«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Επιμέλεια και παρουσίαση: Μαρκουλή Άννα-Μαρία
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Ενεργητικές Τεχνικές- Θεωρία και πράξη Αξιολόγηση.
Διδακτικές προσεγγίσεις στις Φ.Ε.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
5.4 ΜΟΡΦΕΣ & ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 5.5 ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
«Διδακτικός σχεδιασμός» ή «Σχεδιασμός της διδασκαλίας» ή «Αρχιτεκτονική της διδασκαλίας» ή «Προγραμματισμός της διδασκαλίας»
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Από τη μεταφορά της γνώσης στην οικοδόμηση των ιδεών
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Ενέργεια Η ενέργεια είναι ένα φυσικό μέγεθος που το αντιλαμβανόμαστε κυρίως από τα αποτελέσματά της, που είναι γνωστά σαν έργο. Έχει πολλά «πρόσωπα».
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ο/η εκπαιδευτικός κάτοχος & φορέας της γνώσης «το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει ακροώμαι-επαναλαμβάνω»

ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Ανάπτυξη προβληματισμού & εξοικείωσης γίνεται σύνδεση του μαθήματος με τις προηγούμενες γνώσεις σύντομη ενημέρωση των μαθ. για τα θέματα του νέου περιεχομένου Παρουσίαση της νέας γνώσης χρήση διδακτικών υλικών για την ανάπτυξη της επιστημονικής άποψης Εφαρμογή της νέας γνώσης ανακεφαλαίωση των βασικότερων σημείων του περιεχομένου

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Στρατηγική 1: O εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να ανακαλέσουν γνώσεις κι εμπειρίες Περιλαμβάνει δραστηριότητες οι οποίες κινητοποιούν κυρίως γνωστικές δεξιότητες συλλογής δεδομένων, όπως ανάκληση, παρατήρηση, αναγνώριση: «Πώς λέγεται η ενέργεια που μας δίνει ο ήλιος;», «Τι παρατηρείτε στα πανιά του ιστιοπλοϊκού;», «Ποιες πηγές ενέργειας αναγνωρίζετε στην εικόνα που βλέπετε;». Οι μαθητές καλούνται να αναφέρουν παραδείγματα, έννοιες, επιστημονικούς όρους, κανόνες: «Πείτε μου ένα παράδειγμα μετατροπής ενέργειας από ηλεκτρική σε φωτεινή», «Πώς ονομάζεται η ενέργεια που έχει ένα τεντωμένο ελατήριο;», «Ποιος θα διατυπώσει την αρχή διατήρησης της ενέργειας;». Δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές κάνουν απλούς υπολογισμούς: «Στο 1m το σώμα έχει δυναμική ενέργεια 20joule, στα 2m πόση θα είναι η δυναμική του ενέργεια;». Ακόμη ανήκουν ερωτήσεις του εκπαιδευτικού στις οποίες η απάντηση διατυπώνεται ουσιαστικά μέσα την ίδια την ερώτηση: «Δηλαδή, δεν θα έχουμε την απαραίτητη δύναμη για να ζήσουμε, σωστά;».

ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Ο/Η ε. επιβραβεύει άμεσα/έμμεσα τις σωστές απαντήσεις Ο/Η ε. διορθώνει άμεσα τις λανθασμένες απαντήσεις Ο/Η ε. παραβλέπει τις απαντήσεις των μ. Ο/Η ε. δίνει εξηγήσεις όταν οι μ. έχουν απορίες ή δεν απαντούν στις ερωτήσεις του/της

Επιθυμητά Μαθησιακά Αποτελέσματα Εκμάθηση: όρων, τύπων, κανόνων, απλών εννοιών & σχέσεων

Σύγκριση διδασκαλίας - ΠΑΩΔ Σχεδίαση ΠΑΩΔ ΔΕ Σύνταξη φάσεων Στρατηγικές ΑΑ Σύγκριση διδασκαλίας - ΠΑΩΔ

«Γνωριμία με την Ενέργεια» (Ε΄ Δημοτικού, Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο ) ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ Πηγές ενέργειας Μορφές ενέργειας Μετατροπές ενέργειας Διατήρηση ενέργειας

Ποια Σύνταξη των Φάσεων? Ποιοι στόχοι? Σχετίζεται με τη διαπραγμάτευση του περιεχομένου που διδάσκεται? Σχετίζεται με τη διαπραγμάτευση των απόψεων των μαθητών/τριών ? Σχετίζεται με την εκμάθηση των διαδικασιών ?

Δραστηριότητες Δασκάλου Με ερωτοαπαντήσεις προσπαθεί να Παρουσιάζει ακίνητες εικόνες, τρισδιάστατα αντικείμενα Ζητά να αναφέρουν παραδείγματα πληροφορίες, σχετικές με το περιεχόμενο Αναλύει-εξηγεί φυσικά φαινόμενα Υπενθυμίζει Σχολιάζει Με ερωτοαπαντήσεις προσπαθεί να μεταδώσει τη γνώση

Δραστηριότητες Μαθητών/τριών Περιγράφουν εικόνες, αντικείμενα Αναφέρουν παραδείγματα από το περιβάλλον τους, δηλώνουν τι γνωρίζουν Παρατηρούν – περιγράφουν - ανακαλούν φυσικά φαινόμενα - γνώσεις Ο ε. καλεί τους/τις μ. να ανακαλέσουν γνώσεις κι εμπειρίες

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 21 27 13 15 8 17 25 22 26 5 23 6 Άνθρωπος που τρέχει Μπαταρία Κουρδιστό ρολόι που χτυπάει 13 15 Κότα που κάθεται 8 Άνεμος που φυσά 17 25 Ηλεκτρική θερμάστρα 22 26 Ποτήρι νερό 5 Αναμμένος φακός 23 Σπίρτο 6 Τρυπάνι

Γιατί οι μαθητές δεν άλλαξαν τις απαντήσεις τους; ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Γιατί οι μαθητές δεν άλλαξαν τις απαντήσεις τους;

SLIDES-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος Πιστόλι Λάστιχο Χάρακας

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ 1. Ενέργεια 2. Πηγές 3. Ανανεώσιμες 4. Μορφές Α. ανάπτυξη προβληματισμού & Εξοικείωσης Β. Παρουσίαση Γ. Αξιολόγηση -Ο ε. καλεί τους/τις μ. να ανακαλέσουν γνώσεις κι εμπειρίες -Να αντιληφτούν την επιστημονική άποψη ΑΑ1 ΑΑ2 ΑΑ4 ΑΑ5