Μέσα συλλογής δεδομένων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Advertisements

Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ; ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ; ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΕΣΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ;
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Προσχολική Παιδαγωγική
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσχολική Παιδαγωγική
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Project.
Τρεις αναλύσεις αξιολόγησης
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΦΑΡΜΟΓΗ-ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεατροπαιδαγωγικές πρακτικές στο νηπιαγωγείο

Μέσα συλλογής δεδομένων α) η βιντεοσκόπηση, φωτογράφηση , μαγνητοφώνηση* α1) να ανακαλούμε λεπτομέρειες από όσα διαδραματίστηκαν στην δραστηριότητα και α2) να παρακολουθούμε τον εαυτό μας σε δράση (για αναστοχασμό επιβεβαίωση, αναθεώρηση ενεργειών, διατύπωση κρίσης, τι λειτούργησε και τι όχι ) * ύστερα από συνεννόηση με τις νηπιαγωγούς και μόνο με προϋποθέσεις που έχουν τεθεί από το Τμήμα

Β)σημειώσεις πεδίου και στοχαστικές παρατηρήσεις β1) Συμπυκνωμένες σημειώσεις (the condensed account): απλές λέξεις , ασύνδετες προτάσεις σχετικά με το τι έχει συμβεί κατά τη διάρκεια της παρατήρησης. β2) Επεκταμένες σημειώσεις (the expanded account): ανάλυση των συμπυκνωμένων σημειώσεων. Επέκταση σε λέξεις –κλειδιά.)  β3) Ημερολόγιο –τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια της έρευνας πεδίου (fieldwork journal): Αφορά την προσωπική πλευρά της έρευνας, -εμπειρίες, ιδέες, φόβοι, λάθη, αναστάτωση-σύγχυση, προβλήματα. -«Aha! Moments».

Το ημερολόγιο έρευνας πεδίου χρησιμοποιείται ως εργαλείο: Το ημερολόγιο έρευνας πεδίου χρησιμοποιείται ως εργαλείο: i) της συστηματικής καταγραφής της πρακτικής, ii) της παρακολούθησης της πορείας της δικής σας και των παιδιών ii) του στοχασμού για όσα συνέβαιναν στην τάξη καθώς και των αλλαγών που προέκυπταν

γ) Η πιο σημαντική αλλαγή Most significant change technique Κατά την τελευταία εβδομάδα κατά τη γνώμη σου ποια ήταν η πιο σημαντική αλλαγή που συνέβη σε σένα στην διάρκεια της πρακτικής σου άσκησης Ερώτηση πάνω στην οποία καλείστε να γράψετε μια αφήγηση, ιστορία: Μια καλή ιστορία εξηγεί σχέσεις, μια σειρά γεγονότων, αιτίες, αποτελέσματα, συναισθήματα, και μια ιεράρχηση στο τι είναι σημαντικό για μας.

ο αναστοχασμός σας αφορά α) την αποτελεσματικότητα της δράσης μας πάνω στα παιδιά και τις αντιδράσεις τους β) την ίδια τη δράση μας, το πώς οργανώσαμε και συνδυάσαμε τις δραστηριότητές μας γ) σημειώνεται ότι αποτελεί ζητούμενο ο αναστοχασμός στην δράση (reflection in action) ο αναστοχασμός πάνω τη δράση (reflection on action)

Σχόλια – παρατηρήσεις για μια εφαρμογή και έρευνα όπου αξιοποιείται το θέατρο/δράμα Α) να αξιολογήσουμε τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά αντιλαμβάνονται και αναπτύσσουν δεξιότητες που σχετίζονται με το θέατρο/δράμα και Β) να καταγράψουμε την επίτευξη παιδαγωγικών στόχων, την ανθρώπινη εμπειρία που αποκτούν από την συμμετοχή τους μαζί με άλλους σε αυτό το ταξίδι.

Πώς γράφουμε τα σχόλιά μας πού εστιάζουμε Θυμίζουμε ότι : Α) Είναι χρήσιμο να καταγράφουμε το ΠΡΙΝ το ΚΑΤΑ και το ΜΕΤΑ . Β) Εστιάζουμε εκτός από τους προκαθορισμένους στόχους σε σημεία κλειδιά (Aha moments σύμφωνα με τον O'Tool), τα οποία μπορούν να μας δώσουν πολλά στοιχεία που δεν είχαμε προβλέψει και να μας οδηγήσουν σε μια διαδικασία αλλαγής και συνειδητοποίησης όπως μας λέει και ο Shοn στην μελέτη του για το αναστοχαστικό ερευνητή στην δράση. Γ) προσέχουμε τον τρόπο που αναλύουμε και ερμηνεύουμε, για παράδειγμα: Κρίσεις όπως : "ο Γ φάνηκε ότι βελτίωσε την αυτοπεποίθησή¨ δεν σημαίνουν τίποτα αν δεν συμπληρωθούν με συγκεκριμένα παραδείγματα πχ ο Γ. "συμφώνησε να πει το παραμύθι όταν το ζητήσαμε" ( Winston 2005, σ. 118 )

Διευκρινίσεις για τη δομή της παρέμβασης Οι ομάδες μεταβαίνουν στο νηπιαγωγείο σε τετράδες. Θεωρείται σκόπιμο στην οργάνωση της δουλειάς σας οι δύο να εστιάζουν στις δραστηριότητες και οι άλλες/οι δύο να φροντίζουν για την συλλογή των δεδομένων και την πρώτη καταγραφή ( και αυτό να ενελλάσσεται-γενικά να μην δημιουργείτε σύγχυση αλλά να είναι ξεκάθαρο ποιος κάνει τι;) Μόλις τελειώσει η δραστηριότητα να διαθέσετε άμεσα κάποιος χρόνο για την ανατροφοδοτική συζήτηση μεταξύ σας. Είναι το σημείο που πρέπει να σημειωθεί ο αναστοχασμός στην δράση και να αρχίσει η επέκταση σημειώσεων

Ερωτήματα που προτείνεται να θέσετε στην έρευνά σας Α) Αφορούν τον εαυτό σας και τη δράση σας -Τι παρατήρησα για τον εαυτό μου και σε τι με βοήθησε να αλλάξω τον τρόπο που λειτούργησα -Τι έμαθα τι κέρδισα -Τί παρατήρησα για τον τρόπο που λειτούργησα ως παιδαγωγός -Πόσο αποτελεσματικά λειτούργησα στις δραστηριότητες

Β) Αφορούν την αποτελεσματικότητα στα παιδιά όπως εσείς την ερμηνεύσατε μετά την ανάλυση των δεδομένων σας και συγκεκριμένα:

Β1) Σε σχέση με την θεατρική δραστηριότητα Β1) Σε σχέση με την θεατρική δραστηριότητα Τα κριτήρια αξιολόγησης σχετίζονται με την πρόοδο των παιδιών σε 3 δραστηριότητες -τη δημιουργία, -την ανταπόκριση και -την παρουσίαση, (Όπως έχουν καταγραφεί στον οδηγό διδασκαλίας Drama in Schools) Στην πρακτική μας κάνουμε προσαρμογή σε αυτά τα κριτήρια

Β1-α. δημιουργία Εξετάζεται το κατά πόσο τα παιδιά: Ακούν ιστορίες, μέσα από θεατρικές φόρμες εξερευνούν και εκφράζουν ιδέες Αντιλαμβάνονται χαρακτήρες; Χρησιμοποιούν μια σειρά δεξιότητες, τεχνικές, θεατρικές μορφές, συμβάσεις για να εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα Χρησιμοποιούν απλά αντικείμενα Χρησιμοποιούν την φαντασία τους και δουλεύουν μαζί με άλλους Συγκεντρώνονται, ακούν τις οδηγίες και συνεργάζονται με άλλα παιδιά σε δυάδες ή ομάδες για να δημιουργήσουν μια εικόνα, μια μικρή σκηνή, κ.ά

Β1β. παρουσίαση- performing 1.Παίρνουν μέρος σε ένα μικρό θεατρικό γεγονός μαζί με άλλους 2.Υιοθετούν έναν ρόλο και απαντούν σε ρόλο 3. Χρησιμοποιούν το χώρο, τον τόπο, την κίνηση με φαντασία

Β1γ.Ανταπόκριση Εκφράζουν και περιγράφουν τα συναισθήματά τους σχετικά με μια θεατρική δραστηριότητα ή παρουσίαση Καταλαβαίνουν συγκεκριμένες στιγμές και γιατί χρησιμοποίησαν άλλη φωνή ή κίνηση ανάλογα με την περίπτωση Αναγνωρίζουν την δουλειά των άλλων παιδιών που εκφράζεται με θεατρική μορφή Κάνουν συσχετισμούς ανάμεσα σε μια θεατρική ιστορία, ένα δρώμενο, μια δραστηριότητα σε σχέση με θέματα από την δική τους πραγματικότητα*

* έχουμε πάντα κατά νου τα στοιχεία που έχουμε αναφέρει για τη σημασία της θεατροπαιδαγωγικής διαδικασίας: να εμπλέκει τα παιδιά σε ανάληψη ρόλων, οπότε υιοθετούν διαφορετικές οπτικές γωνίες σε μια «πραγματική» εμπειρία Να βοηθά τα παιδιά δημιουργούν νέους κόσμους και να δίνουν νέες λύσεις σε προβλήματα, να συνδέσουν με τη δική τους πραγματικότητα, να κατανοήσουν τον κόσμο που ζουν

Β2) Σε σχέση με την παιδαγωγική πράξη δεξιότητες και γνώσεις Αποτελέσματα ορίζονται με βάση τους στόχους που θέσατε σε κάθε διδακτική παρέμβαση - συνεργασία και επικοινωνία με τα άλλα παιδιά - συνεργασία με την εκπαιδευτικό, -μπαίνουν τα παιδιά στη θέση του άλλου - ακολουθούν τις οδηγίες - παίρνουν πρωτοβουλίες (ατομικές ευκαιρίες για μάθηση) - ανταποκρίνονται σε ερωτήσεις, - σχολιάζουν, αντιλαμβάνονται θέματα, αναπτύσσουν τις δικές τους ιδέες

Βιβλιογραφία – Links Ashwell M. (2002). Δημιουργία-Παρουσίαση-Ανταπόκριση: Ανιχεύοντας την πρόoδο των μαθητών στο Drama, σσ105-112. Στο Γκόβας Ν. Κακλαμάνη Φ. Αναζητώντας τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση ) (επ) Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκκπαίδευση Αυγητίδου, εκπαίδευση εκπαιδευτικών και κριτισμός αναστοχασμός. Η συμβολή των ημερολογίων στην πρακτική άσκηση των φοιτητών https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/CllgCHrfTTbfmzxBjNLTHzFNPfcf hRGwbbzDLxmgDGMJslFFxbBqsDwSRBpHcqHzjBGdQRWZXpg) Αυγητίδου Σ., Χατζόγλου Β (2013). Η εκπαίδευση του στοχαζόμενου εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης: η συμβολή των ημερολογιακών καταγραφών. Στο Ανδρούσου, Α., Αυγητίδου, Σ., (επ) Η πρακτική άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Ερευνητικές προσεγγίσεις. Δίλτυο Πρακτικών Ασκήσεων. Τμήμα Εκπάιδευσης και Αγωγής στης Προσχολική Ηλικία (ΕΚΠΑ)

Βάμβουκας, Μ. (2002 ). Εισαγωγή στην ψυχοπαιδαγωγική έρευνα και μεθοδολογία. Αθήνα: Γρηγόρης.σ. 202 Drama in schools /​ Arts Council England (2003) 2nd ed. London: The Council. Eisner, E (1985) The Art of Educational Evaluation, London, Falmer Press. O’ Toole, J. (2006). Doing Drama Research. Australia: Drama Australia, p. 102. Schön, D. (1983) The Reflective Practitioner. How professionals think in action, London: Temple Smith. Spradley, J. (1980). Participant Observation. Orlando, Florida: Holt, Rinehart and Winston, Inc., pp. 69-72. Taylor Ph. ((2005) Researching Drama and Arts Education. London and new York. RoutledgeFalmer Winston J. , Tandy M. ((2001). Beginning Drama 4-11. London: David Fulton Publishers