« οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου «Ένα στοργικός ηγέτης»
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Κοινωνικές Δεξιότητες
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Αλίκη Αποστολάκη. Ω, Μούσα των δασόπυκνων βουνών! Στα ματόκλαδά σου πάνω οι κερασιές δένουν τον πρώιμο εύχημο καρπό για το φιλί των εραστών. Αφήνοντας.
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 37 Το αθηναικό πολίτευμα, οι σχέσεις των πολιτών μεταξύ τους, με το κράτος και τους νόμους.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Ιωάννης Χρυσόστομος Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικός διδάσκαλος Άγιος της Εκκλησίας Ικανός ρήτορας, γι’ αυτό Χρυσόστομος Προσπάθησε να καταπολεμήσει.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
project: οψεις της ψυχολογιας
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ…ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών Βασίλης Συμεωνίδης
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΤΑΛΟΤΑΤΑ ΠΑΙΖΕΙ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ Γυμνασίου Ενότητα 6 Ελένη Αδαμοπούλου 3 ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΙΓΟΣ ΠΟΤΑΜΟΙ Οι κινήσεις Αθηναίων και Λακεδαιμονίων Ξενοφώντος Ελληνικά Βιβλίο 2, κεφάλαιο 1, §16 και εξής Παρουσίαση Δοϊρανλή Άννα, φιλόλογος.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Κείμενα Ελληνιστικής – Ρωμαϊκής περιόδου
Δημιουργία σεναρίου.
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Croy 7 - Exercises 1. λέγετε λόγον κατὰ τοῦ κυρίου τοῦ οὐρανοῦ;
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…» « οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…» Σενάριο στο λόγο του Λυσία «Ὑπὲρ Μαντιθέου» 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

Επιδιώξεις των νέων διδακτικών πρακτικών Οι μαθητές να αντιληφθούν πως η γνώση προκύπτει, πολλαπλασιάζεται και παγιώνεται μέσα από την προσωπική τους ενασχόληση και δράση. Όλοι οι εμπλεκόμενοι να αναγνωρίσουν την ανάγκη να αλλάξουν οι παραδοσιακοί ρόλοι τους και οι ταυτότητές τους. Να γίνει βίωμα η δραστηριοποίηση και η πρόσκτηση της γνώσης μέσα από τη συνεργασία. Να επιδιωχθούν κριτικοί γραμματισμοί σύμφωνα με τις νέες διδακτικές φιλοσοφίες. 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

Λυσίου, «Ὑπὲρ Μαντιθέου», παρ. 18-19 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

κριτήριο αξιολόγησης του πολίτη κριτήριο αξιολόγησης του πολίτη Αφόρμηση σεναρίου: το πρότυπο του «καλοῦ κἀγαθοῦ» ενεργού πολίτη Ερωτήματα και προβληματισμοί : η ταυτότητα του πολιτευόμενου στην εποχή του Μαντίθεου. η ευκταία ταυτότητα του πολιτευόμενου σήμερα. η ταύτιση της εικόνας με την ουσία. 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

Στόχοι του σεναρίου Η αποτελεσματική χρήση των ανοιχτών περιβαλλόντων μάθησης Η αναζήτηση και κατανόηση του πραγματολογικού πλούτου Η κριτική ματιά ως προς τις συμπεριφορές που περιγράφονται ή υπονοούνται και η αναγωγή τους στο σήμερα Η κριτική αξιολόγηση των μεθόδων και του ύφους του λογογράφου 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

α) Λεξιλογική και μορφοσυντακτική προσέγγιση Σύγκριση μεταφράσεων του αποσπάσματος Ερμηνεία λέξεων με τη βοήθεια ψηφιακών λεξικών 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

α) Λεξιλογική και μορφοσυντακτική προσέγγιση Ετυμολογική συγγένεια με νεοελληνικές λέξεις. Αρχαίο ελληνικό λήμμα Σημασία Ομόρριζες λέξεις ἀπελείφθην Παραμελώ, αφήνω κάτι, μένω πίσω από κάτι Έλλειψη, ελλειπτικός,έλλειμα, διάλειμμα διατετέλεκα Φέρνω εντελώς εις πέρας Τελετή, τελετουργικό, τελωνιακός κομᾷ, Τρέφω μακριά μαλλιά,περιποιούμαι, καλλωπίζω την κόμη μου Κομωτής,κομωτήριο ἀμπεχόμενοι Ντύνομαι, καλύπτομαι, περιβάλλομαι Μετεχω, κατοχικός, παροχή, ανέχεια εἰργασμένοι κοπιάζω, κυρίως ἐπὶ γεωργίας Εργασια, ανεργια, εργατης,ανενεργος 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

α) Λεξιλογική και μορφοσυντακτική προσέγγιση Α΄ μέρος Β΄ μέρος Εκφορά οὐδεμιᾶς ἀπελείφθην πώποτε ἀλλὰ πάντα τὸν χρόνον διατετέλεκα οὐδεμιᾶς - πάντα τῶν πρώτων μὲν τὰς ἐξόδους ποιούμενος, μετὰ τῶν τελευταίων δὲ ἀναχωρῶν μὲν - δὲ καίτοι χρὴ τοὺς φιλοτίμως καὶ κοσμίως πολιτευομένους ἐκ τῶν τοιούτων σκοπεῖν, ἀλλ’ οὐκ εἴ τις κομᾷ, διὰ τοῦτο μισεῖν καίτοι χρὴ - ἀλλ’ οὐκ εἴ τὰ μὲν γὰρ τοιαῦτα ἐπιτηδεύματα οὔτε τοὺς ἰδιώτας οὔτε τὸ κοινὸν τῆς πόλεως βλάπτει, ἐκ δὲ τῶν κινδυνεύειν ἐθελόντων πρὸς τοὺς πολεμίους ἅπαντες ὑμεῖς ὠφελεῖσθε μέν - δέ οὐκ ἄξιον ἀπ’ ὄψεως, ἀλλ’ ἐκ τῶν ἔργων οὐκ - ἀλλ’ ἐκ οὔτε φιλεῖν οὔτε μισεῖν ἀλλά σκοπεῖν οὔτε - ἀλλά πολλοὶ μὲν γὰρ μικρὸν διαλεγόμενοι , ἕτεροι δὲ τῶν τοιούτων ἀμελοῦντες καὶ κοσμίως ἀμπεχόμενοι μεγάλων κακῶν αἴτιοι γεγόνασιν, ἕτεροι δὲ τῶν τοιούτων ἀμελοῦντες πολλὰ κἀγαθὰ ὑμᾶς εἰσιν εἰργασμένοι. μεγάλων κακῶν-πολλὰ κἀγαθὰ Η χρήση του σχήματος αντίθεσης ως εργαλείο πειθούς. 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

β) Πραγματολογική προσέγγιση Η γνωριμία με πτυχές της ιδιωτικής και της δημόσιας ζωής των πολιτών της αρχαίας Ελλάδας και η συσχέτισή τους με τα πολιτειακά δεδομένα της εποχής. Τι ρόλο παίζει η εξωτερική εμφάνιση για το πολιτικό χαρακτηρισμό και τη συμπεριφορά των πολιτών της εποχής του Μαντίθεου; 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

β) Πραγματολογική προσέγγιση Η διάκριση ή και αντίθεση ανάμεσα στο «φαίνεσθαι» και το «είναι». στερεότυπα και προκαταλήψεις 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

β) Πραγματολογική προσέγγιση σημασία σε εξωτερικά στοιχεία των σύγχρονων πολιτικών image makers 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

β) Πραγματολογική προσέγγιση Σχεδιαγραμματική αποτύπωση του προτύπου του πολιτευόμενου βουλευτή της αρχαίας Αθήνας. «μετρίως βεβιωκώς» «φιλοτίμως και κοσμίως πολιτεύεσθαι» Ἰσοκράτης, Πρὸς Νικοκλέα, 2, 15-26 Ἰσοκράτης, Ἀρχίδαμος, 6, 59 Θουκυδίδης, 2,65,1-2,65,13 Θουκυδίδης, 2,42,3 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

β) Πραγματολογική προσέγγιση 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

γ) Δύναμη πειθούς Προβληματισμός σχετικά με την πειστική ικανότητα του ρήτορα και τα μέσα που αξιοποιεί. καταγραφή επιχειρημάτων και αξιολόγησή τους 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

γ) Δύναμη πειθούς τεχνικές του ρητορικού λόγου ηθοποιία (σκιαγράφηση προσώπων) 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

γ) Δύναμη πειθούς παθοποιία (εντοπισμός παθών) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΧΡΩΜΑ Αγάπη-ενδιαφέρον για την πατρίδα κόκκινο Αγνότητα-αθωότητα γαλάζιο Αδικία Γκρι Μίσος (προς του κατηγόρους) Κίτρινο Θαυμασμός (προς τις πράξεις και το πρόσωπο του Μαντίθεου) Φούξια Αγανάκτηση πορτοκαλί 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας

«Κι έχει ένα τέτοιο φως!» Σας ευχαριστώ πολύ! 13/12/2014 "Εκπαιδευτικά Σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά» Ημερίδα Συνδέσμου Φιλολόγων Δράμας