Οικογενειακό δικαστήριο ως μέσο π ροστασίας της οικογένειας ειδικά για την π ροστασία των ανηλίκων, την ενδοοικογενειακή βία και η ανάγκη διαμεσολάβησης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΛΙΣΤΑ-ΠΑΝΤΑΖΗ
Advertisements

Η κοινωνική διάσταση της ΚτΠ ΑΘΗΝΑ, 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2004 « Ευ π αθείς Κοινωνικά Ομάδες και ΚτΠ » ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΛΥΒΑ ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ.
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Swansea University Καθηγητής Αντώνης Κ Σημηντήρας School of Business and Economics Swansea University « Η Καινοτομία στις Λειτουργίες και η Σύνδεσή της.
Project part-financed by ERDF #1 ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ -16 Ι0ΥΛΙΟΥ 2012 “Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ.
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Αθανάσιος Παναγόπουλος
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Μέσα επικοινωνίας Αιμιλία Αριστείδου.
ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΝΟΚ: ΤΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Ανθρώπινα προβλήματα Καταστροφές - Κατακλυσμοί Από τον Διδάσκαλο Paramahansa Yogananda.
ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ « Ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο – Ευθύνη όλων » 8 Απριλίου 2009 «Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ.
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ: ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus HMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ.-Ι.Κ.Υ. Workshop 1: Αναγνώριση Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Μ ΟΝΑΔΕΣ & Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΟΥΣ Η συμβουλή της ημέρας.
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Εισαγωγή Υ π οθέστε ότι ενώ, για κά π οιο λόγο, α π ουσιάζετε α π ό τον χώρο εργασίας σας, χρειάζεστε ένα έγγραφο π.
Η διαδικασία διαδοχής στις οικογενειακές επιχειρήσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.: Πρωτάθλημα Ρομπότ (Robocup) 2008 :. {Συνάντηση με την ομάδα «Κουρήτες» στην.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Δεξιότητες ενός συμβούλου διατροφής Δεξιότητες.
Leadership Development Bonus για Directors Λαμβάνετε bonus σε μετρητά για κάθε νέο Manager π ου ανα π τύσσετε στην Προσω π ική σας Ομάδα : 12% x 3 καταλόγους.
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
«Η Διαμεσολάβηση στις Αντιδικίες επί Εμπορικών Σημάτων σε Ευρωπαϊκό και Εθνικό επίπεδο» Ιωάννα Μάμαλη Πρόεδρος Πρωτοδικών του Τμήματος Κοινοτικών Σημάτων.
Βήματα και αρχές για τη διαμόρφωση της ομάδας Μείζον Πρόγραμμα Ε π ιμόρφωσης.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Τεχνοβλαστός Πανεπιστημίου Πατρών Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Μηχανικής AML Ποιοι είμαστε: Γεώργιος Σωτηριάδης Μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Εργαστήριο Τεχνικής.
ΓΡΑΦΗΜΑΤA ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ C.B.M. ΠΑΠΑΚΟΣΜΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ.
Πτυχιακή εργασία Προβολή ιστοσελίδα τμήματος από συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε λειτουργικό σύστημα Windowsphone ………………
Κεφάλαιο 12 Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 7 Κοινωνικά πειράματα
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές
Κεφάλαιο 3 Δόμηση ενός ερευνητικού προγράμματος
Κεφάλαιο 4 Κοινωνική μέτρηση
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2015.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
‘’ Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ’’ ( ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ : 404 ΠΧ -362 ΠΧ ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Νικήτρια του π ολέμου η Σ π άρτη. Όμως αθετεί.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νομικής Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο Καθηγητής Χαράλαμπος Π. Παμπούκης.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Λήψη ομαδικών αποφάσεων και ΣΥΟΑ.
Bertrand Russel Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική: Μαθαίνει να κατακρίνει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα: Μαθαίνει να καυγαδίζει. Αν ένα παιδί ζει.
Company logo & name DIABEATES Η α π όλαυση της ζωής τώρα γίνεται π ραγματικότητα ! Leonard Shtika – Software engineer Αναστασία Κολιάκου – Marketing coordinator.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Άσκηση και υγεία ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ 2 ΝΤΑΙΑΝΑ ΣΥΜΕΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΣΥΛΒΙΑ ΓΑΒΡΙΗΛΟΒΑ.
“ Χρήση εκ π αιδευτικού wiki για την εκ π όνηση συνθετικής Εργασίας : Μια συνολική ε π ισκό π ηση εφαρμογής στη Δευτεροβάθμια Εκ π αίδευση ” “ Χρήση εκ.
Εισαγωγή στη Λογοπαθολογία Εργαστήριο 3 Κωνσταντίνος Βασιλείου MSc. SLT.
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
Ο ιατρός ως πραγματογνώμονας και τεχνικός σύμβουλος στη δίκη
Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Υπηρεσιακα συμβουλια - συνελευσεισ
««Επίδοση δικογράφων, εξώδικων εγγράφων και εγγράφων προερχομένων από την αλλοδαπή» 1) Νικόλαος Μ. Κατηφόρης Επ. Καθηγητής Νομικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α. – Δικηγόρος.
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οικογενειακό δικαστήριο ως μέσο π ροστασίας της οικογένειας ειδικά για την π ροστασία των ανηλίκων, την ενδοοικογενειακή βία και η ανάγκη διαμεσολάβησης Θεοφανώ Πα π αζήση καθηγήτρια Αστικού Δικαίου

1. Ανάγκη της λειτουργίας Τμημάτων Οικογενειακών Υ π οθέσεων ως συμβολή στην ουσιαστική α π ονομή της δικαιοσύνης  2447/1996 άρθρο 48  Τμήματα Οικογενειακών Υ π οθέσεων  υ π οθέσεις  " οικογενειακού δικαίου  και  π ροστασίας ανηλίκων "

« οικογενειακού δικαίου »  κάθε υ π όθεση π ου εμ π ί π τει  στο γνωστικό αντικείμενο του οικογενειακού δικαίου,  α π ό τις σχέσεις συζύγων ( νυν και π ρώην ),  και γονέων και τέκνων,  ως την ανικανότητα των ενηλίκων

"π ροστασίας ανηλίκων "  δεν διευκρινίζεται στο ν. 2447/1996  ούτε αν οι υ π οθέσεις  είναι  αστικές ή π οινικές

 Οικογενειακές υ π οθέσεως  αφορούν  π ροσω π ικές σχέσεις,  με ή χωρίς οικονομικό αντικείμενο,  ανθρώ π ων π ου έχουν ή είχαν  ιδιαίτερο ψυχικό ή συγγενικό δεσμό  συζύγων ( νυν ή π ρώην )  γονέων - τέκνων

 Η α π όφαση ρυθμίζει π ροσω π ικές σχέσεις  ακόμη και όταν το αντικείμενο εμφανίζεται ως π εριουσιακό  π. χ. η αγωγή διατροφής έχει  άμεσο και π ροφανές οικονομικό αντικείμενο και  ψυχική διάσταση  π εριλαμβάνει  κρίση για τη " δίκαιη " αναλογία των οικονομικών δυνάμεων των διαδίκων,  αλλά  σχετίζεται άμεσα και με τις δια π ροσω π ικές τους σχέσεις,  α π ό τις ο π οίες α π ορρέει

2. π ροδικασία στην ανάθεση της γονικής μέριμνας και ε π ιμέλειας 2.1. ε π ιστημονικοί σύμβουλοι του δικαστή  1. π ροϋ π όθεση ήταν  η κοινωνική έρευνα και  η κατάθεση σχετικής έκθεσης  2. αν στην αγωγή αναφέρεται, ότι ο ένας α π ό τους γονείς ή το τέκνο π αρουσιάζουν ψυχικά π ροβλήματα  αναγκαία υ π οχρεωτικά π ριν τη δικάσιμο η κατάθεση ψυχιατρικής έκθεσης  3. οκτώ ημέρες π ριν την εκδίκαση της υ π όθεσης ο δικαστής έ π ρε π ε  να π ροσ π αθήσει να ε π ιλύσει τη διαφορά συμβιβαστικά  μετά α π ό ακρόαση του π αιδιού, των γονέων του και των π ληρεξουσίων τους

 π ροϋ π οθέσεις ορίζονται σωρευτικά,  άλλως η δίκη δεν μ π ορούσε να π ροχωρήσει  σκο π ός η δημιουργία όχι μόνον βοηθών αλλά  ουσιαστικών συμβούλων του δικαστή,  με τους ο π οίους να μ π ορεί να ε π ιτελέσει το έργο της ουσιαστικής α π ονομής της δικαιοσύνης,  π ου έχει ως α π οτέλεσμα την ομαλή λειτουργία της οικογένειας και κυρίως  της ανά π τυξης των σχέσεων των π αιδιών με τους γονείς μέσα σ ’ αυτή

 κοινωνικές υ π ηρεσίες δεν είχαν τη δυνατότητα να αντα π οκριθούν στις ανάγκες σύνταξης των εκθέσεων του νόμου.  αντί της καλύτερης ε π ίλυσης οι υ π οθέσεις ε π ιμέλειας αναβάλλονταν για έλλειψη π ροδικασίας  η Πολιτεία, αντί να εξασφαλίσει τους α π αραίτητους οικονομικούς π όρους για την αντιμετώ π ιση των υ π ηρεσιακών κενών και να εκ π ονήσει σχέδιο εκ π αίδευσης των στελεχών της,  π ροτίμησε την εύκολη λύση της έμμεσης κατάργησης της διάταξης ( ν. 2571/1997, άρθρο 19 §4 )  οι υ π οθέσεις δικάζονται χωρίς έκθεση κοινωνικής υ π ηρεσίας

 άρθρο 19 §2, ν. 2571/1997  ο δικαστής έχει υ π οχρέωση να π ροβεί σε π ροσ π άθεια συμβιβασμού κατά την π ρώτη συζήτηση στο ακροατήριο  π ροδικασία άλλη α π ό την αρχική,  την ο π οία διέκρινε π νεύμα ουσιαστικής διαμεσολαβητικής π ροσ π άθειας για εξώδικη ε π ίλυση της διαφοράς.  η α π ό π ειρα εκείνη είχε την αξία της ουσιαστικής ε π αφής του δικαστή με τους π αράγοντες της δίκης χωρίς να π ροδικάζει το α π οτέλεσμα

2.2. Ε π ικοινωνία δικαστή με ανήλικο  άρθρο 38 §3, ν. 2447/96  ο δικαστής υ π οχρεούται να έρθει σε ε π αφή με το π αιδί  να λάβει υ π όψη τη γνώμη του και  να α π οφασίσει ελεύθερα τη διενέργεια π ραγματογνωμοσύνης, χωρίς δέσμευση α π ό χρονικούς π εριορισμούς

δικαστής  μόνος με τις γενικές εξωνομικές γνώσεις και π ροσω π ικές του ικανότητες  χωρίς εκθέσεις κοινωνικής υ π ηρεσίας ή π ραγματογνωμοσύνης  σήμερα  η συνάντηση γίνεται  μετά την εκδίκαση της υ π όθεσης και  όχι στο στάδιο της π ροδικασίας

π αιδιά  ούτε τόσο αθώα ούτε τόσο άδολα  δεν είναι δύσκολο να π αρασύρουν το δικαστή,  όχι ε π ειδή κά π οιος μεγάλος τα συμβούλευσε,  αλλά ε π ειδή «π αίζουν το δικό τους π αιχνίδι »  η ά π οψη ότι η γνώμη του π αιδιού είναι σημαντική, ε π ειδή « εκφράζει » τη βούλησή του  έχει π ραγματικά υ π ερτονισθεί

ειδικά στην εφηβεία,  το π αιδί γνωρίζει καλά « τι το βολεύει »,  χωρίς στην π ραγματικότητα  να γνωρίζει το συμφέρον του  ή  έχει την π ροσω π ική του « κόντρα » με τον άλλο γονέα αναζητώντας τα όριά του

π ραγματογνωμοσύνη  κοινωνική, ψυχολογική ή π αιδοψυχιατρική  ιδιαίτερα χρήσιμη και σημαντική, διότι  τα π αιδιά μ π ορεί να λένε ψέματα και  να π αρασύρουν τους δικαστές  όχι όμως και τους έμ π ειρους π αιδοψυχιάτρους  ο ειδικός σύμβουλος είναι ο μόνος π ου μ π ορεί με ασφάλεια να διαφωτίσει το δικαστή για τα κριτήρια,  με τα ο π οία θα λάβει την ορθή α π άντηση ή  να του καταστήσει γνωστά όχι μόνο τα π ραγματικά π εριστατικά αλλά τις ακριβείς π αραμέτρους, στις ο π οίες αυτά στηρίζονται

3. Ποινική διαμεσολάβηση σε υ π οθέσεις ενδοοικογενειακής βίας  διαμεσολάβηση  με α π όφαση εισαγγελέα ή ανακριτή  σε ειδικευμένους ψυχιάτρους,  με σκο π ό την εκ π αίδευση του δράστη  αφενός να αναγνωρίσει το π ρόβλημά του  στην διαχείριση του θυμού του και  αφετέρου στην θερα π εία του

 διαμεσολάβηση σταματά  όταν η ομάδα των ειδικευμένων γιατρών α π οφασίσει ότι το π ρόσω π ο έχει α π οθερα π ευτεί  η έναρξη και η διάρκεια της διαμεσολάβησης συνιστούν λόγους αναστολής της εξέλιξης της π οινικής διαδικασίας  η υ π όθεση τίθεται στο αρχείο  π ροσωρινά μέχρι το τέλος της διαμεσολάβησης και  οριστικά στη συνέχεια

 αυτόβουλη και αυθαίρετη διακο π ή α π ό το ενδιαφερόμενο π ρόσω π ο συνε π άγεται  ανάσυρση υ π όθεσης α π ό το αρχείο  συνέχιση π οινικής δίκης  χωρίς δυνατότητα του δράστη  να ε π ωφεληθεί εκ νέου α π ό τον θεσμό

4. Διαμεσολάβηση  ουσιαστική α π ονομή της δικαιοσύνης α π αιτεί  την άμεση π ροσέγγιση του π ροβλήματος  στις οικογενειακές υ π οθέσεις μ π ορεί να γίνει  όχι αναγκαστικά α π ό το δικαστή και  σίγουρα με την ουσιαστική συμμετοχή  ψυχολόγων, ψυχιάτρων και κοινωνιολόγων, π ου θα δια π ιστώσουν την π ραγματική κατάσταση π ου οφείλουν να αντιμετω π ίσουν

5. διαμεσολάβηση π ροτεινόμενη στο σχέδιο τρο π ο π οίησης του ΚΠολΔ  άρθρο 14 σχεδίου  αντικατάσταση ισχύοντος άρθρου 208 ΚΠολΔ  « Διαμεσολάβηση - Α π ό π ειρα Συμβιβασμού »

 μία μόνον φορά αναγνώριση στους διαδίκους  α ) π ου έχουν εξουσία να διαθέτουν ελεύθερα το αντικείμενο της διαφοράς  β ) δυνατότητα να ε π ιλέξουν  γ ) διαμεσολάβηση τρίτου π ροσώ π ου κοινής ε π ιλογής  δ ) για την ε π ίλυση της διαφοράς με αναλογική εφαρμογή των άρθρων 210 ως 214 Α ΚΠολΔ

 το π ρόσω π ο του διαμεσολαβητή π ληροί π ροϋ π οθέσεις ορισμού διαιτητή και  δεν συντρέχουν στο π ρόσω π ό του οι λόγοι εξαιρέσεως του άρθρου 52 ΚΠολΔ  διαμεσολάβηση δυνατή  στον δεύτερο βαθμό για π ρώτη φορά  το δικαίωμα α π οκλείεται  αν έχει α π έτυχε ήδη π ρωτοδίκως

 διαμεσολάβηση είναι εξώδικη διαδικασία και  μ π ορεί να έχει ως α π οτέλεσμα την συνολική ε π ίλυση της διαφοράς  δεν έχει σχέση με  την υ π οχρέωση συμβιβασμού π ριν την εκδίκαση  την α π ό π ειρα συμβιβασμού π ου ε π ιχειρεί το δικαστήριο π ριν την έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας ( άρθρο 208 Α )  οι ο π οίες είναι δικαστικές ενέργειες  ή διενεργούνται στη διάρκεια της δίκης

6. Ε π ίλογος

οικογενειακές υ π οθέσεις χαρακτήρα κατε π είγοντα  αντικείμενό καθημερινή ομαλή διαβίωση ή την ε π ιβίωση των συγκεκριμένων π ροσώ π ων  το δίκαιο του ισχυρότερου βρίσκει την καλύτερη έκφραση του και  το π άθος, π ου τις συνοδεύει, τον π ιο ε π ικίνδυνο σύμβουλο  ένταση α π ό ασήμαντες καθημερινές αφορμές μ π ορεί εύκολα να οδηγήσει σε π ράξεις ιδιαίτερης σκληρότητας ή και εγκλήματα

 το δικαστήριο να ε π ιλαμβάνεται της ε π ίλυσης  όλων των διαφορών μεταξύ των συγκεκριμένων π ροσώ π ων και όχι α π οσ π ασματικά  π. χ. δικαστής π ου  δικάζει την ε π ιμέλεια ή την ε π ικοινωνία  να έχει δικάσει και την αγωγή διατροφής του ανηλίκου και  να γνωρίζει ότι ο υ π όχρεος γονέας δεν έχει την έχει καταβάλλει ακόμη ή ότι  υ π ήρξε ένοχος για π ράξεις ενδοοικογενειακής βίας