Best practices - Benchmarking

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
27 juin 2014 Slide N° 1 19 Ιουνίου η διαφάνεια Γραμματεία προγράμματος Urbact URBACT II Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε δαφικής Συνεργασίας για.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Η επιστήμη της Διοίκησης
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Δημήτρης Ματθαίου Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Best practices - Benchmarking Καλυψώ Ν. Λάζου – Μπαλτά

Ως εκπαιδευτικό παράδειγμα, η «Ευρώπη της Γνώσης» συνδέεται άμεσα με την κατασκευή «ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού χώρου», που είναι μετρήσιμος με βάση τεχνολογίες επιτελεστικότητας, απόδοσης, επιτήρησης, αξιολόγησης και λογοδοσίας. Προωθεί τη σύγκλιση των εκπαιδευτικών συστημάτων. σεβόμενη ταυτόχρονα πλήρως την αρμοδιότητα καθενός στη διαμόρφωση του περιεχομένου της διδασκαλίας και στην οργάνωση του εκπαιδευτικού τους συστήματος, καθώς και την πολιτιστική και γλωσσική τους πολυμορφία (άρθρο 126 Συνθήκη Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μάαστριχτ, 1992). Αρχή της επικουρικότητας.

Η Ευρώπη της γνώσης Σύγκλιση εκπαιδευτικών πολιτικών κρατών μελών Αρχή της επικουρικότητας

8 ομάδες εργασίας (clusters) εθνικών εμπειρογνωμόνων συστάθηκαν στη διετία 2005-2007, με στόχο τη διάχυση της τεχνογνωσίας μεταξύ των κρατών μελών, στο πλαίσιο μιας συγκριτικής αξιολόγησης, με τη βοήθεια εργαλείων μέτρησης προόδου. Προώθησαν την επίλυση προβλημάτων, διαμέσου της αμοιβαίας πληροφόρησης και της μάθησης, καθώς και του ανταγωνισμού, της συμμόρφωσης και της συνεργασίας.

Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται σταθερά από τις διάφορες ομάδες εργασίας συνιστούν τις τέσσερις βασικές αρχές του συντονισμού. Πρόκειται για: α) τα κριτήρια αναφοράς (benchmarks), β) τους δείκτες (indicators), γ) την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών (best practices) και δ) την αξιολόγηση από ομοτέχνους ή ομοιοβάθμους (peer review / peer pressure).

Indicators Benchmarks Best Practices Peer Review clusters Indicators Benchmarks Best Practices Peer Review indicators, benchmarks, best practices, peer review,

Τα εργαλεία αυτά υπηρετούν την ελευθερία, τη συμμετοχικότητα και την ανοιχτότητα. Η μιμητική διαδικασία θεωρείται ως ένας τρόπος σταδιακής επίλυσης των εθνικών & τοπικών προβλημάτων, μεταβιβάζοντας την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων από το εθνικό στο υπερεθνικό επίπεδο. Στο πλαίσιο της συγκριτικής ανταλλαγής και εκμάθησης πολιτικής, οι μετρήσιμες οντότητες είναι πιθανό να γίνουν σημαντικοί καταλύτες για τη διαμόρφωση των εθνικών εκπαιδευτικών πολιτικών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που προβλέπει η Επιτροπή.

Ελευθερία Συμμετοχικότητα Ανοιχτότητα Υιοθέτηση των προτάσεων της Επιτροπής Μιμητική διαδικασία

Δια βίου εκπαίδευση Γλώσσα, Μαθηματικά, Νέες δεξιότητες, Να μαθαίνω πώς να μαθαίνω, Ενεργός πολίτης, Πολιτιστικές και κοινωνικές δεξιότητες, Πρόσβαση στη δια βίου μάθηση, Συμμετοχή στη δια βίου μάθηση, Επένδυση στη δια βίου μάθηση, Εκπαιδευτές και εκμάθηση, ΤΠΕ στη μάθηση, Στρατηγικές της δια βίου μάθησης, Συνοχή της προσφοράς, Συμβουλευτική και καθοδήγηση, Πιστοποίηση, Εξασφάλιση ποιότητας.    

Σχολική αυτονομία

Η έννοια της (σχετικής) αυτονομίας του σχολείου αφορά στις σχέσεις εξουσίας μεταξύ κεντρικής, περιφερειακής και τοπικής διοίκησης. Συνδέεται με :

λήψη αποφάσεων, αποσυγκέντρωση, αποκέντρωση της κρατικής εξουσίας, εκχώρηση αρμοδιοτήτων στις περιφερειακές και τοπικές αρχές επαγγελματική ανάπτυξη και αυτονομία εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολείων

Σχολική Αυτονομία ενίσχυση συλλογικότητας διαδικασίες αυτοαξιολόγησης αύξηση εξωτερικού ελέγχου βελτίωση εκπαιδευτικού έργου

Διακρίνονται δύο γενικοί τύποι αξιολόγησης της εκπαίδευσης που καθορίζονται από τη θέση του φορέα που εκτελεί την αξιολόγηση σε σχέση με τη σχολική μονάδα: Η εξωτερική αξιολόγηση και η εσωτερική αξιολόγηση, η οποία τις τελευταίες δεκαετίες εφαρμόζεται σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες (στις περισσότερες παράλληλα με την εξωτερική). Στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την ενεργοποίηση των εκπαιδευτικών. Επικρατέστερες μορφές της είναι:

α. Ιεραρχική Εσωτερική Αξιολόγηση β α. Ιεραρχική Εσωτερική Αξιολόγηση β. Εσωτερική Αξιολόγηση - Αυτοαξιολόγηση

Συλλογική εσωτερική αξιολόγηση συλλογικές διαδικασίες αξιολόγηση ομοτέχνων ετεροπαρατήρηση δικτύωση διάχυση βέλτιστων πρακτικών

bottom – up

Τα αποτελέσματα κοινοποιούνται από τα σχολεία προς τα ανώτερα κλιμάκια της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, όχι μόνο για λόγους ενημέρωσης, αλλά και για να υιοθετούν, να προτείνουν, να προωθούν και να υποστηρίζουν πρωτοβουλίες και δράσεις εκπαιδευτικής πολιτικής.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!