1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς Σχολικό έτος
Ποιοι είμαστε 3 τμήματα υποχρεωτικά πρωινά και 1 ολοήμερο, συνολικά 53 μαθητές(34 νήπια και 19 προνήπια) 1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς, 1 ο Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς, προαύλειος χώρος Οι νηπιαγωγοί Γουρδούπη Αναστασία Κυριακοπούλου Ιωάννα Μπουζαλά Ευθυμία Καλαντζή Παρασκευή
Σκοπός και στόχοι Γενικός σκοπός της μετάβασης είναι η ομαλή κοινωνική, συναισθηματική ετοιμότητα και ένταξη των νηπίων στο σχολικό περιβάλλον και η απόκτηση θετικής στάσης. Ειδικότεροι στόχοι : Να γνωρίσουν χώρους, πρόσωπα Να εξοικειωθούν με εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες Να αναπτυχθεί συνεργασία δασκάλων και νηπιαγωγών Να ενημερωθούν οι γονείς και να ευαισθητοποιηθούν για το τι θα αντιμετωπίσουν Να ανιχνευθούν τυχόν δυσκολίες (μαθησιακές, προσαρμογής κ. ά. )
Δράση 1 η (Ενημερωτική επιστημονική εκδήλωση με θέμα την υγιεινή διατροφή από την ομάδα της 7 ης ΤΟΜΥ Μεσσάτιδος ) Απευθύνεται: Νήπια – μαθητές Β΄ τάξεων δημοτικού Χώρος υλοποίησης: Αμφιθέατρο δημοτικού και προαύλιο ολοήμερου Επιμέρους στόχοι: Να συνεργαστούν, να γνωρίσουν τα νήπια και οι μαθητές του δημοτικού τις υγιεινές τροφές και να τις επιλέγουν στη διατροφή τους Διάρκεια: 3 διδακτικές ώρες Περιγραφή δράσης: Η ομάδα της ΤΟΜΥ αποτελείτο από παιδίατρο, κοινωνικό λειτουργό, επισκέπτρια υγείας και νοσηλεύτρια. Τα νήπια και οι μαθητές τραγούδησαν, δραματοποίησαν θεατρικά και έπαιξαν παιχνίδια σχετικά με την υγιεινή διατροφή παρουσία γονέων, κηδεμόνων και δασκάλων. Μετά το τέλος της εκδήλωσης ακολούθησε παρασκευή και προσφορά υγιεινού πρωινού με τη βοήθεια των γονέων Αξιολόγηση δράσης: Τα παιδιά συνεργάστηκαν και απόλαυσαν μαζί «το πάρτι υγιεινής διατροφής»
Υγιεινή Διατροφή
Δράση 2 η (Συμμετοχή στο πασχαλινό παζάρι του 1 ου Δημοτικού Σχολείου Οβρυάς) Απευθύνεται: νήπια και μαθητές δημοτικού Χώρος υλοποίησης: αμφιθέατρο Δ.Σ. Επιμέρους στόχος: Να συναλλάσσονται και να αλληλοεπιδρούν με τα μεγαλύτερα παιδιά Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Περιγραφή δράσης: Τα νήπια ψώνισαν από τους μαθητές για το δεκατιανό τους από τα εδέσματα του παζαριού Αξιολόγηση δράσης: τα νήπια χάρηκαν με τη συναλλαγή και κατανόησαν την έννοια της αλληλεγγύης και προσφοράς
Δράση 3η (Κάλαντα Λαζάρου) Απευθύνεται: Νήπια, μαθητές Α΄ και Β΄, Διευθυντή Δ.Σ. Χώρος υλοποίησης: αίθουσες τάξεων, γραφείο Διευθυντή, κυλικείο Επιμέρους στόχος: να κάνουν μία πρώτη επίσκεψη γνωριμίας με τα πρόσωπα και τους χώρους του Δ. Σ. Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Περιγραφή δράσης: τα νήπια επισκέφτηκαν τους χώρους του Δ. Σ. κρατώντας καλαθάκια και ομοιώματα Λαζάρου και τραγούδησαν τα κάλαντα. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι/ ες μας ευχαρίστησαν προσφέροντας χειροτεχνίες και ζαχαρωτά Αξιολόγηση δράσης: τα νήπια σταδιακά απέκτησαν θάρρος βλέποντας τους παλιούς συμμαθητές τους και εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από το τραγούδι
Κάλαντα Λαζάρου
Δράση 4 η (Δημιουργία καλοκαιρινού σκηνικού) Απευθύνεται: Νήπια και Α΄ τάξη Χώρος υλοποίησης: προαύλειος χώρος ολοήμερου νηπιαγωγείου Επιμέρους στόχοι: να γνωριστούν με την εικαστικό του σχολείου και το μάθημα των εικαστικών, να συνεργαστούν, να αλληλεπιδράσουν, να πειραματιστούν με τα υλικά και τα χρώματα Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Περιγραφή δράσης: Σε λευκό χαρτί του μέτρου σχεδιάστηκαν από την εικαστικό συμβολικά 7 καράβια (από το Νηπιαγωγείο έως την ΣΤ΄ τάξη). Νήπια και πρωτάκια έκαναν αναμίξεις χρωμάτων και σε ζευγάρια έβαψαν το σκηνικό με πινέλα Αξιολόγηση δράσης: τα παιδιά συνεργάστηκαν με την εικαστικό και μεταξύ τους, συνομίλησαν, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για τα χρώματα, έζησαν τη χαρά της από κοινού δημιουργίας και συνειδητοποίησαν την ύπαρξη και άλλων εκπαιδευτικών στο Δ.Σ.
Δράση 5 η (Αθλήματα / γυμναστικές ασκήσεις) Απευθύνεται: νήπια Χώρος υλοποίησης: προαύλειος χώρος Δημοτικού Σχολείου Επιμέρους στόχος: να γνωρίσουν τον εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής και το μάθημα της γυμναστικής Διάρκεια:1 διδακτική ώρα Περιγραφή δράσης: τα νήπια με την καθοδήγηση του γυμναστή έπαιξαν κινητικά παιχνίδια (κυνηγοί, αεροπλανάκια) και έκαναν διαδρομές στο χώρο με πηδηματάκια, πλάγια βήματα χρησιμοποιώντας κώνους, στεφάνια, μπάλες Αξιολόγηση δράσης: τα νήπια ακολούθησαν τις οδηγίες του γυμναστή και εφάρμοσαν τους κανόνες των παιχνιδιών, ευχαριστήθηκαν και χαλάρωσαν
Αθλήματα- Γυμναστικές ασκήσεις
Αξιολόγηση Οι παραπάνω δράσεις ομαλής μετάβασης έδωσαν την ευκαιρία στα νήπια να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, να επεκτείνουν την κοινωνικοποίησή τους, να νικήσουν τους φόβους τους και την αγωνία τους για το νέο σχολικό περιβάλλον και να αποκτήσουν κίνητρα για περαιτέρω ανάπτυξη και πρόοδο.