Διδακτική της Πληροφορικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Advertisements

Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΒΟΓΛΟΥ ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΝΑΔΟΧΟΣ: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ ΑΔΑΜ Παρουσίαση του.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
GEOGEBRA ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΜΑΔΑ Λ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
This project has been funded with support from the European Commission. Mathematical literacy and basic competences in science and technology Μαθηματική.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Mathematical literacy and basic competences in science and technology Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Γνωριμία με το λογισμικό
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ b/d04/cd/maths/startup.swf.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Δεκαδικοί Αριθμοί και Ποσοστά
Εκπαιδευτικοί σκοποί & στόχοι
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική της Πληροφορικής Ομάδα Ο Κούτλης Αναστάσιος Μητσιάνης Ευάγγελος Μουράτης Σπύρος Γέμτος Αναστάσιος Πούλος Χρήστος Τσολακίδης Στέφανος Φύκας Γιάννης Στανόγιας Νίκος

Περιεχόμενα Παρουσίασης Στόχος της εργασίας και λογισμικό Προϋποθέσεις Πλεονεκτήματα Στόχοι Έ δημοτικού Στόχοι ΄Στ δημοτικού Προγράμματα Παρουσίαση Προγραμμάτων Πότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί Ερωτήσεις

Λογισμικό & Στόχος της εργασίας Εκπαιδευτικό λογισμικό Μαθηματικά Έ και ΄Στ Δημοτικού Στόχος εργασίας Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι να παρουσιαστεί το λογισμικό του παιδαγωγικού ινστιτούτου για την διδασκαλία των μαθηματικών στην Έ και ΄Στ δημοτικού. Υπο συγκεκριμένες προϋποθέσεις το λογισμικό αυτό μπορεί να εμπλουτίσει τη διδασκαλία των Μαθηματικών με δραστηριότητες οι οποίες βελτιώνουν την ποιότητα του μαθήματος στα πλαίσια ενός ενταξιακού και εκσυγχρονισμένου σχολείου.

Προϋποθέσεις Ύπαρξη απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού Ύπαρξη απαραίτητου λογισμικού Windows ,Linux , Mac Os Java 3D runtime environment (έκδοση 1.3.x ή νεότερη) και Java plugin (έκδοση 1.4.x ή νεότερη) Adobe Acrobat Reader. Πρόσβαση σε δίκτυα Καλά καταρτισμένοι και εξοικειωμένοι εκπαιδευτικοί

Πλεονεκτήματα Μεγαλύτερο ενδιαφέρον και κίνητρα για μάθηση Οπτικοποίηση της πληροφορίας(Συνδυασμός εικόνας κειμένου) Έλεγχος της μάθησης Αυθεντικότητα των δραστηριοτήτων-Σύνδεση με την πραγματικότητα των μαθητών Υποστήριξη της συνεργασίας Μεγαλύτερη συμμετοχή ΑΜΕΑ και μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

Στόχοι Μαθηματικών Έ δημοτικού Να διαβάζουν, να γράφουν και να διατάσσουν φυσικούς μέχρι το 1.000.000.000, καθώς επίσης κλασματικούς και δεκαδικούς αριθμούς. Εκτέλεση πρόσθεσης, αφαίρεσης, πολλαπλασιασμού και διαίρεσης φυσικών, κλασματικών και δεκαδικών αριθμών. Εκτέλεση πρόσθεσης και αφαίρεσης συμμιγών αριθμών. Υπολογισμός των πολλαπλάσιων του 2, 3, 4, 5, …, 10 και αντίληψη των αριθμών που διαιρούνται με το 2, το 5 και το 10. Εισαγωγή στην έννοια του διατεταγμένου ζεύγους.

Στόχοι Μαθηματικών Έ δημοτικού Περιγραφή και επέκταση απλών αριθμητικών και γεωμετρικών μοτίβων. Σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων με τη βοήθεια οργάνων. Υπολογισμός περιμέτρου, εμβαδού βασικών γεωμετρικών σχημάτων και μήκους κύκλου. Να γνωρίζουν την ονομασία γωνιών και τριγώνων, να τα ταξινομούν και να τα κατασκευάζουν. Εξάσκηση στην ανάγνωση και κατασκευή ραβδογράμματος, εικονογράμματος και γραφικών παραστάσεων, καθώς και στην οργάνωση δεδομένων σε πίνακες.

Στόχοι Μαθηματικών ΄Στ δημοτικού Ανάγνωση,γραφή και διάταξη φυσικών, κλασματικών και δεκαδικών αριθμών και εκτέλεση όλων των πράξεων τους. Να γνωρίζουν ποιοί αριθμοί διαιρούνται με 2, 3, 4, 5, 9, 10 και 25. Ανάλυση φυσικών αριθμών σε γινόμενο πρώτων παραγόντων και δυνάμεις αριθμών. Γνώση μήκους, μάζας, χρόνου, επιφάνειας και χωρητικότητας. Διατύπωση κανόνων για απλά αριθμητικά/γεωμετρικά μοτίβα. Σχεδιασμός ευθύγραμμων σχημάτων και κύκλων με κανόνα (χάρακα) και διαβήτη. Υπολογισμός μήκους κύκλου και εμβαδού κυκλικού δίσκου, εμβαδού και όγκου βασικών στερεών σχημάτων.

Στόχοι Μαθηματικών ΄Στ δημοτικού Αναπαραγωγή, κατασκευή και σύγκριση γωνιών. Να σχεδιάζουν το συμμετρικό ενός σχήματος. Συλλογή και καταγραφή των δεδομένων ενός προβλήματος. Κατασκευή πινάκων δεδομένων και γραφικών παραστάσεων. Εξοικείωση με την έννοια του διατεταγμένου ζεύγους και υπολογισμός μέσου όρου. Να γνωρίζουν την απλή μέθοδο των τριών. Κατανόηση και εφαρμογή των εννοιών του λόγου, της αναλογίας και του ποσοστού. Λύση απλών εξισώσεων με τη βοήθεια του ορισμού των πράξεων.

Προγράμματα Χελωνοσελίδα Σκοπός της είναι να συμβάλλει στον προγραμματισμό και στη σκέψη. Γεωπίνακας Προσφέρει βασικές έννοιες γεωμετρίας Ηλεκτρονικό Αριθμητήριο Αναπαράσταση φυσικών αριθμών και πρόσθεση μεταξύ 2 αριθμών Πολλαπλασιασμός Εκμάθηση της πράξης του πολλαπλασιασμού με 4 διαφορετικές αναπαραστάσεις

Προγράμματα Διαίρεση Εκμάθηση της πράξης της διαίρεσης με 4 διαφορετικές αναπαραστάσεις Κερματοδέκτης Επαφή του μαθητή με φυσικούς και δεκαδικούς αριθμούς Αριθμογραμμή Διαίρεση αριθμών σε επιμέρους τμήματα Περιδέραιο Χρησιμοποίηση κριτήριων διαιρετότητας Μαθαίνω το Ευρώ Σχέση μεταξύ κερμάτων και χαρτονομισμάτων του ευρώ Σύνδεση σχέσεων με τη βοήθεια φυσικών και δεκαδικών αριθμών

Προγράμματα ΜΚΔ-ΕΚΠ Ανάλυση φυσικών αριθμών Αναζήτηση πρώτων παραγόντων Εύρεση ΜΚΔ-ΕΚΠ Χαλασμένος Υπολογιστής Ανάλυση ενός αριθμού με τη βοήθεια άλλων αριθμών Στατιστική Εισαγωγή και επεξεργασία δεδομένων Γραφήματα Δημιουργία συναρτήσεων Μπάρες Δυνατότητα σχηματισμού κλασματικών αριθμών και συμβολισμού με 2 τρόπους

Προγράμματα Αριθμητάριο Πράξεις μεταξύ αριθμών Εικασία ενός αριθμού και επιβεβαίωση του Μέτρηση Χρόνου Εικονικές μετρήσεις χρόνου Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων Ζυγαριά Μετρήσεις μάζας αντικειμένων Τετράγωνο Πλέγμα Επαφή με την έννοια των κλασμάτων

Πότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί? Από το Δάσκαλο Τις ώρες προετοιμασίας στο σχολείο Την ώρα του μαθήματος στο σχολείο Από το Μαθητή Στο σχολείο Στο σπίτι Στην παρέα

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ? ? ? ? ?