Η ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων στην κινητή μονάδα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα.
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
Προσωπικές δεξιότητες
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Τηλεϊατρική Η χρήση τηλεπικοινωνιών, ακουστικών, οπτικών και άλλων, και οι τεχνολογίες επεξεργασίας ηλεκτρονικών πληροφοριών για την παροχή υπηρεσιών υγείας.
Πρότυπο Κέντρο Πρώιμης (0-5 ετών) Παρέμβασης & Αξιολόγησης Παιδιών με Σύνδρομο Down.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Προγράμματα πρώιμης παρέμβασης
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΜΕΤΣΟΒΟ, 7 – 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011 ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Τμήμα Προβληματικής Χρήσης Διαδικτύου Μονάδα Απεξάρτησης «18 Άνω» Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής «Δαφνί» Διονυσία Χρόνη.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Σεπτέμβριος 2007  έναρξη άτυπης λειτουργίας Μάιος 2009  θεσμοθέτηση (ΦΕΚ 1349/τ.Β΄/ )
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Έντιμοι προσκεκλημένοι, αγαπητοί συνεργάτες Με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζω στην επίσημη ετήσια επιστημονική εκδήλωση της εταιρείας μας, την 7η ημερίδα.
Προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση της εξάρτησης Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ & ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Σεμινάριο με θέμα : ‘Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην πρόληψη.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Μια φορά ήταν ένα κοριτσάκι….
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
1.
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Προδιαγραφές σωστής εφαρμογής
Πρακτική στην Κοινότητα
Είναι η διακοπή της θεραπείας αποτυχία;
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ξεχωριστή εξελικτική φάση
Χρηματοδότηση της Επιχείρησης σας
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΧΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Εισαγωγή στο coaching Eπιχειρησιακό coaching για επαγγελματίες και στελέχη Αναπτυξιακή εκπαίδευση Συμβουλευτική και mentoring για τεχνικές επιχειρήσεις.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων στην κινητή μονάδα Δάφνη Πιπιτσούλη Παιδοψυχίατρος Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Δυτικών Κυκλάδων, ΕΠΑΨΥ Μέτσοβο, Οκτώβρης 2011

Πλαίσιο Απαραίτητη η ικανότητα του ψυχοθεραπευτή για Σταθερότητα Αξιοπιστία Holding (Winnicott) Οι ρήξεις του πλαισίου μπορούν να μην είναι τραυματικές?

Συχνότητα συνεδριών Target and Fonagy, Anna Freud Centre, 1994, (763 παιδιά): η υψηλή συχνότητα ψυχοθεραπείας οδήγησε σε καλύτερα αποτελέσματα ειδικά για τα μικρότερα παιδιά και για τα περισσότερο διαταραγμένα. Με ένα μικρό παιδί είμαστε σε εγρήγορση και ελέγχουμε πάντα την πρόοδο ώστε να μπορούμε να αναπροσαρμόσουμε το θεραπευτικό πλάνο. Alex Holder, 1996: Τα μικρά παιδιά ζουν ακόμα με τον πρώτο τους έρωτα. Η παλινδρόμηση του μικρού παιδιού προϋποθέτει τον θεραπευτή παρών, πραγματικό πρόσωπο στη ζωή του. Η μικρή συχνότητα συνεδριών ωφελεί παιδιά που είναι αρκετά ώριμα, διευκολύνοντας το επόμενο βήμα της φυσιολογικής ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης. Διαφορετική συχνότητα συνεδριών σημαίνει διαφορετικός σχεδιασμός και διαφορετικοί στόχοι. Αρχική εκτίμηση του παιδιού και της οικογένειάς του, αναπροσαρμογή ανάλογα με τη συχνότητα

Η φυσιολογική αναπτυξιακή διαδικασία της εφηβείας εμποδίζει την ανάπτυξη της παλινδρόμησης που απαιτείται στις εντατικές θεραπείες. «Ποσότητα θεραπευτικού χρόνου». Βραχείες αποτελεσματικές επεμβάσεις για τους εφήβους (21 συνεδρίες, 6 πρώτοι μήνες θεραπείας). Οι περισσότερο διαταρακτικοί έφηβοι χρειάζονται μεγαλύτερη συχνότητα συνεδριών.   Baruch, Fearon and Gerber, Brandon Centre, London 1998: “the case of psychotherapy services in NHS”, Evaluating the outcome of a community based psychoanalytic psychotherapy service,,

Θεραπευτική σχέση Θεραπευτική ουδετερότητα και απόρρητο. Εναλλακτικές δυνατότητες επικοινωνίας λόγω της απόστασης. Αξιοπιστία θεραπευτή (δυσκολίες στην πρόσβαση). Προκλήσεις και ιδιαιτερότητες στη μεταβίβαση/αντιμεταβίβαση λόγω των συναντήσεων εκτός πλαισίου.

Τοπικές ιδιαιτερότητες που επιδρούν στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη μεγάλου αριθμού ατόμων με τον ίδιο τρόπο (επάγγελμα γονιών, τρόπος ζωής και ανατροφής). Στίγμα εντονότερο από ό,τι στις αστικές περιοχές, επηρεάζει τη συνέχιση της θεραπείας αλλά έρχεται και μέσα στο υλικό της συνεδρίας.

Κλινική εμπειρία διεπιστημονικών ομάδων πρώτης γραμμής Peter Fonagy, “evidence based psychodynamic psychotherapies”, 2005: Τεκμηρίωση + Κλινική εμπειρία διεπιστημονικών ομάδων πρώτης γραμμής εφαρμόσιμες κλινικές οδηγίες που σέβονται τους περιορισμούς της καθημερινής κλινικής Αναγκαιότητα επικοινωνίας μεταξύ των μονάδων, ανταλλαγής κλινικών εμπειριών και συζητήσεων σε ομάδες

Κλινική παιδοψυχιατρική: παιδοψυχιατρική διάγνωση, διαχείριση και παρακολούθηση, συμβουλευτική γονέων, συνεργασία με το σχολείο, ατομική ψυχοθεραπεία, αποκατάσταση Έλλειψη ερευνητικών δεδομένων: η ατομική θεραπεία του παιδιού είναι μόνο ένα μέρος της συνολικής παρέμβασης, είναι δύσκολος ο διαχωρισμός της για να μελετηθεί ως ανεξάρτητος παράγοντας.

Fonagy, 2005: Σωστή εφαρμογή των κλινικών οδηγιών είναι δυνατή μόνο όταν μεταφράζονται σε τοπικό επίπεδο. Η εκπαίδευση του ψυχοθεραπευτή εξασφαλίζει τη σωστή εφαρμογή συγκεκριμένης θεραπείας και την καλή κλινική πρακτική. Ιδιαίτερα απαιτητικό για τον ψυχοθεραπευτή είναι να «μεταφράσει», τροποποιώντας στοιχεία της τεχνικής του προκειμένου να την εφαρμόσει, χωρίς να απολέσει τις βασικές αρχές της. Ευχαριστώ…