8 Μάρτη 2013 Αν θέλουμε να αλλάξουμε τις συνθήκες της ζωής, πρέπει να μάθουμε να βλέπουμε τον κόσμο με τα μάτια των Γυναικών... Λέων Τρότσκι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Θεματική Ενότητα: Φτώχια Βραζιλία: Παγκόσμιο Κύπελλο και Ολυμπιακοί Αγώνες γκρεμίζουν τις φαβέλας Θεματική Ενότητα: Φτώχια.
Θέσπιση μιας νέας διεθνούς συμφωνίας EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
Προσωπικές δεξιότητες
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Υγείας MSc Παιδιών και Εφήβων.
ΠΡΑΞΗ: ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16 Δικαιώματα των Εργαζομένων: απασχόληση, διακρίσεις, και Καταφατική δράση.
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
ΚΟΣΜΑΣ ΠΕΦΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΡΟΥΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΞΙΝΟΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Η ΘΕΣΗ Τησ γυναικασ στη ΣΥΓΧΡονη εποχη
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
 1 η υποομάδα: φθινόπωρο Αγγελακοπούλου Μαρία Κόκκας Ηλίας Κοντογιάννης Δημήτρης Μπέλλου Μαρία Σταυροθεόδωρος Στέφανος.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Οργάνωση προσώπων και μέσων ειδικού σκοπού. ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΔΙ.Κ.ΚΕ.Μ. Θεσσαλονίκη 9 Ιουλίου 2014 Δημιουργία του ΔΙΚΤΥΟΥ Κοιν.Σ.Επ. Κεν. Μακεδονίας,
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
3.5. Ο συνδικαλισμός Που αποβλέπει ο συνδικαλισμός και τι είναι τα εργατικά συνδικάτα; αποβλέπει κοινάεργασιακάσυμφέροντα Ο συνδικαλισμός αποβλέπει στη.
Γυναικεσ στη γαλλικη επανασταση
ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Β. ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ (1844 – 1880) ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 1844
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΦΥΡΚ 295: ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ Παπαγεωργίου Γ. Εαρινό
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σεμερτζόγλου Γιώργος 10/12/2014 Γ3.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΜΑΡΤΙΟΣ. Ο Μάρτιος ή Μάρτης, είναι ο τρίτος μήνας του πολιτικού έτους κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και έχει 31 ημέρες. Πήρε το όνομά του από το Ρωμαίο.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Οι Σουφραζέτες.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Μορφές αλληλεγγύης Σταφυλαράκη Ελεονώρα, Τσιόφα Κωνσταντίνα, Τσιόφας Ηλίας, Χουνουζίδου Ιωάννα.
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 8η ΜΑΡΤΗ;
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Συνέδριο για την Ισότητα
«Ημέρα Σταδιοδρομίας» ΤΕΙ Λάρισας Τετάρτη 25 Απριλίου 2012
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Η καθημερινή μέρα μιας γυναίκας και ενός άντρα
Η έννοια της επιχείρησης
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Οργανισμός για τους πρόσφυγες
Κοινωνική Έρευνα.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

8 Μάρτη 2013 Αν θέλουμε να αλλάξουμε τις συνθήκες της ζωής, πρέπει να μάθουμε να βλέπουμε τον κόσμο με τα μάτια των Γυναικών... Λέων Τρότσκι

Σήμερα 8 Μάρτη 2013, ημέρα μνήμης και περηφάνιας για τους αγώνες των γυναικών όλου του κόσμου, χαιρετίζουμε τη Γυναίκα που κατείχε και θα κατέχει πάντα πολύπλευρη θέση μέσα στην κοινωνία. Η καταπίεση και η υποβαθμισμένη θέση της γυναικείας υπόστασης τους προηγούμενους αιώνες, ώθησαν τις γυναίκες σε αγώνες και στη δημιουργία του γυναικείου κινήματος για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. Το γυναικείο κίνημα, από τη γέννησή του, επηρεάστηκε στην πορεία του από διαφορετικές ιδεολογίες και απόψεις, όμως η ουσία και η βάση του παρέμενε και θα παραμένει η ίδια. ΙΣΟΤΗΤΑ, ΙΣΗ ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΙΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ Οι πρώτοι σημαντικοί αγώνες των γυναικών έχουν καταγραφεί στο 1857, σε μια εξέγερση που πνίγηκε στο αίμα, όταν χιλιάδες υφάντρες στη Νέα Υόρκη ξεσηκώθηκαν σε διαμαρτυρία ζητώντας ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και ίση αμοιβή με τους άντρες. Αργότερα το 1910, η Κλάρα Τσέτκιν, μια διεθνής αγωνιστική φυσιογνωμία του γυναικείου κινήματος της εποχής, πρότεινε στη διεθνή γυναικεία συνδιάσκεψη της Κοπεγχάγης να καθιερωθεί η 8 Μαρτίου, ημέρα της εξέγερσης των γυναικών της Νέας Υόρκης, ως "Διεθνής Ημέρα των εργαζόμενων Γυναικών", κάτι που τελικά μετά από μερικές δεκαετίες, το 1977, θεσμοθέτησε και επισήμως ο ΟΗΕ. Αυτή η ημέρα αποτελεί το σύμβολο αγώνων, δράσης και προβολής των γενικών και ειδικών γυναικείων αιτημάτων, μεμονωμένα αλλά και μέσα στο σύνολο της κοινωνίας ως αναπόσπαστο κομμάτι της. Πρωτεργάτης στον αγώνα για τη συμμετοχή των γυναικών στα πολιτικά πράγματα και όχι μόνο, στάθηκε το φεμινιστικό κίνημα το οποίο βασίζεται στην αρχή ότι τα φύλα είναι διαφορετικά αλλά ίσα. Στηρίζεται στην αντίληψη ότι η συμπεριφορά της κοινωνίας απέναντι στις γυναίκες είναι άδικη και καταπιεστική. Επιχειρεί να αναλύσει τις αιτίες και τις διαστάσεις της καταπίεσης τω γυναικών, να αφυπνίσει και να ενεργοποιήσει τις γυναίκες, για να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους και να κερδίσουν την απελευθέρωσή τους. Ένα κίνημα που σηματοδότησε την αλλαγή στο ρου της ιστορίας των γυναικών.

Στην Ελλάδα οι πρώτες γυναίκες υποστηρίκτριες του κινήματος ήταν η Αιμιλία Κτενά και η Καλλιρρόη Κεχαγιά, οι οποίες διεκδίκησαν το 1868 ίση αμοιβή για ίση εργασία, ηθική και πνευματική χειραφέτηση της Ελληνίδας. Η Καλλιρρόη Παρρέν η πρώτη Ελληνίδα δημοσιογράφος και εκδότρια του περιοδικού «Εφημερίς των Κυριών», ήταν η πιο σημαντική φωνή έκφρασης αυτών των διεκδικήσεων εκείνη την εποχή στην Ελλάδα. Το πρώτο φύλλο κυκλοφόρησε το Πρωτοστάτησε επίσης στην ίδρυση του Λυκείου των Ελληνίδων το 1911, μιας πρώτης προσπάθειας γυναικείας δράσης και χειραφέτησης στην Ελλάδα. Το 1920 ιδρύθηκε ο «Σύνδεσμος για τα δικαιώματα της γυναικός» με Πρόεδρο τη Μαρία Νεγρεπόντη και Αντιπρόεδρο την Αύρα Θεοδωροπούλου, δύο εξίσου σημαντικές παρουσίες. Ο Σύνδεσμος ήταν τμήμα της μεγάλης διεθνούς οργάνωσης υπέρ της γυναικείας ψήφου «International Woman Suffrage Alliance». Πλήρη πολιτικά δικαιώματα δόθηκαν στην Ελληνίδα με το Ν. 2159/1952. Το 2006 ψηφίστηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο ο Νόμος για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής Βίας. Οι Ελληνίδες δέχτηκαν πολλές επιρροές στον αγώνα τους από παγκόσμια ερεθίσματα. Ένα από τα σημαντικότερα παραδείγματα αποτελεί η Σιμόν Ντε Μποβουάρ η οποία, με το έργο της και τις κοινωνικές συνθήκες που διαμόρφωσε, κατάφερε να επιφέρει βελτιώσεις ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης των γυναικών. Μέσα από βιβλία και αγώνες η Σιμόν κατάφερε να κάνει τις γυναίκες να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική είναι η ανεξαρτητοποίηση τους τόσο σε οικονομικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, τονίζοντας τους λόγους ύπαρξης της γυναίκας. Όποιον ρόλο και αν έχουν οι γυναίκες στην κοινωνία του χθες και του σήμερα, πρέπει να συνεχίσουν να αγωνίζονται καθημερινά για τη θέση τους στην κοινωνία και την ισότιμη αποδοχή τους από το άλλο μισό του ουρανού. Τα τελευταία χρόνια, έχει έντεχνα διαστρεβλωθεί και παραποιηθεί, κυρίως από τα ΜΜΕ, η ιστορία του Γυναικείου Κινήματος αλλά και η θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία, με αποτέλεσμα οι νέοι άνθρωποι να αγνοούν τους γυναικείους αγώνες για την ισότητα των φύλων. Τα ΜΜΕ επίσης, έχουν αλλοτριώσει το ρόλο της γυναίκας η οποία γίνεται αποδέκτης νέων μηχανισμών καταπίεσης υποσυνείδητα πχ. για την προώθηση ενός οποιουδήποτε προϊόντος, προωθείται και η ίδια η γυναικεία φιγούρα ως προϊόν κατανάλωσης !!!!! Η σημερινή ημέρα δεν είναι ημέρα κούφιων πανηγυρισμών. Πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη, διότι η ισότητα, σε ορισμένες περιπτώσεις, έχει κατακτηθεί περισσότερο τυπικά παρά ουσιαστικά.

Ακόμη και σήμερα, στον 21 ο αιώνα, σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο η εκμετάλλευση και η κακοποίηση των γυναικών είναι ένα καθημερινό φαινόμενο γέννημα της ίδιας της κοινωνίας, του κέρδους και του πλούτου. Δεν είναι απλώς ένα λάθος του συστήματος. Από αυτήν την άποψη, η πάλη ενάντια στην καταπίεση των γυναικών είναι και πάλη ενάντια στους όρους και τις συνθήκες που τη δημιουργούν. Σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο δραστηριοποιούνται αρκετές Γυναικείες οργανώσεις, που δουλεύουν απευθείας με εκατομμύρια γυναίκες, με στόχο να αλλάξουν την άδικη πραγματικότητα κυρίως σε χώρες της Ασίας και της Αφρικής όπου η γυναίκα αντιμετωπίζεται ως RES, δηλαδή ως πράγμα. Πολλές από τις οργανώσεις αυτές προωθούν προγράμματα που έχουν σκοπό την ενδυνάμωση της θέσης των γυναικών και τη βελτίωση του εισοδήματός τους. Παρέχουν εκπαίδευση, αφού 2 στους 3 αναλφάβητους, είναι γυναίκες. Οργανώνουν προγράμματα εκμάθησης επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Υποστηρίζουν έμπρακτα σε ολόκληρο τον κόσμο γυναίκες φυλακισμένες, θύματα της παράνομης διακίνησης (trafficking), θύματα οικογενειακής βίας, Badi (ομάδες γυναικών και κοριτσιών σε περιοχές της Ασίας που εξαναγκάζονται παραδοσιακά στην πορνεία), γυναίκες άστεγες, κακοποιημένες ή ακρωτηριασμένες. Η γυναίκα του σήμερα στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο έχει να αγωνιστεί και να αντιπαλέψει για πολλά ακόμη ζητήματα. Έχει μπροστά της ένα συνεχή και αδιάκοπο αγώνα επιβίωσης, διεκδίκησης και καταξίωσης για να μπορέσει να κοιτάζει κατάματα τον ήλιο. Στην Ελλάδα του σήμερα που καλούμαστε να επιβιώσουμε με τα ελάχιστα, που καταπατάται κάθε εργασιακό και ασφαλιστικό μας δικαίωμα, Στην Ελλάδα του σήμερα που τιμωρείται η τρίτεκνη και πολύτεκνη μητέρα, Στην Ελλάδα του σήμερα, της καπιταλιστικής κοινωνίας, που με την αύξηση της ανεργίας, μειώνεται η αντίσταση στην εργοδοσία και η προσχώρηση στα συνδικάτα, έχουμε να δώσουμε τη δική μας μάχη αντλώντας δύναμη από τις αγωνίστριες του παρελθόντος, ακολουθώντας τον ίδιο δρόμο που χάραξαν εκείνες για ένα καλύτερο σήμερα, για ένα καλύτερο αύριο. Έχουμε υποχρέωση να συμμετάσχουμε στα κέντρα λήψης αποφάσεων, να είμαστε ενεργά μέλη στα συνδικάτα, να εκφράζουμε τις πεποιθήσεις μας για ένα καλύτερο βιοτικό επίπεδο του συνόλου της κοινωνίας. Μας αναλογεί το μισό του αγώνα, το κέρδισε το Γυναικείο Κίνημα, Συμμετέχουμε, Εκφραζόμαστε, Διεκδικούμε το μέλλον μας. ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ 8 ΜΑΡΤΗ