Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Advertisements

Δασική Διαχειριστική Ι
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διδακτικό πλάνο μαθήματος
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Λήψη αποφάσεων Ληψη Αποφαςεων Γ. Καμπουρίδης.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
Λειτουργίες διοίκησης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Το κόστος Ποιότητας    
Η έννοια της επιχείρησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Λογιστική Κόστους Εισαγωγή.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Η λειτουργία των Αποφάσεων Εισηγητής: Γιανναράκης Γρηγόρης Email: ggianaris@gmail.com

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Εισαγωγή Η λήψη αποφάσεων ορίζεται ως η διαδικασία εκείνη κατά την οποία επιλέγεται μια σειρά ενεργειών ως ικανή για την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος Επίλυση του προβλήματος: Στο σύνολο των δραστηριοτήτων που αφορούν στην ανεύρεση και σε εκτέλεση των ενεργειών που θα διορθώσουν μια προβληματική κατάσταση. Επιλογή λύσης: Στην εκλογή μιας λύσης μεταξύ κάποιων άλλων. Επομένως, η επιλογή της λύσης είναι ένα μέρος της λήψης αποφάσεων ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Κατηγοριοποίηση Αποφάσεων 1. Οι περισσότερες αποφάσεις που λαμβάνονται αναφέρονται στο μέλλον, υπεισέρχεται ο παράγοντας της αβεβαιότητας ή ορθότερα του ποσοστού βεβαιότητας των μελλοντικών συνθηκών Συνθήκες ΒΕΒΑΙΩΤΗΤΑΣ: Γνωρίζουμε τους στόχους μας από πριν και διαθέτουμε ακριβείς, μετρήσιμες και αξιόπιστες πληροφορίες Π.χ. Γνωστός από πριν ο τόκος/επιτόκιο μιας κατάθεσης Συνθήκες ΑΒΕΒΑΙΩΤΗΤΑΣ: Γνωρίζουμε πολύ λίγα ή ελάχιστα για τις εναλλακτικές επιλογές και το αποτέλεσμά τους (είτε είναι εκτός ελέγχου είτε δεν έχει πληροφόρηση) Π.χ. Όταν μία μικρή επιχείρηση σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί στα Βαλκάνια ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Κατηγοριοποίηση Αποφάσεων Κατάσταση επικινδυνότητας Υπάρχει, όταν δεν μπορούμε να προβλέψουμε το αποτέλεσμα μιας εναλλακτικής επιλογής, αλλά έχουμε στη διάθεσή μας αρκετή πληροφόρηση για να προσδιορίσουμε την πιθανότητα μια εναλλακτική λύση να οδηγήσει σε μια επιθυμητή κατάσταση. Π.χ. μία σοκολατοποιία λανσάρει μία νέα σοκολάτα στην αγορά και μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αποτελέσματα από λανσαρίσματα άλλων προϊόντων της στο παρελθόν ή τα συμπεράσματα που θα βγάλει από τη δοκιμαστική εισαγωγή του προϊόντος σε μια περιοχή ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Κατηγοριοποίηση Αποφάσεων Περίπτωση αναταραχής Ακόμα και ο στόχος μας δεν είναι ξεκάθαρος (δεν συμβαίνει στις 3 προηγούμενες καταστάσεις) Π.χ. έντονη οικολογικής καταστροφής, κατάσταση πολέμου ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Κατηγοριοποίηση Αποφάσεων 2. Ανάλογα με τη φύση του προβλήματος, το χρόνο που διαθέτει ο μάνατζερ για να τις πάρει, το βαθμό ανάμειξης των ανθρώπων στις επιχειρήσεις κλπ Προγραμματισμένες Είναι επαναλαμβανόμενες λύσεις ρουτίνας Δεν απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια και χρόνο αφού επαναλαμβάνονται Παραδείγματα: Ώρες προσέλευσης του προσωπικού Συντήρηση των μηχανηµάτων Αριθμός Επισκέψεων πωλητή ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Κατηγοριοποίηση Αποφάσεων Μη προγραμματισμένες Αφορούν την επίλυση περίπλοκων και μοναδικών προβλημάτων δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τις καθιερωμένες διαδικασίες ρουτίνας. δεν εμφανίζονται συχνά και δεν υπάρχει επομένως εμπειρία αντιμετώπισής τους ....ανώτατα στελέχη της διοικητικής ιεραρχίας Παραδείγματα: Συγχώνευση εταιρειών θέσπιση της συμμετοχής διοίκησης µε συμμετοχή στο ∆.Σ. της Α.Ε. εκπροσώπων των εργαζομένων. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Κατηγοριοποίηση Αποφάσεων 3. Ανάλογα με τα επίπεδα λήψης αποφάσεων α. Στρατηγικές αποφάσεις: Στρατηγικό προγραμματισμό της επιχείρησης (π.χ στρατηγικών στόχων) – Μη προγραμματισμένες β. Διαχειριστικές αποφάσεις: Αφορούν τη διαδικασία υλοποίησης των στρατηγικών στόχων – πιο συγκεκριμένες και προσανατολισμένες στη δράση. γ. Λειτουργικές αποφάσεις: Αφορούν καθημερινές λειτουργίες και καθορίζουν τον τρόπο υλοποίησης των στόχων που καθορίστηκαν με τις διαχειριστικές αποφάσεις. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Τρόποι Επίλυσης Προβλημάτων Συστηματικός vs Διαισθητικός τρόπος Συστηματικός τρόπος: Προσέγγιση ενός προβλήματος ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΑ, βήμα προς βήμα και αναλυτικά. Ο μάνατζερ εφαρμόζει με ακρίβεια – λογική – αντικειμενικότητα. Οι μάνατζερ που προτιμούν αυτό τον τρόπο αισθάνονται πιο άνετα με τις προγραμματισμένες αποφάσεις. Σαρμ 122 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Τρόποι Επίλυσης Προβλημάτων Διαισθητικός τρόπος: Διαισθητικό τρόπο επίλυσης προβλημάτων & λήψη αποφάσεων Φαντασία Γρήγορη κ γενική αξιολόγηση της κατάστασης Οι μάνατζερ που προτιμούν αυτόν τον τρόπο αισθάνονται πιο άνετα με τις μη προγραμματισμένες αποφάσεις ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Διαδικασία Λήψης Αποφάσεων (α’ τρόπος) 1. Ανάλυση Προβλήματος Προσδιορισμός του Προβλήματος Καταγραφή γεγονότων Έρευνα αιτιών 2. Καταγραφή και Ανάλυση των Εναλλακτικών Λύσεων Προσδιορισμός εναλλακτικών λύσεων Ανάλυση χαρακτηριστικών κάθε λύσης και περιορισμοί της Βαθμός προσέγγισης στην ιδανική ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Διαδικασία Λήψης Αποφάσεων (α’ τρόπος) 3. Αξιολόγηση και επιλογή της βέλτιστης λύσης 4. Προώθηση και εφαρμογή της λύσης Σχέδιο εφαρμογής Δοκιμαστική εφαρμογή Συμμετοχή ενδιαφερομένων ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Διαδικασία Λήψης Αποφάσεων (β’ τρόπος) ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

1. Προσδιορισμός προβλήματος και των αιτιών του Ιδιαίτερη προσοχή για να εντοπιστεί το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Πρέπει να διαχωριστεί από τα όποια συμπτώματα Παράδειγμα: Η συχνή αποχή των εργαζομένων => ουσιώδες πρόβλημα η μη ικανοποίηση από την εργασία τους Μείωση του κέρδους => μείωση πωλήσεων => αύξηση ελαττωματικών προϊόντος ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

2. Καθορισμός κριτηρίων απόφασης/συντελεστές βαρύτητας Κριτήρια με βάση τα οποία θα αξιολογηθούν οι προτεινόμενες λύσεις και θα επιλεγεί κατόπιν μια συγκεκριμένη Π.χ Λήψη απόφαση για το μεσημεριανό Ικανοποίηση της πείνας Νόστιμο Ποιότητα Χώνεψη Π.χ σύγκρουση εργάτη-επόπτη εργασίας Η επίδραση που θα έχει στην κανονική λειτουργία της επιχείρηση Οι επιπτώσεις στους άλλους εργαζομένους-επόπτες ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

3. Δημιουργία εναλλακτικών προτάσεων Είναι απαραίτητο να διατυπωθούν εναλλακτικές λύσεις Η επιχειρήσεις όπως και η ζωή δεν είναι ΑΣΠΡΟ-ΜΑΥΡΟ Δημιουργία Π.χ σύγκρουση εργάτη-επόπτη εργασίας 1 Να απολυθεί ο εργάτης 2 Να απολυθεί ο επόπτης 3. Να μετατεθεί ο εργάτης σε άλλο τμήμα και να εκπαιδευτεί ο επόπτης κλπ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

4. Ανάλυση των εναλλακτικών προτάσεων Μετά τη διατύπωση των εναλλακτικών προτάσεων πρέπει να γίνει κριτική ανάλυση της καθεμιάς. Ισχυρά και αδύναμα σημεία κάθε πρότασης Π.χ σύγκρουση εργάτη-επόπτη εργασίας 3. Να μετατεθεί ο εργάτης σε άλλο τμήμα και να εκπαιδευτεί ο επόπτης + θα σταματήσει η σύγκρουση – δεν θα έχει αρνητική επίδραση στην κανονική λειτουργία της επιχείρησης – θα αλλάξει τρόπος σκέψης ο επόπτης - Καθυστέρηση της εφαρμογής, απαιτείται χρόνος για την εκπαίδευση, κόστος εκπαίδευσης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

5. Επιλογή της καλύτερης πρότασης Εφαρμόζεται η πρόταση που συγκεντρώνει τα περισσότερα πλεονεκτήματα και λιγότερα μειονεκτήματα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

6. Εφαρμογή της επιλεγείσας πρότασης Πρέπει να δοθούν εντολές για το ποιος θα κάνει τι, πότε, πώς και πού. Π.χ σύγκρουση εργάτη-επόπτη εργασίας 3. Να μετατεθεί ο εργάτης σε άλλο τμήμα και να εκπαιδευτεί ο επόπτης Να δοθεί εντολή ο εργάτης να μετατεθεί στο Χ τμήμα ή ομάδα εργασίας, την τάδε μέρα Να δοθεί εντολή στον επόπτη ν’ αρχίσει να παρακολουθεί το συγκεκριμένο σεμινάριο για θέματα επικοινωνίας που διοργανώνει ο Ψ οργανισμός ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) 7. Αναπληροφόρηση ...σχετικά με την πορεία εφαρμογής της απόφασης Είναι απαραίτητο για να διαπιστωθεί αν όντως εφαρμόζεται η απόφαση Τρία ερωτήματα τίθενται: 1. Επιτυγχάνεται ο στόχος της εταιρείας; 2. Υπάρχουν ανεπιθύμητες επιπτώσεις; 3. Μπορεί οικονομικά να αντέξει την λύση αυτή; ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Εργαλεία Λήψης Αποφάσεων ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

1. Brainstorming – Καταιγισμός Ιδεών Τρεις είναι οι βασικοί κανόνες της επιτυχημένης και αποτελεσματικής χρήσης της μεθόδου: ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Κανόνας 1 Οι συμμετέχοντες πρέπει να ενθαρρύνονται να συνεισφέρουν με όσες περισσότερες ιδέες μπορούν, ακόμα και με τις πιο «εξωπραγματικές»! Για τη συγκεκριμένη μέθοδο, καμία ιδέα δεν είναι φτωχή ή άχρηστη ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Κανόνας 2 Απαγορεύεται –ΑΥΣΤΗΡΑ- η οποιαδήποτε κριτική στις ιδέες που ακούγονται, μέχρι να τελειώσει η παράθεση τους. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Κανόνας 3 Οι συμμετέχοντες πρέπει να ενθαρρύνονται να χτίσουν ο καθένας πάνω στις ιδέες του άλλου. Να τροποποιούν την προηγούμενη ιδέα, προσθαφαιρώντας επιμέρους στοιχεία. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ  Η ακριβής περιγραφή του προβλήματος, επιτρέπει σε όλους να μείνουν «εντός θέματος» και στη συζήτηση να μην ξεφύγει από τον επιθυμητό προορισμό. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ Θέτει τα όρια, διευκολύνει τη συζήτηση, δίνει το λόγο στους συμμετέχοντες (ή αφαιρεί το λόγο όταν κρίνουν μια ιδέα) και στο τέλος ανακεφαλαιώνει. Το μόνο που δεν επιτρέπεται να κάνει, είναι να εκφράσει άποψη ή να μεροληπτεί. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Καταγράφει τις ιδέες και τα αποτελέσματα της συζήτησης, ενώ -εκ των υστέρων- κοινοποιεί τα πρακτικά σε όλους τους συμμετέχοντες. Εκφράζει ελεύθερα την άποψη του και συμμετέχει ενεργά στη συζήτηση ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ Δεν πρέπει να συμμετάσχουν πάνω από 6-12 άτομα στην διαδικασία. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Η ώρα της ανταλλαγής ιδεών σχεδίαση μιας παιδικής χαράς πώς θα σχεδίαζαν μια παιδική χαρά τοποθετημένη στο φεγγάρι ή στο βυθό της θάλασσας  πώς θα σχεδίαζαν μια παιδική χαρά 100 χρόνια από τώρα, στο παρελθόν ή στο μέλλον. Πώς θα τη σχεδίαζε ένα παιδί ή ένα άτομο με αναπηρία. Πώς θα τη σχεδίαζε κάποιος με πολλά χρήματα, ή με καθόλου χρήματα. Μπορείτε να ζητήσετε ιδέες για την πιο επικίνδυνη παιδική χαρά στον κόσμο. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Η διάρκεια της συνεδρίας Μια συνεδρία-αστραπή 10-15 λεπτών, μπορεί να λειτουργήσει πολύ καλά όταν οι συμμετέχοντες γνωρίζονται μεταξύ τους.  Μια συνεδρία 45 λεπτών ή μιας ώρας δίνει συνήθως τα καλύτερα αποτελέσματα.  ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Η διάρκεια της συνεδρίας "brainstorming" µέχρι να πουν όλοι «πάσο» στον ίδιο κύκλο. Αυτό δείχνει ότι οι ιδέες της οµάδας έχουν ήδη εξαν τληθεί. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

Η συνεδρία τελείωσε. Και τώρα; Το "brainstorming" είναι µόνο η παραγωγή των ιδεών _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) 2. Τεχνική Δελφών Η Δελφική είναι μία τεχνική, η οποία αποσκοπεί στη δημιουργία συνοχής-συναίνεσης Χρήση επαναλαμβανόμενων ερωτηματολογίων προκειμένου να συλλεχθούν δεδομένα από ένα πάνελ ειδικών ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Τεχνική Δελφών Προσδιορισμός προβλήματος Κάθε μέλος συμπληρώνει το πρώτο ερωτηματολόγιο ανώνυμα και ανεξάρτητα Εκ νέου αποστολή για επαναβεβαίωση των απαντήσεων (έχοντας γνώση τον μέσο όρο των απαντήσεων των άλλων ειδικών) Επανάληψη της διαδικασίας μέχρι την επίτευξη ομοφωνίας στην λύση του προβλήματος ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Με ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους υπαλλήλους του υπουργείου Εξωτερικών να καταθέσουν ιδέες, προτάσεις και εισηγήσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να εκσυγχρονιστεί το υπουργείο και να προσαρμοσθεί η λειτουργία του στα σύγχρονα δεδομένα, εγκαινιάσθηκε την περασμένη Τετάρτη η εσωτερική συζήτηση για την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του ΥΠ. ΕΞ. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά) Αναμένεται η φάση συγκέντρωσης των προτάσεων και η αξιολόγησή τους από ομάδα στελεχών του υπουργείου να διαρκέσει περίπου έξι μήνες. Στην κατάληξή της θα οριστικοποιηθεί το νέο οργανόγραμμα με τη δομή, τις αρμοδιότητες και τη λειτουργία τόσο της Κεντρικής Υπηρεσίας, όσο και των αντιπροσωπειών της χώρας στο εξωτερικό. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)