Όροι και προϋποθέσεις για την εκπλήρωση του όρου εκτέλεσης πλόων ανοιχτής θάλασσας για την απαλλαγή από ΦΠΑ σύμφωνα με την περ. α) της παραγράφου 1 του.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ Επαγγελματικά Λύκεια & Σχολές
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΥΔΡΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
Διαδικασία Διεξαγωγής Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών. Παραδοσιακή διαδικασία διοργανωτή Στάδιο 1 Απόφαση Αγοράς μέσω διαγωνισμού Στάδιο 6 Στάδιο 6 Αξιολόγηση.
ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΝΑ Π.Δ. 85/2012 Ίδρυση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου
ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ /41/09 (ΦΕΚ 412 Β΄/ )
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
KΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ.
ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΥΡΟΥΜΑΛΗΣ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ Α2
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΔΩΡΟΣ ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε.
Φύλλα Χρονοχρέωσης Ηλίας Σταύρακας
Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην Ελληνική οικονομία
Πιστοποίηση Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ.
Μονάδες Αφαλάτωσης.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
“ ΕΝΙΣΧΥΣΗ Μ.Μ.Ε. ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΑΡΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις Ι Ενότητα 2: Πρότυπο ΕΛΟΤ HD 384 Σταύρος Καμινάρης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
1 Ανώνυμη Εταιρεία Ι ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΤΣΙΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
Λογιστικά Βιβλία – Δικαιολογητικά Έγγραφα.  Κάθε επιτηδευματίας ανεξαρτήτως εάν είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικής.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Κατασκευαστικά Στοιχεία Μονάδων Ελεγχόμενου Περιβάλλοντος Μaster TEI Πελοποννήσου Αγορά: α. Αγροτικού Οχήματος β. Κινητού Ψυκτικού Θαλάμου Θέμα Άδεια Θερμοκ.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ Διδάσκων: Σταγιάννης Απόστολος Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ - ΣΤΑΓΙΑΝΝΗΣ.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ Διδάσκων: Σταγιάννης Απόστολος Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ - ΣΤΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Ελεγκτικό Συνέδριο ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ Ελένη Λυκεσά Σύμβουλος ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και.
ΟΟΣΑ Αξιολόγηση Συνθηκών Ανταγωνισμού στην Ελληνική νομοθεσία Τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου Συστάσεις ΟΟΣΑ.
Διεθνής Κινητικότητα: Νέα Δράση και Οδηγίες Διαχείρισης Γιαννούλη Βάσω Συντονίστρια Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Erasmus+, EM/IKΥ Erasmus+/Τομέας Ανώτατης.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Περιεχόμενο Τιμολογίου ( Άρθρο 9 Ν. 4308/2014) Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Ελεγκτικό Συνέδριο Επιχορηγήσεις Δήμων σε πολιτιστικά και αθλητικά σωματεία Α. Σώκος Δ. Εισηγητής ΕλΣ Δ. Εισηγητής ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Ενότητα 13: Αυθεντικότητα Τιμολογίου Άρθρο 15 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΚΤΡΟΦΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Απαλλαγές & Εξαιρέσεις από την ενοποίηση Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Το ειδικό καθεστώς καταβολής Φ.Π.Α. κατά την είσπραξη Αθηνά Σχινά
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Η υπαγωγή των ενεργειακών προϊόντων σε φορολογία κατανάλωσης
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι
Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.)
ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, Τμήμα Υδατ/γειών & Αλ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017.
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΦΠΑ
ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΚΤΡΟΦΗΣ
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
Οι ποινές επιβάλλονται με αποφάσεις των:
ΔΩΡΕΑ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ Δ.Λ.ΤΑΜΕΙΑ
Βραχυχρόνιες Μισθώσεις Διαδικασία και Φορολόγηση
Η απαλλαγή των εξαγωγών από τον Φ.Π.Α.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Φορολογικη Ι τιμολόγιο πώλησης
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Ν. 1796/1988 Σύσταση Οργαν. Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων κλπ
Ηλεκτρονικές εφαρμογές Φορολογίας Κεφαλαίου
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Όροι και προϋποθέσεις για την εκπλήρωση του όρου εκτέλεσης πλόων ανοιχτής θάλασσας για την απαλλαγή από ΦΠΑ σύμφωνα με την περ. α) της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του κώδικα ΦΠΑ (Ν. 2859/00), σύμφωνα με την ΚΥΑ ΠΟΛ 1177/2018 (ΦΕΚ 4420/Β). Νικόλαος Μαυρίκος Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων & Εξαγωγέων (ΠΣΕΠΕ) Υπεύθυνος Γ.Ε.ΜΗ. και Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ)

Με το Ν. 4514/2018 άρθρο 111 τροποποιήθηκε η περ Με το Ν. 4514/2018 άρθρο 111 τροποποιήθηκε η περ. α) της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν. 2859/00). Η τροποποίηση καθορίζει τα πλοία που εμπίπτουν στις προβλεπόμενες από ΦΠΑ απαλλαγές, καθώς και τους όρους που πρέπει να πληρούνται για να δικαιούνται απαλλαγή από ΦΠΑ. Οι απαλλαγές που προβλέπονται αφορούν: στην εισαγωγή και παράδοση πλοίων, στον εφοδιασμό αυτών με υλικά καύσιμα λιπαντικά και τροφοεφόδια στη ναύλωση πλοίων και στην παροχή υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση πλοίων.

Προϋποθέσεις για την απαλλαγή Φ.Π.Α. Η ως άνω απαλλαγή αφορά τα πλοία που έχουν και τις (3) παρακάτω προϋποθέσεις : είναι άνω των 12 μέτρων και εκτελούν μεταφορά επιβατών με κόμιστρο ή με τα οποία ασκείται εμπορική, βιομηχανική ή αλιευτική δραστηριότητα, και κατατάσσονται στις παρακάτω δασμολογικές κλάσεις: 89011010 Επιβατικά πλοία, κρουαζιερόπλοια και παρόμοια πλοία που έχουν κατασκευασθεί κυρίως για τη μεταφορά προσώπων. Οχηματαγωγά (φέρι-μποτ) για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα 89012010 Δεξαμενόπλοια για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα 8901 30 10 Πλοία-ψυγεία, άλλα από εκείνα της διάκρισης 8901 20 για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα 8901 90 10 Άλλα πλοία για τη μεταφορά εμπορευμάτων και άλλα πλοία που έχουν ναυπηγηθεί συγχρόνως για τη μεταφορά προσώπων και εμπορευμάτων για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα 8902 00 10 Αλιευτικά πλοία. Πλοία-εργοστάσια και άλλα πλοία για την επεξεργασία ή την κονσερβοποίηση των προϊόντων της αλιείας για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα 8903 91 10 Πλοία ιστιοφόρα, έστω και με βοηθητικό κινητήρα για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα 8903 92 10 Πλοία με κινητήρα, άλλα από εκείνα με εξωλέμβια μηχανή για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα 8904 00 91 Πλοία ρυμουλκά και πλοία προωθητικά για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα 8906 90 10 Άλλα πλοία, στα οποία περιλαμβάνονται και τα πολεμικά πλοία και τα ναυαγοσωστικά πλοία, άλλα από εκείνα με κουπιά για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα

Νέα προϋπόθεση για την απαλλαγή Φ.Π.Α. Πέραν αυτών των 3 προϋποθέσεων για την απαλλαγή από ΦΠΑ τα ως άνω πλοία θα πρέπει να διενεργούν δραστηριότητα κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα (δηλαδή 6 ναυτικά μίλια). Με τον όρο αυτόν αποκλείονται πολλές κατηγορίες πλοίων οι οποίες μέχρι σήμερα εμπίπτουν στην απαλλαγή από ΦΠΑ, επειδή δεν μπορούν να διενεργούν δραστηριότητα σε ανοιχτή θάλασσα. Τέτοια πλοία είναι: Τα αλιευτικά πλοία παράκτιας αλιείας (η απαλλαγή ΦΠΑ δεν αφορά τα τροφοεφόδια, αλλά ισχύει περιοριστικά στα υλικά, ανταλλακτικά) Πλοία ρυμουλκά ή προωθητικά που δραστηριοποιούνται κυρίως στα χωρικά ύδατα Καθώς και πλοία που δεν εκπληρώνουν κάποιες προϋποθέσεις, τις οποίες θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια…

Προϋποθέσεις και όροι για να θεωρηθεί αν ένα πλοίο διενεργεί δραστηριότητα στην «ανοιχτή θάλασσα» Με την ΚΥΑ ΠΟΛ 1177/2018 καθορίζονται οι όροι προκειμένου να θεωρηθεί αν ένα πλοίο εκπληρώνει τον όρο «ανοιχτή θάλασσα» προκειμένου να είναι δικαιούχο των ως άνω απαλλαγών. Οι διατάξεις αυτές μπορεί να αποκλείσουν από την απαλλαγή από ΦΠΑ ακόμη και τα πλοία που πληρούν μεν τον όρο της ανοιχτής θάλασσας, αλλά δεν πληρούν το ποσοστό που ορίζει το άρθρο 3 της ΚΥΑ , δηλαδή 50%, 70%.

Άρθρο 2: Ορισμοί «Ανοιχτή θάλασσα»: Θαλάσσιος χώρος πέραν των 6 ναυτικών μιλίων από τη φυσική ακτογραμμή της ηπειρωτικής ή νησιωτικής Χώρας – εύρος αιγιαλίτιδας ζώνης της Ελλάδας. «Ταξίδι στην ανοιχτή θάλασσα»: Προκαθορισμένος πλους εσωτερικού που η διανυθείσα απόσταση μεταξύ του λιμένα αναχώρησης και του λιμένα άφιξης, ή μεταξύ δύο διαδοχικών λιμένων στην περίπτωση που μεσολαβούν ενδιάμεσοι λιμένες, είναι μεγαλύτερη των 12 ναυτικών μιλίων. «Προκαθορισμένος πλους»: Ταξίδι για το οποίο ο λιμένας άφιξης έχει προσδιοριστεί πριν την έναρξη αυτού. «Δρομολογημένο πλοίο»: Πλοίο που δραστηριοποιείται αποκλειστικά σε τακτική ή έκτακτη γραμμή εσωτερικού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2932/2001, όπως ισχύει. Ειδικά στην περίπτωση δρομολογημένων πλοίων ή ημερόπλοιων του ν. 4256/2014 θεωρείται ως ταξίδι στην ανοιχτή θάλασσα ο πλους που η διανυθείσα απόσταση από το λιμένα αναχώρησης έως και την επιστροφή του σε αυτόν είναι μεγαλύτερη των 24 ναυτικών μιλίων, ανεξαρτήτως της ύπαρξης ενδιάμεσων λιμένων. Τα ανωτέρω ισχύουν, εφόσον το πλοίο δεν παραμένει για το σύνολο της διανυθείσας απόστασης στα εγχώρια ύδατα. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ο λιμένας αναχώρησης και ο λιμένας άφιξης και όλοι οι τυχόν ενδιάμεσοι λιμένες βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα, ή στο ίδιο νησί.

Σχόλια Από τους ως άνω ορισμούς προκύπτει: Ως ανοιχτή θάλασσα θεωρείται ο θαλάσσιος χώρος πέραν των 6 ναυτικών μιλίων (χωρικά ύδατα) Για τους προκαθορισμένους πλόες, για τους οποίους ο λιμένας άφιξης έχει προσδιορισθεί πριν την έναρξη αυτού, η διανυόμενη απόσταση πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 12 μιλίων. Όμως για τα δρομολογημένα πλοία ή ημερόπλοια ν. 4256/2014 ως ταξίδι στην ανοιχτή θάλασσα θεωρείται όταν η διανυθείσα απόσταση από τον λιμένα αναχώρησης μέχρι την επιστροφή του ξεπερνά τα 24 ναυτικά μίλια, υπό τον όρο ότι ένα μέρος της διανυθείσας απόστασης βρίσκεται εκτός χωρικών υδάτων. Επομένως ένα δρομολογημένο πλοίο που εκτελεί κυκλικά ταξίδια μόνο σε ελληνικά νησιά ή σε λιμένες που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα ή στο ίδιο νησί, δεν ξεπερνά τα 24 μίλια και δεν εξέρχεται των χωρικών υδάτων σε καμία ενδιάμεση διαδρομή, δεν θεωρείται ότι πληροί τον όρο της ανοιχτής θάλασσας προκειμένου να δικαιούται τις απαλλαγές που προβλέπονται από την περ. α, γ, δ, και ε της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του Ν. 2859/00. Αντίθετα, τα ημερόπλοια που δεν έχουν συγκεκριμένο λιμάνι άφιξης, αλλά εκτελούν κυκλικά ταξίδια από το λιμάνι αναχώρησης σε διάφορα λιμάνια ή και χωρίς να προσεγγίζουν σε ενδιάμεσα λιμάνια και επιστρέφουν στο λιμάνι αναχώρησης και υπό τον όρο ότι ένα μέρος της διανυόμενης ποσότητας βρίσκεται εκτός εγχωρίων υδάτων, καλύπτουν την προϋπόθεση της ανοιχτής θάλασσας εφόσον η συνολική απόσταση ξεπερνά τα 24 ναυτικά μίλια.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι: Για να θεωρηθεί ότι ένα πλοίο εκτελεί ταξίδια στην ανοιχτή θάλασσα πρέπει η διανυόμενη απόσταση μεταξύ του λιμένα αναχώρησης και λιμένα άφιξης να υπερβαίνει τα 12 ναυτικά μίλια. Με βάση αυτόν τον ορισμό μπορούμε να συμπεράνουμε ότι τα πλοία που δεν καλύπτουν την έννοια της ανοιχτής θάλασσας για την απαλλαγή από ΦΠΑ είναι: α) Τα δρομολογημένα πλοία που εκτελούν προκαθορισμένους πλόες μεταξύ δύο λιμανιών του εσωτερικού η απόσταση των οποίων δεν ξεπερνά τα 12 μίλια. Τέτοια πλοία είναι συνήθως τα ferryboat που εξυπηρετούν μικρές αποστάσεις όπως είναι αυτά που εξυπηρετούν τα λιμάνια: Πέραμα – Σαλαμίνα, Ρίο - Αντίριο, κ.α. . β) Τα δρομολογημένα πλοία που εκτελούν ταξίδια κατά μήκος των ακτών τα οποία ή δεν ξεπερνούν τα 24 μίλια ή τα ξεπερνούν αλλά σε κανένα τμήμα της διαδρομής δεν εξέρχονται από τα 6 μίλια από την ακτή. Ενα πλοίο που εκτελεί το γύρο ενός νησιού αλλά η διανυόμενη απόσταση από την αναχώρηση μέχρι την επιστροφή δεν ξεπερνά τα 24 μίλια δεν πληροί τον όρο της ανοιχτής θάλασσας. Επίσης ένα πλοίο που εκτελεί το γύρο ενός νησιού και η διανυόμενη απόσταση είναι μεγαλύτερη των 24 μιλίων αλλά δεν εξέρχεται των χωρικών υδάτων σε καμία ενδιάμεση διαδρομή δεν πληροί τον όρο της ανοιχτής θάλασσας.

Άρθρο 3: Διενέργεια δραστηριότητας κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα. Πέραν της ως άνω προϋπόθεσης για να θεωρηθεί ένα πλοίο ότι πληροί τον όρο της ανοιχτής θάλασσας θα πρέπει: αν πρόκειται για δρομολογημένο πλοίο που εκτελεί προκαθορισμένους πλόες, να υπερβαίνει το 70% στην ανοιχτή θάλασσα και διεθνείς προορισμούς για μία χρονική περίοδο ν. 4256/2014. αν πρόκειται για επαγγελματικό τουριστικό πλοίο (ν. 4256/2014) το ποσοστό αυτό πρέπει να υπερβαίνει το 50% στην ανοιχτή θάλασσα.   Τα παραπάνω πλοία που πληρούν τον όρο της ανοιχτής θάλασσας για να δικαιούνται απαλλαγής από ΦΠΑ θα πρέπει να αποδείξουν ότι η δραστηριότητα διενεργείται κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα. Ως διενεργούμενη δραστηριότητα κυρίως σε ανοιχτή θάλασσα θεωρείται: Για τα δρομολογημένα πλοία που εκτελούν προκαθορισμένους πλόες ή άνω του 70% δραστηριότητα σε ανοιχτή θάλασσα για μία χρονική περίοδο. πχ. εάν ένα πλοίο είναι δρομολογημένο από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο στη γραμμή Πειραιάς – νησιά των Κυκλάδων (διαδρομή που εξέρχεται των χωρικών υδάτων) και από τον Ιούνιο μέχρι τον Δεκέμβριο είναι δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα (διαδρομή που δεν εξέρχεται των χωρικών υδάτων) είναι δυνατό να μη καλύπτει το 70% της δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα Για επαγγελματικά τουριστικά η άνω του 50% δραστηριότητα στην ανοιχτή θάλασσα π.χ. εάν ένα επαγγελματικό τουριστικό πλοίο είναι δρομολογημένο να εκτελεί από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο τουριστικούς γύρους ενός νησιού (π.χ Ζάκυνθος) στους οποίους δεν εξέρχεται των χωρικών υδάτων και από τον Ιούνιο μέχρι τον Δεκέμβριο δρομολογείται για τη διαδρομή Κυλήνη – Ζάκυνθος – Κεφαλονιά (γύρο Ιονίων νησιών) στην οποία εξέρχεται των χωρικών υδάτων είναι δυνατό να αποδείξει ότι διενεργεί το 50% της δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα.

Άρθρο 3: Διενέργεια δραστηριότητας κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα (συνέχεια) Θεωρείται ότι διενεργούν πλόες στην ανοιχτή θάλασσα τα πλοία που διενεργούν κυρίως διεθνείς πλόες (εξωτερικού) και τα αλιευτικά Για τα πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες θεωρείται κατά τεκμήριο ότι διενεργούν πλόες στην ανοιχτή θάλασσα Τα πλοία αυτά δεν απαιτείται να αποδείξουν το ποσοστό της δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα.

Δεν θεωρείται ότι εκτελούν πλόες στην ανοιχτή θάλασσα: α) Τα επαγγελματικά τουριστικά που δραστηριοποιούνται ως ημερόπλοια, εκτός αν από τη δήλωση που υποβάλουν προκύπτει ότι διενεργούν πλόες στην ανοιχτή θάλασσα. β) Οι λέμβοι (λάντζες) του Γεν. Κανονισμού Λιμένα αρ. 17. γ) Οι βυθοκόροι και τα συναφή με αυτά πλοία. δ) Τα πλωτά εφοδιαστικά μέσα, ανεξαρτήτως χωρητικότητας, καυσίμων, λιπαντικών και πετρελαιοειδών αποβλήτων, που δραστηριοποιούνται εντός καιπέριξλιμένων. ε) Τα θαλάσσια ταξί του Γεν. Κανονισμού Λιμένα αρ. 16. στ) Τα πλοία που χρησιμοποιούνται σε λίμνες ή ποτάμια. ζ) Τα οστρακοκαλλιεργητικά πλοία καθώς και τα πλοία υποστήριξης ιχθυοκαλλιεργιών και βατραχοτροφίας. η) Τα φουσκωτά σκάφη ανεξαρτήτως μήκους, πλην των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής του ν. 4256/2014. θ) Τα πλοία αναψυχής εκτός των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής του ν.4256/2014, τα πλοία που χρησιμοποιούνται για αναψυχή ή αθλητισμό, τα εκπαιδευτικά πλοία που ανήκουν σε ναυτικούς ομίλους, ναυτικά σωματεία ή άλλες ενώσεις που προωθούν την ναυσιπλοΐα αναψυχής, καθώς και τα συναφή με αυτά.

Άρθρα 4 και 5 Απόδειξη διενέργειας δραστηριότητας κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα Η απόδειξη χρήσης του πλοίου στην ανοιχτή θάλασσα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων αυτόματης αναγνώρισης (AIS) η εφαρμογή του οποίου υποχρεωτικά πρέπει να είναι εγκατεστημένη στο πλοίο. Εκτός από αυτό η ΑΑΔΕ χρησιμοποιεί την διαδικτυακή πλατφόρμα ανταλλαγής δεδομένων (IMDatE – Intergrated Maritime Data Environment) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), κατόπιν σχετικής αδείας του Υπουργείου Ναυτιλίας. Η παρακολούθηση της διενέργειας δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα ασκείται κυρίως από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας & ΝΠ με τη χρήση του ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης αναγνώρισης (AIS). Ένα πλοίο το οποίο ενδιαφέρεται να απολαύει της απαλλαγής από ΦΠΑ για τα υλικά τα καύσιμα και λιπαντικά θα πρέπει να έχει εγκαταστήσει το ως άνω ηλεκτρονικό σύστημα. Η ΑΑΔΕ θα έχει ηλεκτρονική εφαρμογή αποθήκευσης των ως άνω στοιχείων η οποία θα χρησιμοποιείται από τις αρμόδιες φορολογικές και τελωνειακές αρχές. Πέραν αυτών η ΑΑΔΕ θα χρησιμοποιεί την ως άνω διαδικτυακή πλατφόρμα κατόπιν παροχής δυνατότητας πρόσβασης από το ΥΝ&ΝΠ. Τα ως άνω συστήματα θα μπορούν να ελέγξουν την ορθότητα των δηλώσεων που προβλέπονται από το επόμενο άρθρο.

Άρθρο 6 Διαδικασία απόδειξης της διενέργειας δραστηριότητας κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα Ο υποκείμενος στις προβλεπόμενες απαλλαγές (ναυτιλιακή εταιρία) υποβάλλει για μία χρονική περίοδο στην ΑΑΔΕ δήλωση με την οποία δηλώνει ότι χρησιμοποίησε ένα συγκεκριμένο πλοίο στην ανοιχτή θάλασσα σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 3 (50% - 70%). Δεν υποβάλλουν τη δήλωση αυτήν οι μη εγκατεστημένοι στο εσωτερικό της χώρας υποκείμενοι, οι οποίοι δεν έχουν ΑΦΜ/ΦΠΑ ΑΡ. 6 ΠΑΡ. 1 για την διενεργούμενη δραστηριότητά τους στο εσωτερικό της χώρας. Όταν πρόκειται για πλοία που εκτελούν κυρίως διεθνείς πλόες μαζί με την ως άνω δήλωση υποβάλλεται και το ΦΕΚ με το οποίο εγκρίθηκε η νηολόγηση ή βεβαίωση του ΥΕΝ για τα πλοία που είναι διαχειριζόμενα από εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα. Για τα αλιευτικά πλοία υποβάλλεται η σχετική άδεια αλιείας με τη διάκριση αν αφορά υπερπόντια αλιεία, στην οποία θα αναφέρεται και η χρονική περίοδος αλιείας. Μαζί με την ως άνω δήλωση υποβάλλεται και κατάσταση πραγματοποιηθέντων ταξιδιών για ολόκληρη την ημερολογιακή περίοδο. Στην κατάσταση αυτήν θα αναγράφονται για κάθε ταξίδι: η ημερομηνία, ο λιμένας αναχώρησης, ο λιμένας προορισμού και η διανυθείσα απόσταση, ενώ για το σύνολο της ημερολογιακής περιόδου θα αναγράφονται το σύνολο των ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν καθώς και ο αριθμός αυτών που πραγματοποιήθηκαν στην ανοιχτή θάλασσα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2. Για τα πλοία που διενεργούν δραστηριότητα στην ανοιχτή θάλασσα βάσει συμβάσεων συνυποβάλλουν και συμβόλαιο – ναυλοσύμφωνο . Ειδικά για τα επιβατηγά ή επιβατηγά – οχηματαγωγά αντί της ως άνω κατάστασης υποβάλλεται δήλωση δρομολόγησής τους ή σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.

Σχόλια Η διάταξη αυτή (ΑΡ. 6) καθιερώνει υποχρέωση υποβολής απολογιστικής δήλωσης από τη ναυτιλιακή εταιρία που έκανε χρήση των απαλλαγών για ορισμένη χρονική περίοδο στην οποία αναφέρεται ότι διενήργησε δραστηριότητα στην ανοιχτή θάλασσα. Το πρόβλημα που φαίνεται ότι θα ανακύψει από αυτήν τη διάταξη είναι ότι σε περίπτωση που έγιναν εφοδιασμοί με απαλλαγή από ΦΠΑ για μία χρονική περίοδο και η ναυτιλιακή εταιρία δεν υποβάλλει την ως άνω δήλωση ή από την υποβαλλόμενη δήλωση δεν προκύπτει ότι διενήργησε δραστηριότητα σε ανοιχτή θάλασσα, Ποιος είναι υπεύθυνος για την καταβολή του ΦΠΑ ο εφοδιαστής που παρέδωσε τα εφόδια με απαλλαγή ή η ναυτιλιακή εταιρία που παρέλαβε τα εφόδια ?? Με ποιο δικαιολογητικό θα νομιμοποιείται ο εφοδιαστής να μην επιβάλει ΦΠΑ στα εφόδια ή την παροχή υπηρεσιών ?? Με βάση αυτές τις αμφιβολίες είναι ενδεχόμενο οι εφοδιαστές να επιβαρύνουν τα εφόδια με ΦΠΑ και έτσι να καταργηθεί η απαλλαγή από ΦΠΑ και να πάψει σε μεγάλο βαθμό η δραστηριότητα του εφοδιασμού, καθόσον οι ναυτιλιακές εταιρίες θα βρίσκουν τρόπους προμήθειας των εφοδίων από άλλα κράτη μέλη στα οποία δεν εφαρμόζονται οι ως άνω διαδικασίες απόδειξης της δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα. Από την παραπάνω διαδικασία δεν εξαιρούνται ούτε τα πλοία που εκτελούν κυρίως διεθνείς πλόες.

Άρθρο 7 μεταβατικές διατάξεις Για το έτος 2018 λαμβάνεται υπόψη η χρονική περίοδος από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας (4/10/2018) έως 31/12/2018, εκτός αν ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αποδείξει την δραστηριότητά του σύμφωνα με τα ανωτέρω (AIS), από την αρχή του έτους. Για τα επαγγελματικά τουριστικά μπορούν για την απόδειξη διενέργειας πλόων ανοιχτής θάλασσας κατά το 2018, να προσκομίζουν αναφορές AIS άλλες από αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 4 ή άλλα στοιχεία από τα οποία αποδεικνύεται ότι έχουν πραγματοποιήσει το 50%-70% στην ανοιχτή θάλασσα ή για κάθε ναύλο έχει διενεργηθεί ταξίδι στην ανοιχτή θάλασσα. Για την ημερολογιακή περίοδο από 1/4/2018 έως την δημοσίευση της παρούσας (4/10/2018) τα πλοία που χαρακτηρίσθηκαν ως πλοία ανοιχτής θάλασσας και προορίζονται να διενεργούν μεταφορές επιβατών με κόμιστρο, ή εμπορική, βιομηχανική ή αλιευτική δραστηριότητα θεωρούνται ως πλοία ανοιχτής θάλασσας, εφόσον αυτά εμπίπτουν στην υποπερίπτωση i) της περίπτωσης παραγράφου 1 του άρθρου 27 Κώδικα ΦΠΑ (Ν.2859/2000).

Σχόλια Με βάση τις διατάξεις των άρθρων 6 και 7 θα πρέπει στο τέλος του έτους (δηλαδή σε δύο μήνες), παρά το γεγονός ότι δεν έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη από την παρ. 4 του αρ. 6 Απόφασης της ΑΑΔΕ, οι ναυτιλιακές εταιρίες να υποβάλουν την ως άνω δήλωση για την περίοδο από 4/10/2018 μέχρι 31/12/2018 στην οποία να αναφέρουν τους διενεργηθέντες πλόες, εκτός αν μπορούν να αποδείξουν τη δραστηριότητα της ανοιχτής θάλασσας από την αρχή του έτους. Παρέχεται η δυνατότητα για τις δραστηριότητες πριν την 4/10/2018 και μέχρι 1/4/2018 να μην απαιτείται η απόδειξη διενέργειας δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα, αλλά δεν ορίζεται τίποτε για το διάστημα από 1/1/2018 μέχρι 31/3/2018.

ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ ΚΥΑ Η απόφαση 1177/2018 δημιουργεί πολλά προβλήματα στον εφοδιασμό πλοίων στις παρεχόμενες υπηρεσίες και κυρίως για τα πλοία εσωτερικού τα οποία με τις καθοριζόμενες διαδικασίες απόδειξης της δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα είναι δυνατό να αποφεύγουν την προμήθεια εφοδίων από την ελληνική αγορά ή να επιβαρυνθούν με ΦΠΑ τον οποίο θα επιρρίψουν στις παρεχόμενες υπηρεσίες μεταφοράς ή στις εμπορικές και βιομηχανικές δραστηριότητες. 1 Η διαδικασία υποβολής δήλωσης για τις δραστηριότητες των πλοίων κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα θα δημιουργήσει δισταγμούς στους εφοδιαστές για παράδοση εμπορευμάτων χωρίς ΦΠΑ, καθόσον είναι δυνατό στο τέλος της χρονικής περιόδου να κληθούν να καταβάλουν τον ΦΠΑ επειδή η ναυτιλιακή εταιρία δεν υπέβαλε την προβλεπόμενη απολογιστική δήλωση ή από την υποβαλλόμενη δήλωση προκύπτει ότι δεν πληροί τον όρο της διενέργειας δραστηριότητας κυρίως σε ανοιχτή θάλασσα. (50% - 70%). 2 Βεβαίως, θα πρέπει να περιμένουμε την έκδοση Απόφασης του Διοικητή ΑΑΔΕ που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 6, καθώς και την εγκύκλιο με την οποία θα δοθούν λεπτομερέστερες οδηγίες εφαρμογής, οι οποίες, ελπίζουμε, ότι θα ξεκαθαρίσουν ορισμένα από τα σημεία που αναφέρθηκαν παραπάνω. Θα πρέπει η απόφαση αυτή να τεθεί υπόψη των αρμοδίων φορέων της Ναυτιλίας προκειμένου να τη μελετήσουν και να διατυπώσουν τις απόψεις τους. 3

Τέλος Παρουσίασης