Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
Ζ. Σμυρναίου Λέκτορας στη Διδακτική Θετικών Επιστημών, Εργαστήριο Εκπαιδευτικής τεχνολογίας, ΦΠΨ

2 ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Piaget Εγωκεντρισμός και ανθρωπομορφισμός ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ, ΟΓΚΟΥ, ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

3 Ανάπτυξη της Αναπαραστασιακής Σκέψης
Το τεστ των τριών βουνών: Τι νομίζεται ότι θα απαντήσει το κοριτσάκι αν το ρωτήσουμε τι βλέπει η κούκλα; Αν αλλάξουμε τη θέση της κούκλας επηρεάζεται η απάντηση του μικρού κοριτσιού; ………………………………………….

4 Η διατήρηση της ποσότητας
Τι νομίζεται ότι θα απαντήσει το αγοράκι αν το ρωτήσουμε αν τα δυο ποτήρια περιέχουν την ίδια ποσότητα χυμού στην εικόνα Α; …………………………………………. …………………………………………. Αν ρίξουμε το περιεχόμενο του ενός ποτηριού σε ένα άλλο διαφορετικό σε μέγεθος – τι θα απαντήσει (Εικόνα Β);

5 “Η ποσότητα παραμένει σταθερή”
=

6 Η έννοια της μονιμότητας των αντικειμένων
Ένα μωρό ενδιαφέρεται για ένα παιχνίδι… Συνεχίστε την ιστορία όπως περιγράφεται από τις δυο εικόνες. ………………………………………….

7 Λογική κατηγοριοποίηση (σύνολο και μέρη)
Πόσες είναι οι μπίλιες; Πόσες είναι οι κόκκινες μπίλιες; …………………………………………. Πόσα είναι τα λουλούδια; Πόσα είναι τα τριαντάφυλλα; Πόσα είναι τα σοκολατένια λαγουδάκια; Τι νομίζετε ότι απαντούν τα παιδιά;

8 Η διατήρηση του αριθμού ………………………………………….
Η διατήρηση της μάζας Το πείραμα με την πλαστελίνη …………………………………………. Η διατήρηση του αριθμού ………………………………………….

9 Έχεις περισσότερα τουβλάκια ή έχω εγώ ή έχουμε τον ίδιο αριθμό;
Να σιγουρευτείς ότι οι μαθητές κατανοούν τις ερωτήσεις Έχεις περισσότερα τουβλάκια ή έχω εγώ ή έχουμε τον ίδιο αριθμό;

10 Αφομοίωση Συμμόρφωση Έξω μέσα στο κεφάλι έξω Έξω μέσα στο κεφάλι έξω Συμφωνεί/ταιριάζει η νέα γνώση με την υπάρχουσα άρα μπορεί να ενσωματωθεί στις υπάρχουσες νοητικές δομές Δεν συμφωνεί/ταιριάζει η νέα γνώση με την υπάρχουσα συνεπώς πρέπει να τροποποιηθούν οι υπάρχουσες νοητικές δομές ή να δημιουργηθούν καινούριες

11 Η κοινωνική διαμεσολάβηση
Vygotsky ΖΩΝΗ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Η κοινωνική διαμεσολάβηση ΠΑΙΧΝΙΔΙ Βηματικη καθοδηγηση

12 Ο σχηματισμός των εννοιών
Ζητάμε από τους μαθητές να ομαδοποιήσουν τα αντικείμενα που εικονίζονται στο σχήμα …………………………………………. .

13 Ζώνη Επικείμενης ανάπτυξης
Δίνετε ένα πρόβλημα στους μαθητές. Συνεχίστε τη δραστηριότητα λαμβάνοντας υπόψη α) τη θεωρία του Piaget και β) του Vygotski …………………………………………. Βηματική καθοδήγηση, φύλλα εργασίας, οδηγίες , καθοδήγηση από ενήλικα …

14 Θεωρία δραστηριότητας

15 Το παιχνίδι Ο ρόλος που το παιδί υποδύεται και η σχέση του με το αντικείμενο, θα πηγάζει πάντα από τους κανόνες. Παραδείγματα …………………………………………. …………………………………………. Το κοριτσάκι, έχοντας την κούκλα του για παιδί, υιοθετεί κανόνες μητρικής συμπεριφοράς

16 Κινητήρια δύναμη των αντικειμένων
Μια πόρτα ζητάει να την ανοίξουν και να την κλείσουν, μια σκάλα να την ανεβούν, ένα κουδούνι  να το χτυπήσουν ………………………………………….

17 Ερωτηματολόγιο Ερώτηση Ποιο γενικό θέμα θα διάλεγες να μελετήσεις;
……………………………………………………………………. Για ποιο λόγο; ……………………………………………………………………… Ειδικότερα, ποιες ερωτήσεις θα επέλεγες να ερευνήσεις; Υποθέσεις Γράψε μερικές υποθέσεις ή προβλέψεις που σχετίζονται με αυτές …………………………………………………………………….. ‘Ερευνα Γράψε πως θα πραγματοποιούσες την έρευνά σου. ……………………………………………………………………….

18 Ερωτηματολόγιο Δικαιολόγησε την απάντησή σου
……………………………………………………………………. Ανάλυση Γράψε πως θα αναλύσεις τα στοιχεία ……………………………………………………………………… Επανέλαβε την ίδια διαδικασία με το συνεργάτη σου Άλλαξες κάποιο στάδιο ………………………………………………………………………. Συμπεράσματα ………………………………………………………………………… Προτάσεις

19 Σύγκριση των θεωριών Piaget και Vygotsky
Έννοιες κλειδιά Ο ρόλος του δασκάλου Μπορεί να επιταχυνθεί η ανάπτυξη Πως επιτυγχάνεται η εννοιολογική αλλαγή Ποιος ο ρόλος της κοινωνικής αλλλεπίδρασης;


Κατέβασμα ppt "Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google