ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΣΙΚΑΣ     ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τρία χρόνια ΠΕΑΠ: Η συνέχεια….
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας Λύκειο Αγίου Ιωάννη Οκτώβριος 2008 Γεώργιος Χατζηιωάννου Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Ενότητα 1_1 ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Αλληλεξάρτηση Εσωτερικού - Εξωτερικού Ελέγχου Φοιτητές: Λιούπας Ευθύμης και Βιλλιώτης Χρήστος.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Βιολογία Γυμνασίου.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΣΙΚΑΣ     ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΖΜΑΣ

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ- ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ Επιθεωρητής (διάταγμα 1372/ 5 Οκτ. 1830) Σχολικός Σύμβουλος-Προϊστάμενος Διεύθυνσης (νόμος 1304/1982) Σώμα Μονίμων Αξιολογητών -Επιτροπή Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας (νόμος 2525/97) Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας -Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (νόμος 2986/2002) Αυτοαξιολόγηση (νόμος 3848/2010)

ΣΥγχρονες ευρωπαϊΚΕς τΑσεις αξιολΟγησης Συστήματα αξιολόγησης αντίστοιχα με τους σκοπούς, τον ιδεολογικό προσανατολισμό, τη φιλοσοφία, τις αρχές, τους στόχους, τους φορείς υλοποίησης και τις μεθόδους εφαρμογής. Αλληλοσυσχέτιση, υποστήριξη και ανατροφοδότηση μεταξύ εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης. Μετακινείται σταδιακά από τα πρόσωπα στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Τι; (Αντικείμενο αξιολόγησης) Γιατί; (Σκοπός αξιολόγησης) ΕρωτΗματα Τι; (Αντικείμενο αξιολόγησης) Γιατί; (Σκοπός αξιολόγησης) Ποιός; (Φορέας αξιολόγησης)

ΤομεΙς εκπαιδευτικοΥ Εργου ΤομεΙς εκπαιδευτικοΥ Εργου Πεδίο 1ο: Εκπαιδευτικό Περιβάλλον με επιμέρους τομείς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, το παιδαγωγικό κλίμα, την οργάνωση της σχολικής τάξης. Πεδίο 2ο: Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία Διδασκαλίας με επιμέρους τομείς τον μαθητή, τους στόχους και το περιεχόμενο, τις διδακτικές ενέργειες και τα εκπαιδευτικά μέσα. Πεδίο 3ο: Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Διδασκαλίας με επιμέρους τομείς την προετοιμασία των μαθητών για τη διδασκαλία, τις διδακτικές ενέργειες και τα εκπαιδευτικά μέσα, τις μαθησιακές ενέργειες, την εμπέδωση και αξιολόγηση της νέας γνώσης. Πεδίο 4ο: Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια με επιμέρους τομείς τις τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, τη συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας, τη συνεργασία με γονείς και φορείς. Πεδίο 5ο:Τυπικά Προσόντα, Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη με επιμέρους τομείς τα τυπικά προσόντα και την επιστημονική - επαγγελματική ανάπτυξη.

Μορφεσ αξιολογησησ ως προς τον σκοπο Διαμορφωτική (formative evaluation): είναι πάντα διαγνωστική και προέχει η παροχή ευκαιριών για βελτίωση στον εμπλεκόμενο εκπαιδευτικό (και άρα προέχουν οι στόχοι και οι ανάγκες του ίδιου του εκπαιδευτικού) . Τελική (summative evaluation): ακολουθεί τη διαμορφωτική και προέχουν οι στόχοι τους εκπαιδευτικού συστήματος (σχολικό σύστημα, σχολική μονάδα) που διενεργεί την αξιολόγηση.

Μορφες αξιολογησης ως προς τον φορεα Εξωτερική αξιολόγηση είναι ο τύπος της αξιολόγησης κατά τον οποίο ο αξιολογητής δεν έχει καμία σχέση με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το έργο ή την εκπαιδευτική μονάδα που αξιολογούμε (Αθανασούλα-Ρέππα, 2008). Εσωτερική αξιολόγηση είναι ο τύπος της αξιολόγησης κατά τον οποίο ο αξιολογητής έχει άμεση σχέση με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή το πρόγραμμα, που αξιολογείται (Αθανασούλα-Ρέππα, 2008). Διακρίνεται σε ιεραρχική και σε συλλογική ή αυτοαξιολόγηση (Διατμηματική Επιτροπή, 2009).

Η ΕΡΕΥΝΑ Το ζητούμενο της παρούσας έρευνας είναι η θεωρητική εμβάθυνση και καταγραφή των «τάσεων» που διαμορφώνονται σήμερα στο πεδίο της αξιολόγησης των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Σκοπός μας είναι να εξετάσουμε αν οι εκπαιδευτικοί διάκεινται θετικά στην ιδέα της αξιολόγησής τους επί της αρχής, να καταγράψουμε τις απόψεις τους σχετικά με τους σκοπούς, που θα πρέπει να επιτελεί, τους φορείς, που είναι προτιμότερο να την υλοποιήσουν και να διερευνήσουμε το αν και κάτω από ποιες προϋποθέσεις επιθυμούν την εμπλοκή των μαθητών στην αξιολογική διαδικασία.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Το δείγμα αποτελούν 191 μόνιμοι και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί που διδάσκουν ή έχουν διδάξει σε Γενικά Λύκεια του νομού Λαρίσης. Ως βασική ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιήθηκε η επισκόπηση μικρής κλίμακας (ερωτηματολόγιο). Η μέτρηση των ερωτήσεων έγινε με μια πεντάβαθμη κλίμακα τύπου Likert. Η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων έγινε με τη χρήση του στατιστικού λογισμικού SPSS 21 for Windows.

Διερευνητικα ερωτηματα Υποθέτουμε ότι οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν την αξιολόγησή τους και μάλιστα θεωρούν πιο χρήσιμη την εσωτερική αξιολόγηση. η αξιολόγηση να έχει διαμορφωτικό χαρακτήρα. την αξιολόγησή τους από τους μαθητές τους που φοιτούν σε λυκειακές τάξεις. Θα εξετάσουμε σε ποιους τομείς του έργου τους οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τους μαθητές τους ικανούς να τους αξιολογήσουν. αν οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να αξιολογούνται από όλους τους μαθητές τους ή αν θέτουν ορισμένες προϋποθέσεις και κριτήρια αποκλεισμού κάποιων μαθητών όσο αφορά στην αξιολόγησή τους.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Το 75,4% των εκπαιδευτικών επιθυμεί την αξιολόγηση.

Το 19,4% των εκπαιδευτικών αντιτίθεται στην αξιολόγηση και την απορρίπτει για τους παρακάτω λόγους: Επιφυλακτικότητα ως προς τον φορέα Κομματικές επιλογές στελεχών Έλλειψη καθορισμού κριτηρίων Έλλειψη επιμόρφωσης αξιολογητών - αξιολογούμενων Προσπάθεια χειραγώγησης του εκπαιδευτικού Ύπαρξη αξιολόγησης κατά το παρελθόν

ΑΠΟΨΗ Ως ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί καταλληλότερη μορφή αξιολόγησης τον συνδυασμό εσωτερικής - εξωτερικής αξιολόγησης, στη συνέχεια την εσωτερική αξιολόγηση και στην τελευταία θέση την εξωτερική αξιολόγηση Τις πρώτες θέσεις κατέχουν ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός, ο Σχολικός Σύμβουλος και οι μαθητές, ενώ στις τελευταίες βρίσκονται ο ανεξάρτητος φορέας, ο μέντορας και ο σύλλογος γονέων

ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι η αξιολόγηση είναι αναγκαίο να συμβάλλει - στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης - στην ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού αναφορικά με το έργο του, έτσι ώστε να βελτιωθεί η ποιότητά του - στη βελτίωση της διδακτικής πράξης στην τάξη - στη χάραξη από την Πολιτεία ή το σχολείο κατάλληλων στρατηγικών επιμόρφωσης Οι επιλογές με τη μικρότερη απήχηση είναι - η βαθμολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού - η μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού - η απομάκρυνση των «ακατάλληλων» εκπαιδευτικών - ο έλεγχος των εκπαιδευτικών.

Συμμετοχη των μαθητων Το 71% συμφωνεί με το ενδεχόμενο της συμμετοχής των μαθητών στην αξιολόγησή τους για τους παρακάτω λόγους: - οι μαθητές είναι οι άμεσοι αποδέκτες της εκπαιδευτικής πράξης - είναι ώριμοι για να αξιολογήσουν τον εκπαιδευτικό - είναι αντικειμενικοί και δίκαιοι κριτές - με τη συμμετοχή τους η αξιολόγηση είναι γενικότερη και ολοκληρωμένη Το 29% δε συμφωνεί με το ενδεχόμενο της συμμετοχής των μαθητών στην αξιολόγησή τους για τους παρακάτω λόγους: - οι μαθητές λόγω του νεαρού της ηλικίας τους είναι ανώριμοι, επιπόλαιοι και δεν έχουν σφαιρικά και αντικειμενικά κριτήρια - τρόπος εκδήλωσης προσωπικών αντιπαθειών - «δούναι και λαβείν» ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς

ΦΥΛΛΟ-ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ-ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Ειδικοτητα – εμπλοκη μαθητων

Τομεισ εκπαιδευτικου εργου Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς οι μαθητές είναι ικανοί να κρίνουν (με φθίνουσα σειρά) Το εκπαιδευτικό περιβάλλον. ( Πεδίο 1ο) Τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, προετοιμασία της διδασκαλίας (Πεδίο 2ο) και τη διεξαγωγή, αξιολόγηση της διδασκαλίας (Πεδίο 3ο) Την υπηρεσιακή συνέπεια - επάρκεια (Πεδίο 4ο) και τα τυπικά προσόντα, επιστημονική - επαγγελματική ανάπτυξη (Πεδίο 5ο)

Συμμετοχη ολων των μαθητων Το 48,4% των εκπαιδευτικών τίθενται υπέρ ενώ το 51,6% κατά.

ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ-ΕΜΠΛΟΚΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ-ΕΜΠΛΟΚΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Προϋποθέσεις Η διαγωγή του μαθητή, Τα χρόνια κοινών εμπειριών εκπαιδευτικού -μαθητή Η βαθμολογία στο συγκεκριμένο μάθημα.

προτασεισ Να λαμβάνονται υπόψη οι θέσεις των εκπαιδευτικών. Να αποστιγματιστεί εκ μέρους της πολιτείας ο όρος «αξιολόγηση». Να γίνει σταδιακή, συστηματική και προσεκτική εισαγωγή της αξιολόγησης. Να πραγματοποιηθεί εκ των προτέρων επιμόρφωση αξιολογητών και αξιολογούμενων. Να γίνει πιλοτική συμμετοχή των μαθητών στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού με τη σύμφωνη γνώμη του.

Είναι απαραίτητο να γίνει βίωμα στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου ότι: «πρόβλημα δεν είναι η ίδια η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά ο τρόπος με τον οποίο διευθύνεται και χρησιμοποιείται» (Sergiovanni&Starratt, 2007)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ