει κατάστασης έναντι βάσει χρονοδιαγράμματος  Παρακολούθηση μη προσβάσιμων τμημάτων της κατασκευής.  Βελτιστοποιημένος σχεδιασμός (αυξημένη ασφάλεια  μειωμένος συντελεστής ασφαλείας  ελαφρύτερη κατασκευή etc.)  Παρακολούθηση της υγείας της κατασκευής σε πραγματικό χρόνο. Πλεονεκτήματα SHM  Εξατομικευμένη συντήρηση / Στρατηγική επισκευής (μειωμένο κόστος)  Συντήρηση βάσει κατάστασης έναντι βάσει χρονοδιαγράμματος  Παρακολούθηση μη προσβάσιμων τμημάτων της κατασκευής.  Βελτιστοποιημένος σχεδιασμός (αυξημένη ασφάλεια  μειωμένος συντελεστής ασφαλείας  ελαφρύτερη κατασκευή etc.)  Παρακολούθηση της υγείας της κατασκευής σε πραγματικό χρόνο. Προκλήσεις στην εφαρμογή του SHM  Γνώση των πιθανών βλαβών  Αξιοπιστία αισθητηρίων  Κατάλληλη επιλογή θέσεων αισθητηρίων  Επικύρωση αλγορίθμου  Ανθρώπινοι παράγοντες Προκλήσεις στην εφαρμογή του SHM  Γνώση των πιθανών βλαβών  Αξιοπιστία αισθητηρίων  Κατάλληλη επιλογή θέσεων αισθητηρίων  Επικύρωση αλγορίθμου  Ανθρώπινοι παράγοντες Τα συστήματα SHM αποτελούν αντικείμενο έρευνας σε μεγάλες αεροπορικές βιομηχανίες (AIRBUS κλπ.) SHM Η συνεισφορά του ΣΜΣΑ

Συμπεράσματα • Η Ε.Ε. αναλαμβάνει ήδη τις απαραίτητες δράσεις για την αποφυγή της επικείμενης κυκλοφοριακής συμφόρησης. • Η λύση της αποσυμφόρησης των επιγείων οδών βρίσκεται στον ουρανό. • Μη-επανδρωμένα αεροσκάφη τείνουν προς μεγαλύτερα επίπεδα αυτονομίας – απαραίτητα και για το PPlane. • Για την υλοποίηση του προγράμματος αναπτύσσονται καινοτόμα συστήματα που προάγουν την ασφάλεια (S&A, FDI, SHM). • Το PPlane αναμένεται να πρωτοπορήσει στον τρόπο λειτουργίας, συντήρησης και χρήσης των συστημάτων αερομεταφορών.