ΜέθοδοςΣυμμετέχοντες Στην έρευνα συμμετείχαν 155 φοιτητές (128 γυναίκες και 27 άνδρες) διαφόρων Σχολών του Α.Π.Θ. Οι συμμετέχοντες ανταποκρίθηκαν σε ανοικτή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τζήμου Γ, Μανές Χ, Καραγιάννη Δ, Σκούτας Δ & Πήτα Ρ
Advertisements

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΔΕΡΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (ΗΔΔ) ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ Δ. Α. Χρηστίδης, Ε. Κυριάκου & Μ. Βεζερτζή Τμήμα.
Πλατφόρμα Διαχείρισης Δεδομένων για Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας σε Κλινικό, Ερευνητικό και Οργανωτικό Επίπεδο Κ. Γερουλάνου, Γ. Σκαλκώτος, Λ. Πέππου, Φ. Δοκιανάκη,
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Ανώτερες Τεχνικές Πωλήσεων
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΔΕΡΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (ΗΔΔ) ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ Δ. Α. Χρηστίδης, Ε. Κυριάκου & Μ. Βεζερτζή Τμήμα Ψυχολογίας.
Κ.Ε.Κ. Ν.Α. /Ν.Ε.Λ.Ε. Καβάλας Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Απασχόληση και.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
ΨυχολΟγος.
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Παίζω και μαθαίνω στο moodle. Μια εφαρμογή, παράδειγμα καλής πρακτικής Νταλούκας Β. Κωνσταντούλας Κ. Δαούσης Δ. Λιακοπούλου Ε.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Νέες Τεχνολογίες Πρόγραμμα "ΗΡΩΝ" 1 ος χρόνος Χρήστος Ι. Μηλιτσόπουλος Καθηγητής Β/θμιας - ΠΕ19 Εκπ/τής Ενηλίκων.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
HIV / AIDS. Το χρονικό διάστημα από τη στιγμή της μόλυνσης (HIV) ως τη διάγνωση του AIDS εκτείνεται συνήθως μεταξύ 8 και 10 ετών. Όμως, το 40% των ασθενών.
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Nr. -1 © Stadtbibliothek am Salzstadel, Rosenheim 2005Susanne Delp Ένα σπίτι για τα παιδιά.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Θεωρίες Συμπεριφορών και Υγεία
Τερματισμός και πρόληψη υποτροπής. Στόχος της ΓΣ παρέμβασης δεν είναι να λύσει ο ειδικός όλα τα προβλήματα του πελάτη, αλλά να καταστεί ο πελάτης ‘θεραπευτής’
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Περίοδος αναφοράς: Ακαδημαϊκό έτος
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜέθοδοςΣυμμετέχοντες Στην έρευνα συμμετείχαν 155 φοιτητές (128 γυναίκες και 27 άνδρες) διαφόρων Σχολών του Α.Π.Θ. Οι συμμετέχοντες ανταποκρίθηκαν σε ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος μέσω αναρτημένων ανακοινώσεων σχετικά με την εκπαίδευση σε τεχνικές διαχείρισης του στρες και ασκήσεις χαλάρωσης.Εργαλείa Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: α) μία συστοιχία την οποία συμπλήρωναν οι συμμετέχοντες κάθε μήνα και συνίσταται στις ακόλουθες δοκιμασίες: vΚατάλογος καταγραφής στρεσοπαραγόντων vΚατάλογος καταγραφής ψυχοφυσιολογικών συμπτωμάτων vΕρωτηματολόγιο έκφρασης θυμού του Spielberger vΣτρατηγικές αντιμετώπισης vΚατάλογος καταγραφής αγχογόνων γεγονότων ζωής vΕρωτηματολόγιο προσωπικότητας τύπου Α vΕρωτηματολόγιο εξωτερικού/εσωτερικού σημείου ελέγχου vΕρωτηματολόγιο κατάθλιψης του Beck vΕρωτηματολόγιο του άγχους του Spielberger β) το εκπαιδευτικό υλικό που αφορούσε τον ορισμό και τη νευροφυσιολογία του στρες, τη δομή και λειτουργία του νευρικού συστήματος καθώς επίσης και ένα μοντέλο αντιμετώπισης των στρεσοπαραγόντων και γ) ασκήσεις χαλάρωσης ηφξγφξ Περίληψη Αντικείμενο της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός μοντέλου εκπαίδευσης σε τεχνικές διαχείρισης του στρες, με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση ψυχοφυσιολογικών διαταραχών. Το μοντέλο περιλαμβάνει σεμινάρια εκπαίδευσης στη νευροφυσιολογία του στρες και σε τεχνικές διαχείρισης του, με έμφαση σε ασκήσεις χαλάρωσης. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες (155 φοιτητές του ΑΠΘ) συμπλήρωναν κάθε μήνα, από τις 5/12/00 έως και τις 26/04/01, ερωτηματολόγια που εξετάζουν την ύπαρξη ψυχοφυσιολογικών συμπτωμάτων, στρεσοπαραγόντων, άγχους, κατάθλιψης, στρατηγικών αντιμετώπισης (coping skills) και έκφραση συναισθημάτων. Από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε σημαντική επίδραση του μοντέλου στην εκδήλωση ψυχοφυσιολογικών και καταθλιπτικών συμπτωμάτων καθώς και στην έκφραση συναισθημάτων. Περίληψη Αντικείμενο της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός μοντέλου εκπαίδευσης σε τεχνικές διαχείρισης του στρες, με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση ψυχοφυσιολογικών διαταραχών. Το μοντέλο περιλαμβάνει σεμινάρια εκπαίδευσης στη νευροφυσιολογία του στρες και σε τεχνικές διαχείρισης του, με έμφαση σε ασκήσεις χαλάρωσης. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες (155 φοιτητές του ΑΠΘ) συμπλήρωναν κάθε μήνα, από τις 5/12/00 έως και τις 26/04/01, ερωτηματολόγια που εξετάζουν την ύπαρξη ψυχοφυσιολογικών συμπτωμάτων, στρεσοπαραγόντων, άγχους, κατάθλιψης, στρατηγικών αντιμετώπισης (coping skills) και έκφραση συναισθημάτων. Από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε σημαντική επίδραση του μοντέλου στην εκδήλωση ψυχοφυσιολογικών και καταθλιπτικών συμπτωμάτων καθώς και στην έκφραση συναισθημάτων. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ Χρηστίδης Δ., Ζαφείρη Μ., Καλύβα Ε., Μητσοπούλου Χ., Ρόικου Κ., Φωτακοπούλου Ο. Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ Χρηστίδης Δ., Ζαφείρη Μ., Καλύβα Ε., Μητσοπούλου Χ., Ρόικου Κ., Φωτακοπούλου Ο. Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ Μέθοδος - Διαδικασία Την εκδήλωση ενδιαφέροντος ακολούθησε συνάντηση των υποψηφίων συμμετεχόντων κατά την οποία πραγματοποιήθηκε ενημέρωση σχετικά με τους στόχους και τη φύση της έρευνας. Κατόπιν έλαβε χώρα η κατανομή των ατόμων που αποδέχτηκαν το πρωτόκολλο της έρευνας σε 10 ομάδες των 15 ατόμων. Στη συνάντηση αυτή οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν τη συστοιχία για πρώτη φορά. Την ίδια συστοιχία συμπλήρωναν σε μηνιαία βάση για τους επόμενους 4 μήνες. Η εκπαιδευτική συνάντηση της κάθε ομάδας πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο του Τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ και ήταν διάρκειας 2,5 ωρών. Αποτελέσματα Η αρχική επεξεργασία των δεδομένων έδειξε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των μετρήσεων πριν και μετά την εφαρμογή του μοντέλου εκπαίδευσης σε τεχνικές διαχείρισης του στρες. Ειδικότερα, από τον έλεγχο συμφωνίας μέσων όρων σε συζευγμένα δείγματα διαπιστώθηκε αφενός μείωση: α) των καταθλιπτικών συμπτωμάτων (t=4.72, df=47, p=.000), β) της συχνότητας των ψυχοφυσιολογικών συμπτωμάτων (t=7.71, df=45, p=.000), γ) του άγχους (t=3.03, df=33, p=.005), δ) των στρεσοπαραγόντων (t=3.94, df=47, p=.000) και αφετέρου καλύτερος χειρισμός του θυμού (t=6.73, df=40, p=.000). Συζήτηση Δεδομένης της δυσκολίας των ατόμων να αντιμετωπίζουν από μόνοι τους στρεσογόνες καταστάσεις, οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας έχουν στρέψει την προσοχή τους στην ανάπτυξη τεχνικών διαχείρισης του στρες, οι οποίες μπορούν να διδαχθούν, είτε σε ατομικό είτε σε ομαδικό επίπεδο. Οι τεχνικές αυτές εντάσσονται στα πλαίσια εκπαιδευτικών καθώς και θεραπευτικών προγραμμάτων, που απευθύνονται σε διάφορες ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι και οι φοιτητές. Ειδικότερα, οι φοιτητές αντιμετωπίζουν διαπροσωπικές προβλήματα προσαρμογής, οικονομικά, ακαδημαϊκά, καθώς και δυσκολίες στις σχέσεις και στην ανάπτυξη της ταυτότητας, παράγοντες που προκαλούν στρες1. Με στόχο να διευκολύνουμε τους φοιτητές του ΑΠΘ στην αντιμετώπιση του στρες, σχεδιάσαμε και παρείχαμε ένα μοντέλο εκπαίδευσης σε τεχνικές του στρες. Οι φοιτητές που εκπαιδεύτηκαν αναφέρουν. μετά το πέρας της παρέμβασης, λιγότερα καταθλιπτικά και ψυχοφυσιολογικά συμπτώματα 3, μείωση του άγχους, μικρότερο αριθμό στρεσοπαραγόντων και αποτελεσματικότερη έκφραση των συναισθημάτων τους. Τα ευρήματα αυτά μπορούν να αποδοθούν α) στην κατανόηση του νευροφυσιολογικού μηχανισμού του στρες, β) στην αυτοπαρακολούθηση της συμπεριφοράς και τον εντοπισμό συμπτωμάτων και στρεσοπαραγόντων, γ) στην αυτορρύθμιση και τροποποίηση της συμπεριφοράς βάσει του προτεινόμενου μοντέλου αντιμετώπισης και δ) την αύξηση της παρασυμπαθητικής λειτουργίας μέσω των ασκήσεων χαλάρωσης. Τα παραπάνω αποτελέσματα συμφωνούν με ευρήματα ερευνών που έχουν διεξαχθεί σε φοιτητικό πληθυσμό σε παγκόσμιο επίπεδο 4. Συμπερασματικά, η θεωρητική και πρακτική σημασία των ευρημάτων επιβάλλει αφενός την περαιτέρω διερεύνηση παρόμοιων μοντέλων εκπαίδευσης 5 · αφετέρου την εφαρμογή του συγκεκριμένου μοντέλου και την επέκτασή του τόσο ως προς τον πληθυσμό - στόχο, όσο και ως προς τη διάρκειά του 6. Βιβλιογραφία 1. Тaylor, S. E. (1991). Health Psychology. New York: McGraw - Hill, Inc. 2. Meichenbaum, D. H. (1975). Self instructional approach to stress management: A proprosal for stress inoculation training. In C. D. Spielberger & I. Sarason (Eds.), Stress and anxiety (Vol. 2, ). New York: Wiley. 3. Yoong, C. K., Hung, E. C. S., Pin, H. Y., Ithnin, H. B., Sangit, N. B., Kwee, O. S., Hee, W. C., Kwan, Y. Y., Das D., Das A. (1999). Stress among medical students in a medical college of South India. Education for Health, 12, Shapiro, S. L., Shapiro, D. E., Schwartz, G. E. R. (2000). Stress management in medical education: A review of the literature. Academic Medicine, 75, Stock, C., Allgower, A., Prufer - Kramer, L., Kramer, A. (1997). Is there a need for work-site health promotion in university students? Zeitschrift fuer Gesundheitswissenschaften, 5, Meichenbaum, D. H. & Jaremko, M. E. (Eds.) (1983). Stress reduction and prevention. New York: Plenum.