4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΠΛΕΓΜΈΝΟΣ ΣΤΑ ΔΊΧΤΥΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΎΟΥ... ΜΙΑ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΎΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Advertisements

Κατασκευή σχολικού ιστότοπου Οι μαθητές της Α΄ Λυκειου που ανέλαβαν το project με θέμα «κατασκευή σχολικού ιστότοπου» χωρίστηκαν σε έξι ομάδες. Σε κάθε.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΧΟΙ Για τον καθηγητή Για τον καθηγητή.
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Πρεσβευτής του τόπου μου Δημιουργία Blog και ανάρτηση σε αυτό ψηφιακού υλικού με θέμα την πόλη μας, την Πάτρα.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Παρουσίαση Για Το 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Ημερίδα επιμόρφωσης Φιλολόγων στις Νέες Τεχνολογίες Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων ΠΕ12 Λ. Ψαρράς Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών: Εκπόνηση ιστοσελίδας.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
ΟΜΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:……………………………… ΤΙΤΛΟΣ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ: (το θέμα της ιστοεξερεύνησης)………………………………………….. Θα αναφέρετε το μάθημα στο οποίο θα γίνει η ιστοεξερεύνηση.
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
7ο Ενιαίο Λύκειο Πειραιά ΕΠΕΑΚ ΙΙ – Γ΄ ΚΠΣ ΜΕΤΡΟ 2.4. – ΕΝΕΡΓΕΙΑ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΕΩΝ ε Έργο : «Εφαρμογή Προγραμμάτων Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
Οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης για το πρόγραμμα Teachers 4 Europe
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Τίτλος Δραστηριότητας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Το Σχολειό μου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas

Τίτλος δραστηριότητας: Ιστοεξερεύνηση για τη Χιροσίμα < http://www Τίτλος δραστηριότητας: Ιστοεξερεύνηση για τη Χιροσίμα < http://www.gkonstantinou.com/haef2006/hsite/index.html > Όνομα Εκπαιδευτικού: Γεωργία Κωνσταντίνου Σχολείο: Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού Email: georgia@gkonstantinou.com Τηλ. Επικοιν.: 6945550566 (κινητό) 210 - 6798167 (σχολείο) 210 - 2835617 (σπίτι)

Τίτλος Δραστηριότητας Αντικείμενο: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας «Τα λουλούδια της Χιροσίμα», Εντίτα Μόρρις Τάξη: Β΄ Γυμνασίου Σκοπός: - Ένταξη του κειμένου στο ιστορικό του πλαίσιο - Κατανόηση των καταστροφικών συνεπειών που περιγράφονται στο απόσπασμα του μυθιστορήματος - Ευαισθητοποίηση των μαθητών Λογισμικό: Word (από μία ομάδα μαθητών για την κατασκευή εφημερίδας – πάνω σε πρότυπο που τους δόθηκε καθώς και για την αξιολόγηση της ιστοεξερεύνησης ), PowerPoint (από 2 ομάδες μαθητών για την παρουσίαση της εργασίας τους), Excel (για την καταμέτρηση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων, δημιουργία πινάκων και γραφήματος), επίσης χρησιμοποιήθηκε βοηθητικά FrontPage για την επεξεργασία των ιστοσελίδων που κατασκευάστηκαν για αυτή τη δραστηριότητα.

Περιγραφή δραστηριότητας (1) Οι μαθητές χωρίστηκαν σε έξι ομάδες και στη συνέχεια οδηγήθηκαν στο εργαστήρι πληροφορικής όπου και τους παρουσιάστηκε η ακόλουθη ιστοσελίδα: http://www.gkonstantinou.com/haef2006/hsite/index.html Ζητήθηκε από κάθε ομάδα μαθητών να ακολουθήσει τις οδηγίες που υπήρχαν εκεί. Τα παιδιά, αφού επισκέφτηκαν τις ιστοσελίδες που είχαν καθοριστεί για την κάθε ομάδα, άρχισαν να ασχολούνται με την εργασία που τους είχε ανατεθεί. Κάθε ομάδα είχε και μια διαφορετική εργασία. Συγκεκριμένα: (α) η πρώτη ομάδα έπρεπε να κατασκευάσει ένα δισέλιδο εφημερίδας στο οποίο να παρουσιάζει τους λόγους που οδήγησαν στη ρήψη της ατομικής βόμβας είτε βασισμένη στο πρότυπο που τους δόθηκε είτε σε δικό τους σχέδιο. (β) η δεύτερη ομάδα έπρεπε να παρουσιάσει πληροφορίες για το Enola Gay και το Little Boy

Περιγραφή δραστηριότητας (2) (γ) η τρίτη ομάδα έπρεπε να παρουσιάσει το χρονικό της ημέρας καταστροφής. (δ) η τέταρτη ομάδα έπρεπε να μας παρουσιάσει την επόμενη μέρα. (ε) η πέμπτη ομάδα έπρεπε να κατασκευάσει ένα κολάζ με μαρτυρίες, φωτογραφίες για τον τοίχο της τάξης τους (δυστυχώς δε σώθηκε …) (στ) και η έκτη ομάδα μεταξύ άλλων έπρεπε να μας μάθει πώς να φτιάχνουμε ένα paper crane, να εξηγήσει το ιαπωνικό αυτό έθιμο και να διηγηθεί την ιστορία της Sadako Sasaki. Για τις εργασίες των παιδιών αφιερώθηκε μία ώρα στο εργαστήριο πληροφορικής όπου και τους παρουσιάστηκαν οι λεπτομέρειες των εργασιών τους οι οποίες στη συνέχεια ολοκληρώθηκαν σε δικό τους χρόνο. Με την ολοκλήρωση των εργασιών διατέθηκε άλλη μία ώρα για την παρουσίασή τους από τα παιδιά στην αίθουσα προβολών του σχολείου.

Περιγραφή δραστηριότητας (3) Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα χρειάστηκε: (α) να κατασκευάσω τις απαραίτητες ιστοσελίδες, (β) να αποφασίσω για τις ομάδες που θα έπρεπε να δημιουργηθούν, (γ) να αναθέσω διαφορετικές δραστηριότητες και θέμα σε κάθε ομάδα και (δ) να συγκεντρώσω από το διαδίκτυο ιστοσελίδες που να εξυπηρετούν τη δραστηριότητα αυτή. Χρησιμοποίησα το Notepad και το FrontPage (σε δύσκολα σημεία) για την κατασκευή των ιστοσελίδων που είδατε. Το Word για να κατασκευάσω (α) ένα πρότυπο εφημερίδας για την ομάδα των παιδιών που είχε τέτοια δραστηριότητα και (β) την «αξιολόγηση της Ιστοεξερεύνησης» καθώς και το Excel (για να εισάγω τις απαντήσεις των παιδιών και να δημιουργήσω πίνακες). Όχι, δε χρειάστηκα επιμόρφωση. Διαθέτω ένα Master of Science στο Educational Technology (Iona College, NY, USA – δείτε Βιογραφικό) και είμαι επίσης Microsoft Office Specialist.

Παραδείγματα Οι εργασίες των παιδιών είναι οι ακόλουθες: Ομάδα 1 (εφημερίδα – αρχική μορφή .doc) Ομάδα 2 (Enola Gay & Little boy - .doc) Ομάδα 3 (χρονικό ημέρας - .ppt) Ομάδα 4 (επόμενη μέρα - .ppt) Ομάδα 5 (κολάζ τάξης – δυστυχώς δεν υπάρχει φωτογραφία) Ομάδα 6 (φωτογραφίες μαθήτριας που κατασκευάζει paper crane) Για τη δραστηριότητα αυτή δημιουργήθηκαν επίσης τα εξής: Ιστοεξερεύνηση για τη Χιροσίμα Πρότυπο εφημερίδας Αξιολόγηση Ιστοεξερεύνησης Αρχείο Excel

Σύγκριση Το μάθημα έγινε πολύ διαφορετικό, αφού η εναλλακτική μορφή δεν ήταν άλλη από τη χρήση του πίνακα και την καταγραφή σε αυτόν κάποιων στοιχειωδών ιστορικών στοιχείων. Η δραστηριότητα ευαισθητοποίησε τους μαθητές καθώς τους έκανε να συνειδητοποιήσουν την έκταση της καταστροφής στη Χιροσίμα και τις συνέπειες που αυτή είχε για τον τόπο αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα. Οι εικόνες, τα video, η προσπάθεια συγκέντρωσης πληροφοριών, η ιστορία της Sadako Sasaki ακόμα και η κατασκευή «γερανών» αγκαλιάστηκαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό από τα παιδιά. Το γεγονός μάλιστα ότι κάθε ομάδα παρουσίαζε και μια διαφορετική πλευρά του θέματος έκανε τους μαθητές να παρακολουθούν τις παρουσιάσεις των συμμαθητών τους με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Αξιολόγηση Για να αξιολογήσω το μάθημα αυτό ζήτησα από τους μαθητές μετά την ολοκλήρωσή της δραστηριότητας να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση της ιστοεξερεύνησης. Στη συνέχεια πέρασα τα δεδομένα σε ένα αρχείο Excel, μέτρησα frequencies και κατασκεύασα γράφημα με τα αποτελέσματα ( Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε εδώ ). Από την ανάλυση των απαντήσεων των παιδιών έγινε φανερό αυτό που είχε διαπιστωθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας ό,τι δηλαδή τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη δυνατότητα που τους δόθηκε να αναζητήσουν τα ίδια τις απαραίτητες πληροφορίες. Στα θετικά στοιχεία της δραστηριότητας τα παιδιά ανέφεραν μεταξύ άλλων τη χρήση των υπολογιστών, τη συνεργασία με τα άλλα παιδιά, τη δημιουργία παρουσιάσεων (PowerPoint) στον υπολογιστή, τη δυνατότητα να μάθουν με ένα πιο ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των παιδιών αυτό που τους δυσκόλεψε περισσότερο ήταν ότι έπρεπε να μεταφράσουν αρκετές από τις ιστοσελίδες που τους δόθηκαν, διότι ήταν στα Αγγλικά (ωστόσο αυτό έκανε τη δραστηριότητα διαθεματική – σύνδεση με το μάθημα Αγγλικών). Γενικά, από τις αντιδράσεις των παιδιών προκύπτει ότι ενθουσιάστηκαν με τη δραστηριότητα αυτή και την αποδέχτηκαν με μεγάλη αγάπη.

Επιπλέoν Σχόλια Θεωρώ ότι υπήρξε μια επιτυχής δραστηριότητα και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τα παιδιά. Την αγκάλιασαν με μεγάλο ενθουσιασμό και μου ζήτησαν να οργανώσω ανάλογες δραστηριότητες και για τα υπόλοιπα μαθήματα. Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας, Γεωργία Κωνσταντίνου, Φιλόλογος, Γυμνάσιο Κολλέγιο Ψυχικού georgia@gkonstantinou.com www.gkonstantinou.com