Χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό της Α’ και Β’ Δημοτικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Alpha English Το ΠΕΑΠ πάει A’ Δημοτικού…
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Αικατερίνη Νικολάκη M. Ed.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Το ΠΕΑΠ και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Alpha English Το ΠΕΑΠ πάει A’ Δημοτικού…
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Beta English Tο ΠΕΑΠ πάει και στη Β’ Δημοτικού…
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PRO-CLIL Μαρία Μασούρα
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό της Α’ και Β’ Δημοτικού Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό της Α’ και Β’ Δημοτικού

Χαρακτηριστικά των μικρών μαθητών Κύρια χαρακτηριστικά ο εγωκεντρισμός, η περιορισμένη εμπειρία, η ζωηρή φαντασία και η ανάγκη για αίσθημα ασφάλειας Οι μικροί μαθητές επίσης Δεν συγκεντρώνονται εύκολα για πολύ ώρα Έχουν ανάγκη από σαφή και καθαρά μηνύματα Δυσκολεύονται να συνεργαστούν σε ζεύγη και ομάδες «Όσο εύκολα μαθαίνουν τόσο εύκολα ξεχνούν» Αποθαρρύνονται εύκολα Έχουν ενθουσιώδη στάση απέναντι στη μάθηση κυρίως μέσω προφορικού λόγου και παιχνιδιού Μαθαίνουν τη γλώσσα χρησιμοποιώντας την και όχι εγκεφαλικά Δεν έχει μάθει να σέβεται τους κοινωνικούς (και σχολικούς) κανόνες Κατανοεί την πραγματικότητα γύρω του μέσω των αισθήσεων Δυσκολεύονται να διακρίνουν μεταξύ αλήθειας και μύθου

Το εκπαιδευτικό υλικό Είναι αποτέλεσμα Αρχικού σχεδιασμού για τον οποίον συνεργάστηκαν ειδικοί επιστήμονες και εκπαιδευτικοί της τάξης Πιλοτικής εφαρμογής με συστηματική παρακολούθηση και παράλληλη αποτίμηση της χρήσης του Αναμόρφωσης μετά από εξωτερική αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς που το χρησιμοποίησαν

Στόχοι του εκπαιδευτικού υλικού Η ανάπτυξη κοινωνικού γραμματισμού μέσω της Αγγλικής Καλλιέργεια διαπολιτισμικού ήθους επικοινωνίας Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασιμότητας Αφύπνιση δημιουργικής έκφρασης Στη Β’ τάξη ανάπτυξη και του αναδυόμενου σχολικού γραμματισμού μέσω της φωνημικής προσέγγισης (χωρίς την παραδοσιακή διδασκαλία αλφαβήτου)

Βασικό και έξτρα εκπαιδευτικό υλικό Το «βασικό εκπαιδευτικό υλικό» είναι καταχωρημένο σε 5 κύκλους –που καλύπτουν την «ύλη» των σχολικών τριμήνων Το βασικό υλικό θα κυκλοφορήσει και σε έντυπη μορφή Το έξτρα υλικό περιλαμβάνει δραστηριότητες εμβόλιμες σε κάθε κύκλο και έχει θεματική συνάφεια με αυτούς Είναι για περιπτώσεις που το «βασικό υλικό» δεν είναι αρκετό και χρειάζονται πρόσθετες μαθησιακές δραστηριότητες Θα κυκλοφορήσει μόνο σε ψηφιακή μορφή

Το έξτρα υλικό Σε τι χρησιμεύει; Ενίσχυση των στόχων βασικού υλικού Εμπέδωση και διεύρυνση λεξιλογίου Ενίσχυση διαφοροποιημένης παιδαγωγικής Ενίσχυση διαθεματικότητας Ευελιξία εκπαιδευτικού Οι δραστηριότητες βασίζονται ή αξιοποιούν: Παραμύθια, μύθους και ιστορίες Παιχνίδια και τραγούδια Διασκεδαστικές επικοινωνιακές περιστάσεις (At the playground, Plato the alien, A clowns’ parade, Let our toys speak and play!, A party in the jungle)

Φύση των δραστηριοτήτων Όλες οι δραστηριότητες αποτελούν επικοινωνιακά γεγονότα και ευαισθητοποιούν τα παιδιά στις επικοινωνιακές συνθήκες χρήσης γλώσσας στην καθημερινή ζωή (χώρο, χρόνο, πρόσωπα, σκοπό επικοινωνίας) θέτουν χωροχρονικό πλαίσιο και πλαίσιο ρόλων μέσα στο οποίο τα ίδια τα παιδιά θα παραγάγουν λόγο ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας των παιδιών καθώς η νέα γλώσσα χρησιμοποιείται σε οικεία περιβάλλοντα αφυπνίζουν την επίγνωση των παιδιών ότι ανήκουν σε έναν ευρύτερο κόσμο κι επομένως περιορίζουν τον εγωκεντρισμό τους

Η χρήση παραμυθιών/ιστοριών Κερδίζουν και διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών Αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα Συμβάλλουν στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη Συμβάλλουν στην εμπέδωση εννοιών (χρόνος, μέγεθος, σχήμα, αλληλουχία γεγονότων κ.λπ.). Βοηθούν στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας μέσω της επανάληψης Κωδικοποιούν κοινωνικές συμπεριφορές και οικοδομείται θετικά ο αξιακός και ηθικός κόσμος των παιδιών. Προσφέρουν ευκαιρίες για διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.

Η χρήση παραμυθιών/ιστοριών Κερδίζουν και διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών Αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα Συμβάλλουν στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη Συμβάλλουν στην εμπέδωση εννοιών (χρόνος, μέγεθος, σχήμα, αλληλουχία γεγονότων κ.λπ.) Βοηθούν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας μέσω της επανάληψης Κωδικοποιούν κοινωνικές συμπεριφορές και οικοδομείται θετικά ο αξιακός και ηθικός κόσμος των παιδιών Προσφέρουν ευκαιρίες για διαθεματική προσέγγιση της γνώσης

Η χρήση παιχνιδιού και τραγουδιού Ειδικά επιλεγμένες ιστορίες και μουσικο-κινητικά τραγούδια αποτελούν μέσα με τα οποία οι μικροί μαθητές αναπτύσσουν γνωστικά σχήματα μαθαίνουν να συνεργάζονται με άλλους μαθαίνουν να λειτουργούν ως ομάδα μαθαίνουν να υπακούουν σε κανόνες βιώνουν καταστάσεις αναπτύσσουν δεξιότητες (σωματικές, κοινωνικές, συναισθηματικές, νοητικές και γλωσσικές) αναπτύσσουν την ικανότητα συγκέντρωσης μαθαίνουν να χρησιμοποιούν την ξένη γλώσσα

Παραδείγματα παιχνιδιών Memory game Bingo Trace the way Join the dots Find out what it is Spot the difference Board games Computer games Arithmetic games Pantomime Simon says Spot the object Snakes and ladders Listen, draw, colour

Μεθοδολογικές επιλογές Οι μικροί μαθητές μαθαίνουν: μέσα από βιωματικές, μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις χρησιμοποιώντας τεχνικές από ποικίλες διδακτικές μεθόδους όταν η μάθηση είναι και διασκέδαση

Διδακτικές τεχνικές Παρουσιάζουμε το νέο μέσα από το ήδη γνωστό Κάνουμε συχνή χρήση της επανάληψης μέχρι που να γίνει συνήθεια η νέα γνώση (τα παιδιά χαίρονται να ξανακούνε και να ξαναλένε συνεχώς αυτό που ξέρουν) Ζητάμε να πουν κάτι και ας μην καταλαβαίνουν τι σημαίνει –θα το καταλάβουν μέσω της χρήσης του Ζητάμε να μάθουν απλές γλωσσικές φόρμες που μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν ξανά και ξανά Ζητάμε να χρησιμοποιούν το σώμα τους και όλες τις αισθήσεις τους για να μάθουν ευκολότερα (αφού τα παιδιά δεν μαθαίνουν εγκεφαλικά) Δημιουργούμε συνθήκες για την ενεργοποίηση της φαντασίας τους Δημιουργούμε κλίμα αποδοχής και επιβράβευσης του παιδιού Φροντίζουμε κάθε δραστηριότητα να αποτελεί μέσον απόκτησης πολιτιστικών εμπειριών Ενθαρρύνουμε το μαθητή να παράγει γλώσσα (δεν τον διορθώνουμε συνεχώς)

Χρήση του εκπαιδευτικού υλικού Οι λεπτομερείς οδηγίες στον εκπαιδευτικό για το πώς να κάνει το μάθημα, βάσει του εκπαιδευτικού υλικού, στηρίζονται στην λογική της διαφοροποιημένης μάθησης εφόσον: Για κάθε δραστηριότητα περιγράφονται εναλλακτικά ή/και επιπλέον «βήματα», πολλές φορές με έξτρα υλικό Η προτεινόμενη διδακτική διαδικασία είναι ενδεικτική αφού υπάρχει η δυνατότητα τροποποίησης ή παράληψης βημάτων Ο χρόνος που προτείνεται είναι ενδεικτικός

Απαραίτητα υλικά και μέσα Εικόνες Flashcards Φύλλα εργασίας Οπτικοακουστικό υλικό από Διαδίκτυο Υλικό για διδασκαλία / κατασκευές CD player/CDs Πραγματικά αντικείμενα (realia) Επιτραπέζια παιχνίδια

Απαραίτητα υλικά Εικόνες Flashcards Φύλλα εργασίας Οπτικοακουστικό υλικό από Διαδίκτυο Υλικό για διδασκαλία / κατασκευές CD player/CDs Πραγματικά αντικείμενα (realia) Επιτραπέζια παιχνίδια Μην διστάζετε να προσεγγίζετε και να συνεργάζεστε με τον δάσκαλο της τάξης και να δανείζεστε υλικά που έχει για την τάξη.

Παράδειγμα 1 (υλικό για τη Β’ Δημοτικού) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Β4 “MY FAVOURITE TOYS” Γλωσσικοί στόχοι (1 διδακτική ώρα) Εκμάθηση νέου λεξιλογίου σχετικού με παιχνίδια και εμπέδωση γνωστού (π.χ. a robot, a cowboy, a computer game, a doll, a ball, a toy car, a dinosaur, a toy soldier, a train). Εκμάθηση δομών ‘What’s your favourite toy?’ ‘My favourite toy is …’ Παιδαγωγικοί στόχοι Σύνδεση μάθησης με προσωπική ζωή Διεύρυνση προσωπικής οπτικής («έχουν κι οι δάσκαλοι αγαπημένα παιχνίδια») Εξάσκηση συνεργατικής ικανότητας

Προτεινόμενη διαδικασία: ΒΗΜΑ 1 Α. Παρουσίαση του Toy Story Β. Παρουσίαση (εκμαιεύοντας) το λεξιλόγιο βάσει εικόνων από φιλμ Γ. Ελεγχόμενη επανάληψη λέξεων (drill, point to the toy) ΒΗΜΑ 2 Α. Παρουσίαση νέων στοιχείων (τα παιχνίδια της δασκάλας μου και της μασκότ) Β. Παρουσίαση (εκμαιεύοντας) τις κατάλληλες δομές Γ. Ελεγχόμενη επανάληψη δομών (drilling “ask the mascot”) ΒΗΜΑ 3 Α. Εξάσκηση: Παρουσίαση παιχνιδιών παιδιών στην τάξη (ρωτάει ο εκπ/κός κι απαντάνε τα παιδιά) Τροποποίηση: Μετά από το Βήμα 1.Γ: Αξιοποίηση τραγουδιών διαφορετικής δυσκολίας για εκμάθηση νέου και εμπέδωση παλαιού λεξιλογίου Υλικό: τραγούδια από το youtube www.youtube.com/watch?v=HlkZm8Z2lb0 http://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU&feature=related Διδακτικός στόχος: Προετοιμασία διαλόγου σε ζεύγη και παρουσίαση του διαλόγου στην τάξη

Παραδείγματα υλικού: Αφήγηση (1) Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Γ10 “GOLDILOCKS & THE 3 BEARS”

Παραδείγματα υλικού: Αφήγηση (2) Γλωσσικοί στόχοι Εκμάθηση / εμπέδωση λεξιλογίου σχετικού με κατοικία (living room, bedroom, kitchen, beds, chairs, house, forest), ποσότητα (one, two, three), μέγεθος (big, medium-sized, small), υφή (hard, soft), θερμοκρασία (hot, cold), ζώα (bears), οικογένεια (daddy, mummy, baby), φαγητό (milk, cornflakes, jam, eggs), και συναισθήματα (I’m hungry / happy). Εκμάθηση φράσεων (π.χ. Let’s go for a walk. I don’t like this. It’s too hot. Please don’t go. Stay and play with me.) Εξάσκηση ικανότητας κατανόησης προφορικού κειμένου (listening for specific information) Εξάσκηση αφήγησης

Παραδείγματα υλικού: Αφήγηση (3) Παιδαγωγικοί Στόχοι Σύνδεση του νέου με γνωστή ιστορία Ψυχαγωγία παιδιών μέσω του παραμυθιού Βιωματική μάθηση μέσω θεατρικής απόδοσης ιστορίας Εξάσκηση στο συντονισμό κινήσεων των παιδιών

Παραδείγματα υλικού: Αφήγηση (4) Προτεινόμενη διαδικασία (2-3 διδακτικές ώρες) ΒΗΜΑ 1 α. Εκμαίευση ιστορίας από τα παιδιά στα Ελληνικά β. Παρουσίαση λεξιλογίου βάσει εικόνων (big, medium-sized, small) ΒΗΜΑ 2 α. Aφήγηση από εκπ/κό βάσει εικόνων και κειμένου ιστορίας β. Παρουσίαση άλλων λέξεων (hard, soft) γ. Ερωτήσεις κατανόησης στα Αγγλικά ΒΗΜΑ 3 Αφήγηση με κενά προς συμπλήρωση

Παραδείγματα υλικού: Αφήγηση (4) ΒΗΜΑ 4 Παρακολούθηση βίντεο και ερωτήσεις σχετικά με εικόνες και λόγια www.bbc.co.uk/cbeebies/fimbles/stories/fimbles-threebears/ ΒΗΜΑ 5 Εκμάθηση κι εκτέλεση κινητικού τραγουδιού rcel.enl.uoa.gr/peapabc/mp3/Aclass_C10_M02.mp3 ΒΗΜΑ 6 Συζήτηση σχετικά με ‘porridge’ και σύνηθες πρωινό των παιδιών. Παρουσίαση κάποιων νέων σχετικών λέξεων (eggs, milk, cornflakes) ΒΗΜΑ 7 Δραματοποίηση σκηνών παραμυθιού

Παραδείγματα υλικού: Αφήγηση (5) Δυνατότητα υλοποίησης διαδικασίας με ή χωρίς Η/Υ και βιντεοπροτζέκτορα Κατανόηση ως αποτέλεσμα συνδυασμού γνωριμίας με το παραμύθι και βασικών λέξεων Το απλό κινητικό τραγούδι βοηθάει τα παιδιά να μάθουν φράσεις-κλειδιά και να εμπεδώσουν βασικά σημεία της ιστορίας Διεύρυνση ορίζοντα παιδιών μέσω της πληροφόρησής τους για πολιτιστικά στοιχεία (porridge) Έναυσμα για συζήτηση σχετικά με το υγιεινό πρωινό Δυνατότητα βιωματικής μάθησης μέσω θεατρικής απόδοσης Εναλλακτικές / επιπλέον προτάσεις (π.χ. πώς να χρησιμοποιηθεί κουκλοθέατρο, η αφήγηση σε δύο μέρη, παροχή ενός πιο απαιτητικού τραγουδιού)

Τροποποιήσεις Συζήτηση σχετικά με την ασφάλεια στο σπίτι Λεξιλογικά παιχνίδια και εικαστικές δημιουργίες Στην αρχή του μαθήματος τραγούδι για να κερδίσουμε την προσοχή των μαθητών (γνώριμη ρουτίνα που ‘ησυχάζει την τάξη’ και σηματοδοτεί την έναρξη του μαθήματος)

Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Δ1 THE CIRCASSIAN CIRCLE

Γλωσσικοί στόχοι Εμπέδωση αριθμών 1-8 Εμπέδωση χρωμάτων Εμπέδωση / επέκταση λεξιλογίου σχετικά με κινήσεις (step forward / step backward, clap your hands, turn round, hold hands, spin, walk) Κατανόηση και παραγωγή προφορικών οδηγιών Προφορική περιγραφή ρούχων (She’s / he’s wearing a blue and red kilt.)

Παιδαγωγικοί στόχοι Γνωριμία με παράδοση άλλου λαού (μουσική και χορός) Σύγκριση ξένης παράδοσης με δικής τους Βιωματική μάθηση μέσω εκτέλεσης οδηγιών Εξάσκηση στο συντονισμό κινήσεων των παιδιών Εξάσκηση στη συνεργασία σε ομάδα και ζευγάρια

Προτεινόμενη διαδικασία (2 διδακτικές ώρες) ΒΗΜΑ 1 Παρουσίαση του χορού από μασκότ Γεωγραφικά και πολιτιστικά στοιχεία για Σκωτία (η χώρα στο χάρτη, εικόνες από Σκωτία: στολές, μουσικά όργανα). Σύγκριση με Ελλάδα ΒΗΜΑ 2 Παρουσίαση χορού είτε σε βίντεο είτε από εμάς - Συζήτηση με παιδιά σχετικά με χορό (θέση των χορευτών, βήματα) ΒΗΜΑ 3 Σε κύκλο εκμάθηση εντολών και βημάτων (η μασκότ σε ρόλο headlander) (βλέπε Video #1) ΒΗΜΑ 4 Ζωγραφική: η στολή των Σκωτσέζων ΒΗΜΑ 5 Επανάληψη κινήσεων – μαθαίνουν να μετράνε και να κινούνται. ΒΗΜΑ 6 Χορός με διαφορετικά παιδιά στο ρόλο του headlander (βλέπε Video #2)

Το έργο υλοποιείται από το ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ Την ευθύνη για το περιεχόμενο αυτής της εισήγησης έχει η ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΠΕΑΠ. Εισηγήτρια της παρούσας: Δρ. Φωτ.-Βασ. Κουλοχέρη Εκπαιδευτικός Αγγλικής