ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ο διδακτικός στόχος που θέτει ο εκπαιδευτικός είναι μια δήλωση πρόθεσης που περιγράφει το αναμενόμενο μαθησιακό αποτέλεσμα μετά από.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Ανακαλύπτω Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄5 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: Mια εργασία του Ανδρέα Τσιτούρα Διδάσκων Ψαλλιδάς Βασίλειος.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Designed by TheTemplateMart.com Η ζωή γύρω μας Κοινό σκεπτικό των ενοτήτων.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Επιμέλεια: Μαριτίνα Παπακωνσταντίνου Δ΄2 76ο Δ. Σ. Αθηνών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Παιδαγωγικός στόχος Στοχεύει στη γνωστική ανάπτυξη, τη συναισθηματική ολοκλήρωση και την καλλιέργεια ικανοτήτων ταυτόχρονα του μαθητή/τριας.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Το Πρόγραμμα αναρτάται ως ανακοίνωση στο e-class καθώς και σε έντυπη μορφή έξω από το Γραφείο. Το σκεπτικό, οι προϋποθέσεις και οι απαιτήσεις.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οικοσυστήματα Ελλάδας
Δημιουργία σεναρίου.
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Προσχολική Παιδαγωγική
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ο διδακτικός στόχος που θέτει ο εκπαιδευτικός είναι μια δήλωση πρόθεσης που περιγράφει το αναμενόμενο μαθησιακό αποτέλεσμα μετά από μια ενέργεια/εργασία. Ταξινόμηση των στόχων Bloom et al. (1956)

Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει : ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει : Nα διατυπώσει ρητά, με ευκρίνεια και σαφήνεια ένα στόχο από την αρχή Γιατί; ΝΑΙ ΟΧΙ Διαφάνεια ασάφεια-αυθαιρεσία Επικοινωνία (ΚΜ). Προς αποφυγή συγχύσεων ανάμεσα στους γενικούς σκοπούς και τους πραγματικούς διδακτικούς στόχους.

Οι διδακτικοί στόχοι και η αποτελεσματική αξιοποίησή τους – Αξιολογείται αρχικά ο βαθμός κατάκτησης της προηγούμενης γνώσης. – Αναγνωρίζεται η νέα γνώση ή το νέο επίπεδο κατάκτησής της. – Διαμορφώνεται πιο αποτελεσματικά ο τρόπος κάθετης διασύνδεσης και κατάκτησης της γνώσης. – Διασυνδέεται το γνωσιακό μέρος της μάθησης με άλλες εκφάνσεις των δεξιοτήτων που πρέπει να καλλιεργούνται ιεραρχικά στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση

Α. Προκαταρκτική προετοιμασία-σχεδιασμός κατά την αρχή της σχολικής χρονιάς 1. Κατανόηση του γενικού μέρους του ΔΕΠΠΣ. 2. Κατανόηση των ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ των μαθημάτων της τάξης στην οποία διδάσκει. 3. Κατανόηση του ΔΕΠΠΣ του μαθήματος της ΜτΠ για όλες τις τάξεις, αλλά και των αντίστοιχων αναφορών του ΒτΕ. 4. Κατανόηση και σχεδιασμός προσαρμογής στις μαθησιακές συνθήκες του σχολείου και της τάξης.

Β. Προετοιμασία Ενότητας, Κεφαλαίου και εξειδίκευση στόχων 1. Κατανόηση των στόχων του ΑΠΣ του συγκεκριμένου μαθήματος για την Ενότητα και το Κεφάλαιο που θα διδαχθεί 2. Εξειδίκευση των στόχων από τον εκπαιδευτικό. 3 Κατανόηση και κατάλληλη προσαρμογή της μεθοδολογικής προσέγγισης των στόχων.

Δ. Προτεινόμενες διαθεματικές διασυνδέσεις 1 Δ. Προτεινόμενες διαθεματικές διασυνδέσεις 1. Ενδεικτικές τεχνικές και προτάσεις διαθεματικών διασυνδέσεων. 2. Αξιοποίηση του «πολυγώνου» προεκτάσεων και διασυνδέσεων με «όχημα» ορισμένες θεμελιώδεις διαθεματικές έννοιες. Γ. Υλοποίηση Δ-Μ-Α 1. Έναρξη και διαρκής υποστήριξη της Δ-Μ-Α. 2. Υλοποίηση της «Μελέτης πεδίου» και ο ρόλος της διαμορφωτικής αξιολόγησης. 3. Αξιοποίηση κειμένων/δραστηριοτήτων για aνακεφαλαίωση και εμπέδωση – Διαμορφωτική και Tελική αξιολόγηση.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΩΝ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΩΝ Σύνδεση θεμάτων με στοιχεία της καθημερινής ζωής Συσχέτιση των νέων γνώσεων με προηγούμενες Σύνδεση μεμονωμένων γνώσεων (περιστασιακά) με προϋπάρχουσες Συνεχής επανατοποθέτηση των περιεχομένων στο ευρύτερο πλαίσιό τους Διαθεματικές διασυνδέσεις με γνώσεις από άλλα μαθήματα Χρήση ποικιλίας μεθοδολογιών (συζήτηση, έρευνα πεδίου, έρευνα πηγών) 8. Ανάπτυξη του πνεύματος σύνθεσης

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις στον κάθετο και οριζόντιο άξονα Ορισμένες όμοιες προεκτάσεις μπορεί να γίνουν και μέσω διαφορετικών εννοιών. Ο κάθε εκπαιδευτικός θα επιλέγει κάθε φορά έναν περιορισμένο αριθμό προεκτάσεων-διασυνδέσεων και θα επιχειρεί μια περιληπτική «πανοραμική» ως ένα βαθμό αναφορά των δυνατών διασυνδέσεων. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗ ΜΑΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΑ ΙΣΤΟ ΡΙΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Πολυπρισματικό σχήμα προεκτάσεων και διασυνδέσεων με «όχημα» ορισμένες θεμελιώδεις διαθεματικές έννοιες και με μορφή «πολυγώνου». ΣΥΣΤΗΜΑ Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Το πολιτικό σύστημα της Δημοκρατίας Συστήματα σε άλλες επιστήμες, λ.χ. Μαθηματικά, Φυσικά, Κοινωνιολογία Η κοινότητά μας/ Το σχολείο μας Το σώμα μας ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Γενική ευαισθητοποίηση του μαθητή, αυριανού πολίτη Εθελοντισμός λ.χ. για δεντροφύτευση Οικολογικά παιδεία, αξίες Οικονομία φυσικών πόρων (νερού λ.χ.) Σεβασμός φυσικού περιβάλλοντος (το πράσινο στις πόλεις) ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ-ΔΙΑΦΟΡΑ Χερσαία- Θαλάσσια-Ορεινά οικοσυστήματα Υγροβιότοποι- Έρημοι Στέρεα- υγρά- αέρια στοιχεία ή διαφανή- αδιαφανή υλικά Τροπικό- εύκρατο κλίμα Ανακύκλωση- Απορρίμματα ΧΩΡΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ Ανθρωπογενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον Μια περιοχή (Πάρνηθα λ.χ. ή Ηλεία- η Ολυμπία) πριν και μετά μια καταστροφή (λ.χ.την πυρκαγιά) Διατροφή “ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ” ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Τροφικές αλυσίδες Βιομηχανική επιβάρυνση του περιβάλλοντος Κακοδιαχείριση – Πτώχευση περιβάλλοντος Υγεία, υπερκατανάλωση Αφανισμός ειδών- απορύθμιση οικοσυστήματος ΜΟΝΑΔΑ- ΣΥΝΟΛΟ Μοναχικά ζώα-Αγελαία ζώα (λύκοι- φίδια) Θάλασσα-Ποτάμια Πιστοί – Εκκλησία – Ατομική-Συλλογική προσπάθεια Βασίλισσα-μέλισσα-Κυψέλη Δέντρο- Δάσος ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Συντονισμένες δράσεις προστασίας της φύσης, ΜΜΕ Συνεργασία λ.χ. με άλλες τάξεις ή σχολεία Αλληλεπίδραση έμβιων όντων και άβιων στοιχείων- αλληλεπιδράσεις ανθρώπων Ενημέρωση υπευθύνων ενός περιβαλλοντικού προβλήματος Σχετικοί Οργανισμοί ΜΕΤΑΒΟΛΗ Αλλαγές στη ζωή στον πλανήτη μας Ξηρασία, πλημμύρες, ο κύκλος του νερού Ρύπανση περιβάλλοντος Κλιματική μεταβολή, μεταβολή θερμοκρασίας Ανάπτυξη ενός φυτού ή ζώου

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις στον κάθετο και οριζόντιο άξονα

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις

Δ-Μ-Α και διαθεματικές προεκτάσεις και διασυνδέσεις