Προσωπικές δεξιότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Ιστορικό: ΓΙΑΤΙ "Pro-Skills";
(PRO-SKILLS project 2- Διαδικασία εκπαίδευσης του εκπαιδευτή ) Αγγελική Πασσά – Συντονίστρια PRO-SKILLS στην Ελλάδα A. ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ  Όλες οι τεχνικές.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Κοινωνικές Δεξιότητες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Εισηγήτρια: Τσεμπέρη Καλλιόπη
Δραστηριότητες προσομοίωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz
Κοινωνιολόγος-Συστημικός Ψυχοθεραπευτής
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
Αποσυνδετικές διαταραχές
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσωπικές Δεξιότητες

Προσωπικές δεξιότητες Ορισμός των Προσωπικών Δεξιοτήτων Η ικανότητα να προβληματίζεται κάποιος σε εσωτερικά θέματα όπως στο συναίσθημα, η γνώση και η ταυτότητά του. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΓΝΩΣΗ,ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ

Προσωπικές δεξιότητες Ο σκοπός των δραστηριοτήτων που αφορούν τις προσωπικές δεξιότητες Να προβληματιστούν τα άτομα σε κάθε δεξιότητα και ικανότητα και να γνωρίσουν κάθε συστατικό και κάθε διαδικασία που επιτελείται σε ενδοπροσωπική διάσταση Να επεκτείνουν τις εμπειρίες του στον έξω (οικογένεια, εθνικές ομάδες κλπ..) Να αναπτύξουν μια ανεξάρτητη ταυτότητα που θα συνδέεται με τις προσωπικές ικανότητες 2

Προσωπικές δεξιότητες Οι Προσωπικές Δεξιότητες με ένα πιο συνθετικό τρόπο Συναισθήματα και διακίνηση συναισθημάτων: Η ικανότητα να αντιλαμβάνεται κάποιος και να εκφράζει τα συναισθήματά του. Γνώση: ενδοσκόπηση, ρεαλιστική αυτοαξιολόγηση, ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, ικανότητα να αντιλαμβάνεται κάποιος τις επιθυμίες και τα «θέλω» του, αναγνώριση των εμποδίων και των πόρων , στοχοθεσία, λήψη αποφάσεων. Ταυτότητα και αυτοεκτίμηση , αυτοπεποίθηση, αναγνώριση αξιών και πεποιθήσεων. 3

Προσωπικές δεξιότητες Η σπουδαιότητα των Προσωπικών Δεξιοτήτων σε κοινωνικά μειονεκτούντα άτομα “Τα κοινωνικά μειονεκτούντα άτομα είναι άνθρωποι που δεν λαμβάνουν και δεν διατηρούν την αναγνώριση των δικαιωμάτων τους, από τα υλικά μέχρι τα πολιτισμικά, και δεν έχουν γνώση των δυνατοτήτων και ικανοτήτων τους, όποιες και να είναι αυτές. “ “Αυτή η κατάσταση μειονεξίας προέρχεται από μία σειρά παραγόντων και από την αλληλεπίδραση τους, που θέτει εμπόδια στην κοινωνική ενσωμάτωση αυτών των ατόμων ( O. De Leonardis 2000). 4

Προσωπικές δεξιότητες Ψυχολογικοί παράγοντες που επηρεάζουν μερικά μειονεκτούντα άτομα Αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως αδύναμο Υποφέρουν από χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοαποτελεσματικότητα Μπορεί να έχουν αρκετούς πόρους που δεν τους γνωρίζουν εξ αιτίας εθνικών και πολιτισμικών διαφορών 5

Προσωπικές δεξιότητες Ξεκινώντας μια διαδικασία προσωπικών αλλαγών απαιτείται: Κινητοποίηση Ορισμός των αναγκών και επιθυμιών 6

Προσωπικές δεξιότητες Οι προσωπικές δεξιότητες είναι μια σημαντική πηγή υγιούς ζωής Η προσέγγιση της προαγωγής της υγείας συνεπάγεται βελτίωση και ενίσχυση των ικανοτήτων ενός ατόμου και των κοινοτήτων τους ώστε να χειρίζονται την ζωή και την υγεία τους με τέτοιο τρόπο που να μπορούν να τα καταφέρνουν με τα προβλήματα και τις καταστάσεις κρίσεων στην κοινωνία και την καθημερινή ζωή τους. 7

Προσωπικές δεξιότητες Η διαφορά του να εργάζεται κάποιος πάνω στις προσωπικές δεξιότητες και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις Είναι σημαντικό να κοιτάζουμε προς το μέλλον (από το σημείο που βρισκόμαστε σήμερα και προς τα μπρος ) και όχι προς τα πίσω, στο παρελθόν Θεωρούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα άτομα υγιές και όχι άρρωστο 8

Προσωπικές δεξιότητες Ο σωστός τρόπος διαχείρισης των προσωπικών δεξιοτήτων μπορεί να ενθαρρύνει την επικοινωνία για την εξοικείωση κάποιου με προσωπικές τραυματικές ιστορίες … Ο αρχηγός της ομάδας πρέπει να είναι σε θέση να χειριστεί καταστάσεις που μπορεί να προξενήσουν αντιδράσεις όπως υπερέκθεση προσωπικών συναισθημάτων Ο αρχηγός της ομάδας πρέπει να μπορεί να κάνει τις κατάλληλες παρεμβάσεις 9

Προσωπικές δεξιότητες Μεθοδολογία Άμεση και προσωπική δέσμευση του κάθε συμμετέχοντα σε μια ενεργή συνεδρία Εργασία σε ομάδα και διαδικασία ανταλλαγής Μερικές φορές χρειάζεται να αφήσουμε στην άκρη τις μεθόδους: Σε αυτήν την περίπτωση αρκεί να είμαστε δίπλα στους συμμετέχοντες για ενίσχυση Ανθρώπινη επαφή 10

Προσωπικές δεξιότητες Ομαδική εργασία πάνω στις προσωπικές δεξιότητες Η εργασία σε ομάδες ενθαρρύνει κάθε συμμετέχοντα να εμπλακεί στην μοναδική του εμπειρία ,να ανακαλύψει και να εκφράσει τον εαυτό του και να μοιραστεί μερικές σημαντικές προσωπικές εμπειρίες και την προσωπική του ιστορία Ο αρχηγός της ομάδας θα πρέπει να προσέξει: Την ατμόσφαιρα (εμπιστοσύνη, ασφάλεια, χαλάρωση, φιλικότητα ) Την σχέση (να δημιουργήσει συνθήκες που ανοίγουν την σχέση) Σταδιακή κλιμάκωση (με σεβασμό στον προσωπικό χρόνο) Κυκλικότητα (ο ίδιος χρόνος και δυνατότητα για να εκφραστεί ο κάθε συμμετέχων)

Προσωπικές δεξιότητες Θετικά αποτελέσματα της ομαδικής δουλειάς Τα άτομα μπορούν να εξασκήσουν νέες δεξιότητες Να κτίσουν η να ξανακτίσουν την εμπιστοσύνη σε άλλους ανθρώπους Να αναπτύξουν την ικανότητα να βοηθούν τους άλλους Να μειώσουν την απομόνωσή τους Να μάθουν πραγματικές πληροφορίες από τα άλλα μέλη Να εφαρμόσουν διορθωτικές ανακεφαλαιώσεις των προηγούμενων εμπειριών τους

Προσωπικές δεξιότητες Ενεργητική μέθοδος Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης κάθε συμμετέχων έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει αποτελεσματικά τις προσωπικές του δεξιότητες σε συγκεκριμένες συμπεριφορές που μπορούν να παρατηρηθούν και να ρυθμιστούν (για παράδειγμα: να εκφράσουν ένα συναίσθημα, να λύσουν προβλήματα, να πάρουν αποφάσεις) Η χρήση συγκεκριμένων τεχνικών και δραστηριοτήτων διευκολύνουν την αυτοέκφραση: ζωγραφική, σχέδιο, χορός, θέατρο

Προσωπικές δεξιότητες Η ενεργητική μεθοδολογία μπορεί να εξασφαλίσει τις αρχές της προσέγγισης του Pro-Skills Η συμμετοχή (κάθε συμμετέχων μπορεί ελεύθερα να διαλέξει το επίπεδο και την ένταση της εμπλοκής του) Ενδυνάμωση (κάθε συμμετέχων έχει την δυνατότητα να δώσει την ανατροφοδότησή του, να αξιολογήσει την δραστηριότητα και να εκφράσει τις ανάγκες και την κινητοποίησή του) Ευεξία (εκφραζόμενος στο προστατευμένο περιβάλλον της ομάδας, δημιουργεί τις προϋποθέσεις να παρατηρήσει καταστάσεις από μία διαφορετική γωνία, αναγνωρίζοντας πόρους και δυνατότητες)