1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Σχολικό έτος Δημοτικό σχολείο Τέμενης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Μετάβαση του 13ου Νηπιαγωγείου στο 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1/θεσιο Νηπιαγωγείο Ισώματος
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου Σχολικό έτος:

Ποιοι είμαστε  Τμήμα/τα: Τάξη Νηπιαγωγείου & Α΄ τάξη Δημ. Σχολείου  Χώρος: Aίθουσα Νηπιαγωγείου Αίθουσα Α΄Δημοτικού Αυλή του σχολείου

Σκοπός και στόχοι Σκοπός Η διασφάλιση της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό. Στόχοι Η Εξασφάλιση όρων ομαλής μετάβασης. Η Γνωριμία με τη λειτουργία του Δημ. Σχολείου (χώροι, ειδικότητες κ.ά.). Η Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών. Η Συνάντηση με παλαιότερους συμμαθητές στο χώρο του νέου σχολείου. Η Εξάλειψη φόβων και αρνητικών αντιλήψεων των νηπίων για το Δημ. Σχολείο. Η Εξασφάλιση της συνέχειας στο πέρασμα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Η Ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο σχολικών μονάδων. Η Ενημέρωση για το μαθησιακό προφίλ των μαθητών.

Δράση 1 η (Η Α΄Δημοτικού στο Νηπιαγωγείο)  Απευθύνεται: Μαθητές του Νηπ/γείου και της Α΄ Δημοτικού.  Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα Νηπιαγωγείου.  Επιμέρους στόχοι: α) Να καλέσουν στην τάξη τα παιδιά της Α΄Δημοτικού και να τους κάνουν ερωτήσεις για το Δημ. Σχολείο. β) Να φτιάξουν μια πασχαλινή κατασκευή (με την καθοδήγηση και βοήθεια των εκπαιδευτικών του δημοτικού και του νηπιαγωγείου).  Διάρκεια: Δύο διδακτικές ώρες.  Περιγραφή δράσης: Αφού είχαμε καταγράψει τις ερωτήσεις μας, υποδεχτήκαμε τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού, για να λύσουν τις απορίες μας (Ποια μαθήματα κάνουν; Είναι δύσκολα; Ποια τους αρέσουν πιο πολύ; Πώς τα περνούν γενικά στο Δημοτικό; Παίζουν; κ.ά.). Στη συνέχεια, κάναμε μια πασχαλινή κατασκευή που είχε επιλεγεί από τις εκπαιδευτικούς της Α΄ τάξης και του νηπ/γείου.  Αξιολόγηση δράσης: Όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Τα παιδιά του νηπ/γείου έλυσαν τις απορίες τους και ευχαριστήθηκαν που βρέθηκαν στον ίδιο χώρο με τους παλαιότερους συμμαθητές τους. Ανάλογα συναισθήματα βίωσαν και οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν που βρέθηκαν στην παλιά τους τάξη, με τους παλιούς τους συμμαθητές και τη νηπιαγωγό τους. Ταυτόχρονα, τους δόθηκε η δυνατότητα να επικοινωνήσουν με τα νήπια και να συνεργαστούν με αυτά, καθώς τα βοηθούσαν, όταν αυτά δυσκολεύονταν στην ολοκλήρωση της εργασίας τους.

Δράση 2 η (Επίσκεψη στην Α΄Δημοτικού με αφορμή τα κάλαντα του Λαζάρου)  Απευθύνεται: Μαθητές του Νηπ/γείου.  Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα Α’ Δημοτικού.  Επιμέρους στόχοι: Συνάντηση με παλιούς συμμαθητές και παρατήρηση του χώρου της Α΄ τάξης.  Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα.  Περιγραφή δράσης: Μετά από συνεννόηση με τη δασκάλα της Α΄ Δημοτικού, επισκεφτήκαμε τους μαθητές της Α΄ τάξης στην αίθουσά τους και τους τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου. Ταυτόχρονα μας δόθηκε η ευκαιρία να παρατηρήσουμε την αίθουσά τους (έπιπλα, διάταξη επίπλων, υλικά, κ.ά.). Επιστρέφοντας στο Νηπιαγωγείο συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των δύο τάξεων.  Αξιολόγηση δράσης: Τόσο τα παιδιά του νηπιαγωγείου, όσο και του Δημοτικού ενθουσιάστηκαν και διασκέδασαν με την επίσκεψή μας. Όλα τα παιδιά ήθελαν να επισκεφτούμε ξανά την Α΄ τάξη.

Δράση 3 η (Επίσκεψη στην Α΄ Δημοτικού- Γνωριμία με το πρόγραμμα και τα βιβλία της Α΄ Δημοτικού)  Απευθύνεται: Μαθητές του Νηπ/γείου.  Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα Α΄ Δημοτικού.  Επιμέρους στόχος: Να γνωρίσουν το ημερήσιο πρόγραμμα της Α΄ Δημοτικού, καθώς και τα βιβλία, τα τετράδια και τις εργασίες που κάνουν.  Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα.  Περιγραφή δράσης: Η δασκάλα της Α΄ Δημοτικού εξήγησε στα νήπια τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα μιας ημέρας στο Δημοτικό Σχολείο. Τους παρουσίασε τα βιβλία που θα χρησιμοποιήσουν, τους ήρωες των βιβλίων, τα τετράδια που θα χρειαστούν, ενώ τους εξήγησε, επίσης, τι θα κάνουν με καθένα από αυτά. Τα πρωτάκια έδειξαν στα νήπια τα βιβλία τους και τα τετράδιά τους (περιέγραψαν ποιες δραστηριότητες –ασκήσεις περιέχουν, τι μαθαίνουν, κ.ά.) και τα άφησαν να τα ξεφυλλίσουν και να τα επεξεργαστούν. Στη συνέχεια τους ζητήσαμε να μας διαβάσουν το αγαπημένο τους κείμενο. Τα νήπια με τη σειρά τους έγραψαν στον πίνακα (κάποια το όνομά τους και κάποια άλλα (που μπορούσαν) απλές λέξεις που τους ζήτησε η δασκάλα της Α΄ Δημοτικού.

Δράση 3 η (Επίσκεψη στην Α΄Δημοτικού- Γνωριμία με το πρόγραμμα και τα βιβλια της Α΄Δημοτικού  Αξιολόγηση δράσης: Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Αναπτύχθηκε εμπιστοσύνη ανάμεσα σε αυτά και τη δασκάλα της Α΄ Δημοτικού. Όλα τα παιδιά ήθελαν ακόμα μια μέρα στο Δημοτικό. Ένιωσαν αυτοπεποίθηση ότι μπορούν να τα καταφέρουν.

Δράση 4η (Ομαδικό παιχνίδι με τα παιδιά της Α’ Δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής )  Απευθύνεται: Μαθητές του Νηπ/γείου και Α΄Δημοτικού.  Χώρος υλοποίησης: Αυλή του σχολείου.*  Επιμέρους στόχος: Να γνωρίσουν την εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής και να συνεργαστούν με τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού στο πλαίσιο ενός ομαδικού παιχνιδιού.  Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα.  Περιγραφή δράσης: Κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής της Α΄ Δημοτικού (ώρα του διαλείμματος του Νηπιαγωγείου) δόθηκε η ευκαιρία στα νήπια να παίξουν ένα ομαδικό παιχνίδι με τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού. Τα νήπια γνώριζαν ήδη την εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής και είχαν ήδη παρακολουθήσει πολλές δραστηριότητες στο πλαίσιο του μαθήματός της. Αφού τους δόθηκαν οι οδηγίες, χωρίστηκαν σε ομάδες και χωρίς καμία δυσκολία συμμετείχαν στο παιχνίδι. Αξιολόγηση δράσης: Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Συνεργάστηκαν με τους μαθητές του Δημοτικού. Αναπτύχθηκε εμπιστοσύνη ανάμεσα σε αυτά και τη γυμνάστρια. Ένιωσαν αυτοπεποίθηση ότι μπορούν να τα καταφέρουν. *Το Δημ. Σχολείο και το Νηπ/γείο μοιράζονται την ίδια αυλή.

Μη οργανωμένες δράσεις  Καθώς το Νηπιαγωγείο μας συστεγάζεται με το Δημοτικό (μάλιστα, η Α΄ Δημοτικού στεγάζεται στο κτίριο του Νηπιαγωγείου), τα νήπια έχουν την ευκαιρία να συνυπάρξουν με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά τους χώρους του δημοτικού σχολείου.  Μοιράζονται την ίδια αυλή.  Συμμετέχουν σε κοινές σχολικές εκδηλώσεις (Αγιασμός, Εθνικές επετείους, γιορτή Χριστουγέννων και λήξης σχολικού έτους, κ.ά.).  Τα μεταφερόμενα (από άλλα χωριά) νήπια χρησιμοποιούν κοινό μεταφορικό μέσο για την προσέλευσή τους στο σχολείο και την αποχώρησή τους από αυτό. Όλα αυτά βοηθούν σημαντικά στην εξοικείωσή τους με τη σχολική μονάδα του Δημοτικού, κι έχει αποδειχτεί η ευκολία της προσαρμογής τους σε αυτό, ακόμα κι αν δεν έχουν προηγηθεί ειδικά σχεδιασμένες δράσεις μετάβασης.

Αξιολόγηση Οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή εξυπηρετήθηκαν. Ωστόσο, μόνο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε σε ασφαλέστερα συμπεράσματα.