ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας
1 Τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης για ευάλωτες ομάδες Ειδική Υπηρεσία για την Κοινωνική Ένταξη και την Κοινωνική Οικονομία Γεωργία Βικάτου Προϊσταμένη.
Στόχος της Κυβέρνησης και του ΥΠΑΝ είναι η ενίσχυση, με έργα και όχι με λόγια, της πράσινης οικονομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης. Στην κατεύθυνση αυτή.
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Παγγελματικό E Λ ύκειο Μ εγαλόπολης.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗ αριθ. 768/2008/ΕΚ
Πολιτική Ανταγωνισμού στο τομέα της ενέργειας
ΑΠΕ στην νέα αγορά ηλεκτρισμού Π. Κάπρος Πρόεδρος ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας)
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
Ασφάλεια Ενεργειακού Εφοδιασμού: Τρίτη Ενεργειακή Δέσμη και Οικονομική Συγκυρία Διεθνές Συνέδριο : "Ασφάλεια Ενεργειακού Εφοδιασμού στην ΕΕ - κύρια ενεργειακά.
Εφαρμογή του νόμου 4262/2014.  Η μεταρρύθμιση απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης  Με την Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΑΝ: ◦ Καταργούνται άδειες που.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
Αιολική Ενέργεια Καθ. Π. Κάπρος, Πρόεδρος Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
Μονάδες Αφαλάτωσης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Κατεύθυνση: Θεωρία και Πολιτική Ανάπτυξης και Διεθνούς Οικονομικής Μάθημα: Κοινωνικοοικονομική.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΝEΡΓΕΙΑΣ.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΕΥΔ ΕΠΑΕ)
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΝEΡΓΕΙΑΣ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
ΑΑα. “...Για να αποδείξουμε πως οι τοπικές αρχές ήδη δραστηριοποιούνται και είναι μπροστά στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής. Τα κράτη, μας χρειάζονται.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 218 (πρώην άρθρο 300 της ΣΕΚ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Χρηματοδοτικές ευκαιρίες για την νέα Προγραμματική Περίοδο
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Προγραμματική Περίοδος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΕ
ΕΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Ειδικές κατηγορίες διοικητικών πράξεων
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
Ενδικοφανής προσφυγή
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
Ν.2861/2010.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ο θεσμός των Ενεργειακών Κοινοτήτων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
Παντείου Πανεπιστημίου
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΕ
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
ΤΟ Ε.Π. «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΝEΡΓΕΙΑΣ

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΑΡΓΑΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΑΡΓΑΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Έντονο ενδιαφέρον για τις ΑΠΕ από την ΕΕ Ανάγκη διαφοροποίησης ενεργειακού εφοδιασμού – μείωση της εξάρτησης από εισαγωγές ορυκτών καυσίμων Σημαντική η συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος Η πρώτη ύλη παρέχεται δωρεάν από το περιβάλλον και είναι ανεξάντλητη Οι σχετικές εγκαταστάσεις δεν εκπέμπουν ρύπους ούτε παράγουν απόβλητα

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Αιολική ενέργεια Ηλιακή ενέργεια Η ενέργεια κυμάτων Η παλιρροϊκή ενέργεια Η βιομάζα Η γεωθερμική ενέργεια Η υδραυλική ενέργεια

Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πράσινη βίβλος για την ενέργεια στο μέλλον: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας COM (96) 576 Τέθηκαν οι βασικοί προβληματισμοί προκειμένου τα κράτη μέλη να στραφούν στη χρήση των φιλικών προς το περιβάλλον πηγών ενέργειας Πλεονεκτήματα της προσφυγής στις ανανεώσιμες πηγές ενεργείας: είναι σύμφωνη με τη συνολική στρατηγική της αειφόρου ανάπτυξης επιτρέπει τη μείωση της εξάρτησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις εισαγωγές ενέργειας, και την ως εκ τούτου εξασφάλιση του εφοδιασμού

Πράσινη Βίβλος – Λευκή Βίβλος συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έχει θετικές επιπτώσεις στην περιφερειακή ανάπτυξη και στην απασχόληση τυγχάνει της υποστηρίξεως του κοινού Ανακοίνωση της Επιτροπής – Ενέργεια για το μέλλον: Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Λευκή Βίβλος για κοινοτική στρατηγική και σχέδιο δράσης 1997 Ανάγκη διαμόρφωσης κοινοτικής στρατηγικής στον τομέα των ΑΠΕ – ασφάλεια στην παροχή ενέργειας, προστασία του περιβάλλοντος

Ευρωπαϊκό πλαίσιο Οδηγία 2001/77 - Σημαντικό βήμα για την προώθηση των ΑΠΕ για την προαγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ στην εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας Στόχος Ενδεικτικός για την Ελλάδα – συμμετοχή των ΑΠΕ στη συνολική κατανάλωση ηλεκτρισμού σε ποσοστό 20% έως το 2010 – Μεταφέρθηκε στην Ελλάδα με το Νόμο 3468/2006

Χάρτης πορείας για τις ΑΠΕ «Χάρτης πορείας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας — Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τον 21ο αιώνα: συμβολή στην ενίσχυση της αειφορίας» COM(2006)0848 Ορίζεται μακροπρόθεσμη στρατηγική για την ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές στην ΕΕ έως το 2020 Η Επιτροπή πρότεινε Υποχρεωτικό στόχο της κάλυψης του 20% της κατανάλωσης ενέργειας στην ΕΕ από ανανεώσιμες πηγές έως το 2020, Υποχρεωτικό στόχο της κάλυψης του 10% της κατανάλωσης καυσίμων μεταφορών από βιοκαύσιμα έως το 2020 και Τη δημιουργία νέου νομοθετικού πλαισίου

Ευρωπαϊκό πλαίσιο Τον Ιανουάριο του 2007 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τη «Δέσμη για την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή» Η δέσμη αναλύεται σε τρεις βασικούς άξονες: 1. Διασφάλιση πραγματικής εσωτερικής αγοράς ενέργειας 2. Μαζική ανάπτυξη των ΑΠΕ 3. Εξοικονόμηση ενέργειας Στο πλαίσιο της ανωτέρω δέσμης μέτρων εκδόθηκε η Οδηγία 2009/28, η οποία μεταφέρθηκε στην Ελλάδα με το Νόμο 3851/2010 και το Νόμο 4062/2012

Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τον Οκτώβριο του 2014 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφώνησε στο πλαίσιο πολιτικής για το κλίμα και την ενέργεια έως το 2030 και επιβεβαίωσε τη μακροπρόθεσμη προσήλωση της Ένωσης στη φιλόδοξη στρατηγική της ΕΕ στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Το νέο πλαίσιο θέτει ως στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που θα καταναλώνεται στην ΕΕ το 2030 να ανέλθει τουλάχιστον σε 27 %

Ευρωπαϊκό Πλαίσιο 25.02.2015 - Νέα δέσμη μέτρων για την Ενεργειακή Ένωση – Η ΕΕ να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των ΑΠΕ, COM2015(080) Προσέλκυση επενδύσεων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Στις αποφάσεις επενδύσεων στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικά επικρατούσες φυσικές συνθήκες από πλευράς διαθεσιμότητας πόρων και δικτύου, η αποδοχή από το κοινό, η τοποθεσία κατανάλωσης και τα διοικητικά εμπόδια.

Ευρωπαϊκό πλαίσιο Μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές πετρελαίου μέσω της παροχής κινήτρων για τη χρήση και την επέκταση των μαζικών μεταφορών, τη χρήση τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης και τη χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές Το πρόβλημα της ασφάλειας του εφοδιασμού ενέργειας είναι έντονο στον τομέα των μεταφορών και επηρεάζει την αγορά καυσίμων για τις μεταφορές

Ευρωπαϊκό πλαίσιο Η παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές εξαρτάται συχνά από τοπικές ή περιφερειακές επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους (MΜΕ). Η ανάπτυξη ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές πρέπει να βρίσκεται σε στενή συνάρτηση με την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης.

Οδηγία 2009/28 Του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά με την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και την τροποποίηση και τη συνακόλουθη κατάργηση των οδηγιών 2001/77/ΕΚ και 2003/30/ΕΚ

Οδηγία 2009/28 - Πεδίο εφαρμογής Οδηγία 2009/28 - Πεδίο εφαρμογής Υποχρεωτικός εθνικός στόχος για το συνολικό μερίδιο ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας Υποχρεωτικός εθνικός στόχος για το μερίδιο ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές. Καθορίζει κανόνες 1. για κοινά έργα μεταξύ κρατών μελών και με τρίτες χώρες, 2. τις εγγυήσεις προέλευσης, 3. τις διοικητικές διαδικασίες, 4. την πληροφόρηση και την κατάρτιση 5. την πρόσβαση στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας για ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. 6. Καθιερώνει κριτήρια αειφορίας του περιβάλλοντος για τα βιοκαύσιμα και τα βιορευστά.

Οδηγία 2009/28 Εθνικό σχέδιο δράσης Κάθε κράτος μέλος θεσπίζει εθνικό σχέδιο δράσης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Τα εθνικά σχέδια δράσης για την ανανεώσιμη ενέργεια ορίζουν τους εθνικούς συνολικούς στόχους των κρατών μελών για τα μερίδια της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που καταναλίσκονται στις μεταφορές, στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας, της θέρμανσης και ψύξης το 2020 Ορίζουν, επίσης, τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την επίτευξη των στόχων (άρθρο 4 της Οδηγίας)

Μέτρα για την ενίσχυση των ΑΠΕ Τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε οι εθνικοί κανόνες σχετικά με τις διαδικασίες έγκρισης, πιστοποίησης και χορήγησης άδειας που εφαρμόζονται στους σταθμούς και τις συνδεδεμένες υποδομές δικτύων μεταφοράς και διανομής για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, θέρμανσης ή ψύξης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και στη διαδικασία μεταποίησης της βιομάζας σε βιοκαύσιμα ή άλλα ενεργειακά προϊόντα να είναι αναλογικοί και αναγκαίοι (Άρθρο 13 παρ. 1)

Μέτρα για την ενίσχυση των ΑΠΕ Τα κράτη μέλη ορίζουν σαφώς τις τεχνικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν ο εξοπλισμός και τα συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας προκειμένου να μπορούν να επωφεληθούν από τα καθεστώτα στήριξης. Τα κράτη μέλη συνιστούν σε όλους τους φορείς, ιδίως τους τοπικούς και περιφερειακούς διοικητικούς φορείς να μεριμνούν για την εγκατάσταση εξοπλισμού και συστημάτων για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, θέρμανσης και ψύξης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (Άρθρο 13 της Οδηγίας)

Μέτρα για την ενίσχυση των ΑΠΕ τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι οι ευρισκόμενοι στο έδαφός τους φορείς εκμετάλλευσης συστημάτων μεταφοράς και διανομής εγγυώνται τη μεταφορά και τη διανομή της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές τα κράτη μέλη εξάλλου προβλέπουν ότι η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές έχει προτεραιότητα ή εξασφάλιση πρόσβασης στο δίκτυο ηλεκτροδότησης (Άρθρο 16 της Οδηγίας)

Μέτρα για τη ενίσχυση των ΑΠΕ Τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε, κατά την κατανομή των εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής, οι φορείς εκμετάλλευσης συστημάτων μεταφοράς να δίνουν προτεραιότητα σε εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες ενεργειακές πηγές στον βαθμό που το επιτρέπει η ασφαλής λειτουργία του εθνικού συστήματος ηλεκτροδότησης και βάσει διαφανών και αμερόληπτων κριτηρίων (Άρθρο 16 της Οδηγίας)

Μέτρα για την ενίσχυση των ΑΠΕ Τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε οι πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα στήριξης να διατίθενται σε όλους τους ενδιαφερόμενους, όπως καταναλωτές, κατασκευαστές, εγκαταστάτες, αρχιτέκτονες και προμηθευτές εξοπλισμού και συστημάτων θέρμανσης, ψύξης και ηλεκτρικής ενέργειας και οχημάτων συμβατών με τη χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. (Άρθρο 14 της Οδηγίας)

Μέτρα για τη ενίσχυση των ΑΠΕ Τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε να είναι δυνατόν να παρέχεται εγγύηση για την προέλευση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες ενεργειακές πηγές σύμφωνα με αντικειμενικά, διαφανή και αμερόληπτα κριτήρια. (Άρθρο 15 της Οδηγίας)

Συνεργασίες Δύο ή περισσότερα κράτη μέλη μπορούν να συνεργάζονται για κοινά έργα οιουδήποτε τύπου τα οποία αφορούν την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, θέρμανση ή ψύξη. Στην εν λόγω συνεργασία μπορούν να συμμετέχουν ιδιωτικοί φορείς (άρθρο 7 της Οδηγίας) Δύο ή περισσότερα κράτη μέλη μπορούν να συνεργάζονται για κοινά έργα οιουδήποτε τύπου τα οποία αφορούν την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, θέρμανση ή ψύξη. Στην εν λόγω συνεργασία μπορούν να συμμετέχουν ιδιωτικοί φορείς (άρθρο 9 της Οδηγίας)

Έλεγχος Κάθε κράτος μέλος υποβάλλει στην Επιτροπή έκθεση σχετικά με την πρόοδο που σημειώνεται ως προς την προώθηση και τη χρήση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Η έκτη έκθεση, που πρέπει να υποβληθεί το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2021, είναι η τελευταία απαιτούμενη έκθεση Η Επιτροπή δημιουργεί τηλεματική δημόσια πλατφόρμα διαφάνειας

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1954 Πρώτος υδροηλεκτρικός σταθμός κατασκευάστηκε από τη ΔΕΗ 1983 κατασκευάστηκε ο πρώτος αιολικός σταθμός Εκμετάλλευση ηλιακής ενέργειας υπήρχε στα νησιά και στην Κρήτη Η στροφή προς τις ΑΠΕ άρχισε να υλοποιείται νομοθετικά με την έκδοση του νόμου 2244/1994 «Ρύθμιση θεμάτων Ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ»

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Άρθρο 24 του Συντάγματος Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός Στα ευπαθή οικοσυστήματα μόνο ήπια τεχνικά έργα και παρεμβάσεις δύναται να χαρακτηριστούν ως βιώσιμα και επιτρεπτά τούτο δε ισχύει κυρίως για τα ενεργειακά έργα

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η εγκατάσταση των ΑΠΕ συνιστά επέμβαση στο περιβάλλον που πιθανόν να έχει επίπτωση στο οικοσύστημα της περιοχής Με την έννοια αυτή μπορεί να θυσιαστούν περιβαλλοντικά αγαθά όπως δέντρα χάριν της ανάπτυξης των ΑΠΕ

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Το άρθρο 106 του Συντάγματος – Υποχρέωση αξιοποίησης των πηγών του εθνικού πλούτου διότι οι ΑΠΕ πέραν της περιβαλλοντικής τους αξίας έχουν και ιδιαίτερη οικονομική αξία

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Νόμος 1475/1984 – Αξιοποίηση του Γεωθερμικού Δυναμικού- Ρύθμιση μιας μορφής ΑΠΕ της γεωθερμίας Ν. 1559/1985 – Η δυνατότητα παραγωγής Ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ σε ιδιώτες αυτοπαραγωγούς στη ΔΕΗ και στους Δήμους ΠΔ 375/1987 ιδρύθηκε το Κέντρο ΑΠΕ Νόμος 2244/1994 Απαίτηση εφοδιασμού σταθμών ΑΠΕ με άδεια εγκατάστασης και με άδεια λειτυουργίας

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Νόμος 2773/1999 για την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής για σταθμούς ΑΠΕ Νόμος 2941/2001 Άρθρο 2 τροποποιεί τον νόμο 998/1979: "Η παραπάνω γενική απαγόρευση δεν ισχύει εφόσον πρόκειται για εκτέλεση στρατιωτικών έργων που αφορούν άμεσα την εθνική άμυνα της χώρας, για διανοίξεις δημόσιων οδών, για την κατασκευή και εγκατάσταση αγωγών φυσικού αερίου και πετρελαϊκών προϊόντων, για την κατασκευή και εγκατάσταση έργων ηλεκτροπαραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (Α.Π.Ε.), καθώς και δικτύων σύνδεσής τους με το Σύστημα ή το Δίκτυο του άρθρου 2 του Ν. 2773/1999 (ΦΕΚ 286 Α`) η χάραξη των οποίων προβλέπει διέλευσή τους από δάσος ή δασική έκταση."

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Νόμος 3175/2003 Αξιοποίηση γεωθερμικού δυναμικού, τηλεθέρμανση και άλλες διατάξεις Με το νόμο 3468/2006 μεταφέρθηκε η Οδηγία 2001/77 και διατάξεις της Οδηγίας 2004/8 Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΥΘΥΑ Νόμος 3734/2009 μεταφορά της Οδηγίας 2004/8 Προώθηση της συμπαραγωγής δύο ή περισσοτέρων μορφών ενέργειας και άλλες διατάξεις

Νόμος 3851/2010 – Εθνικοί Στόχοι Συμμετοχή της ενέργειας που παράγεται από Α.Π.Ε. στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας σε ποσοστό 20%. Συμμετοχή της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από Α.Π.Ε. στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε ποσοστό τουλάχιστον 40%. Συμμετοχή της ενέργειας που παράγεται από Α.Π.Ε. στην τελική κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση και ψύξη σε ποσοστό τουλάχιστον 20%. Συμμετοχή της ενέργειας που παράγεται από Α.Π.Ε. στην τελική κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές σε ποσοστό τουλάχιστον 10%.

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Νόμος 4062/2012- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2009/28 και 2009/30 Νόμος 4046/2012 Νόμος 4336/2015 Νόμος 4414/2016

Αδειοδότηση Έργων ΑΠΕ Άδεια παραγωγής - είναι η πρώτη από τις άδειες και τις εγκρίσεις που είναι απαραίτητο να εξασφαλίσει ο επενδυτής που επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί στον τομέα της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ Χορηγείται με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) Δικαίωμα υποβολής αίτησης για χορήγηση Άδειας Παραγωγής έχουν: -Φυσικά πρόσωπα που έχουν την υπηκοότητα Κράτους-Μέλους της ΕΕ, ή -

Άδεια Παραγωγής Νομικά πρόσωπα ή κοινοπραξίες που εδρεύουν σε Κράτος-Μέλος της ΕΕ Η αίτηση συνοδεύεται από μελέτη σκοπιμότητας, συνοπτική παρουσίαση του επιχειρηματικού σχεδίου και άλλα έγγραφα και στοιχεία. Δεν απαιτείται πλέον ή Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Π.Π.Ε.), και η αντίστοιχη αίτηση για την διενέργεια Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης. Με την άδεια παραγωγής δεν χρειάζεται να προσδιορίζεται η ακριβής θέση της εγκαταστάσεως αλλά μόνο ο τόπος για την άσκηση της δραστηριότητας

Εξεταζόμενα κριτήρια για την άδεια παραγωγής 1. Εθνική ασφάλεια 2. Προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας 3.Ασφάλεια των εγκαταστάσεων και του σχετικού εξοπλισμού του Συστήματος και του Δικτύου 4. Ενεργειακή αποδοτικότητα του έργου για το οποίο υποβάλλεται η σχετική αίτηση 5. Δυνατότητα υλοποίησης του έργου, όπως προκύπτει από μελέτες που έχουν εκπονηθεί, γνωμοδοτήσεις αρμόδιων υπηρεσιών, καθώς και από άλλα συναφή στοιχεία

Εξεταζόμενα κριτήρια για την άδεια παραγωγής 6. Δυνατότητα του αιτούντος ή των μετόχων ή εταίρων του να υλοποιήσει το έργο με βάση την επιστημονική και τεχνική επάρκειά 7.Δυνατότητα εξασφάλισης της απαιτούμενης χρηματοδότησης από ίδια κεφάλαια ή τραπεζική χρηματοδότηση έργου 8. Διασφάλιση παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και προστασίας των πελατών. 9. Συμβατότητα του έργου με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την επίτευξη των στόχων για τις ΑΠΕ.

Άδεια παραγωγής Η Ρ.Α.Ε. εξετάζει αν πληρούνται τα κριτήρια που ορίζει ο νόμος και Αποφασίζει μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης, εφόσον ο φάκελος είναι πλήρης, άλλως από τη συμπλήρωσή του. Ο φάκελος θεωρείται πλήρης εάν μέσα σε τριάντα μέρες από την υποβολή του δεν ζητηθούν εγγράφως από τον αιτούντα συμπληρωματικά στοιχεία Η απόφαση αναρτάται στην ιστοσελίδα της Ρ.Α.Ε. και κοινοποιείται στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με επιμέλειά της και δημοσιεύεται σε μία ημερήσια εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας με μέριμνα του δικαιούχου.

Άδεια Παραγωγής Κατά της απόφασης αυτής χωρεί αίτηση αναθεώρησης σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 32 και 33 του ν. 4001/2011.» Η άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α. περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α) τον κάτοχό της, παραγωγό ή αυτοπαραγωγό, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, β) τον τόπο εγκατάστασης του σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, γ) την Εγκατεστημένη Ισχύ και τη Μέγιστη Ισχύ Παραγωγής,

Άδεια Παραγωγής δ) τη χρησιμοποιούμενη τεχνολογία ή τη μορφή Α.Π.Ε., αν χορηγείται για σταθμό Α.Π.Ε., ε) τη διάρκεια ισχύος της, "στ) το ή τα πρόσωπα, φυσικά ή νομικά, που εξασφαλίζουν τη χρηματοδότηση του έργου, τα οποία μπορεί να είναι διαφορετικά από τον κάτοχο της άδειας ή τους μετόχους του και έχουν αξιολογηθεί από τη Ρ.Α.Ε. κατά το κριτήριο (ζ) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου."

Υποχρεώσεις των κατόχων άδειας παραγωγής Ο κάτοχος Άδειας Παραγωγής μέχρι την έκδοση της Άδειας Λειτουργίας υποχρεούται: Να ενημερώνει τη ΡΑΕ για την πρόοδο υλοποίησης των έργων, με την υποβολή σχετικής έκθεσης Να την ενημερώνει για κάθε έγκριση ή άδεια ή αρνητική γνωμοδότηση που λαμβάνει στο πλαίσιο της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, και Να της παρέχει κάθε στοιχείο ή έγγραφο που του ζητείται

Άδεια Παραγωγής Εξαιρούνται από την υποχρέωση να λάβουν άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από τις εξής κατηγορίες εγκαταστάσεων Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.: α) γεωθερμικούς σταθμούς με εγκατεστημένη ηλεκτρική ισχύ μικρότερη ή ίση του μισού (0,5) MW, β) σταθμούς βιομάζας, βιοαερίου και βιοκαυσίμων με εγκατεστημένη ηλεκτρική ισχύ μικρότερη ή ίση του ενός (1) MW, γ) φωτοβολταϊκούς ή ηλιοθερμικούς σταθμούς με εγκατεστημένη ηλεκτρική ισχύ μικρότερη ή ίση του ενός (1) MWp, δ) αιολικές εγκαταστάσεις με εγκατεστημένη ηλεκτρική ισχύ μικρότερη ή ίση των εξήντα (60) kW.

Άδεια εγκατάστασης Οι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ, επιτρέπεται να εγκαθίστανται : Σε γήπεδο ή σε χώρο, του οποίου ο αιτών έχει το δικαίωμα νόμιμης χρήσης. Σε δάση ή δασικές εκτάσεις, εφόσον έχει επιτραπεί μέσα σε αυτά η εκτέλεση έργων Σε αιγιαλό, παραλία, θάλασσα ή σε πυθμένα της, εφόσον έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα χρήσης του Για την εγκατάσταση ή επέκταση σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ, απαιτείται Άδεια Εγκατάστασης

Άδεια εγκατάστασης Αυτή χορηγείται κατόπιν αιτήσεως προς την Περιφέρεια στα όρια της οποίας εγκαθίσταται ο σταθμός. Προϋποθέτει άδεια παραγωγής και έγκριση περιβαλλοντικών όρων Η Άδεια Εγκατάστασης εκδίδεται από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου των δικαιολογητικών. Η άδεια εγκατάστασης ισχύει για δύο (2) χρόνια και μπορεί να παρατείνεται για δύο μετά από αίτηση του κατόχου της,

Άδεια λειτουργίας Για τη λειτουργία όσων σταθμών ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ απαιτείται και Άδεια Λειτουργίας. Η άδεια αυτή χορηγείται με απόφαση της ίδιας αρχής που χορήγησε και την Άδεια Εγκατάστασης, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου. Προηγείται αυτοψία από τα αρμόδια όργανα Έλεγχος από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την διασφάλιση των αναγκαίων λειτουργικών και τεχνικών χαρακτηριστικών του εξοπλισμού του σταθμού Η Άδεια Λειτουργίας εκδίδεται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ολοκλήρωση των ανωτέρω ελέγχων, εφόσον αυτοί αποβούν θετικοί

ΟΙ ΑΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σύμβαση πώλησης 1. Για την ένταξη σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α. στο Σύστημα ή στο Δίκτυο, περιλαμβανομένου και του Δικτύου των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, σύμφωνα με τα άρθρα 9 και 10, ο Διαχειριστής του Συστήματος, εφόσον οι εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνδέονται στο Σύστημα είτε απευθείας είτε μέσω του Δικτύου ή ο Διαχειριστής Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, εφόσον οι εγκαταστάσεις παραγωγής συνδέονται με το Δίκτυο των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, υποχρεούνται να συνάπτουν σύμβαση πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με τον κάτοχο της άδειας παραγωγής της. 2 «Η Σύμβαση Πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από σταθμούς Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. ισχύει για είκοσι (20) έτη. Ειδικά η Σύμβαση Πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ηλιοθερμικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής ισχύει για είκοσι πέντε (25) έτη.»

Νομολογία Αιολικοί σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Αίτηση ακύρωσης της άρνησης της Διοίκησης να παρατείνει την άδεια εγκατάστασης του έργου. Για την έκδοση άδειας εγκατάστασης σε συγκεκριμένη θέση απαιτείται η ύπαρξη ισχύουσας στο όνομα του αιτούντος άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για την ίδια θέση. Η αιτούσα δεν έχει ενεστώς έννομο συμφέρον για την άσκηση της κρινόμενης αιτήσεως, διότι μεταβίβασε την άδεια παραγωγής. Δεν αρκούν τυχόν εγγυητικής φύσεως ευθύνες της έναντι της νέας δικαιούχου, η οποία ζήτησε άδεια εγκατάστασης στο όνομά της. Απορρίπτεται η αίτηση ακύρωσης ως απαράδεκτη. Συμβούλιο της Επικρατείας 2319/2016

Νομολογία Χορήγηση άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης. Προκείμενου να χορηγηθεί αδεία παραγωγής ηλεκτρικής ενεργεία από ΑΠΕ, ο αιτών, υποχρεούται να αποδείξει ότι έχει την δυνατότητα υλοποίησης του έργου εξασφαλίζοντας την απαιτουμένη χρηματοδότηση, είτε από ίδια κεφαλαία ή τραπεζική χρηματοδότηση ή κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών ή συνδυασμό αυτών. Όταν επικαλείται τη χρήση ιδίων κεφαλαίων οφείλει να τεκμηριώσει την οικονομική του επάρκεια, προσκομίζοντας σχετικά στοιχεία, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης και τυχόν συμπληρωματικά αυτών εντός της τακτής προθεσμίας που ορίζεται από τη PAΕ. Εν προκειμένω, η αιτούσα είχε επικαλεστεί ως πηγή χρηματοδότησης, εκτός του δανεισμού και των ενισχύσεων, τη χρησιμοποίηση ιδίων κεφαλαίων, επομένως τα στοιχεία τραπεζικής χρηματοδότησής της αποτελούν αποδεικτικά στοιχεία άλλης πηγής χρηματοδότησης, και νομίμως δεν ελήφθησαν υπόψη από τη ΡΑΕ. Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 361/2014

Συμπεράσματα Ποιες είναι βασικές συνιστώσες της πολιτικής της ΕΕ για τις ΑΠΕ; Με ποιους τρόπους ενισχύεται η πολιτική των ΑΠΕ σύμφωνα με την οδηγία 2009/28; Τι περιλαμβάνει το εθνικό σχέδιο δράσης που εκπονείται από κάθε κράτος μέλος; Ποια κριτήρια συνεκτιμώνται κατά την έκδοση της άδειας παραγωγής Περιγράψτε την αδειοδοτική διαδικασία των ΑΠΕ

Βιβλιογραφία Θ. Π. Φορτσάκης – Ν. Ε. Φαραντούρης, Δίκαιο της Ενέργειας, Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη 2016, σελ. 141-157 Οι ανακοινώσεις της Επιτροπής που αναφέρονται και η Οδηγία 2009/28 http://www.lagie.gr http://www.cres.gr/kape/index.htm NATIONAL RENEWABLE ENERGY ACTION PLAN IN THE SCOPE OF DIRECTIVE 2009/28/EC, http://www.ypeka.gr