Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός Διαμορφωτική
Αξιολόγηση 3 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Σ ’ αυτήν την ενότητα πρέπει να σκεφτείτε πώς ν ’ αναγνωρίσετε, ν ’ αξιολογήσετε και να υποστηρίξετε την πρόοδο των μαθητών στη μαθηματική μοντελοποίηση. Αυτή η ενότητα προβάλλει θέματα που αφορούν τόσο την διαμορφωτική αξιολόγηση, όσο και τη συγκριτική. Η πρώτη υπό-ενότητα εισάγει ιδέες-κλειδιά της διαμορφωτικής αξιολόγησης με τις οποίες δομήθηκε αυτή η ενότητα. Στόχοι
Αξιολόγηση 4 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Πρέπει να: Αναπτύξετε ιδέες για το πώς να ενισχύσετε τους μαθητές,με σκοπό να παρουσιάσουν πρόοδο στον τρόπο, με τον οποίο μαθαίνουν μαθηματικά Σκεφτείτε πώς ν ’ αξιολογήσετε επίσημα τη μοντελοποίηση των μαθητών στα μαθηματικά Αποτελέσματα
Αξιολόγηση 5 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Διεθνής ανασκόπηση όσον αφορά στην αξιολόγηση στο επίπεδο της τάξης έγινε το 1998 απ ’ τους ερευνητές του Ηνωμένου Βασιλείου, Paul Black και Dylan Wiliam, οι οποίοι συνοψίζουν αποτελέσματα από 250 άρθρα των προηγούμενων εννιά χρόνων, αλλά και παλαιότερων περιλήψεων ερευνητικών αποτελεσμάτων: Παρουσιάζονται στο άρθρο “Inside the Black Box” (διαθέσιμο στην ιστοσελίδα LEMA) Αναπτύσσοντας πρακτικές στην τάξη με βάση έρευνες
Αξιολόγηση 6 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Εκπαιδευτικοί και ερευνητές συνεργάστηκαν, ώστε ν ’ αναπτύξουν πρακτικές στην τάξη που θα βασίζονταν σε αποτελέσματα ερευνών. Παρουσιάζονται στο βιβλίο “Working inside the black box” Οι πρακτικές αναφέρονται στην Αξιολόγηση για Μάθηση 2002 “Working inside the black box”
Αξιολόγηση 7 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση «Η αξιολόγηση για Μάθηση, είναι η διαδικασία αναζήτησης και ερμηνείας αποδεικτικών στοιχείων για χρήση τους απ ’ τους μαθητές, αλλά και απ ’ τους εκπαιδευτικούς τους, ώστε να διαγνώσουν σε ποιo σημείο βρίσκονται οι μαθητές τους στη μάθηση, σε ποιo σημείο πρέπει να φτάσουν και ποιoς είναι ο καλύτερος τρόπος για να φτάσουν εκεί» [Assessment Reform Group, UK, 2002]. Η φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από αυτό
Αξιολόγηση 8 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Αξιολόγηση για Μάθηση Βασική φιλοσοφία Βασικοί στόχοι Παιδαγωγικές πρακτικές Υποβολή ερωτήσεων Ανατροφοδότηση Αυτό-αξιολόγηση και αξιολόγηση συμμαθητών Διαμορφωτική αξιοποίηση της αξιολόγησης, που γίνεται για έλεγχο
Αξιολόγηση 9 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Έργο Πόσοι κόκκοι ρυζιού υπάρχουν σε μια συσκευασία ενός κιλού;
Αξιολόγηση 10 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Κάθε επίσκεψη στην ιστοσελίδα χαρίζει 10 κόκκους ρυζιού σε άτομα που έχουν ανάγκη, με απώτερο σκοπό να εξαλειφθεί η πείνα στον κόσμο, καθώς εσείς θα βελτιώνετε το λεξιλόγιό σας. Πόσα κιλά ρύζι χάρισαν χτες; Έργο
Αξιολόγηση 11 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Το μάθημα Χώρα: Γερμανία Τάξη μαθητών με χαμηλή επίδοση, ηλικίας 12 χρόνων 25 μαθητές σε κάθε τάξη Το μάθημα διήρκησε περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά
Αξιολόγηση 12 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Το μάθημα
Αξιολόγηση 13 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Αξιολόγηση για Μάθηση Βασικοί στόχοι Βασική φιλοσοφία Παιδαγωγικές πρακτικές
Αξιολόγηση 14 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Οι στόχοι πρέπει να εστιάζονται στα εξής: Συγκεκριμένες πτυχές του κύκλου μοντελοποίησης ή της μεταγνώσης για τη μοντελοποίηση Γνώση, δεξιότητες ή κατανόηση που ν ’ αναφέρονται στο μαθηματικό περιεχόμενο Τρόπους εργασίας – για παράδειγμα, να κάνετε σε ομάδες αξιολόγησης των συμμαθητών… Βασικοί στόχοι
Αξιολόγηση 15 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Αξιολόγηση για Μάθηση Βασική φιλοσοφία Βασικοί στόχοι Παιδαγωγικές πρακτικές Υποβολή ερωτήσεων Ανατροφοδότηση Αυτό- αξιολόγηση και αξιολόγηση συμμαθητών Διαμορφωτική αξιοποίηση της αξιολόγησης, που γίνεται για έλεγχο
Αξιολόγηση 16 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Υποβολή ερωτήσεων Επικεντρωθείτε στο να κάνετε αξιόλογες ερωτήσεις- αποφύγετε τις ερωτήσεις που απαιτούν απλή ανάκληση γνώσης, π.χ. χρησιμοποιήστε γλώσσα που ν ’ ανοίγει πιθανότητες «Γιατί το πιστεύεις αυτό;» «Μπορείς να εξηγήσεις…..;» «Μπορείς να σκεφτείς άλλες προσεγγίσεις;»
Αξιολόγηση 17 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Υποβολή ερωτήσεων Ο χρόνος αναμονής, δηλαδή ο χρόνος μεταξύ της υποβολής της ερώτησης απ ’ τον εκπαιδευτικό και της παύσης, σε περίπτωση που ο μαθητής δεν απαντά αμέσως, είναι κατά μέσο όρο λιγότερος από ένα δευτερόλεπτο «Η παύση μετά την υποβολή της ερώτησης ήταν κάποιες φορές οδυνηρή»
Αξιολόγηση 18 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση «Μέχρι ν ’ αναλύσετε την ίδιά σας την ερώτηση, δεν μπορείτε να συνειδητοποιήσετε πόσο κακή μπορεί να είναι…Όταν απευθύνεστε σε μαθητές και συγκεκριμένα σε μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, είναι σημαντικό να τους θέτετε ερωτήματα τα οποία θα τους προκαλούν να σκεφτούν για το θέμα και θα τους επιτρέπουν να κάνουν το επόμενο βήμα στη διαδικασία της μάθησης». Υποβολή ερωτήσεων
Αξιολόγηση 19 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Ερωτήσεις που προωθούν τον αναστοχασμό των μαθητών και προωθούν τη συζήτηση •«Τι πιστεύετε για την προσέγγιση της Τζένης;» •«Ποιές άλλες υποθέσεις πρέπει να κάνετε;» •«Συμφωνείτε μ ’ αυτό ; Γιατί; / Γιατί όχι;» •«Ο Θωμάς … και η Ρουθ σκέφτηκαν …. Πώς μπορούμε να συνδυάσουμε αυτές τις δύο ιδέες;»
Αξιολόγηση 20 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Στρατηγικές υποβολής ερωτήσεων σκεφτείτε – συνεργαστείτε – ανταλλάξτε Συζητείστε σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες για μερικά λεπτά … Ακολούθως, να συνεισφέρετε στην συζήτηση, που γίνεται στην ολομέλεια της τάξης.
Αξιολόγηση 21 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Αξιολόγηση για μάθηση Βασική φιλοσοφία Βασικοί στόχοι Παιδαγωγικές πρακτικές Υποβολή ερωτήσεων Ανατροφοδότηση Αυτό- αξιολόγηση και αξιολόγηση συμμαθητών Διαμορφωτική αξιοποίηση της αξιολόγησης, που γίνεται για έλεγχο
Αξιολόγηση 22 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Η έρευνα υποδεικνύει πώς, όταν οι μαθητές παίρνουν βαθμούς, λίγη σημασία δίνουν στα σχόλια Η ανατροφοδότηση πρέπει να επιβεβαιώνει ότι οι μαθητές είναι στο σωστό δρόμο και οι εισηγήσεις για βελτίωση πρέπει να λειτουργούν ως «σκαλωσιά», με στόχο να ενθαρρύνουν τους μαθητές να προχωρήσουν Η προφορική ανατροφοδότηση είναι πιο αποτελεσματική απ ’ τη γραπτή Ανατροφοδότηση
Αξιολόγηση 23 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Το μάθημα
Αξιολόγηση 24 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Στρατηγική Πρώτο βήμα: μετράμε τον αριθμό των κόκκων του ρυζιού οι οποίοι περιέχονται σε 1 γρ. Δεύτερο βήμα: πολλαπλασιάζουμε με το 1000 Για το λόγο ότι υπάρχουν 1000 γρ. σε 1 κιλό και 220 κόκκοι ρυζιού σε 1 γρ. Ομάδα Α
Αξιολόγηση 25 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Αρχικά, πήραμε 100 κόκκους ρυζιού και τα ζυγίσαμε. Ακολούθως, πήραμε 400 κόκκους και μετά 500 κόκκους. Στο τέλος, υπολογίσαμε 500x1000, επειδή οι 500 ήταν 1 γραμμάριο. Πολλαπλασιάζοντας με το 1000 = 1 κιλό. Ομάδα Β
Αξιολόγηση 26 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Θέλαμε να ζυγίσουμε ένα κόκκο ρυζιού με ζυγαριά της κουζίνας. Αυτό, όμως, δεν ήταν εφικτό, επειδή είναι πολύ ελαφρύ. Στη συνέχεια μετρήσαμε αρκετούς κόκκους ώστε να έχουμε 5 γραμμάρια. Αυτό ήταν περίπου 310 κόκκοι. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι περίπου κόκκοι. Ομάδα Γ
Αξιολόγηση 27 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Αξιολόγηση για Μάθηση Βασική φιλοσοφία Βασικοί στόχοι Παιδαγωγικές πρακτικές Υποβολή ερωτήσεων Ανατροφοδότηση Αυτό- αξιολόγηση και αξιολόγηση συμμαθητών Διαμορφωτική αξιοποίηση της αξιολόγησης, που γίνεται για έλεγχο
Αξιολόγηση 28 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Η αξιολόγηση των συμμαθητών μπορεί ν ’ αποτελεί πρωταρχική αναγκαιότητα για την αυτό-αξιολόγηση και πιθανόν να χρειάζεται ένα συνεργατικό και βοηθητικό περιβάλλον. Τα κριτήρια για την αξιολόγηση των μαθησιακών επιτευγμάτων πρέπει να είναι γνωστά στους μαθητές. Οι μαθητές χρειάζονται μοντέλα που είναι αποτέλεσμα καλής εργασίας, που να πληρούν τα κριτήρια και τα οποία μπορεί να είναι αποτέλεσμα της εργασίας των προηγούμενων μαθητών. Αυτό-αξιολόγηση και αξιολόγηση συμμαθητών
Αξιολόγηση 29 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Αυτό-αξιολόγηση και αξιολόγηση των συμμαθητών
Αξιολόγηση 30 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Αξιολόγηση για Μάθηση Βασική φιλοσοφία Βασικοί στόχοι Παιδαγωγικές πρακτικές Υποβολή ερωτήσεων Ανατροφοδότηση Αυτό- αξιολόγηση και αξιολόγηση των συμμαθητών Διαμορφωτική αξιοποίηση της αξιολόγησης, που γίνεται για έλεγχο
Αξιολόγηση 31 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Σ ’ αυτήν την ενότητα πρέπει να σκεφτείτε πώς ν ’ αναγνωρίσετε, ν ’ αξιολογήσετε και να ενισχύσετε την πρόοδο των μαθητών στη μαθηματική μοντελοποίηση. Αυτή η ενότητα προβάλλει θέματα που αφορούν τόσο στη διαμορφωτική αξιολόγηση, όσο και στην τελική. Η πρώτη υπό-ενότητα εισάγει ιδέες-κλειδιά της διαμορφωτικής αξιολόγησης με τις οποίες δημιουργήθηκε αυτή η ενότητα. Στόχοι
Αξιολόγηση 32 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Μην ξεχάσετε να χρησιμοποιήσετε το ημερολόγιο εκπαιδευτικού και ν ’ αναστοχαστείτε σ ’ αυτήν τη φάση. Σκεφτείτε ότι η διδασκαλία σας αντανακλά ήδη τις πρακτικές Αξιολόγησης για Μάθηση και ότι αυτές σχετίζονται συγκεκριμένα με τα μαθήματα μαθηματικής μοντελοποίησης. Ημερολόγιο εκπαιδευτικού
Αξιολόγηση 33 ΔιαμορφωτικήΣυγκριτικήΑνατροφοδότηση Χρησιμοποιήστε ένα απ ’ τα έργα που προσφέρονται σε μια τάξη μαθητών. Να φέρετε μαζί σας στην επόμενη υπό-ενότητα, που θα μας απασχολήσει, μερικές γραπτές εργασίες των μαθητών σας …πριν την επόμενη υπό-ενότητα…