Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα - Προγραμματισμός

2 Περιγραμμα υλησ Κεφάλαιο 1 Κεφάλαιο 2
Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον προγραμματισμό Κεφάλαιο 2 Ο προγραμματισμός στην πράξη

3 Κεφαλαιο 1 Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον προγραμματισμό

4 Ο υπολογιστησ στην υπηρεσια μασ
Πρόβλημα Αντιμετώπιση Υπολογιστής Μας βοηθάει στην επίλυση προβλημάτων Είναι πολύ γρήγορος Δεν τον κουράζει η επανάληψη

5 Προβλημα και Υπολογιστήσ
Πρόβλημα Κατανόηση του προβλήματος Καθορισμός Δεδομένων και Ζητούμενων Ανάλυση του προβλήματος Αλγόριθμος Πρόγραμμα στον Η/Υ

6 Η εννοια του προβληματοσ
Στο σχολείο Μαθηματικά Φυσική Στην καθημερινότητα Από ποιον δρόμο θα πάω στο σχολείο; Πώς θα οργανώσω μια εκδρομή; Πώς θα τακτοποιήσω τα βιβλία στη βιβλιοθήκη μου; Πολύπλοκα προβλήματα Ρύπανση της ατμόσφαιρας Κατασκευή μιας γέφυρας μεγάλου μήκους Εξοικονόμηση ενέργειας

7 Κατηγορίεσ προβληματων 1
Επιλύσιμα Η λύση τους είναι γνωστή Ανοικτά Δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε με τις μέχρι τώρα γνώσεις μας Δεν έχει αποδειχτεί ότι δεν επιδέχονται λύση Άλυτα Έχει αποδειχτεί ότι δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε Τετραγωνισμός του κύκλου

8 Κατηγοριεσ προβληματων 2
Υπολογιστικά Ποιο είναι το εμβαδό τετραγώνου πλευράς 10 εκατοστών; Ποιος είναι ο μέσος όρος της βαθμολογίας μου; Τι θα πληρώσω για ένα ζευγάρι παπούτσια με αρχική τιμή 60€ αν έχει έκπτωση 25%; Απόφασης Ο αριθμός 9 είναι πρώτος; Βελτιστοποίησης Ποια είναι η παραγοντοποίηση του αριθμού 21 με τον μεγαλύτερο αριθμό παραγόντων;

9 Ενασ ορισμοσ του προβληματοσ
Πρόβλημα θεωρείται κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση ή κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η λύση ενός προβλήματος δεν είναι γνωστή, ούτε προφανής

10 Προβλημα Βήματα Επίλυσης

11 Βημα 1 Σωστή κατανόηση του προβλήματος
Ποιο είναι το αποτέλεσμα της αφαίρεσης 3-9 στο σύνολο των φυσικών αριθμών; Ένας χτίστης χτίζει 1 μέτρο τοίχο σε 2 ώρες. Πόση ώρα θα κάνει να χτίσει έναν τοίχο 12 μέτρων; Ο διευθυντής, μου ανέθεσε να αγοράσω δώρα για κάποιους φίλους του: Τον Γιάννη και τη Μαρία που είναι παντρεμένοι, τον Κώστα που είναι αθλητικός τύπος και τη Γεωργία που της αρέσει να μαγειρεύει. Πόσα δώρα θα αγοράσω;

12 Βημα 2 Καταγραφή των δεδομένων Καταγραφή των ζητούμενων
Δεδομένα του προβλήματος είναι κάθε γνωστό στοιχείο που μπορεί να μας βοηθήσει στην επίλυση Καταγραφή των ζητούμενων Πρόκειται για την απάντηση στην ερώτηση που μας θέτει το πρόβλημα Επίλυση του προβλήματος Ονομάζεται η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο

13 Παραδειγμα: Κατασκηνωση
Δεδομένα Ζητούμενα Παραδειγμα: Κατασκηνωση Αντίσκηνο Πασαλάκια Σχοινιά Να στηθεί το αντίσκηνο

14 Βημα 3 Ανάλυση του προβλήματος σε μικρότερα – απλούστερα προβλήματα
Ανάλυση του προβλήματος σε μικρότερα – απλούστερα προβλήματα Οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής Το πρόβλημα των ναρκωτικών

15 Παραδειγμα: εκπαιδευτικη εκδρομη
Εύρεση τόπου επίσκεψης Καθορισμός ημερομηνίας επίσκεψης Τρόπος μεταφοράς Υπολογισμός του αντίτιμου συμμετοχής Συγκέντρωση βεβαιώσεων συμμετοχής Συγκέντρωση χρημάτων

16 Παραδειγμα: εκπαιδευτικη εκδρομη
Εκπαιδευτική Εκδρομή Εύρεση τόπου επίσκεψης Καθορισμός ημερομηνίας επίσκεψης Τρόπος μεταφοράς Υπολογισμός του αντίτιμου συμμετοχής Συγκέντρωση βεβαιώσεων συμμετοχής Συγκέντρωση χρημάτων

17 Βημα 4 Διατύπωση σωστών οδηγιών Χρησιμοποιούμε: Σαφείς
Απλές στη διατύπωση Χρησιμοποιούμε: Οδηγίες υπό μορφή βημάτων Διαγραμματικές τεχνικές Κωδικοποιημένες εντολές

18 1.2 Τι ειναι αλγοριθμοσ Οι οδηγίες που δίνουμε με λογική σειρά ώστε
Να εκτελέσουμε μια εργασία ή Να επιλύσουμε ένα πρόβλημα Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών - βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος

19 Αλγοριθμοσ μπορει να ειναι
Μια συνταγή μαγειρικής Η βήμα προς βήμα περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος στα μαθηματικά

20 Οταν σχεδιαζουμε εναν αλγοριθμο
Πρέπει να βάζουμε με λογική σειρά τις οδηγίες που θα μας οδηγήσουν στη λύση του προβλήματος

21 Αλγοριθμοσ: παρασκευη μακαροναδασ
Άνοιξε το μάτι της κουζίνας στο 9 Βάλε 3 λίτρα νερό σε μία κατσαρόλα χωρητικότητας 4 λίτρων. Τοποθέτησε την κατσαρόλα στο μάτι της κουζίνας, που έχεις ήδη ανάψει. Πρόσθεσε στην κατσαρόλα μία κουταλιά του καφέ αλάτι. Περίμενε μέχρι να βράσει το νερό. Βγάλε τα μακαρόνια από το πακέτο. Βάλε τα μακαρόνια στην κατσαρόλα. Ανακάτευε τα μακαρόνια για 10 λεπτά. Κλείσε το μάτι της κουζίνας που άνοιξες. Βγάλε την κατσαρόλα από το μάτι της κουζίνας. Άδειασε τα μακαρόνια από την κατσαρόλα σε ένα σουρωτήρι. Ρίξε κρύο νερό από τη βρύση στα μακαρόνια για 20 δευτερόλεπτα. Άφησε για 2 λεπτά τα μακαρόνια να στραγγίξουν. Σερβίρισε τα μακαρόνια στο πιάτο. Πρόσθεσε σε κάθε πιάτο 3 κουταλιές της σούπας τριμμένο τυρί. Μπορούμε να αντιμεταθέσουμε τις οδηγίες 7 και 8; Αν αντιμεταθέσουμε τις οδηγίες 1 και 2, θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα στον αλγόριθμο; Τι θα συμβεί, αν ξεχάσουμε την οδηγία 9; Τι θα συμβεί, αν αντικαταστήσουμε την οδηγία στο βήμα 4 με την οδηγία «πρόσθεσε αλάτι»;


Κατέβασμα ppt "Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google