ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 3 ο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δάσκαλοι του κόσμου (Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης 2013)
Advertisements

Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2 ο Δημοτικό Σχολείο Χρυσούπολης.
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 15o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ.
«Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…»
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Γ 1 Παρουσίαση δράσεων της Γ 1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σαραβαλίου Πατρών Με την υποστήριξη υλικού της.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 2 ο.
Σχολικό έτος Δημοτικό σχολείο Τέμενης
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Εθιμα Χριστουγεννων Σχέδιο μαθήματος.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΗΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ 6 – 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Σχολικές δραστηριότητες ΄12 2ο ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
1 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΠΑΓΟΥ « ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ» ΤΑΞΗ : Γ3.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Το ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο – Νέο Ολοήμερο
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πληροφορίες στον Παγκόσμιος Ιστός
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΛΑΓΙΑΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Τ4Ε ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η αναπηρία δεν είναι κολλητική
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 3 ο

Στις 8 Απριλίου γιορτάστηκε η Παγκόσμια Ημέρα των Ρομά. Tα Διαπολιτισμικά Δημοτικά Σχολεία του Δενδροποτάμου διοργάνωσαν την Τετάρτη 9 Απριλίου σχολική γιορτή και μας κάλεσαν να συμμετάσχουμε στον εορτασμό με ένα διαπολιτισμικό παιχνίδι για τα παιδιά του ολοημέρου προγράμματος του 3 ου Δημοτικού “Απαγγελία ποιήματος”

“ Μαθητές του ολοημέρου προγράμματος του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Δενδροποτάμου διαβάζουν και μεταφράζουν Τσιγγάνικες παροιμίες” Κατά τη διάρκεια του «παιχνιδιού», χρησιμοποιήσαμε παλιές Τσιγγάνικες παροιμίες κι ευχές με στόχο να επικεντρωθούμε στις ομοιότητες που παρουσιάζει η ιδιαίτερη τσιγγάνικη λαογραφική παράδοση με την κοινή ελληνική λαογραφική παράδοση… Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τις ομοιότητες και διαφορές της ρομανές με την ελληνική γλώσσα και να παίξουν με τις γλώσσες τους… Στη συνέχεια είδαμε παλιές φωτογραφίες (από το υλικό που συλλέγαμε κατά τη διάρκεια των καταγραφών) οι οποίες χρησίμευαν ως ερέθισμα για το αδόμητο διαπολιτισμικό «παιχνίδι» που ακολούθησε…

Χρησιμοποιήσαμε το παραδοσιακό “μεσάλι” ως αφετηρία της διαδικασίας… το μεσάλι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παραδοσιακής τσιγγάνικης φορεσιάς και αποτελούσε τον βασικό αποθηκευτικό χώρο για κάθε είδους αντικείμενο, από χρήματα έως και φαγώσιμα για ένα πρόχειρο γεύμα. Είχε την ίδια χρήση με το παραδοσιακό ταγάρι που συναντούμε να συντροφεύει κάθε ελληνική παραδοσιακή φορεσιά.. “το μεσάλι που ζωγράφισαν, στόλισαν και «γέμισαν» πράγματα οι μαθητές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού”

Ζωγραφίσαμε λοιπόν στον πίνακα το περίγραμμα που συμβόλιζε το μεσάλι και κάθε συμμετέχων έπρεπε να ζωγραφίσει από ένα κεντίδι και να τοποθετήσει ένα αντικείμενο προς φύλαξη… Το μεσάλι μας γέμισε τόσο με παραδοσιακά αντικείμενα όσο και με πολύ σύγχρονα, πολύ γρήγορα και τα παιδιά ήταν γεμάτα ιδέες και μνήμες από διηγήσεις των μεγαλύτερων… Στη συνέχεια τα παιδιά ανέλαβαν να «χτίσουν» μια ιστορία σχετικά με μια απλή μέρα του ιδιοκτήτη του μεσαλιού μας, χρησιμοποιώντας όλα τα αντικείμενα που σκέφτηκαν…. από ψάρια μέχρι φορητό Η/Υ… “στιγμιότυπο από το διαπολιτισμικό παιχνίδι”

“το μεσάλι μας και τα αντικείμενα που βάλαμε μέσα σ’ αυτό όλοι όσοι συμμετείχαμε σ’ αυτό το παιχνίδι”

Οι εκδηλώσεις όμως για τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας των Ρομά δεν τελείωσαν εδώ… Συνεργαστήκαμε με τους Δασκάλους της Α’ Δημοτικού κι έτσι οι μαθητές και των δυο τμημάτων της Α’ ήδη προετοιμάζουν την δραματοποίηση του τσιγγάνικου παραμυθιού «Η Σταχτομπουρού»… Το παραμύθι αποτελεί παραλλαγή του λαϊκού παραμυθιού «Οι τρεις αδερφάδες», που θυμίζει σε όλες τις παραλλαγές του το κλασικό παραμύθι της Σταχτοπούτας. Η παρουσίαση της δραματοποίησης προγραμματίστηκε για τις 15 Απριλίου…

Θέλοντας να συσχετίσουμε τις δράσεις μας σε όλη την κοινότητα του Δενδροποτάμου το απόγευμα της ίδιας ημέρας διοργανώσαμε και την 2 η πολιτιστική μας εκδήλωση στην κατακόμβη του Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Δενδροποτάμου… σύντομα θα σας ενημερώσουμε και για την γιορτή…. Η ομάδα εργασίας “από το αρχείο των φωτογραφιών που συγκεντρώθηκαν κατά την καταγραφή”