Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Αναστασία Γραμμένου, Msc, Υποψήφια Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΝΑΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (Α’, Β’ & Γ’ Δημοτικού) ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΑΚΑΡΙΔΗΣ ΕΚΠ/ΚΟΣ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Ενισχυτική Διδασκαλία: αποτελεσματικότερη εφαρμογή Φελούκα Βασιλική, Γιαννόπουλος Κων/νος Σχολικοί Σύμβουλοι 7 ης & 8 ης Περιφέρειας Π.Ε. Αχαΐας.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού με το πρόγραμμα «Η Χώρα των Λενού» Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Περιεχόμενα παρουσίασης Δυσκολίες μάθησης στο Δημοτικό σχολείο «Η Χώρα των Λενού» Συμπεράσματα "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

"Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09 Δυσκολίες μάθησης στο Δημοτικό σχολείο Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (Μ.Δ.): αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα, η οποία διαφοροποιείται ως προς το είδος και το βαθμό των δυσκολιών που παρουσιάζουν. έχουν ανάγκη από εξατομικευμένη, υποστηρικτική, παροτρυντική και εμψυχωτική διδασκαλία. "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Μνημονικές δεξιότητες Δεξιότητες ανάγνωσης και μαθηματικών «Η Χώρα των Λενού» Υλοποιήθηκε στα πλαίσια ερευνητικής δραστηριότητας με καθηγητές από τα Πανεπιστήμια Κρήτης, Θεσσαλονίκης και Κύπρου το 2007. Περιλαμβάνει γνωστικές περιοχές στις οποίες παρατηρήθηκαν τα σημαντικότερα ελλείμματα στους μαθητές με δυσκολίες μάθησης δηλαδή: Προφορικός λόγος Μνημονικές δεξιότητες Δεξιότητες ανάγνωσης και μαθηματικών "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Στοχοθεσία λογισμικού Η καλλιέργεια γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών με και χωρίς δυσκολίες μάθησης στη γλώσσα και τα μαθηματικά Α΄και Β΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου. "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

"Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09 Αρχές σχεδιασμού της «Χώρας των Λενού» (1/2) Δημιουργήθηκε ένα αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον για τους μαθητές με Μ.Δ., το οποίο: κάνει τη σχολική μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και χρήσιμη. παρουσιάζει τις πληροφορίες με πολλαπλό τρόπο (εικόνα-ήχος-κείμενο). τονίζει τον ενεργητικό ρόλο του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης. "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

"Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09 Αρχές σχεδιασμού της «Χώρας των Λενού» (2/2) εξατομικεύει τη διδασκαλία και παρέχει ανατροφοδότηση σε σύντομο χρονικό διάστημα. συνδέει τη μαθησιακή δραστηριότητα με την καθημερινή ζωή. υπογραμμίζει το διαμεσολαβητικό και παροτρυντικό ρόλο του εκπαιδευτικού στη μαθησιακή διαδικασία. "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Χαρακτηριστικά λογισμικού 70 διαφορετικοί τύποι ασκήσεων στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά 3 επίπεδα δυσκολίας ανά δραστηριότητα Παιχνίδια Αρχείο Μαθητή (portfolio, σημειωματάριο, καρτέλα αναστοχασμού) Αρχείο εκπαιδευτικού "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Γλώσσα – θεματικά πεδία (1/2) Φωνολογική επίγνωση Προσληπτικό λεξιλόγιο Οπτική αντίληψη και διάκριση Αναπαραγωγή ρυθμού και αντίληψη χώρου και χρόνου "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Γλώσσα – θεματικά πεδία (2/2) Μνημονικές δεξιότητες (λεκτική και οπτικο-χωρική μνήμη) Αναγνώριση γραμμάτων και γραφο-φωνημικές αντιστοιχίες Αναγνωστική κατανόηση "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Μαθηματικά – θεματικά πεδία (1/2) Εκτίμηση ποσοτήτων, απαριθμήσεις Σύνδεση ποσοτήτων και αριθμητικών συμβόλων, γραφή αριθμών Σύγκριση αριθμών, δομή αριθμητικού συστήματος, θεσιακή αξία "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Μαθηματικά – θεματικά πεδία (2/2) Λειτουργικά μαθηματικά (ώρα, μήκος-ύψος κά.) Μεταφράσεις μεταξύ διαφόρων αναπαραστάσεων των αριθμών Μαθηματικές πράξεις Επίλυση γραπτών προβλημάτων "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Εκπαιδευτικό σενάριο και παρουσίαση της «Χώρας των Λενού» "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

"Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09 Συμπεράσματα (1/2) Τα πολυμέσα προσφέρουν πληθώρα δυνατοτήτων για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικότερου μαθησιακού περιβάλλοντος για τους μαθητές με Μ.Δ. «Η Χώρα των Λενού»: 1. αξιοποιεί τις βασικές αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής. 2. δημιουργεί ένα αλληλεπιδραστικό, υποστηρικτικό, παροτρυντικό, εμψυχωτικό περιβάλλον μάθησης, το οποίο συνδυάζει τη μάθηση με την ψυχαγωγία και είναι πλούσιο σε ερεθίσματα. 3. παρέχει δυνατότητες εξερεύνησης και ανακάλυψης της γνώσης (ενεργός μάθηση). "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

"Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09 Συμπεράσματα (2/2) 4. είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες του μαθητή τόσο με την ελευθερία επιλογής θέματος και επιπέδου δυσκολίας των ασκήσεων όσο και με τη δυνατότητα ελεύθερης πλοήγησης στο πρόγραμμα. 5. είναι κατάλληλη τόσο για αυτοδιδασκαλία (αυτόνομη μάθηση) όσο και για καθοδηγούμενη διδασκαλία. 6. προσφέρει δυνατότητα (αυτο)αξιολόγησης της προσπάθειας κάθε μαθητή (απενοχοποίηση λάθους) και επιβράβευσή του (ενίσχυση χαμηλής αυτοεκτίμησης μαθητών με Μ.Δ.) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού με το πρόγραμμα «Η Χώρα των Λενού» Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας Για την INTE*LEARN Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09