Αποτελέσματα-Συζήτηση-Συμπέρασμα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Ευάγγελος Α. Φραγκούλης, ΜD, ΜSc
Πλατφόρμα Διαχείρισης Δεδομένων για Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας σε Κλινικό, Ερευνητικό και Οργανωτικό Επίπεδο Κ. Γερουλάνου, Γ. Σκαλκώτος, Λ. Πέππου, Φ. Δοκιανάκη,
Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ANIMUS A.E Πάρις.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
1 η Ημερίδα φαρμακοποιών Κρήτης Φαρμακοποιοί και οικονομική κρίση Ευρωπαϊκή ανάλυση Εισηγήτρια : Χατζέλλη Μαριάνθη Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ:  Υπηρεσίες Κινητής Διακυβέρνησης  Αξιολόγηση Ποιότητας Υπηρεσιών μέσω Κινητών Συσκευών Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΜΕΡΟΣ ΜΑΙΟΣ 2011 Δυνατότητες Ανάπτυξης.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Αξιολόγηση της σχέσης ιατρού- ασθενούς στη γενική ιατρική Χρήστου Λιονή Αναπληρωτή Καθηγητή Κοινωνικής και Οικογενειακής Ιατρικής Πανεπιστημίου Κρήτης.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Διοικητικές μεταρρυθμίσεις και οικονομική αποτελεσματικότητα στον τομέα της Υγείας Γιάννη Υφαντόπουλου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ.
Πρωτοβάθμια περίθαλψη οφέλη στον ασθενή και στην πολιτεία Δημήτρης Μάτσιας Διοικητής Γενικού Νοσοκομείου Φιλιατών.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Ν.Π.Δ.Δ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΔΗΜΟΥ ΝΙΚΑΙΑΣ- ΑΓ.Ι ΡΕΝΤΗ.
1 Η Έλλειψη Εθνικού Σχεδιασμού για την Υγεία και οι Δραματικές Επιπτώσεις της ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΜΕΤΡΩΝ Γιώργος Ι. Στάθης.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
Διοικητικές μεταρρυθμίσεις και οικονομική αποτελεσματικότητα στον τομέα της Υγείας Γιάννη Υφαντόπουλου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Πρακτική άσκηση στην κοινότητα «Βοήθεια στο σπίτι» Δήμος Γλυφάδας Κωνσταντίνος Κορομπόκης Α.Μ.:
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Λιτή διαχείριση Οι ιδιαιτερότητες του ευαίσθητου χώρου της υγείας Η πληθώρα των προβλημάτων  λίστες αναμονής  ελλείψεις προσωπικού  προσβασιμότητα.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Στατιστικές Υποθέσεις
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΑΛΕΞΗ 13η Διαχείριση ποιότητας Σημεία του Deming Πελάτες Ποιότητα
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Νοσηλευτική Δεοντολογία
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΗ Αλικάρη Βικτώρια1, Τσιρώνη.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ Κρέπια Βασιλική1, Κατσαραγάκης Στυλιανός2, Καϊτελίδου Δάφνη3, Πρεζεράκος.
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Σχέδιο επαγγελματικού έργου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η: Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων
EΡΕΥΝΑ YΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
EΡΕΥΝΑ YΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποτελέσματα-Συζήτηση-Συμπέρασμα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΘΡΑΚΗ ΤΑ ΕΤΗ 2013 ΚΑΙ 2016 Αποτελέσματα-Συζήτηση-Συμπέρασμα Παντελίδου Παρθενόπη, Μελισσά Μάρθα, Μελά Πασχαλίνα, Μακρυαλέα Αιμιλία, Πλωμαρίτης Ευστράτιος Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Πολιτικών Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, Διοίκηση 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης, Θεσσαλονίκη Από τον έλεγχο U των Mann-Whitney διαπιστώθηκε πως οι τακτικές επισκέψεις των πολιτών στο σύνολο των Κέντρων Υγείας αρμοδιότητας της 4ης ΥΠε ήταν στατιστικά σημαντικά μειωμένες το 2016 από ό,τι το 2013 (U=462, N1=35, N2=36,p=0,036). Το χρονικό διάστημα που απαιτήθηκε για την προσαρμογή της λειτουργίας των ΚΥ στο νέο διοικητικό πλαίσιο ενδεχόμενα δικαιολογεί την παρατηρούμενη μείωση. Παρουσιάστηκαν δυσκολίες σε πολλές διαδικασίες με σημαντικότερη την προμήθεια του απαιτούμενου υγειονομικού υλικού που απαιτείται για την απρόσκοπτη λειτουργία των ΚΥ. Το εύρημα πιθανά υποδεικνύει και μειωμένο αίσθημα εμπιστοσύνης των πολιτών στην ΠΦΥ, κάτι που συμφωνεί με τη μελέτη των Papanikolaou & Zygiaris το 2011. Ανικανοποίητες ανάγκες πολιτών από δομές ΠΦΥ στην Ελλάδα καταγράφηκαν και σε μελέτη των Zavras et al. το 2016. Αντίθετα, δε βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των Επειγόντων Περιστατικών και των Περιστατικών μόνο για Συνταγογράφηση στα δύο υπό μελέτη έτη. Αναφορικά με την ύπαρξη συσχετίσεων μεταξύ των περιστατικών που επισκέφθηκαν τα ΚΥ, υπήρξε μία στατιστικά σημαντική ισχυρή θετική συσχέτιση μεταξύ των τακτικών και των επειγόντων περιστατικών των δύο ετών(ρ=0,684, DF=72, p<0,001). Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε αύξηση ή μείωση των τακτικών επισκέψεων σε κάποιο ΚΥ συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση ή μείωση των επισκέψεων επείγοντος χαρακτήρα. Το συγκεκριμένο εύρημα δικαιολογείται ενδεχόμενα από την άποψη ότι αν πραγματοποιηθεί η επαφή με τις υπηρεσίες που παρέχονται στις δομές ΠΦΥ στην Ελλάδα δημιουργείται θετική εικόνα και ώθηση σε επανάληψη της επίσκεψης, εφόσον εμφανιστεί αντίστοιχη ανάγκη. Εισαγωγή: Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) είναι: «η βασική παροχή φροντίδας υγείας προσβάσιμη σε όλους - άτομα και οικογένειες στην κοινότητα – μέσω της πλήρους συμμετοχή τους και σε κόστος που η κοινότητα και η χώρα μπορούν να ανταπεξέλθουν»(WHO,1978). Τα Κέντρα Υγείας (ΚΥ) αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του συστήματος παροχής ΠΦΥ στη χώρα μας και από το 2016 η ευθύνη της λειτουργίας τους μεταβιβάστηκε από τις Διοικήσεις των Νοσοκομείων στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών. Οι αλλαγές που ακολούθησαν στη διαχείριση του προσωπικού, αλλά και στις λειτουργικές διαδικασίες των ΚΥ έχουν επηρεάσει την απόκριση της ΠΦΥ στις ανάγκες υγείας του εξυπηρετούμενου πληθυσμού. Σκοπός: Η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών ΠΦΥ των Κέντρων Υγείας αρμοδιότητας της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης. Υλικό και Μέθοδος: Πρόκειται για αναδρομική περιγραφική μελέτη συσχέτισης. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν τα στοιχεία της νοσολογικής κίνησης των Κέντρων Υγείας αρμοδιότητας της 4ης ΥΠε, όπως καταγράφηκαν στις φόρμες του συστήματος Επιχειρηματικής Ευφυΐας (BI Forms) του Υπουργείου Υγείας κατά τα έτη 2013 και 2016 (δείγμα ευκολίας). Προηγήθηκε η λήψη γραπτής άδειας από το Διοικητή της 4ης Υπε και η σύμφωνη γνώμη του Επιστημονικού Συμβουλίου. Η ανάλυση έγινε με το Στατιστικό Πακέτο SPSS 19.0 και ως στατιστικά σημαντική διαφορά για όλες τις αναλύσεις θεωρήθηκε όταν η τιμή του p-value ήταν μικρότερη από 0,05. Στα αποτελέσματα χρησιμοποιήθηκαν όροι της περιγραφικής στατιστικής, καθώς και μη παραμετρικοί έλεγχοι, λόγω έλλειψης κανονικότητας των δεδομένων του δείγματος (K-W=0,111, DF=72, p=O,O27). Η παρατηρούμενη διακύμανση πιθανά ερμηνεύεται από τα αποτελέσματα μελέτης που έγινε το 2001, στην οποία βρέθηκε ότι στην ΠΦΥ στην Ελλάδα, οι 6 παράγοντες οι οποίοι ερμηνεύουν το 74,15% της παρατηρούμενης διακύμανσης και αποτελούν τις διαστάσεις της ικανοποίησης των ασθενών από την ποιότητα της ΠΦΥ περιλαμβάνουν (Θεοδωσοπούλου και συν.2001): τον σεβασμό από τον νοσηλευτή /νοσηλεύτρια, τον σεβασμό από τον ιατρό, τις τεχνικές δεξιότητες του ιατρού, τους παράγοντες δομής του ιατρείου (τήρηση των συναντήσεων, άνεση και ησυχία στο χώρο αναμονής), την εμπιστοσύνη και επαγγελματική συνέπεια του ιατρού και την επάρκεια του ρόλου του ιατρού. Διαφαίνεται η σημασία του ρόλου των επαγγελματιών υγείας στο χώρο της ΠΦΥ, όπως και στη μελέτη των Simou et al. το 2015. Συμπερασματικά, απαιτούνται περισσότερες μελέτες αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών ΠΦΥ στην Ελλάδα, καθώς αναδεικνύεται η ανάγκη αναβάθμισης του ρόλου της ΠΦΥ με στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας σε όλους τους πολίτες. Εξυπηρετούμενος πληθυσμός ανά κατηγορία ασθενών στο σύνολο των Κέντρων Υγείας της 4ης ΥΠΕ ΕΤΟΣ 2013 Μέσος όρος Τυπική Απόκλιση Τακτικά Περιστατικά 19807,50 10878,75 Επείγοντα Περιστατικά 8855,86 4957,53 Μόνο για Συνταγογράφηση 11637,14 7116,44 Σύνολο Επισκέψεων 29236,81 14154,67 ΕΤΟΣ 2016 Μέσος όρος Τυπική Απόκλιση Τακτικά Περιστατικά 16058,31 12038,02 Επείγοντα Περιστατικά 8703,47 5687,63 Μόνο για Συνταγογράφηση 10562,03 8369,38 Σύνολο Επισκέψεων 24979,36 16154,76