Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο
Παρουσίαση Περιστατικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Διαφοροποίηση-Διαπολιτισμική
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διαφοροποίηση-Διαπολιτισμική
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Κρυστα ρακαλλιδου.
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία 2010-2011 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ Κουμαριανού Μαριάννα - Μπελίτσου Νατάσσα Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία 2010-2011

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ Επικοινωνιακή προσέγγιση του γραπτού λόγου Ρεαλιστικά μαθηματικά Στοχοκεντρική διδασκαλία Διαφοροποιημένη διδασκαλία- μάθηση Συνεργατική μέθοδος- ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης. Βιωματική προσέγγιση Διαθεματική προσέγγιση εννοιών. Ενεργή εμπλοκή γονέων στη μαθησιακή διαδικασία.

Πρώτα απ΄ όλα η ομάδα Το σχολείο έχει νόημα: μαθαίνουμε μαζί και από τους συμμαθητές μας. Κάθε δυσκολία, κάθε «λάθος» είναι ευκαιρία για μάθηση.

Τα μαθηματικά είναι παντού: Αναγνωρίζουμε, γράφουμε, ονομάζουμε αριθμούς (0-100), μετράμε με δάχτυλά, μεζούρα, αντικείμενα, πλαστελίνη, ευρώ, ώρα. Μαθαίνουμε να προσανατολιζόμαστε στο χώρο, Γνωρίζουμε τα γεωμετρικά σχήματα. Κάνουμε οριγκάμι.

Δραστηριότητες προσανατολισμού στα μαθηματικά.

Δραστηριότητες προσανατολισμού στη γραφή γραμμάτων

Στόχοι που επιτυγχάνονται με την διαφοροποιημένη διδασκαλία

Δραστηριότητες για ανάπτυξη: συνεργασίας, ετεροδιόρθωσης, ποσοποίηση αριθμών, γραφή αριθμών.

Από το όνομά μου στο όνομα του συμμαθητή μου: πώς μαθαίνουμε να γράφουμε κείμενα με νόημα από γραπτά σύμβολα χωρίς νόημα. Ημερολόγιο, κάρτες για τον συμμαθητή που λείπει ή έχει γενέθλια, γράμμα στη διεύθυνση για αγορά κατοικίδιου ζώου. Εργαλεία: λογοτεχνικά βιβλία, διαδραστικός πίνακας, βιβλία ΟΕΔΒ, εφημερίδες, «κρεμάλα», σταυρόλεξα, ηλεκτρονικό υλικό , περιοδικά…

Από τη ζωγραφική των γραμμάτων στην κατάκτηση του γραπτού λόγου. Ομαδική δραστηριότητα γραφής- ανάγνωσης Δραστηριότητες γραφοφωνημικής επίγνωσης.

Δραστηριότητες με νόημα: περιγραφή της προηγούμενης μέρας (Κυριακή).

Ανάγνωση – γραφή : γραφοφωνημική επίγνωση.

Γραφή και ανάγνωση με αφορμή βιώματα των παιιδών.

Διαφοροποίηση στη διδασκαλία Καθένας έχει δικαίωμα να διαφέρει και υποχρέωση να συνεργάζεται με καθένα. Όλοι είμαστε διαφορετικοί γι΄ αυτό και μαθαίνουμε διαφορετικά αλλά και ο ένας από τον άλλο

Αξιολόγηση μαθητή : Στόχοι που κατάφεραν οι μαθητές Γλώσσα Μαθηματικά Μπορεί να αναγνωρίζει τους αριθμούς ανάμεσα σε άλλα γραπτά σύμβολα Μπορεί να λέει τη σειρά των αριθμών μέχρι το 100 (δίνοντας του τις δεκάδες) Μπορεί να αναγνωρίζει τους αριθμούς μέχρι το 100 στη μεζούρα. Μπορεί να βρίσκει αριθμούς στη μεζούρα. Μπορεί να διακρίνει αριθμούς σε διάφορα πλαίσια. Μπορεί να γράφει τα δέκα ψηφία. Μπορεί να απαριθμεί 1-1 αντικείμενα χρησιμοποιώντας τους κατάλληλους αριθμούς. Μπορεί να ποσοποιεί τους αριθμούς μέχρι το 20 με ζωγραφική, αντικείμενα κ.λ.π. Μπορεί να κάνει αθροίσματα αντικειμένων Μπορεί να γράφει με σύμβολα αθροίσματα αντικειμένων. Μπορεί να διακρίνει βασικά γεωμετρικά σχήματα (από το τάγκραμ) Μπορεί αν κάνει σχήματα με το τάγκραμ παρατηρώντας το σχέ- διο. Μπορεί να χρησιμοποιεί τα διδακτίκά εγχειρίδια του ΟΕΔΒ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ Μπορεί να ακούει και να κρίνει όσα ακούει με συγκεκριμένα κριτήρια Ανταποκρίνεται σε οδηγίες ή απαντά σε ερωτήσεις με συγκεκριμένο περιεχόμενο. Μπορεί να επιχειρηματολογεί Μπορεί να εκφράζεται χωρίς να πληγώνει τους άλλους Μπορεί να χρησιμοποιήσει λεξιλόγιο που αντιστοιχεί στην ηλικία του Μπορεί να αναδιηγηθεί μια ιστορία Μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν τα βασικά σημεία της ιστορίας. - Μπορεί να περιγράψει μια εικόνα - Μπορεί να πει τις οδηγίες ενός παιχνιδιού ή τους κανόνες ή να δώσει οδηγίες στον άλλο με τρόπο ώστε να γίνει καταληπτός. - Μπορεί να κάνει προβλέψεις σε μια ιστορία, ένα παραμύθι.

Επειδή όλοι μαθαίνουν…. Νατάσσα Μαριάννα Τα παιδιά έχουν έμφυτη τάση να μάθουν. Εμείς τους την καταστρέφουμε στο όνομα της μάθησης… Χαίρομαι που καθημερινά τα παιδιά πάνε πιο ψηλά από εκεί που είναι «αναμενόμενο» σύμφωνα με τα βιβλία του ΟΕΔΒ. Ευχαριστώ πολύ! Χαίρομαι πολύ φέτος επειδή αξιοποιώ τα ερεθίσματα που μου δίνουν τα παιδιά από την επικοινωνία μας και κάθε παιδί εξελίσσεται στο μέγιστο βαθμό μέσα από μια δική του προσωπική και μη προκαθορισμένη από μένα πορεία. Ευχαριστώ πολύ!