ΕΝΟΤΗΤΑ 6 Θέμα 3 Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Προσωπικές δεξιότητες
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΘΕΜΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Η επιστήμη της Διοίκησης
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΔΙΑΛΕΞΗ 12η Αξιολόγηση απόδοσης Στόχοι Πρότυπα απόδοσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρόσληψη μελών οικογένειας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Δικηγόρος.
Η έννοια της επιχείρησης
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Κώδικας δεοντολογίας του διαπολιτισμικού μεσολαβητή
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΟΤΗΤΑ 6 Θέμα 3 Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

IV. Βασικές αρχές της ομαδικής εργασίας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Οι περιορισμοί στον ρόλο του διαμεσολαβητή και η σημασία να ξέρουμε πότε μεταβιβάζουμε υποθέσεις II. Ρόλοι διαφόρων επαγγελματιών στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων σε διάφορους τομείς III. Ομαδική εργασία: εισαγωγή στη σημασία της επαγγελματικής ομάδας IV. Βασικές αρχές της ομαδικής εργασίας ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτιστικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Οι περιορισμοί στον ρόλο του διαμεσολαβητή και η σημασία να γνωρίζουμε πότε μεταβιβάζουμε υποθέσεις Οι διαμεσολαβητές πρέπει να γνωρίζουν τους περιορισμούς του ρόλου και των δεξιοτήτων τους και να είναι σε θέση να καθορίζουν πότε είναι απαραίτητο να μεταβιβαστεί μια υπόθεση σε άλλο επαγγελματία. Μπορούμε να διακρίνουμε δύο βασικούς τύπους περιορισμών: τους προσωπικούς περιορισμούς του διαμεσολαβητή και τους περιορισμούς του ρόλου του. 1. Οι προσωπικοί περιορισμοί του διαμεσολαβητή: Ο διαμεσολαβητής πρέπει να αξιολογεί και να αποφασίζει ποια καθήκοντα είναι συμβατά με το εύρος ικανοτήτων του και να απορρίπτει οποιαδήποτε καθήκοντα δεν είναι σε θέση να εκτελέσει με επαγγελματικό τρόπο. Οι αποφάσεις αυτές θα πρέπει επίσης να λαμβάνουν υπόψη τον κώδικα δεοντολογίας στον οποίο οφείλει να ανταποκρίνεται ο διαμεσολαβητής (βλέπε Θέμα 5). Ο διαμεσολαβητής θα πρέπει να προστατεύσει την προσωπική του ασφάλεια και ιδιωτικότητα. Ο διαμεσολαβητής θα πρέπει να είναι ευέλικτος, πολυδύναμος, διορατικός και ικανός να αντιμετωπίζει τα μεταβαλλόμενα και επείγοντα περιβάλλοντα. Ωστόσο, ο διαμεσολαβητής θα πρέπει επίσης να κατανοήσει και να δημιουργήσει συναισθηματικά όρια στη εμπλοκή του και να απορρίπτει τυχόν περιπτώσεις που δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει λόγω των συναισθηματικών συνεπειών. ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες sionals

2. Περιορισμοί στον ρόλο του διαμεσολαβητή : Το πρώτο σύνολο περιορισμών είναι εκείνο που θεσπίζεται από τον νόμο. Όταν οι διαμεσολαβητές συναντούν τυχόν παράνομες ενέργειες, πρέπει να απευθύνονται στις αρχές. Δεύτερον, οι διαμεσολαβητές οφείλουν να κατανούν τον ρόλο τους και τους περιορισμούς του, σε αντίθεση με άλλους επαγγελματίες που εργάζονται με πρόσφυγες (κοινωνικοί λειτουργοί, γιατροί, ψυχολόγοι, νομικοί κ.λπ.). Όπως έχουμε ήδη δει, οι ορισμοί και οι λειτουργίες των διαπολιτισμικών διαμεσολαβητών μπορεί να διαφέρουν σε κάθε χώρα. Τα καθήκοντά τους εκτείνονται από τις γλωσσικές υπηρεσίες διερμηνείας έως την επίλυση συγκρούσεων. Τέτοια καθήκοντα μπορεί μερικές φορές να συμπίπτουν με εκείνα άλλων επαγγελματιών, όπως συμβαίνει με τα ακόλουθα επαγγέλματα: διερμηνεία της υγειονομικής περίθαλψης, μελέτη της κοινότητας, δικαστική διερμηνεία, εμπειρογνώμονες διαπολιτισμικής επικοινωνίας / διαπολιτισμικής σχέσης και άλλα μέσα διαμεσολάβησης. Οι μεσολαβητές πρέπει να είναι σε θέση να ξέρουν πότε πρέπει να επεμβαίνουν και πότε πρέπει να μεταβιβάζουν αρμοδιότητες σε άλλους επαγγελματίες εντός μιας διεπιστημονικής ομάδας ή εκτός αυτής. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία, να έχουν καλή ικανότητα ομαδικής εργασίας και να αναζητούν συνεχώς νέους διαθέσιμους πόρους. Η συνειδητοποίηση των γενικών λειτουργιών του κάθε επαγγελματία με τον οποίο εργαζόμαστε θα είναι καθοριστική για να κατανοήσουμε σαφώς τα όρια μεταξύ των ρόλων τους και του ρόλου μας ως διαπολιτισμικοί διαμεσολαβητές. ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Αυτοί οι περιορισμοί έχουν ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Εμείς οι διαμεσολαβητές, πολύ συχνά, θεωρούμαστε από τους πρόσφυγες και τους μετανάστες σεβαστά μέλη του ιδρύματος στο οποίο εργαζόμαστε και στρέφονται προς εμάς για συμβουλές σχετικά με ιατρικές αποφάσεις που δεν σχετίζονται με το έργο μας. Οι διαμεσολαβητές πρέπει να κατανοήσουν τη σημασία ακόμη και των μικρότερων σχολίων, όπως «μην ανησυχείτε, όλα θα πάνε καλά». Ο ασθενής μπορεί να εκλάβει αυτά τα σχόλια ως προερχόμενα από κάποιον που είναι μέρος του κέντρου υγείας ή του νοσοκομείου και έτσι μπορεί να δημιουργήσει ψεύτικες ελπίδες. Ο οδηγός για τη πολιτισμική διαμεσολάβηση στην υγειονομική περίθαλψη (Βέλγιο, 2016) τονίζει τους ακόλουθους περιορισμούς: Ο διαπολιτισμικός μεσολαβητής δεν εκτελεί καθήκοντα που δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του και στο επίπεδο των ικανοτήτων του (π.χ. κοινωνική εργασία, θεραπευτικές συζητήσεις, ανταλλαγή ιατρικών πληροφοριών που θα δίδονται από τον πάροχο υγείας σε Βέλγους ασθενείς ...), με εξαίρεση τα μηνύματα σχετικά με τις πρακτικές πτυχές της φροντίδας (διορισμοί ...) Ο διαπολιτισμικός μεσολαβητής δεν θα εκφράσει τις απόψεις του σχετικά με την ψυχολογική ή την κατάσταση υγείας των ασθενών. Εάν του ζητηθεί, μπορεί να δώσει αντικειμενικές παρατηρήσεις σχετικά με τη συμπεριφορά του ασθενούς στον αρμόδιο (π.χ. η ιστορία του ασθενούς είναι πολύ συγκεχυμένη και δύσκολο να ερμηνευθεί, ο τραυματισμός των ασθενών, χρησιμοποιεί πολύ απλό λεξιλόγιο, ...) ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτιστικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Ρόλοι διαφόρων επαγγελματιών στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων σε διάφορους τομείς Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, είναι σημαντικό ο διαμεσολαβητής να γνωρίζει και να κατανοεί τους ρόλους των διαφόρων άλλων επαγγελματιών με τους οποίους θα συνεργάζεται. Στις επόμενες διαφάνειες θα παρουσιαστεί ένας κατάλογος επαγγελματιών που εμπλέκονται σε μερικούς από τους κύριους τομείς εργασίας. Πρόκειται για μια απλουστευμένη απεικόνιση των πιο συνηθισμένων επαγγελματιών σε κάθε τομέα, και ο διαμεσολαβητής θα πρέπει να είναι εξοικειωμένος με τον τρόπο οργάνωσης του τομέα και κάθε θεσμικού οργάνου και οργανισμού και να ανακαλύψει ποιος είναι ο ρόλος του καθενός από τους επαγγελματίες της εκάστοτε διεπιστημονικής ομάδας. Με αυτή την έννοια, όταν προετοιμάζεται αρχικά μια ανάθεση διαμεσολάβησης από ένα ίδρυμα ή οργανισμό, ο διαμεσολαβητής πρέπει να προσπαθήσει να προσδιορίσει, τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη: ποιοι είναι οι εταίροι ποιοι είναι οι ρόλοι τους και ποιοι είναι οι περιορισμοί στους ρόλους τους τι ζητήματα ιεραρχίας πρέπει να ληφθούν υπόψη από ποιον κυβερνητικό θεσμό/οργανισμό εξαρτάται η έκβαση της υπόθεσης (μόνο για τις περιπτώσεις που εμπλέκονται δημόσιοι οργανισμοί) ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμκού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Εκπαίδευση Διεύθυνση/ Διοικητική ομάδα Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος Διαμεσολαβητής Διοικητικό προσωπικό Διδάσκοντες/Καθηγητές ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Εργασία/Απασχόληση Διεύθυνση/ Διευθυντής γραφείου Γραφείο υποδοχής Διαμεσολαβητής Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης Συμβούλοι Απασχόλησης ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Διοίκηση/ Διευθυντές νοσοκομείων Φροντίδα υγείας Νοσοκόμες (-οι) Υπηρεσίες υποδοχής Διαμεσολαβητής Γιατροί Διοίκηση/ Διευθυντές νοσοκομείων ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Ομαδική εργασία: εισαγωγή στη σημασία της επαγγελματικής ομάδας Η επαγγελματική ομάδα και η εύρυθμη λειτουργία της είναι απαραίτητες για την αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας που παρέχεται στους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Η πολυεπιστημονική συνεργασία βελτιώνει τη συνολική στρατηγική για την αντιμετώπιση της κάθε περίπτωσης και οι επαγγελματίες που συνεργάζονται στενά μπορούν επίσης να αποφασίσουν από κοινού ποιες δράσεις πρέπει να αναληφθούν σε μεμονωμένες περιπτώσεις και από ποιον. Θεωρητικά, οι πολιτιστικοί διαμεσολαβητές αποτελούν μια πολύτιμη προσθήκη στις υπάρχουσες ομάδες επαγγελματιών. Στην πράξη, όμως, η παρουσία τους μπορεί να είναι «ανεπιθύμητη». Οι επαγγελματίες μπορεί να πιστεύουν ότι οι διαμεσολαβητές υποστηρίζουν μόνον τις μειονοτικές κοινότητες και επηρεάζουν ή επικρίνουν το έργο τους. Έτσι, ο λόγος για τον οποίο οι διαμεσολαβητές πρέπει να προσεγγίζουν πρώτα την ομάδα επαγγελματιών είναι πολύ σημαντικός. Η προσπάθεια να δημιουργήσουν μια θετική καλή εντύπωση, η εύρεση φυσικών ηγετών για τη δημιουργία σχέσεων προκειμένου να διευκολυνθεί η «αποδοχή», να εξηγηθεί ο ρόλος τους και να κερδηθούν οι συνάδελφοί τους, να δείξουν επαγγελματική αλληλεγγύη, να σέβονται και να υποστηρίζουν τους συναδέλφους τους, είναι μερικές από τις στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσουν οι διαμεσολαβητές κατά τη διαδικασία ενσωμάτωσης στην ομάδα. ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Αρχές της ομαδικής εργασίας Αποτελεσματική κατανομή πόρων Θετική προσέγγιση της πολυμορφίας και της ισότητας Εποικοδομητική σχέση εργασίας Αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των μελών της ομάδας Αποτελεσματική προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων Ορθή προσέγγιση στη διαχείριση των συγκρούσεων Αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας Ισχυρή και αποτελεσματική ηγεσία Αξιοπιστία των μελών της ομάδας https://www.sqaacademy.org.uk/pluginfile.php/42752/mod_resource/content/2/HTML_files/PDAmanagement_03.htm ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Κοινοί στόχοι: Η ομάδα εργάζεται για να θέσει κοινούς στόχους που αντικατοπτρίζουν τις προτεραιότητες του πρόσφυγα και μπορούν να διατυπωθούν σαφώς, να κατανοηθούν και να υποστηριχθούν από όλα τα μέλη της ομάδας. Ξεκάθαροι ρόλοι: Υπάρχουν σαφείς προσδοκίες για τις λειτουργίες, τις ευθύνες και τις λειτουργίες κάθε μέλους της ομάδας, οι οποίες βελτιστοποιούν την αποτελεσματικότητα της ομάδας και συχνά διευκολύνουν την ομάδα να δεχθεί τις θετικές επιδράσεις του καταμερισμού της εργασίας, και να εξασφαλίζει έτσι ένα αποτέλεσμα μεγαλύτερο από το άθροισμα των επιμέρους τμημάτων της. Αμοιβαία εμπιστοσύνη: Τα μέλη της ομάδας κερδίζουν την εμπιστοσύνη των άλλων, δημιουργώντας ισχυρούς κανόνες αμοιβαιότητας και μεγαλύτερες ευκαιρίες για κοινά επιτεύγματα. Αποδοτική επικοινωνία: Η ομάδα δίνει προτεραιότητα και βελτιώνει συνεχώς τις επικοινωνιακές δεξιότητές της. Έχει σταθερά κανάλια για ειλικρινή και πλήρη επικοινωνία, στα οποία έχουν πρόσβαση και τα οποία χρησιμοποιούνται κάθε φορά από όλα τα μέλη της ομάδας σε κάθε περίσταση. Μετρήσιμες διαδικασίες και αποτελέσματα: Η ομάδα συμφωνεί και εφαρμόζει αξιόπιστη και έγκαιρη ανατροφοδότηση για επιτυχίες και αποτυχίες τόσο στη ομαδική καθημερινή λειτουργία όσο και στην επίτευξη των στόχων της ομάδας. Αυτά χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση βελτίωση της απόδοσης σε βραχυχρόνια και μακροχρόνια βάση. http://libguides.gwumc.edu/c.php?g=365963&p=2473004 ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτιστικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες

Πηγές Self-study Course for Trainers of Intercultural Mediators. Module 7. Resources on intercultual mediation. Time Project partnership. 2016. Core Principles & Values of Effective Team-Based Health Care. Discussion Paper. Mitchell, Wynia, Golden, McNellis, Okun, Webb, Rohrbach & Von Kohorn. Institute of Medicine of the National Academies. 2012 Intercultural Mediation in Healthcare: from the profesional medical interpreters’ perspective. Izabel E. T. de V. Souza, 2016. Guide for intercultural mediation in healthcare (Belgium). Verrept, H. & Coune, I. 2016. Available at: https://www.health.belgium.be/en/guide-intercultural-mediation-health-care Team Effectiveness: Principles of Team Work. George Washington University. Available at: http://libguides.gwumc.edu/c.php?g=365963&p=2473004 Principles of team work. Scottish Qualifications Authority. Available at: https://www.sqaacademy.org.uk/pluginfile.php/42752/mod_resource/content/2/HTML_files/PDAmanagement_03.htm ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Η πρακτική της πολιτισμικής διαμεσολάβησης στην πραγματικότητα των προσφύγων. Θέμα 3: Σχέσεις και συντονισμός του πολιτισμικού διαμεσολαβητή με άλλους επαγγελματίες