Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Το ΠΕΑΠ και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Το ΠΕΑΠ και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Το ΠΕΑΠ και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Έργο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

2 Οργάνωση δραστηριοτήτων ● Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του ΠΕΑΠ είναι χωρισμένες σε 5 κύκλους, οι οποίοι μπορούν να λειτουργήσουν ενδεικτικά για ένα πρόγραμμα μαθημάτων:  Κύκλος Α: πρώτα μαθήματα  Κύκλος Β: α’ τρίμηνο  Κύκλος Γ: β’ τρίμηνο  Κύκλος Δ: γ’ τρίμηνο  Κύκλος Ε: όλη τη σχολική χρονιά 2

3 Περιεχόμενα Κύκλου Α’ ● Δραστηριότητα A1: OUR ENGLISH CLASS (Γνωριμία του εκπαιδευτικού με την τάξη και των μαθητών μεταξύ τους - Αναγνώριση οικείων αγγλικών λέξεων και φράσεων) ● Δραστηριότητα A2: OUR CLASS MASCOT (Γνωριμία με τη μασκότ της τάξης η οποία «μιλά» αγγλικά) ● Δραστηριότητα A3: OUR NAMES IN ENGLISH (Τα ονόματά μας με αγγλική προφορά…) ● Δραστηριότητα A4: WORDS WE HAVE IN COMMON (Κοινές λέξεις στα ελληνικά και στα αγγλικά) ● Δραστηριότητα A5: NUMBERS 1-5 (Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε αριθμούς: εικόνες, ήχοι και ομαδικό παιχνίδι) Σημείωση: Οι δραστηριότητες του Α’ Κύκλου, ο οποίος ολοκληρώθηκε, δεν εμπλουτίζονται πλέον, αλλά θα αξιολογηθούν και θα διαφοροποιηθούν. 3

4 Περιεχόμενα Κύκλου Β’ ● Δραστηριότητα B1a: OUR PETS [Μαθαίνουμε λέξεις σχετικές με τα ζώα (χρωματίζουμε εικόνες)] ● Δραστηριότητα B1b: ANIMAL GAME (Τα ζώα που ξέρουμε. Παιχνίδι με σχέδια στον πίνακα) ● Δραστηριότητα B1c: ANIMAL DICE (Τα ζώα που ξέρουμε. Παιχνίδι με χάρτινο ζάρι) ● Δραστηριότητα B1d: ANIMAL PANTOMIME (Tα ζώα που ξέρουμε. Παιχνίδι παντομίμας και ελεύθερης έκφρασης) ● Δραστηριότητα B2: FOODS AND SWEETS (Παιχνίδια με κάρτες για να μάθουμε λέξεις για φαγητά, γλυκά, φρούτα και λαχανικά) ● Δραστηριότητα B3: THE WHEELS ON THE BUS (Μέσα από μουσικοκινητικό τραγούδι μαθαίνουμε λεξιλόγιο που αφορά στο τί συμβαίνει μέσα σ’ ένα λεωφορείο καθώς αυτό κινείται μέσα στη πόλη) ● Δραστηριότητα B4: BLINDFOLDED (Ρωτάμε ονόματα, μαντεύουμε ποιος είναι. Το παιχνίδι της τυφλόμυγας) ● Δραστηριότητα B5: FURNITURE, OBJECTS AND ROOMS OF THE HOUSE (Μαθαίνουμε να μιλάμε για το σπίτι μας) ● Δραστηριότητα Β6: MEANS OF TRANSPORT (Μαθαίνουμε τα μέσα μεταφοράς μέσα από ζωγραφική και τραγούδι) Σημείωση: Οι δραστηριότητες του Β’ Κύκλου, ο οποίος ολοκληρώθηκε, δεν εμπλουτίζονται πλέον, αλλά θα αξιολογηθούν και θα διαφοροποιηθούν. 4

5 Περιεχόμενα Κύκλου Γ’ ● Δραστηριότητα Γ1: HOPSCOTCH (Ομαδικό παιχνίδι για να μάθουμε αριθμούς στα αγγλικά) ● Δραστηριότητα Γ2: THE ROBOT (Δραστηριότητα κατασκευής. Αυτοπαρουσιαζόμαστε και μαθαίνουμε στα αγγλικά μέρη του σώματος) ● Δραστηριότητα Γ3: A DAY IN THE JUNGLE (Ακούμε μια ιστορία, βλέπουμε εικόνες και συμμετέχουμε σε δραστηριότητα) ● Δραστηριότητα Γ4: FIVE LITTLE MONKEYS (Μέσα από μουσικοκινητικό τραγούδι εξοικειωνόμαστε με την προφορά και τον επιτονισμό λέξεων και φράσεων του τραγουδιού) ● Δραστηριότητα Γ5: THE CIRCASSIAN CIRCLE (Μαθαίνουμε έναν παραδοσιακό χορό από τη Σκωτία & την Ιρλανδία) Σημείωση: Οι δραστηριότητες του Γ’ Κύκλου, ο οποίος δεν ολοκληρώθηκε, εμπλουτίζονται συνεχώς και στο τέλος θα αξιολογηθούν και θα διαφοροποιηθούν. 5

6 Περιεχόμενα Κύκλου Δ’ ● Δραστηριότητα Δ1: FOOD RAINBOW (Μαθαίνουμε λέξεις για τροφές και χρώματα. Ζωγραφίζουμε και κάνουμε κολλάζ) ● Δραστηριότητα Δ2: THE RAINBOW (Ακούμε και παίζουμε ένα παραδοσιακό Ινδιάνικο θρύλο με πρωταγωνιστές τα χρώματα του ουράνιου τόξου) ● Δραστηριότητα Δ3: MASKS AND COLOURS (Μαθαίνουμε λέξεις για τα χρώματα και πράγματα για άλλους πολιτισμούς) ● Δραστηριότητα Δ4: A VERY HUNGRY CATERPILLAR (Ακούμε την ιστορία της κάμπιας, μαθαίνουμε γι’ αυτήν και συμμετέχουμε σε δραστηριότητες) ● Δραστηριότητα Δ5: TOWN AND COUNTRY [Κατασκευάζουμε με διάφορα υλικά ένα τοπίο (πόλη ή χωριό)] Σημείωση: Οι δραστηριότητες του Δ’ Κύκλου, ο οποίος δεν ολοκληρώθηκε, εμπλουτίζονται συνεχώς και στο τέλος θα αξιολογηθούν και θα διαφοροποιηθούν. 6

7 Περιεχόμενα Κύκλου Ε’ ● Ο κύκλος αυτός διαφέρει από τους άλλους επειδή περιλαμβάνει πρόσθετο υλικό από το διαδίκτυο που μπορεί να αξιοποιήσει ο Εκπαιδευτικός σε όλους τους άλλους κύκλους. Περιλαμβάνει:  ιστοσελίδες με γλωσσικές ασκήσεις στα αγγλικά και δραστηριότητες  ποιήματα και ρίμες  τραγούδια, μουσική και ήχους  παιχνίδια, ιστορίες και παραμύθια  εικόνες, κόμικς  δραστηριότητες για κίνηση και κατασκευές 7

8 Η οργάνωση των δραστηριοτήτων ● Ο τρόπος περιγραφής της κάθε δραστηριότητας παρέχει στον Εκπαιδευτικό τις εξής πληροφορίες:  Σε ποιον κύκλο ανήκει  Ποιο το θέμα της  Περί τίνος πρόκειται, εν συντομία  Ποιοι οι μαθησιακοί στόχοι  Τι είδους υλικά & μέσα που θα χρειαστούν  Πώς θα μπορούσε να οργανωθεί η τάξη  Ποια διαδικασία προτείνεται (βήμα-βήμα) ● Επίσης για κάθε δραστηριότητα παρέχεται και ένα παράρτημα με το υλικό (π.χ. τα λόγια τραγουδιών, το κείμενο μιας ιστορίας, κάρτες με εικόνες κλπ.) 8

9 Το πλαίσιο περιγραφής δραστηριοτήτων 9

10 Παράρτημα (coloring sheets) 10

11 Ίδιες δραστηριότητες, διαφοροποιημένα βήματαγια την Α’ και τη Β’ τάξη (παράδειγμα) 11

12 Μόνο για τη Β’ τάξη (Παράδειγμα) 12

13 Φαντασία και μάθηση στις μικρές ηλικίες ● Η φαντασία είναι γνωσιακή λειτουργία η οποία χρησιμοποιεί το μυαλό στην ολότητά του. ● Τα παιδιά της πρώιμης παιδικής ηλικίας βιώνουν τον κόσμο μέσα από τη φαντασία. Μιλούν με φανταστικούς ήρωες, φτιάχνουν φανταστικές ιστορίες. ● Με τις ιστορίες και τις διαδικασίες σύνθεσης τους, με το παιχνίδι φαντασίας και τη δημιουργική ενασχόληση βοηθούνται τα παιδιά να βιώσουν την πραγματικότητα με διασκεδαστικό τρόπο. 13

14 Η φαντασία στις δραστηριότητες του ΠΕΑΠ ● Κύκλος Α’ ● Μασκότ της τάξης ● Κύκλος Γ’ ● Τι συμβαίνει όταν φταρνίζεται ● η πεταλούδα στη ζούγκλα; 14

15 Το παιχνίδι στις δραστηριότητες του ΠΕΑΠ ● Το παιχνίδι είναι για το παιδί:  Διασκέδαση  Εργαλείο και μέσο μάθησης  Μέσο για την ενεργοποίηση των αισθήσεων και των συναισθημάτων, της φαντασίας  Μέσο για φυσική κίνηση και άσκηση  Μέσον για την κοινωνικοποίηση και την υπακοή σε κανόνες της ομάδας  Πλαίσιο για την εφαρμογή όσων γνωρίσουν τα παιδιά  Για εξάσκηση νέων στοιχείων γνώσης 15

16 Παιχνίδι και διασκέδαση στο μάθημα ● Δραστηριότητες που προτείνονται στην ιστοσελίδα του ΠΕΑΠ  Παιχνίδια με λέξεις: Bingo Παιχνίδι μνήμης Ομάδες λέξεων Σπαζοκεφαλιές (κουίζ)  Παιχνίδια με κίνηση Το κουτσό των αριθμών Τυφλόμυγα 16

17 Διασκέδαση στο μάθημα με τραγούδια & ρίμες ● Τα τραγούδια και οι ρίμες είναι διασκεδαστικά στα παιδιά  Ενεργοποιούν όλους τους μαθητές πνευματικά και σωματικά  Έχουν μαθησιακή αξία διότι: δίνουν αφορμή για άσκηση με διαφορετικά γλωσσικά στοιχεία (λέξεις, φράσεις, κτλ.) έχουν ρυθμικότητα που βοηθά την προφορά και τον τονισμό λέξεων και φράσεων η μελωδία βοηθά την απομνημόνευση διευκολύνουν την επανάληψη που βοηθάει την εμπέδωση της νέας γνώσης. Τα παιδιά της φωτογραφίας είναι από την τάξη αγγλικών στη Β’ δημοτικού του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ, στον Εύοσμο 17

18 Δημιουργική ενασχόληση και μάθηση ● Κύκλος Δ’ ● Κατασκευή μάσκας ● Κύκλος Β’ ● Furniture, objects and rooms of the house ● Φτιάξε ένα σπίτι για τον Μαξ 18

19 Τα παραμύθια και οι ιστορίες ● Οι Εκπαιδευτικοί Αγγλικής παροτρύνονται να κάνουν χρήση παραμυθιών για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας επειδή: ● ενεργοποιούν τη φαντασία των παιδιών ● προωθούν τη συμμετοχική μάθηση ● διευκολύνουν την απομνημόνευση και την καταγραφή στη μνήμη λέξεων και φράσεων με την επανάληψή τους. 19

20 Τα παραμύθια και οι ιστορίες ● Στην τάξη των αγγλικών καλό είναι: ● να χρησιμοποιούνται βιβλία με πολλές εικόνες και σύντομα κείμενα ● να διηγείται ο Εκπαιδευτικός την ιστορία, προσαρμόζοντας τη γλώσσα και τις έννοιες στο επίπεδο και τις ανάγκες των μικρών μαθητών ● να χρωματίζει τη φωνή του ο Εκπαιδευτικός και να «παίζει» το παραμύθι με μίμηση, κίνηση, κτλ., αλλά να το «παίζουν» και τα παιδιά. ● να συνοδεύεται από δραστηριότητες με ζωγραφική, τραγούδι, κτλ. ● Όσο πιο σύντομες οι προτάσεις και η ίδια η ιστορίας και όσο πιο πολλές φορές αναδιατυπώνονται οι ερωτήσεις σε σχέση με την αφήγηση, τόσο καλύτερη είναι η κατανόηση της αλληλουχίας των γεγονότων και των μηνυμάτων. 20

21 Συμβουλές για το μάθημα στην Α΄& Β΄ τάξη Μαθητές Α΄ τάξης ● Τακτική εναλλαγή δραστηριοτήτων (~5-6΄λεπτά) ● Οι δραστηριότητες να περιλαμβάνουν κίνηση, μουσική, μίμηση και ομιλία ● Χρήση φανταστικών, διασκεδαστικών χαρακτήρων (μασκότ, μαριονέτες) και ιστοριών (προσωποποίηση ζώων, λαχανικών, αντικειμένων) Μαθητές Β΄τάξης ● Τακτική εναλλαγή δραστηριοτήτων (~10΄λεπτά) ● Οι δραστηριότητες να περιλαμβάνουν κίνηση, μουσική, μίμηση, αλλά και πιο περίπλοκη ομιλία ● Χρήση και απτική επαφή με φανταστικούς χαρακτήρες. Ενεργή συμμετοχή σε φανταστικές, διασκεδαστικές ιστορίες (προσωποποίηση ζώων, λαχανικών, κτλ.) 21

22 Το έργο υλοποιείται από το ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ http://rcel.enl.uoa.gr rcel@enl.uoa.gr


Κατέβασμα ppt "Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Το ΠΕΑΠ και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google