Νηπιαγωγείο Φαρρών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Γιώργος Γιαλλουρίδης, Παναγιώτης Χριστοδούλου Λεμεσός 2006
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΝΗΠΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ 01/10/ /01/2013 Φοιτήτρια Σηφάκη Ελένη επόπτρια καθηγήτρια:Τσαούλα Κων/να.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ ΠΕ10.50 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΟΣΧΟΒΑ Γ.ΠΕ18.12-ΠΑΠΑΔΗΣ Δ.ΠΕ17.06.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
Στην καρδιά της Ευρώπης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Δημοτικό σχολείο Ζυγού
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1/θεσιο Νηπιαγωγείο Ισώματος
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νηπιαγωγείο Φαρρών Σχολικό έτος

Ποιοι είμαστε  Τμήμα: Τα 23 παιδιά του υποχρεωτικού πρωϊνού τμήματος  Χώρος: Αίθουσες Νηπιαγωγείου – αίθουσα Δημοτικού και η αυλή του σχολείου.

Σκοπός και στόχοι H Ομαλή μετάβαση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στο Δημοτικό και η εξάλειψη τυχόν φόβων που μπορούν να έχουν για το καινούριο σχολείο. Η Γνωριμία και εξοικείωση των παιδιών του Νηπιαγωγείου με τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου( με ιδιαίτερη έμφαση στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων). Η Γνωριμία και εξοικείωση με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τις δραστηριότητες του Δημοτικού Σχολείου. Η Ανάπτυξη συνεργασίας νηπιαγωγού-δασκάλων μέσα από την οργάνωση κοινών δράσεων.

Δράση 1 η (ΟΙ Απόκριες αφορμή να γνωριστούμε)  Απευθύνεται: Στους μαθητές του Νηπιαγωγείου και της Α΄ τάξης.  Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα Νηπιαγωγείου.  Επιμέρους στόχοι: Να εξασκήσουν τον οπτικοκινητικό συντονισμό τους μέσω της κατασκευής μασκών. Να βιώσουν έθιμα της αποκριάς. Να λειτουργήσουν ομαδικά και συνεργατικά. Διάρκεια: Δύο διδακτικές ώρες Περιγραφή δράσης: Τα παιδιά της Α΄ τάξης ήρθαν στο χώρο του Νηπιαγωγείου με τη δασκάλα τους, δημιουργήσαμε από κοινού αποκριάτικες μάσκες, τραγουδήσαμε αποκριάτικα τραγούδια, παίξαμε το γαϊτανάκι και στο τέλος χορέψαμε σε αποκριάτικους ρυθμούς αφού τα παιδιά φορούσαν και τις αποκριάτικες στολές τους. Αξιολόγηση: H δράση ήταν πετυχημένη, γιατί τα παιδιά λειτούργησαν ομαδικά, συνεργάστηκαν, γνώρισαν τα έθιμα της αποκριάς και μέσα από αυτή τη συνάντηση που περιείχε χορό και διασκέδαση χάρηκαν και απέκτησαν θετική εντύπωση για το άλλο σχολείο.

Δράση 2 η (Μαθαίνω για το Πάσχα)  Απευθύνεται: Στους μαθητές του Νηπιαγωγείου και της Α΄ τάξης.  Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα Νηπιαγωγείου  Επιμέρους στόχος: Να αναπτύξουν την έκφραση και το λεξιλόγιό τους μέσα από τη λογοτεχνία, Να γνωρίσουν έθιμο του Πάσχα και στη συνέχεια να το πραγματοποιήσουμε όλοι μαζί, Να εκφραστούν καλλιτεχνικά.  Διάρκεια: Δύο διδακτικές ώρες.  Περιγραφή δράσης: Tα παιδιά Νηπιαγωγείου και Α΄ τάξης συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα του Νηπιαγωγείου. Εκεί τους διαβάσαμε δύο ιστορίες από το βιβλίο «Πασχαλινές ιστορίες» του Σμυρνιωτάκη, όπου σύμφωνα με την παράδοση τα αυγά με θαυματουργό τρόπο έγιναν κόκκινα. Tα παιδιά εξέφρασαν τις εμπειρίες τους από το βάψιμο των αυγών, στη συνέχεια χωρισμένα σε ομάδες με κηρομπογιές σχεδίασαν πάνω στα αυγά και μετά τα βάψαμε σε κόκκινη μπογιά. Όταν στέγνωσαν, το κάθε παιδί πήρε το δικό του αυγό για να το τοποθετήσει στο καλάθι του.  Αξιολόγηση δράσης: Η δράση ήταν επιτυχημένη καθώς επιτεύχθησαν οι στόχοι που είχαν τεθεί. Τα παιδιά εκφράστηκαν λεκτικά και καλλιτεχνικά γνώρισαν και πραγματοποίησαν συνεργατικά με τα μεγαλύτερα παιδιά ένα σημαντικό έθιμο του Πάσχα.

Δράση 3 η (Παίζουμε …αλλιώς)  Απευθύνεται: Στους μαθητές του Νηπιαγωγείου και της Α΄ τάξης.  Χώρος υλοποίησης: Προαύλιο Δημοτικού – Νηπιαγωγείου.  Επιμέρους στόχος: Nα κατανοήσουν ότι στο Δημοτικό θα έχουν παραπάνω από ένα δάσκαλο που με καθένα από αυτούς θα κάνουν διαφορετικά πράγματα, Να προσανατολιστούν καλύτερα στο χώρο, Να συντονιστούν ως ομάδα ακολουθώντας συγκεκριμένα παραγγέλματα.  Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα  Περιγραφή δράσης: Τα παιδιά βγήκαν στο προαύλιο και εκεί με την καθοδήγηση της δασκάλας της Φυσικής Αγωγής έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια με τα παιδιά του Δημοτικού.  Αξιολόγηση δράσης: Ήταν μια ευχάριστη εμπειρία για τα παιδιά στο σύνολό τους. Γνώρισαν ένα καινούριο περιβάλλον μέσα στο οποίο συνεργάστηκαν αρμονικά για να παίξουν ακολουθώντας τις οδηγίες ενός άλλου δασκάλου που τη νέα χρονιά θα είναι μία από τους εκπαιδευτικούς τους.

Δράση 4 η (Τραγουδάμε όλοι μαζί)  Απευθύνεται: Στους μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολ είου.  Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα Νηπιαγωγείου.  Επιμέρους στόχος: Nα γνωρίσουν άλλη μια εκπαιδευτικό ειδικότητας. Να μάθουν να δρουν ως μέλη μιας ομάδας, Να ελέγχουν τη φωνή τους και να ακολουθούν οδηγίες, Να ζήσουν τη χαρά του τραγουδιού.  Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα.  Περιγραφή δράσης: Τα παιδιά του Δημοτικού ήρθαν στο χώρο μας. Η εκπαιδευτικός της μουσικής τους έμαθε ένα τραγούδι που αναφέρονταν στην υγιεινή διατροφή και στη συνέχεια με τη συνοδεία του αρμονίου τα παιδιά τραγούδησαν και άλλα τραγούδια που γνώριζαν.  Αξιολόγηση δράσης: Ήταν μια δράση ευχάριστη και επιτυχημένη, καθώς τα παιδιά συνεργάστηκαν και ακολουθώντας τις οδηγίες τραγούδησαν και ταυτόχρονα γνώρισαν και άλλη ειδικότητα που τους έμαθε έναν άλλο τρόπο διδασκαλίας της μουσικής.

Δράση 5 η (Ζωγραφίζουμε όλοι μαζί)  Απευθύνεται: Στους μαθητές του Νηπιαγωγείου και της Α΄ τάξης του Δημοτικού.  Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα Νηπιαγωγείου.  Επιμέρους στόχος: Να γνωρίσουν άλλη μία ειδικότητα που θα τους μάθει έναν άλλο τρόπο εργασίας και που τη νέα χρονιά θα είναι μια ακόμα δασκάλα τους, Nα εξασκηθούν στις μίξεις των βασικών χρωμάτων, Να βελτιώσουν τη λεπτή κινητικότητα με τη χρήση του πινέλου και να εκφραστούν μέσα από τη ζωγραφική δουλεύοντας ομαδικά.  Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα.  Περιγραφή δράσης: Ήρθε στο Νηπιαγωγείο η εκπαιδευτικός των εικαστικών μαζί με τα παιδιά της Α΄ τάξης. Μίλησε και γνωρίστηκε με τα παιδιά και στη συνέχεια μοιράστηκαν χρώματα και πινέλα και τα παιδιά, ομαδικά δουλεύοντας, δημιούργησαν σχέδια σε μεγάλα χαρτιά Α3 τα οποία εκτέθηκαν στους τοίχους του σχολείου.  Αξιολόγηση δράσης: Ο στόχος να γνωρίσουν τα παιδιά μία ακόμη ειδικότητα που θα τους διδάσκει τη νέα χρονιά, καθώς και να δουλέψουν ομαδικά με τα μεγαλύτερα παιδιά έγινε πραγματικότητα με ένα ευχάριστο τρόπο πράγμα που καθιστά τη δράση επιτυχημένη.

Δράση 6 η (Πάμε στο Δημοτικό)  Απευθύνεται: Στους μαθητές της Α΄ τάξης και του Νηπιαγωγείου  Χώρος υλοποίησης: Η αίθουσα της Α΄ τάξης  Επιμέρους στόχος: Να γνωρίσουν βιωματικά το χώρο που θα τους φιλοξενήσει τη νέα χρονιά.  Διάρκεια: Mία διδακτική ώρα.  Περιγραφή δράσης: Επισκεφθήκαμε το Δημοτικό μετά από συνεννόηση με τη δασκάλα της Α΄ τάξης. Μετά από μια μικρή ξενάγηση κάθισε το κάθε νήπιο με ένα παιδί του Δημοτικού. Παρακολούθησαν τον τρόπο διδασκαλίας, άκουσαν τα παιδιά να διαβάζουν, και στο τέλος δημιούργησαν από κοινού με τα παιδιά του Δημοτικού γράμματα με πλαστελίνες.  Αξιολόγηση δράσης: Ο σχεδιασμός ήταν καλός, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και οι εντυπώσεις τους ήταν άριστες, ώστε να βλέπουν θετικά την προοπτική του Δημοτικού σχολείου.

Δράση 7 η ( Μαγειρεύουμε γεμιστά δουλεύοντας ομαδικά )  Απευθύνεται: Μαθητές Νηπιαγωγείου και Α΄ τάξης Δημοτικού.  Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα Νηπιαγωγείου Φαρρών.  Επιμέρους στόχος: Να γνωρίσουν από κοντά κάποια συγγραφέα που θα τους διαβάσει με το δικό του τρόπο ένα βιβλίο του, Να βοηθηθούν μέσα από το βιβλίο να διατηρήσουν ή να αλλάξουν την στάση που είχαν για τα λαχανικά και γενικότερα για την υγιεινή διατροφή, Να δουλέψουν ως μέλη μιας ομάδας και να δουν άμεσα και απτά τα αποτελέσματα της δουλειάς τους.  Διάρκεια: Δύο διδακτικές ώρες.  Περιγραφή δράσης: Καλέσαμε με πρωτοβουλία του Δημοτικού και συμφωνία δική μας στο σχολείο μας την συγγραφέα κ. Άννα Δενδρινού η οποία αφού συστήθηκε στα παιδιά στη συνέχεια τους διάβασε το βιβλίο της «Ένα ταψί με γεμιστά». Στη συνέχεια τα παιδιά και με τη βοήθεια τη δική μας παρασκεύασαν τα παραδοσιακά γεμιστά και αφού τα ψήσαμε στη συνέχεια τα σερβίραμε σε κοινό τραπέζι.  Αξιολόγηση δράσης: Η δράση ήταν άρτια σχεδιασμένη χωρίς απρόοπτα παρά τη σχετική δυσκολία του εγχειρήματος. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που μια συγγραφέας επισκέφθηκε το σχολείο μας και που κατάφεραν να φτιάξουν γεμιστά που μέχρι τότε έφτιαχνε μόνο η μαμά.

Αξιολόγηση Το πρόγραμμα μετάβασης ολοκληρώθηκε με επιτυχία πετυχαίνοντας σε μεγάλο βαθμό τους στόχους που είχαν τεθεί.  Συγκεκριμένα γνώρισαν και εξοικειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό με τα πρόσωπα κυρίως, αλλά και με τους χώρους του Δημοτικού ξεπερνώντας έτσι σε μεγάλο βαθμό τους φόβους που κάποια ίσως είχαν για το καινούριο σχολείο.  Επίσης γνώρισαν τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και τα διαφορετικά αντικείμενα διδασκαλίας κυρίως στο γεγονός ότι υπάρχουν διαφορετικοί δάσκαλοι για να τα διδάσκουν.  Τα νήπια συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δράσεις και αποκόμισαν όμορφες εμπειρίες και θετικά συναισθήματα τόσο για τη γνωριμία και τη συνεργασία με τα παιδιά του Δημοτικού όσο και με τους εκπαιδευτικούς.