ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014 Δρ. Μαρία Κωνσταντινίδου
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παίζω και μαθαίνω στο moodle. Μια εφαρμογή, παράδειγμα καλής πρακτικής Νταλούκας Β. Κωνσταντούλας Κ. Δαούσης Δ. Λιακοπούλου Ε.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Σενάριο.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ( L 7 )
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κ.Ε.Κ. 01 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Α.Ε.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Το νέο μαθησιακό περιβάλλον:
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Προσχολική Παιδαγωγική
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Δραστηριότητα 1 1. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από αυτό το Σεμινάριο; 2. Ποιες είναι οι γνώσεις και οι ικανότητες τις οποίες ήδη έχετε και μπορείτε να μοιραστείτε με τους υπόλοιπους εκπαιδευόμενους και τον εκπαιδευτή κατά τη διάρκεια του προγράμματος;

3. Ποιες είναι οι σημαντικότερες δυσκολίες που συναντάτε ως ενήλικες εκπαιδευόμενοι; 4. Ποιες νέες γνώσεις και ικανότητες θα θέλατε να αποκτήσετε από τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα;

Η Εναρκτήρια Συνάντηση ενός Προγράμματος Εκπαίδευσης Ενηλίκων Στόχοι Εναρκτήριας Συνάντησης: Η οικοδόμηση πνεύματος ομάδας Η συζήτηση για το πρόγραμμα Η προσαρμογή του προγράμματος στις ανάγκες των εκπαιδευόμενων και η δέσμευσή τους ότι θα το παρακολουθήσουν δημιουργικά

Αναμενόμενα αποτελέσματα της Εναρκτήριας Συνάντησης Αλληλογνωριμία των εκπαιδευόμενων Ενημέρωση εκπαιδευόμενων για το πρόγραμμα Ο ρόλος του εκπαιδευτή στο πρόγραμμα Διερεύνηση του επιπέδου των σχετικών εμπειριών, γνώσεων και ικανοτήτων των εκπαιδευόμενων σχετικά με το πρόγραμμα

Διαπίστωση των στάσεων και διαθέσεων των εκπαιδευόμενων απέναντι στο πρόγραμμα Διαπραγμάτευση και Διαμόρφωση Εκπαιδευτικού Συμβολαίου

Ενημέρωση για το Πρόγραμμα του Σεμιναρίου- Εκπαιδευτικό Συμβόλαιο 1. Το πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων Εναρκτήρια Συνάντηση Χαρακτηριστικά εκπαιδευόμενων ενηλίκων- Προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης ενηλίκων Προσόντα Εκπαιδευτή Ενηλίκων Θεωρίες Μάθησης Ενηλίκων Νόμος 3879/2010 άρθρο 2

2. Προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων Σχεδιασμός εκπαιδευτικού προγράμματος – διδακτικής ενότητας- μικροδιδασκαλίας Εκπαιδευτικές τεχνικές και συνδυασμός αυτών Παρουσίαση μικροδιδασκαλίας Αξιολόγηση Προγραμμάτων

3. Αξιοποίηση της Ομάδας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων Ορισμός και χαρακτηριστικά της ομάδας Η δομή και λειτουργία της ομάδας Η επικοινωνία στην ομάδα

4. Η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Σχέσεις διδασκόντων- διδασκομένων Το εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες

Χαρακτηριστικά των Εκπαιδευόμενων Ενηλίκων Έρχονται στην εκπαίδευση με συγκεκριμένους στόχους Έχουν ευρύτερο και διαφορετικό φάσμα εμπειριών από τους ανήλικες Έχουν αποκρυσταλλώσει τους προτιμώμενους τρόπους μάθησης Έχουν τάση για ενεργητική συμμετοχή

Αντιμετωπίζουν εμπόδια στη μάθηση που οφείλονται σε: Κακή οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας Κοινωνικές- οικογενειακές υποχρεώσεις και καθήκοντα Εσωτερικά εμπόδια, όπως: προσκόλληση σε προϋπάρχουσες γνώσεις και αξίες, ψυχολογικοί παράγοντες (χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη αυτοπεποίθησης, άγχος για ανταπόκριση στο πρόγραμμα)

Αναπτύσσουν μηχανισμούς άμυνας και παραίτησης, ώστε: Να μην αμφισβητηθούν οι απόψεις και τα πιστεύω τους Να μην αλλάξουν οι συνήθειες και τα στερεότυπά τους Να μην αποδέχονται αυτά που λέει και προτείνει ο εκπαιδευτής

Προϋποθέσεις Αποτελεσματικής Μάθησης Η εκπαίδευση έχει εθελοντικό χαρακτήρα Αποσαφηνίζονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι τέλεια οργανωμένο σε όλα τα επίπεδα

Το περιεχόμενο του προγράμματος έχει άμεση σχέση με τις ανάγκες και τις εμπειρίες των εκπαιδευομένων Λαμβάνονται υπόψη οι προτιμώμενοι τρόποι μάθησής τους Ενθαρρύνεται σταδιακά η ενεργητική συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία

Διερευνώνται τα εμπόδια στη μάθηση που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευόμενοι καθώς και οι τρόποι υπέρβασής τους Διαμορφώνεται μαθησιακό κλίμα που χαρακτηρίζεται από ουσιαστική επικοινωνία, συνεργατικό πνεύμα και αμοιβαίο σεβασμό

Δραστηριότητα 2 Θυμηθείτε μια εναρκτήρια συνάντηση (στο Πανεπιστήμιο ή σε κάποιο πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων), που είχατε την αίσθηση ότι ήταν ικανοποιητική. Περιγράψτε αυτή τη συνάντηση (πότε και που συνέβη, ποιοι συμμετείχαν / ποια ήταν τα χαρακτηριστικά τους, τι ακριβώς συνέβη).

Ποια συγκεκριμένα στοιχεία αυτής της συνάντησης σας προσέφεραν αυτή την ικανοποίηση; Ποιες προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης καλύφθηκαν σε εκείνη τη συνάντηση; Τεκμηριώστε το.

(Εάν δεν θυμάστε κάποια ικανοποιητική εναρκτήρια συνάντηση, περιγράψτε μια μη ικανοποιητική (πότε και που συνέβη, ποιοι συμμετείχαν / ποια ήταν τα χαρακτηριστικά τους, τι ακριβώς συνέβη). Ποια συγκεκριμένα στοιχεία αυτής της συνάντησης την καθιστούσαν μη ικανοποιητική. Ποιες προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης παραβιάζονταν; Τεκμηριώστε το.