Ζήτημα στο οποίο δόθηκε έμφαση κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012 Ανάγκη για μείωση της τροχαίας κυκλοφορίας εντός των περιοχών και προώθηση της ποδηλασίας,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Περιβάλλον-Πολιτισμός
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΚΑΤΟΙΚΙΑ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Designed by TheTemplateMart.com Η ζωή γύρω μας Κοινό σκεπτικό των ενοτήτων.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Η πορεία των Projects στα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ (Πρώτος απολογισμός)
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ζήτημα στο οποίο δόθηκε έμφαση κατά τη σχολική χρονιά Ανάγκη για μείωση της τροχαίας κυκλοφορίας εντός των περιοχών και προώθηση της ποδηλασίας, του περπατήματος και των μέσων μαζικής μεταφοράς ως αειφόρα μέσα διακίνησης προς το σχολείο και την ευρύτερη περιοχή

Σκοπός Η μελέτη των κυκλοφοριακών συνηθειών και των επιπτώσεων στο περιβάλλον και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης, πολυδιάστατης και μακρόπνοης κυκλοφοριακής πολιτικής, η οποία να αποδίδει ίση σημασία σε όλα τα διαθέσιμα μέσα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον

Θεματικές ενότητες του Αναλυτικού Προγράμματος στις οποίες εμπίπτει το ζήτημα διερεύνησης Μέσα Μεταφοράς Αστική Ανάπτυξη Ενέργεια Παραγωγή και κατανάλωση

Προσδοκίες από την εκπαιδευτικό  Να αφυπνίσουμε τα παιδιά να γίνουν ενεργοί πολίτες και να λαμβάνουν μέρος στις διαδικασίες για λήψη αποφάσεων ως ένα από τα αναφαίρετα δικαιώματά τους.  Να ξεφύγουν από τα βιβλία και να συμβάλουν στη δημιουργία ενός αειφόρου σχολείου.

Προσδοκίες ως μέντορας  Να εμψυχώσω την εκπαιδευτικό για το θαυμάσιο έργο που κάνει  Να κατανοήσει ότι πέρα από τη γνώση, τα παιδιά πρέπει να κατακτήσουν και αξίες: της αλληλεγγύης της κοινωνικής δικαιοσύνης της οικολογικής βιωσιμότητας της υπευθυνότητας  Να προωθήσει τα παιδιά να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα και να βρίσκουν λύσεις μέσα από τη διαδικασία της συμμετοχής

Αποφασίσαμε…  Το θέμα μας «Ατμοσφαιρική Ρύπανση» 1 ο μάθημα: εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 2 ο μάθημα: βιοκαύσιμα 3 ο μάθημα: ανανεώσιμες - μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και σύνδεση με την ατμοσφαιρική ρύπανση  να αντιμετωπιστεί διαθεματικά  να αξιοποιήσουμε τις διδακτικές στρατηγικές που συνάδουν με τη φύση και τους στόχους της ΠΕ/ΕΑΑ

Στοχεύσαμε….  Ταυτόχρονα με τις γνώσεις να υπάρχει και ο προβληματισμός για το τι κάνουμε εμείς, ώστε να πάψουμε να είμαστε θεατές.  Να καλλιεργήσουμε στο μεγαλύτερο βαθμό τις αειφόρες αξίες

Προσπαθήσαμε….  Το 1 ο μάθημα να γίνει διαθεματικά  Να διεξαχθεί ολοκληρωμένα σε μία μέρα  Οι δραστηριότητες να επιτευχθούν μέσα από: βιτεάκια, πείραμα, επίδειξη πειράματος, διαδραστικό παιχνίδι, παιχνίδι προσομοίωσης, καταιγισμό ιδεών, εννοιολογικό χάρτη, διερευνητική συζήτηση, μοντελοποίηση  Η προσέγγιση του θέματος να είναι μέσα από το τοπικό τους περιβάλλον

Μαθήματα στα οποία εφαρμόσθηκε  Φυσικές Επιστήμες  Μαθηματικά  Γεωγραφία  ΠΕ/ΕΑΑ  Ελληνικά

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα  Μελέτη των επιπτώσεων της αυξημένης χρήσης μηχανοκίνητων μέσων στο περιβάλλον (ατμοσφαιρική ρύπανση, κλιματική αλλαγή, κατανάλωση ενέργειας), σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο  Μελέτη πηγών και αποθηκών διοξειδίου του άνθρακα και συνειδητοποίηση της σημασίας της ισορροπίας ανάμεσά τους για διασφάλιση της αειφόρου ανάπτυξης

 Συνειδητοποίηση της ατομικής και συλλογικής ευθύνης στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από την αλόγιστη χρήση μηχανοκίνητων μέσων μεταφοράς σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο  Απόκτηση δεξιοτήτων επιστημονικής διερεύνησης, πειραματισμού, κριτικής σκέψης, διατύπωσης υποθέσεων, ανάλυσης δεδομένων, επιχειρηματολογίας, διατύπωσης συμπερασμάτων κ.ά. σε θέματα που αφορούν το διοξείδιο του άνθρακα

Σκοπός Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν το ρόλο του διοξειδίου του άνθρακα στη ζωή μας με απώτερο στόχο την ερμηνεία διαφόρων φαινομένων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης σχετικών με αυτό προβλημάτων

Αφόρμηση

Ο κύκλος του άνθρακα

Πηγές και αποθήκες διοξειδίου του άνθρακα

Πειραματική ανίχνευση διοξειδίου του άνθρακα

Εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα

1. Τι μπορώ να κάνω στο σπίτι μου για να μειώσω τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα; 2. Τι μπορώ να κάνω στο σχολείο μου για να μειώσω τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα; 3. Τι μπορώ να κάνω στις διακοπές μου για να μειώσω τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα; 4. Τι μπορώ να κάνω στις μεταφορές μου για να μειώσω τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα; 5. Τι μπορώ να κάνω για να διαδώσω το μήνυμα για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα; 6. Γράψε όσε λέξεις σου έρχονται στο μυαλό και έχουν σχέση με το διοξείδιο του άνθρακα. (Οι λέξεις θα αξιοποιηθούν για την κατασκευή χάρτη εννοιών). Δραστηριότητα τύπου καρουζέλ

Διαδρομή που κάνει ο κάθε μαθητής για το σχολείο και συνεισφορά του σε CO2

Αυτοκίνητο μικρού μεγέθους Αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους Αυτοκίνητο μεγάλου μεγέθους Αυτοκίνητο 4Χ4ΒανΛεωφορείο 40 γραμ.50 γραμ.200 γραμ.300 γραμ.250 γραμ. 90 γραμ. Εκπομπές διοξειδίου ανά χιλιόμετρο σε γραμμάρια Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι ένα λεωφορείο μεταφέρει κατά μέσο όρο 30 επιβάτες, ενώ ένα αυτοκίνητο 3 εώς 4.

Η Ευρώπη δείχνει θορυβημένη από τα ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Η Ε.Ε έχει συγκαλέσει τους υπουργούς περιβάλλοντος των 27 χωρών μελών για να προτείνουν μέτρα μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα σ΄ότι αφορά τις οδικές μεταφορές. Οι μαθητές αντιπροσωπεύουν χώρες της Ε.Ε. Η Κύπρος έχει την προεδρία το επόμενο εξάμηνο. Συναντιούνται για να συμφωνήσουν για τις κοινές τους θέσεις σ’ ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Παιχνίδι ρόλων

Διαπιστώσαμε … Ένα χαρούμενο και ζωντανό κλίμα στην τάξη γιατί όλα τα παιδιά συμμετείχαν σε όλες τις δραστηριότητες Ένα αέρα αυτοπεποίθησης να διακατέχει τα παιδιά όπου σε παιχνίδι ρόλων άκουγαν και σέβονταν την άποψη του συμμαθητής τους αλλά ταυτοχρόνως δεν κόμπιαζαν να εκφέρουν και τη δική τους άποψη Ένα έντονο ενδιαφέρον και ένα σοβαρό προβληματισμό γύρω από το θέμα γιατί αφορούσε το τοπικό τους περιβάλλον

Συνεργασία…  Σχέσεις συναδελφικές  Σεβασμός  Ενθουσιασμός  Κοινό όραμα  Αγάπη προς το περιβάλλον  Συνεχής αναζήτηση για αποδοτικότερη εφαρμογή της ΠΕ/ΕΑΑ στη σχολική ζωή

ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ Η ΑΡΧΗ  Ήταν μόνο ένα μικρό κίνητρο, για να «το ψάξουμε» περαιτέρω.  Βάλαμε ένα λιθαράκι στις σκέψεις των παιδιών γύρω από την έννοια «ποιότητα ζωής»