ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
Advertisements

ΜΟΝΑΔΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΚΟΠΟΣ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
 Αθανάσιος Κουστέλιος Αναπληρωτής Πρύτανη Παν. Θεσσαλίας 5 η Σύνοδος Αναπλ. Πρύτανη - Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Απογραφικά Δελτία - Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Μαθήματος/Διδάσκοντα
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ δρ. ΣΠΥΡΟΣ ΜΠΟΛΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛ.ΣΤΑΤ.). Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) είναι η ανεξάρτητη αρχή που συντονίζει τις δραστηριότητες του Ελληνικού Στατιστικού.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΔΙΠ - HQAA.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Απο την θεωρία στην πράξη: Η οργάνωση και οι δράσεις της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας του ΕΚΠΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΟΥΝΤΗ, MBA Υπεύθυνη Διοικητικής Υποστήριξης ΜΟΔΙΠ.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Σκέψεις σχετικά με τη Διασφάλιση της Ποιότητας στα ελληνικά ΑΕΙ με βάση την εμπειρία της αξιολόγησης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΟΓΙΑΝΝΗ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
Ιωάννης Βλάχος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος Α.ΔΙ.Π. Bologna Expert Α. Σ. Κ. T. ΑΘΗΝΑ Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Υλοποίηση πράξεων με Ίδια Μέσα Υπόδειγμα Απόφασης Υλοποίησης με ίδια μέσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
«Εφαρμογή της Πιστοποίησης Ποιότητας στα Ελληνικά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης» Ιωάννης Βλάχος Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
Έρευνα ανίχνευσης στάσεων σχετικά
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Βαςικα Οροςημα για την Εφαρμογη του Νομου ΓΙΑ ΤΑ Α.Ε.Ι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ------- ΑΔΙΠ - HQAA

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ετήσια Απογραφική Έκθεση Λειτουργικών Στοιχείων Ετήσια Απογραφική Έκθεση Επικαιροποίηση Λειτουργικών Στοιχείων ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Τμήματος ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Έτος Ακαδημαϊκές Μονάδες (Τμήμα/Σχολή) ΟΜ.Ε.Α. ΜΟ.ΔΙ.Π ΔΙΟΙΚΗΣΗ Α.Ε.Ι. Α.ΔΙ.Π. Δημοσιότητα Σχολιασμός Εσωτερική Έκθεση Ιδρύματος Αποφάσεις για Εσωτερικές Ενέργειες Έναρξη Διαδικασίας Εξωτερικής Αξιολόγησης ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ www.adip.gr www.hqaa.gr ΒΟΥΛΗ Υποστήριξη/συνεργασία με ΟΜ.Ε.Α. Υποστήριξη/συνεργασία με ΜΟ.ΔΙ.Π. Ιδρυμάτων 1 2 3 4 5 Α΄ ΚΥΚΛΟΣ Β΄ ΚΥΚΛΟΣ κ.ο.κ. 2

Διαδικασίες Αξιολόγησης Ο πλήρης κύκλος διαδικασιών αξιολόγησης των ακαδημαϊκών μονάδων ή Τμημάτων περιλαμβάνει: 1. Εσωτερική Αξιολόγηση (Αυτο-Αξιολόγηση): ολοκληρώνεται με τη σύνταξη και κατάθεση Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης. 2. Εξωτερική Αξιολόγηση: ολοκληρώνεται με τη σύνταξη και κατάθεση Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης.

Εσωτερική Αξιολόγηση ή Αυτο-αξιολόγηση Εσωτερική Αξιολόγηση ή Αυτο-αξιολόγηση τακτικά επαναλαμβανόμενη (το αργότερο κάθε τέσσερα έτη) συμμετοχική διαδικασία, η οποία διαρκεί δύο συνεχόμενα διδακτικά εξάμηνα. σηματοδοτεί την ίδια την ταυτότητα της Ακαδημαϊκής Μονάδας, αποτυπώνει και αναδεικνύει όλα τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας της, θετικά και αρνητικά, αναφορικά με το υφιστάμενο και το επιθυμητό επίπεδο ποιότητας και τους τρόπους επίτευξής του ολοκληρώνεται με τη σύνταξη της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης, η οποία εγκρίνεται από την Ακαδημαϊκή Μονάδα και ακολούθως διαβιβάζεται, μέσω της ΜΟΔΙΠ, στην ΑΔΙΠ.

Σκοπός της Εσωτερικής Αξιολόγησης Να διαμορφώσει η Ακαδημαϊκή Μονάδα κριτική άποψη για την ποιότητα του επιτελούμενου έργου της με βάση προκαθορισμένα κριτήρια και δείκτες γενικής αποδοχής, και με τους ακόλουθους στόχους: Την τεκμηριωμένη ανάδειξη των επιτευγμάτων της Ακαδημαϊκής Μονάδας Την επισήμανση σημείων που χρήζουν βελτίωσης Τον προσδιορισμό ενεργειών βελτίωσης Την ανάληψη πρωτοβουλιών για αυτοτελή δράση εντός της Μονάδας, όπου και εφόσον είναι εφικτό Τη λήψη αποφάσεων για αυτοτελείς δράσεις εντός του Ιδρύματος, όπου και εφόσον είναι εφικτό.

Κριτήρια και δείκτες διασφάλισης της ποιότητας χρησιμοποιούνται γενικώς αναγνωρισμένα και αντικειμενικά κριτήρια σχετίζονται με τους στόχους του εθνικού συστήματος ανώτατης παιδείας και τις διεθνείς προδιαγραφές, εμπειρίες και πρακτικές εκφράζονται με αντίστοιχους ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες

Κριτήρια και δείκτες διασφάλισης της ποιότητας Αναφέρονται στα Προγράμματα Σπουδών στο Διδακτικό Έργο στο Ερευνητικό Έργο στις Λοιπές Υπηρεσίες

Ποιότητα του Προγράμματος Σπουδών Εξετάζονται: ο βαθμός ανταπόκρισης του προγράμματος σπουδών στους στόχους της ακαδημαϊκής μονάδας και στις απαιτήσεις της κοινωνίας η συνεκτικότητα και η λειτουργικότητα του προγράμματος σπουδών ο συντονισμός της ύλης των μαθημάτων η ορθολογική οργάνωση των εκπαιδευτικών θεσμών το εξεταστικό σύστημα η υποστήριξη από διαθέσιμες εκπαιδευτικές υποδομές

Ποιότητα του Διδακτικού έργου Εξετάζονται : η αποτελεσματικότητα του διδακτικού προσωπικού η ποιότητα της διδακτικής διαδικασίας η οργάνωση και η εφαρμογή του διδακτικού έργου τα εκπαιδευτικά βοηθήματα τα μέσα και οι υποδομές η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών η αναλογία και η συνεργασία μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων το επίπεδο και η επικαιρότητα των παρεχόμενων γνώσεων η σύνδεση της έρευνας με τη διδασκαλία η κινητικότητα του διδακτικού προσωπικού και των φοιτητών ή σπουδαστών.

Ποιότητα της ΄Ερευνας Εξετάζονται: η προαγωγή της έρευνας στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής μονάδας οι επιστημονικές δημοσιεύσεις οι ερευνητικές υποδομές τα ερευνητικά προγράμματα η αποτελεσματικότητα του ερευνητικού έργου η πρωτοτυπία της έρευνας η αναγνωρισιμότητα της έρευνας από τρίτους οι ερευνητικές συνεργασίες οι διακρίσεις και η επιβράβευση της έρευνας η συμμετοχή των φοιτητών ή σπουδαστών στην έρευνα.

Ποιότητα των λοιπών υπηρεσιών Εξετάζονται: η αποτελεσματικότητα των διοικητικών υπηρεσιών οι υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας οι πάσης φύσεως υποδομές η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των οικονομικών πόρων και στη χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού οι συνεργασίες με άλλα εκπαιδευτικά ή ερευνητικά ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού, καθώς και με το κοινωνικό σύνολο.

Ο ρόλος της Α.ΔΙ.Π. Τυποποιεί, συμπληρώνει και εξειδικεύει τα κριτήρια και τους δείκτες της αξιολόγησης.

«Ανάλυση Κριτηρίων Διασφάλισης Ποιότητας Ακαδημαϊκών Μονάδων» Περιλαμβάνει τα γενικώς αποδεκτά κριτήρια Ποιότητας, τα οποία και αναλύονται με ειδικότερα ερωτήματα, ώστε να είναι δυνατή η αναγωγή των επί μέρους στοιχείων στο επίπεδο του Ιδρύματος (Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ) και, τελικά, σε εθνικό επίπεδο. Οι Ακαδημαϊκές Μονάδες μπορούν να προσθέσουν ή και να εξειδικεύσουν συγκεκριμένα κριτήρια και δείκτες που απηχούν τις ιδιαιτερότητές τους, ορίζοντας σε κάθε περίπτωση με σαφήνεια το περιεχόμενο (τι και πώς;) και τη λογική (γιατί;) της διαφοροποίησής τους.

«Ανάλυση Κριτηρίων Διασφάλισης Ποιότητας Ακαδημαϊκών Μονάδων»

Ο ρόλος της ΟΜ.Ε.Α. ορίζεται από την Ακαδημαϊκή Μονάδα. η θητεία της ισχύει για τη διάρκεια της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης είναι υπεύθυνη για τον συντονισμό της εσωτερικής αξιολόγησης και τη σύνταξη της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης παρακολουθεί τη συμπλήρωση απογραφικών δελτίων και ερωτηματολογίων ενημερώνει τα όργανα και τα μέλη της ακαδημαϊκής μονάδας για τις απαντήσεις και τα αποτελέσματα του διαλόγου με τους διδάσκοντες και τους φοιτητές ή σπουδαστές συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία και, με βάση αυτά, συντάσσει την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης της ακαδημαϊκής μονάδας, την οποία διαβιβάζει στη ΜΟ.ΔΙ.Π. του ιδρύματος και μέσω αυτής στην Α.ΔΙ.Π.

Η Σύνθεση της ΟΜ.Ε.Α. συγκροτειται κυρίως από μέλη Δ.Ε.Π. ή Ε.Π. των βαθμίδων του Καθηγητή και του Αναπληρωτή Καθηγητή κατά προτεραιότητα, με διεθνώς αναγνωρισμένο επιστημονικό έργο, και κατά προτίμηση, με εμπειρία σε διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας. συμμετέχει επίσης ένας εκπρόσωπος των φοιτητών ή σπουδαστών, που υποδεικνύει ο αρμόδιος φορέας εκπροσώπησής τους.

Συλλογή και απογραφή των στοιχείων τεκμηρίωσης Η συλλογή έγκυρων στοιχείων για τη λειτουργία της Ακαδημαϊκής Μονάδας αποτελεί προϋπόθεση για την Εσωτερική Αξιολόγηση Γίνεται με ευθύνη της ΟΜ.Ε.Α, αλλά με τη συμμετοχή όλων των μελών του προσωπικού και των φοιτητών ή σπουδαστών της και για όλα τα επίπεδα λειτουργίας της. Τα στοιχεία τεκμηρίωσης πρέπει κατά κανόνα να συλλέγονται:   Ανάλογα με την περιοδικότητά τους Με αναλογική συμμετοχή όλων των μελών της Ακαδημαϊκής Μονάδας (διδακτικό και ερευνητικό, εκπαιδευτικό, διοικητικό προσωπικό, φοιτητές ή σπουδαστές) και Με διαδικασίες κοινής αποδοχής μεταξύ των μελών της Ακαδημαϊκής Μονάδας

Απογραφικά Δελτία Κάθε μέλος της Πανεπιστημιακής κοινότητας του Τμήματος καλείται να καταγράψει υπεύθυνα, με ενιαίο τρόπο, το έργο – εκπαιδευτικό, ερευνητικό, διοικητικό ή άλλο – που εκτελεί κατά τη συγκεκριμένη περίοδο (δύο συνεχόμενα εξάμηνα), συμπληρώνοντας τα Ειδικά Απογραφικά Δελτία που προτείνει η Α.ΔΙ.Π. με βάση κριτήρια και δείκτες γενικής αποδοχής Από τα συμπληρωμένα Ειδικά Απογραφικά Δελτία η ΟΜ.Ε.Α. θα αντλήσει έγκυρα στοιχεία, προκειμένου να συμπληρώσει συγκεντρωτικούς πινάκες για όλο το Τμήμα Η προτεινόμενη επιμεριστική διαδικασία εξασφαλίζει: Οικονομία χρόνου και έργου (καθένας συγκεντρώνει και καταγράφει στοιχεία που μόνον ο ίδιος διαθέτει και ελέγχει) Ακρίβεια και εγκυρότητα Διαφάνεια (τα Ειδικά Απογραφικά Δελτία αποτελούν την τεκμηρίωση της Ετήσιας Εσωτερικής Έκθεσης και κατ’ επέκταση της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης και μπορούν να ελεγχθούν).

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΤ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Συμπληρώνεται με ευθύνη του κάθε διδάσκοντος χωριστά για καθένα από τα εξαμηνιαία προ-ή και μετά-πτυχιακά μαθήματα

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Έχουν επίσης διαμορφωθεί και προτείνονται: Ειδικά απογραφικά δελτία για διδάσκοντες και για μαθήματα Σχολών και Τμημάτων Επιστημών Υγείας.

Πρότυπο Σχήμα για την σύνταξη της «Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης»

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ετήσια Απογραφική Έκθεση Λειτουργικών Στοιχείων Ετήσια Απογραφική Έκθεση Επικαιροποίηση Λειτουργικών Στοιχείων ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Τμήματος ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Έτος Ακαδημαϊκές Μονάδες (Τμήμα/Σχολή) ΟΜ.Ε.Α. ΜΟ.ΔΙ.Π ΔΙΟΙΚΗΣΗ Α.Ε.Ι. Α.ΔΙ.Π. Δημοσιότητα Σχολιασμός Εσωτερική Έκθεση Ιδρύματος Αποφάσεις για Εσωτερικές Ενέργειες Έναρξη Διαδικασίας Εξωτερικής Αξιολόγησης ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ www.adip.gr www.hqaa.gr ΒΟΥΛΗ Υποστήριξη/συνεργασία με ΟΜ.Ε.Α. Υποστήριξη/συνεργασία με ΜΟ.ΔΙ.Π. Ιδρυμάτων 1 2 3 4 5 Α΄ ΚΥΚΛΟΣ Β΄ ΚΥΚΛΟΣ κ.ο.κ. 24

Εξωτερική Αξιολόγηση από Επιτροπή Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων Η Εξωτερική Αξιολόγηση συνίσταται στην κριτική-αναλυτική εξέταση των αποτελεσμάτων της εσωτερικής αξιολόγησης από την Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης. Σκοπός της Εξωτερικής Αξιολόγησης είναι η διαπίστωση της πληρότητας, της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας της Εσωτερικής Αξιολόγησης και των τεκμηριωτικών της δεδομένων και η διατύπωση αντικειμενικής γνώμης με τους ακόλουθους στόχους: την επισήμανση καλών πρακτικών και σημείων βελτίωσης την ανάδειξη και την τεκμηριωμένη υποστήριξη εύλογων αιτημάτων της Μονάδας στο επίπεδο του Ιδρύματος και της Πολιτείας τη συλλογή και ανάδειξη καλών πρακτικών εθνικής εμβέλειας. ενεργοποιείται με τη κατάθεση της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης στην ΑΔΙΠ.

Η Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Συντάσσεται από την Επιτροπή με βάση την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης αλλά και την άμεση γνωριμία της Ακαδημαϊκής Μονάδας (επιτόπια επίσκεψη και ανταλλαγή απόψεων) Περιλαμβάνει: ανάλυση σε βάθος των διαπιστώσεων και των πορισμάτων της εσωτερικής αξιολόγησης ως προς: τα επιτεύγματα και τις καλές πρακτικές της Ακαδημαϊκής Μονάδας τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης ή διορθωτικών ενεργειών την αποτελεσματικότητα των ενεργειών στις οποίες έχει ήδη προβεί η Μονάδα προκειμένου να διασφαλίσει και να βελτιώσει την ποιότητα του επιτελούμενου έργου της γενικότερα, τη συνέπεια της Μονάδας με την αποστολή και τους στόχους της

Η Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης Αποτελείται από πέντε (5) μέλη, τα οποία προέρχονται από το Μητρώο Ανεξαρτήτων Εμπειρογνωμόνων που συντάσσει και τηρεί η Α.ΔΙ.Π. Ήδη η ΑΔΙΠ απευθύνθηκε στις ακαδημαϊκές μονάδες και τα Ιδρύματα με το αίτημα να προτείνουν ειδικούς επιστήμονες συναφείς προς τα γνωστικά τους αντικείμενα προκειμένου να περιληφθούν στο Μητρώο

Δημοσιοποίηση της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης Δημοσιοποίηση της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης Η ΕΕΑ δημοσιοποιείται στον ιστότοπο Α.ΔΙ.Π. (www.adip.gr, www.hqaa.gr) στην ελληνική και την Αγγλική γλώσσα.