Οι πολιτικές ψηφιοποίησης και οι εφαρμογές που ανέπτυξαν για τη διαχείριση και την παρουσίαση του ψηφιακού περιεχομένου η Βιβλιοθήκη και η Πινακοθήκη της.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
5η Επιστημονική ημερίδα ΚΕΒΕΠ: «Ανάπτυξη βιβλιοθηκών/κέντρων πληροφόρησης εν μέσω οικονομικής κρίσης» Ανδρέας Κ. Ανδρέου.
Μητροπολιτικό Δίκτυο Οπτικών Ινών
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Για μια στρατηγική εφαρμογών πληροφορικής στην διαχείριση και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς: εμπειρία και κατευθύνσεις Στρογγυλό τραπέζι Διημερίδα.
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Ανδρέας Κ. Ανδρέου, Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου
Είσοδος στο σύστημα διαχείρισης. Κεντρική σελίδα του συστήματος.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
E-pyxis. Εισαγωγή eSchoolLib Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗ, ΚΑΤΑΛΟΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΦΗΜΕΡΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΜΕ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ.
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
«ΜΟΝΑΔΑ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙOΤΗΤΑΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ» Διάρκεια έργου: 01/01/01 έως 31/12/2006.
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
Η Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η Τ Η Σ A L P H A B A N K. ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ALPHA BANK - Βιβλιοθήκη Τραπέζης Πίστεως - Βιβλιοθήκη Ιονικής Τραπέζης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Η αξία και η αξιοποίηση ελληνικών ιστορικών εφημερίδων – Θέματα σχεδιασμού ψηφιακών συλλογών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 17 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Αντωνιάδου Άννα Κωτούλα Βασιλική.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
Το αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη στην ψηφιακή μορφή του.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Τι είναι η Ψηφιακή Επιμέλεια; Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» και Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες 1
Αγγελική Ρόζη, Επίκουρος καθηγήτρια Παναγιώτα Κωνσταντινάκου,
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι πολιτικές ψηφιοποίησης και οι εφαρμογές που ανέπτυξαν για τη διαχείριση και την παρουσίαση του ψηφιακού περιεχομένου η Βιβλιοθήκη και η Πινακοθήκη της ΑΣΚΤ Νίκη Ζαχιώτη, Διευθύντρια Βιβλιοθήκης της ΑΣΚΤ Μαρίνα Κομπολύτη, Βιβλιοθηκονόμος, Βιβλιοθήκη ΑΣΚΤ 3 Ο Συνέδριο Βιβλιοθηκών Τέχνης – Βιβλιοθήκη Μουσείου Μπενάκη

Βιβλιοθήκη – Πινακοθήκη – Αρχείο ΑΣΚΤ Οι συντελεστές που καθορίζουν τον σχεδιασμό και την οργάνωση των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης, της Πινακοθήκης και του Αρχείου της ΑΣΚΤ είναι οι εξής:  Οι ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας της Α.Σ.Κ.Τ. σχετικές με την διδασκαλία, την έρευνα και την διεύρυνση των γνώσεων των μελών της,  η ιστορία και ο διαχρονικός ρόλος της Α.Σ.Κ.Τ. και της βιβλιοθήκης της στην καλλιτεχνική εκπαίδευση και στην επιρροή και διαμόρφωση της νεοελληνικής τέχνης,

Βιβλιοθήκη – Πινακοθήκη – Αρχείο ΑΣΚΤ  το υπάρχον περιβάλλον στην Ελλάδα.  η οικονομική δυνατότητα και το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει η Α.Σ.Κ.Τ. για την ανάπτυξη των εν λόγω υπηρεσιών και  η δυνατότητα χρήσης των υπηρεσιών της βιβλιοθήκης, της πινακοθήκης και του αρχείου της Α.Σ.Κ.Τ μέσω του διαδικτύου από εξωτερικούς και απομακρυσμένους χρήστες.

Βιβλιοθήκη – Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Οι ανάγκες και οι προκλήσεις που οδήγησαν στις εφαρμογές:  Υποστήριξη της εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας  Η ανάδειξη και διάθεση πρωτογενών πηγών  Τεχνολογικές προκλήσεις  ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ και Κοινωνία της Πληροφορίας

Βιβλιοθήκη – Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Πρώτες απόπειρες ( )  Συλλογή υλικού από άλλες βιβλιοθήκες και παλαιοπωλεία  Ψηφιοποίηση υλικού (φωτογράφιση)

Βιβλιοθήκη – Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Πρώτες απόπειρες ( )  Ψηφιακή συλλογή δημοσιευμάτων του τύπου  Ψηφιακό αντίγραφο του περιοδικού Παναθήναια και πρόσβαση σε αυτό μέσω του WWW  Ψηφιοποίηση του βιβλίου « Η τεχνική του λαδιού» του Λ.Κανακάκι  Ψηφιακή συλλογή χαρακτικών προσβάσιμη μέσω του OPAC της βιβλιοθήκης  Ψηφιοποίηση καταλόγων με έργα αποφοίτων της ΑΣΚΤ (Διπλωματική εργασία Πανεπ. Πατρών )

Ψηφιακή Βιβλιοθήκη  Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ  Η επιλογή υλικού με βάση της εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες καθώς και την προβολή και διατήρηση σπάνιου υλικού  Περιλαμβάνει :  19 βιβλία  12 τίτλους περιοδικών και  500 χαρακτικά

Ψηφιακή βιβλιοθήκη Ψηφιοποίηση  Εξωτερικοί συνεργάτες  Πρότυπα ψηφιοποίησης  Ξεκάθαροι στόχοι  Καλή συνεργασία  Καλή κατάσταση πρωτοτύπων

Ψηφιακή βιβλιοθήκη Τεκμηρίωση  Περιοδικά, άρθρα, κεφάλαια, υποκεφάλαια, ένθετα στοιχεία στο κύριο σώμα του βιβλίου, και χαρακτικά  Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού ήδη αποδελτιωμένο, καταλογογραφημένο και θεματικά ευρετηριασμένο  Πρότυπα περιγραφής και καταχώρησης

Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Ανάδειξη της συλλογής  Δύο εφαρμογές  Αναζήτηση (Απλή και Σύνθετη)  Ορίστηκαν ευρετήρια για κάθε συλλογή  Κοινά ευρετήρια για ταυτόχρονη αναζήτηση  Οπτική αναγνώριση (OCR )  Ξεφύλλισμα  Πλοήγηση στα βιβλία, στα περιοδικά και στα χαρακτικά  Κυρίως για βιβλία με ιστορικό ή/και καλλιτεχνικό ενδιαφέρον  Πνευματικά δικαιώματα

Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Η Πινακοθήκη περιλαμβάνει : Α. έργα σπουδαστών και αποφοίτων της Α.Σ.Κ.Τ. :  που διακρίθηκαν ( βραβεία-έπαινοι) σε εξετάσεις της Σχολής.  που βραβεύθηκαν σε διαγωνισμούς υποτροφιών.  που κατατέθηκαν από τους αποφοίτους.  που προέρχονται από πολλαπλά τυπώματα στα εργαστήρια της χαρακτικής.  που φιλοτεχνήθηκαν κατά την διάρκεια εκπαιδευτικών αποστολών στους καλλιτεχνικούς σταθμούς της ΑΣΚΤ και  που είναι αντίγραφα έργων λαϊκής τέχνης ( ζωγραφικά και ανάγλυφα ) από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκαν σε εκπαιδευτικές αποστολές.

Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Β. άλλα έργα :  φιλοτεχνημένα από καθηγητές της Α.Σ.Κ.Τ.  προερχόμενα από εκθέσεις του μεσοπολέμου, όπως π.χ. οι Πανελλήνιες Εκθέσεις (δωρεά του Αντώνη Μπενάκη).  από άλλες δωρεές διαφόρων χρονολογιών. Γλυπτική – Ζωγραφική – Χαρακτική – Φωτογραφία – Σχέδια – Κατασκευές – Video Art – Τοιχογραφίες – Φορητές εικόνες – Μακέτες Σκηνικών κ.α. Τα πνευματικά δικαιώματα τα διαχειρίζεται ο καλλιτέχνης και η Σχολή.

Ψηφιακή Πινακοθήκη ΑΣΚΤ  Υλοποίηση δύο προγραμμάτων της Κοινωνίας της Πληροφορίας:  Τεκμηρίωση και ανάδειξη των απαρχών και της εξέλιξης της Νεοελληνικής Τέχνης: η Πινακοθήκη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών  Επιστημονική τεκμηρίωση και ψηφιοποίηση 3800 έργων αποφοίτων της περιόδου

Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Υπάρχουσα Κατάσταση  Τα έργα της πινακοθήκης δεν ήταν καταγεγραμμένα στο σύνολό τους,  Οι συνθήκες φύλαξης ήταν ανεπαρκείς έως ακατάλληλες, με συνέπεια πολλά έργα να έχουν φθορές,  Η διαφορετική προέλευση των έργων και οι πληροφορίες που τα συνόδευαν  Τα κενά και οι αντιφάσεις των αρχειακών πηγών

Ψηφιακή Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Προβλήματα τεκμηρίωσης  Η επιστημονική ελληνική ορολογία στο πεδίο της ιστορίας της τέχνης είναι ακαθόριστη,  Η επιλογή συστημάτων και προτύπων έπρεπε να γίνει μεταξύ κάποιων μη ελληνικών,  Συστήματα σχεδιασμένα για μουσειακές συλλογές και όχι για σπουδαστικές, όπως είναι κατά πλειονότητα η συλλογή της Α.Σ.Κ.Τ.,  Η μη έγκαιρη παροχή υποστήριξης ως προς τα πρότυπα και τις προδιαγραφές από την Κοινωνία της Πληροφορίας,  Η χρονική πίεση την οποία επέβαλε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων,

Ψηφιακή Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Ολοκλήρωση του έργου  Η τεκμηρίωση των έργων ποικίλλει ανάλογα με τις πληροφορίες που συνόδευαν τα έργα και τη χρονική περίοδο στην οποία εντάσσονταν :  Συγκεκριμένα, για τα έργα της χρονικής περιόδου 1856 έως 1986, έγινε με βάση τις ενεπίγραφες σημάνσεις των έργων (όπου υπήρχαν), τα στοιχεία προγενέστερης τεκμηρίωσης και όσες σχετικές πληροφορίες αντλήθηκαν από τις υπάρχουσες αρχειακές πηγές.  Η τεκμηρίωση των έργων της χρονικής περιόδου , τα οποία είναι όλα έργα αποφοίτων, έγινε με τα στοιχεία που υπάρχουν στους ήδη εκδομένους έντυπους καταλόγους των εκθέσεων των αποφοίτων.

Ψηφιακή Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Ολοκλήρωση του έργου  Για την καταχώριση των ονομάτων των δημιουργών επιλέχθηκε ως καθιερωμένος τύπος η μορφή δημοσίευσής τους στο «Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών» των εκδόσεων Μέλισσα.  Η κατηγοριοποίηση και δημιουργία ευρετηρίων έγινε εν τέλει με τη χρήση του θησαυρού Art & Architecture Thesaurus (AAT) του Getty και με την συνεργασία ιστορικών τέχνης και βιβλιοθηκονόμων  Για τη διαχείριση και τεκμηρίωση των έργων της συλλογής χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα ADLIB Museum + Archive, που βασίζεται στο πρότυπο περιγραφής SPECTRUM και έχει τη δυνατότητα εξαγωγής των δεδομένων σε XML.

Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Το αποτέλεσμα

Πινακοθήκη ΑΣΚΤ Ιδιαιτερότητες  Συλλογή σπουδαστικών έργων μέσα από την οποία μπορούν να ανιχνευτούν:  η ιστορία της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης των 150 τελευταίων χρόνων  Οι απαρχές του έργου καλλιτεχνών όπως : Γ. & Λ. Φυτάλης, Ιακωβίδης, Βικάτος, Αργυρός, Νίκος Λύτρας, Μαθιόπουλος, Νικολάου, Μόραλης κ.α.  Οι αισθητικές επιλογές στη διδασκαλία των τελευταίων 150 χρόνων

Πρόσθετες εφαρμογές  Καθηγητές - Σπουδαστές  Διδάσκοντες τα πρώτα 150 χρόνια  Βιογραφικά  Αντικείμενο και περίοδος διδασκαλίας  Έργα καθηγητών τους αλλά και σπουδαστών τους  Συνοπτική καταγραφή της ιστορίας της Σχολής μέχρι το 1987 Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η αμφίδρομη σχέση του καθηγητή με τους δασκάλους του αλλά και με τους σπουδαστές του που στη συνέχεια έγιναν καθηγητές της ΑΣΚΤ.

 Νίκη

Πρόσθετες εφαρμογές  Η Πινακοθήκη μου  Δυνατότητα δημιουργίας «προσωπικής πινακοθήκης»

Ιστορικό αρχείο ΑΣΚΤ Ψηφιακό αρχείο  Η βιβλιοθήκη ανέλαβε τη συγκρότηση του Ιστορικού αρχείου της Α.Σ.Κ.Τ. (2006)  Ως Ιστορικό Αρχείο ορίστηκαν τα πάσης φύσεως τεκμήρια, στα οποία αποτυπώνεται η ιστορία της Α.Σ.Κ.Τ. από τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της στο πλαίσιο του Σχολείου των Τεχνών μέχρι το  Συγκέντρωση του υλικού.  Στη συνέχεια σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε η βάση δεδομένων για τους φοιτήσαντες και απόφοιτους στην Α.Σ.Κ.Τ. η ενημέρωσή της οποίας συνεχίζεται.  Αν και δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η βάση, η πρόσβαση σε αυτή είναι δυνατή, μετά από συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που ζητούνται.

Συμπεράσματα  Να έχει γίνει αξιολόγηση και ιεράρχηση των αναγκών του οργανισμού, αλλά και των δυνατοτήτων που απαιτούνται για την υποστήριξη τόσο της υλοποίησης του προγράμματος, όσο και της βιωσιμότητας του αποτελέσματος.  Ο σχεδιασμός να γίνεται σε συνεργασία με όσους σχετίζονται με το αντικείμενο, προκειμένου να διατυπωθεί με τη μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια, πληρότητα και σαφήνεια το αναμενόμενο αποτέλεσμα.  Είναι σκόπιμο και πριν από όλα, αν το προς ψηφιοποίηση υλικό δεν είναι μοναδικό, να γίνεται η ενδεδειγμένη έρευνα μη τυχόν έχει ήδη ψηφιοποιηθεί και είναι διαθέσιμο από το διαδίκτυο.

Συμπεράσματα  Επειδή κάθε οργανισμός, αλλά και κάθε έργο, έχει τις ιδιαιτερότητές του, ειδικά όταν πρόκειται για πολιτιστικά αποθέματα και την παρουσίασή τους, θα πρέπει να διασφαλίζεται η στενή συνεργασία του οργανισμού με τον ανάδοχο του έργου μέχρι την ολοκλήρωσή του.  Η αποτελεσματική διαχείριση και αξιοποίηση του ψηφιακού περιεχομένου δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά μόνο με την εφαρμογή καθιερωμένων συστημάτων και προτύπων. Για το σκοπό αυτό, απαιτείται συγκεκριμένη δουλειά από τους ειδικούς επιστήμονες, όπως είναι οι ιστορικοί τέχνης, λαογράφοι, καλλιτέχνες κ.α.. Επίσης συνεργασίες μεταξύ αυτών και άλλων ομάδων όπως είναι οι αρχειονόμοι, βιβλιοθηκονόμοι, επιστήμονες πληροφόρησης γενικά, πληροφορικοί και ειδικοί χρήστες.

Ευχαριστούμε πολύ !