Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στη SKY Bulk Carriers Management Ltd Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού www.pepen.gr
SKY Bulk Carriers Management Ltd Ίδρυση: 2004. έδρα: νησιά Κέιμαν. Κεντρικά γραφεία στον Πειραιά Υπηρεσίες διαχείρισης προς εφοπλιστές σε όλον τον κόσμο Δραστηριότητες πλοίων και τεχνική στήριξη Επιλογή πληρώματος Αγορά αγαθών και υπηρεσιών
Παράγοντες και συνέπειες του άγχους Σημασία της εκτίμησης των κινδύνων για: Την εξάλειψή τους και τον προσδιορισμό μεθόδων πρόληψης και ελέγχου Την πρόληψη των ατυχημάτων Σημασία της συμμετοχής του πληρώματος στην κατανόηση των κινδύνων
Παράδειγμα 1. Ο Σταύρος, πλοίαρχος 50 ετών Πλοιαρχεύει σε δύσκολα λιμάνια Ρηχά νερά Κακή σήμανση Κακές υπηρεσίες Συχνές επιθέσεις Μεγάλος φόρτος εργασίας για το πλήρωμα Δυσκολία αποβίβασης Επίθεση από ένοπλους επαναστάτες. Τραυματισμός πληρώματος και κλοπή εξοπλισμού και τιμαλφών Έμφραγμα. Απομάκρυνση από τη θάλασσα
Παράδειγμα 2. Ο Νίκος, δόκιμος πλοίαρχος Ταξίδια χωρίς δυνατότητα αποβίβασης στην ξηρά για 7 μήνες Πρώτη απομάκρυνση από την οικογένειά του Απαιτητικός πλοίαρχος Καθήκοντα λοστρόμου Άδικες παρατηρήσεις από το υπόλοιπο πλήρωμα Ψυχολογικά προβλήματα και κατάθλιψη
Ποια είναι τα βασικά προβλήματα στα δύο παραδείγματα;
Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί και πώς σχετίζονται με το εργασιακό άγχος;
Είναι πάντα δυνατό να αντιμετωπιστεί το άγχος πάνω στο πλοίο;
Γιατί είναι σημαντικός ο ρόλος της εταιρείας στην ξηρά;
Μεθοδολογία και εφαρμογή της εκτίμησης κινδύνων Εντοπισμός κινδύνων Ανάλυση επιπτώσεων Εκτίμηση πιθανοτήτων Αξιολόγηση των κινδύνων Διαχείριση των κινδύνων
Παράδειγμα 1. Ο Σταύρος, πλοίαρχος 50 ετών Όχι τυχαίο πρόβλημα Ο υπεύθυνος ασφαλείας πραγματοποίησε ανάλυση και έρευνα του περιστατικού Έρευνες σε αυτό και σε άλλα πλοία
Παράδειγμα 2. Ο Νίκος, δόκιμος πλοίαρχος Σεβασμός των διαδικασιών Διορθωτικές ενέργειες για την πρόληψη ή την ελαχιστοποίηση του κινδύνου στο μέλλον
Ποια είναι τα κύρια στάδια της διαδικασίας εκτίμησης των κινδύνων;
Ποιος είναι ο ρόλος της διοίκησης της ναυτιλιακής εταιρείας;
Ποιος είναι ο ρόλος των γραπτών εγχειριδίων και των διαδικασιών του κώδικα ISM;
Γιατί έχει σημασία να υλοποιηθεί μια λεπτομερής διαδικασία εκτίμησης των κινδύνων;
Τεχνικές πρόληψης και παρέμβασης Μέτρα ελέγχου Φυσικά Οργανωτικά Διοικητικά
Πιστεύετε ότι η διάκριση των μέτρων σε φυσικά, οργανωτικά και διοικητικά είναι πρακτική και γιατί;
Ποιες είναι οι ευθύνες της διοίκησης στην ξηρά, των αξιωματικών και του πληρώματος του πλοίου;
Ποιο είναι ένα λογικό χρονοδιάγραμμα για την αξιολόγηση των μέτρων που έχουν εφαρμοστεί;
Αξιολόγηση των διαδικασιών και των μέτρων διαχείρισης των κινδύνων Εφαρμογή της διαχείρισης των κινδύνων για τις επικίνδυνες δραστηριότητες στο πλοίο Πρωτοβουλίες εκ μέρους του πλοιάρχου και του υποπλοίαρχου Συζητήσεις στις εβδομαδιαίες συναντήσεις της διοίκησης Καταγραφή αποφάσεων
Παράδειγμα 1. Ο Σταύρος Αίτηση για καλύτερη φύλαξη από τις λιμενικές αρχές Περιπολία από το πλήρωμα (βάρδιες 2 ατόμων) Ενίσχυση και παροχή ψυχολογικής στήριξης στο πλήρωμα από την εταιρεία
Παράδειγμα 2. Ο Νίκος Επιστολή της ναυτιλιακής εταιρείας σε όλους τους πλοιάρχους: Οι δόκιμοι αξιωματικοί πρέπει να αφιερώνουν χρόνο στην εκπαίδευσή τους. Πρέπει να τους συμπεριφέρονται ως μελλοντικούς αξιωματικούς.
Πώς μπορούν να αξιολογηθούν τα μέτρα παρέμβασης;
Ποια είναι τα οφέλη της αξιολόγησης;
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της υιοθέτησης των μέτρων με τη μορφή εσωτερικών κανονισμών;