ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΗΜΕΡΑ
Advertisements

Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
Προσωπικές δεξιότητες
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Κοινωνικές Δεξιότητες
Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
1 Τα καθήκοντα του manager Προγραμματισμός: Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε ενέργειας. Τα συστατικά που πρέπει να προσαρμοσθούν.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Μετασχηματική ηγεσία Σεπτέμβριος 2011 Σεμινάριο Διευθυντών.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Ενισχύοντας την ικανότητα των νοσηλευτών και των άλλων επαγγελματιών υγείας να παρέχουν πολιτισμικά επαρκή και συμπονετική φροντίδα υγείας. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ.
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ, Ενισχύοντας την ικανότητα των νοσηλευτών και των άλλων επαγγελματιών υγείας να παρέχουν πολιτισμικά επαρκή και συμπονετική φροντίδα υγείας.     ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ, ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ: Middlesex University, United Kingdom-ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ EDUNET, Romania-ΡΟΥΜΑΝΙΑ Marmara University, Pendik Research and Training Hospital, Turkey- ΤΟΥΡΚΙΑ Azienda Ospedaliera Universitaria Senese, Italy-ΙΤΑΛΙΑ University College Lillebaelt, Denmark-ΔΑΝΙΑ Polibienestar Research Institute - Universitat de València, Spain-ΙΣΠΑΝΙΑ Cyprus University of Technology, Cyprus-ΚΥΠΡΟΣ

Το ΙΕΝΕ 4 στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας εκπαίδευσης των νοσηλευτών και των άλλων επαγγελματιών υγείας, για παροχή συμπονετικής και πολιτισμικά επαρκούς φροντίδα που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του τομέα της φροντίδας υγείας.

Το εργαλείο αφορά τους νοσηλευτές που είναι υπεύθυνοι να προετοιμάζουν επαγγελματίες υγείας για να παρέχουν αποτελεσματική φροντίδα υγείας. Αναφέρεται επίσης στην υπευθυνότητα των ηγετών να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν πολιτισμικά επαρκή και συμπονετικό εργασιακό περιβάλλον.

Προωθώντας την ισότητα και τις ηθικές αξίες στην πολιτισμικά επαρκή και συμπονετική ηγεσία στη φροντίδα υγείας Αυτό το εργαλείο απευθύνεται στους ηγέτες πρώτης γραμμής στο χώρο της υγείας. Η εκπαίδευση θα επικεντρωθεί στη σημασία της παροχής πολιτισμικά επαρκούς και συμπονετικής φροντίδας υγείας, βασισμένη στην ισότητα και τις ηθικές αξίες.

ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ Ο σκοπός αυτού του εργαλείου είναι να προετοιμάσει και να βοηθήσει τους ηγέτες πρώτης γραμμής στο χώρο της υγείας, για να παρέχουν πολιτισμικά επαρκή και συμπονετική φροντίδας υγείας, με την εφαρμογή της ισότητας και των ηθικών αξιών στην καθημερινή πρακτική τους.

The Papadopoulos, Tilki and Taylor Model for Developing Cultural Competence (1998) ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ Ø Δεξιότητες Αξιολόγησης, Διάγνωσης, & Παροχής φροντίδας Πρόκληση και εξέταση Προκατάληψης, διάκρισης και κοινωνικής ανισότητας ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ Αυτογνωσία Εθνοκεντρισμός Πολιτισμική ταυτότητα Κληρονομική εμμονή Εθνοιστορία Στερεότυπα ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ Διαπροσωπική επικοινωνία Εμπιστοσύνη Αποδοχή Καταλληλότητα Σεβασμός Εμπόδια Πολιτ. Ευαισθησίας Ενσυναίσθηση ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΓΝΩΣΗ Στάσεις, συμπεριφορές υγείας Βιολογική κατανόηση Ομοιότητες και Διαφορές Ανισότητες σε θέματα υγείας Ανθρωπολογική, Κοινωνική Το εργαλείο που θα παρουσιάσουμε είναι βασισμένο στο συγκεκριμένο μοντέλο 7 7 November 2018 Μάριος Βασιλείου

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΕΠΑΡΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΝΕΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ

1.5 Να κάνει το πιο σωστό πράγμα που ενδείκνυται Πολιτισμικά επάγγρυπνη και συμπονετική ηγεσία στη φροντίδα υγείας 1.1 Αυτογνωσία είναι το πρώτο βήμα για τη πολιτιστικά επαρκή και συμπονετική ηγεσία 1.2 Η αυτό-συμπόνια είναι αναγκαία για τη πολιτισμικά επαρκή και συμπονετική ηγεσία 1.3 Αναγνώριση των ιδιαίτερων αναγκών των πελατών και του προσωπικού και η θεραπεία αυτών με συμπόνια 1.4 Καλλιεργώντας και προωθώντας τις ηθικές αρετές μέσα στο εργασιακό περιβάλλον 1.5 Να κάνει το πιο σωστό πράγμα που ενδείκνυται Πολιτισμικά επαρκής και συμπονετική ηγεσία στο χώρο της υγείας 4.1 Προώθηση της φροντίδας με επίκεντρο τον ασθενή και να βασίζεται στην αξιολόγηση των αναγκών του 4.2 Υποστήριξη του προσωπικού και των ασθενών στο να δίνουν και να λαμβάνουν πολιτισμικά επαρκή και συμπονετική φροντίδα υγείας 4.3 Προώθηση πρότυπου ρόλου που να βασίζεται σε αρχές ηθικής, όπως η ισότητα, η πρακτική χωρίς διάκριση, η εμπιστευτικότητα και η αξιοπιστία 4.4 Να έχει το θάρρος να αναφέρει περιπτώσεις απάνθρωπης/λανθασμένης πρακτικής σε ασθενείς ή εκφοβισμού προς το προσωπικό   Πολιτισμικά ευαίσθητη και συμπονετική ηγεσία στη φροντίδα υγείας 3.1 Ενεργητική ακρόαση, έχοντας ευαισθησία και πολιτισμικά κατάλληλη κατανόηση των συναισθηματικών αναγκών τους, καθώς και των αδυναμιών και των ανησυχιών τους 3.2 Πολιτισμικά ευαίσθητη και συμπονετική δράση: Σεβασμός της αξιοπρέπειας των ασθενών και του προσωπικού 3.3 Πρότυπο ρόλο στην ανάπτυξη πολιτισμικά ευαίσθητων και συμπονετικών θεραπευτικών σχέσεων 3.4 Πολιτισμικά ευαίσθητη και συμπονετική ηγεσία στο εργασιακό περιβάλλον: αξία στη διαφορετικότητα, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και την κατανόηση   Πολιτισμικά γνωσιολογική και συμπονετική ηγεσία στη φροντίδα υγείας 2.1 Αναγνωρίζοντας τις πολιτισμικές πτυχές του πόνου 2.2 Κατανόηση των αναγκών των ανθρώπων χωρίς επίκριση 2.3 Βαθιά κατανόηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε σχέση με τον πολιτισμό και τη συμπόνια 2.4 Γνώση των ομοιοτήτων και των διαφορών εντός και μεταξύ των πολιτισμών, και έκφραση της συμπόνιας 2.5 Γνώση εκπαιδευτικών και διδακτικών αρχών ηγεσίας και η ισόνομη παροχή ευκαιριών για μάθηση του προσωπικού

ΟΡΙΣΜΟΙ Πολιτισμικά Επαρκής Συμπόνια είναι η ποιότητα της ανθρώπινης κατανόησης του πόνου των άλλων, θέλοντας να κάνουν κάτι γι 'αυτό, χρησιμοποιώντας πολιτισμικά κατάλληλες και αποδεκτές παρεμβάσεις φροντίδας υγείας. Ηθικές Αξίες: το ιδανικό, η ιδέα που καθορίζει τον τρόπο ζωής και σκέψης. Οι στόχοι αυτοί περιλαμβάνουν την ευεργετικότητα, την ελάχιστη επίπτωση, το σεβασμό της αυτονομίας και της δικαιοσύνης.

ΟΡΙΣΜΟΙ Ηγεσία είναι η ικανότητα να επηρεάσουν τους άλλους, με ή χωρίς εξουσία και να αναπτύξουν ένα όραμα που να κινητοποιεί τους άλλους να δράσουν με πάθος και όραμα προς έναν κοινό στόχο. Πολιτιστικά επαρκής και συμπονετικός Ηγέτης ορίζεται ο επαγγελματίας υγείας που αναγνωρίζει και διαχειρίζεται οποιεσδήποτε αξίες της προσωπικότητάς του, ενώ εμπνέει τους άλλους επαγγελματίες υγείας με το παράδειγμα και το όραμά του, παρέχοντας την καλύτερη και κατάλληλη φροντίδα υγείας.

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ Η Πολιτισμικά επαρκής και συμπονετική νοσηλευτική ηγεσία, διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην άμεσο ζωή των νοσηλευτών και έχει αντίκτυπο σε ολόκληρο το σύστημα υγείας.

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ Η Νοσηλευτική είναι μια πειθαρχημένη πρακτική και μια κοινωνική δράση. Η Νοσηλευτική ηγεσία αφορά τη κριτική σκέψη, τη δράση, την υπευθυνότητα και την ευαισθησία. Η Πολιτισμικά επαρκής και συμπονετική νοσηλευτική ηγεσία, διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην άμεσο ζωή των νοσηλευτών και έχει αντίκτυπο σε ολόκληρο το σύστημα υγείας.

ΑΞΙΕΣ – ΑΡΧΕΣ ΗΓΕΤΗ ΣΥΜΠΟΝΙΑ ΗΘΙΚΗ ΟΡΑΜΑ ΣΕΒΑΣΜΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΑΞΙΕΣ – ΑΡΧΕΣ ΗΓΕΤΗ ΣΥΜΠΟΝΙΑ ΗΘΙΚΗ ΟΡΑΜΑ ΣΕΒΑΣΜΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΧΕΜΥΘΕΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΥΕΛΙΞΙΑ

ΚΑΘΕ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΗΓΕΤΗΣ ΚΑΘΕ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΗΓΕΤΗΣ Ένας πολιτισμικά επαρκής και συμπονετικός ηγέτης στο χώρο της υγείας, θα πρέπει να έχει την ικανότητα να αλληλοεπιδρά με τους άλλους επαγγελματίες υγείας, με έναν τρόπο που να εμπνέει και δημιουργεί περιβάλλον εμπιστοσύνης και κατάλληλης συνεργασίας. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που δείχνουν ότι όταν οι ηγέτες χαρακτηρίζονται από αυτές τις δεξιότητες και ικανότητες, μέσα από τον πρότυπο ρόλο (να είναι οι ίδιοι παράδειγμα), εμπνέουν και βοηθούν το υπόλοιπο προσωπικό να αντιληφθεί και να κατανοήσει τις αρχές, τις αξίες και την πρακτική που θα πρέπει να εφαρμόσει. Η σωστή και επαρκής εκπαίδευση και καθοδήγηση νέων ηγετών στο χώρο της νοσηλευτικής, είναι κάτι που χρειάζεται στο χώρο της υγείας.

ΣΥΜΠΟΝΕΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ Συμπονετική φροντίδα υγείας θα πρέπει να παρέχεται σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας, με επίκεντρο τον ασθενή στη λήψη αποφάσεων. Εστιάζεται στην διασφάλιση ότι οι άνθρωποι θα επιστρέψουν πίσω στο σπίτι τους το ταχύτερο δυνατόν, με τον ελάχιστο κίνδυνο της υποτροπής. Πρέπει να δημιουργείται ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον για να παρέχονται υπηρεσίες υγείας υψηλής ποιότητας.

Ηγέτες Νοσηλευτές Πρώτης Γραμμής Οι Πολιτισμικά επαρκείς και συμπονετικοί ηγέτες πρώτης γραμμής, πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον στο χώρο της υγείας, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στην τοπική και εθνική πολιτική υγείας, σχετικά με την ευαίσθητη και συμπονετική φροντίδα υγείας.

Ηγέτες Νοσηλευτές Πρώτης Γραμμής Οι ρόλοι αυτοί ωθούν στην εξειδίκευση, την αυτονομία, την υπευθυνότητα και την εστίαση στην έκβαση, τόσο με θετικές όσο και με αρνητικές συνέπειες για το επάγγελμα. Οι χρήστες των υπηρεσιών υγείας έχουν μεγαλύτερες προσδοκίες, ιδιαίτερα σε σχέση με την νοσηλευτική φροντίδα.

Ηγέτες Νοσηλευτές Πρώτης Γραμμής Αυτοί οι νοσηλευτές πρέπει να χρησιμοποιούν την ηγετική συμπεριφορά τους ώστε να δρουν θετικά και πρέπει να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ ανάπτυξης νοσηλευτικής πρακτικής, της βελτίωσης της ποιότητας φροντίδας υγείας και τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων των ασθενών.

ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ Συμπονετική ηγεσία για τους προϊστάμενους νοσηλευτές αφορά: - τη λήψη αποφάσεων - την ανάθεση καθηκόντων - την επίλυση των συγκρούσεων - να ενεργεί με ακεραιότητα. Ο ρόλος τους επίσης περιλαμβάνει την εκπαίδευση του προσωπικού να είναι ενήμεροι για το πώς οι άνθρωποι στην ομάδα αισθάνονται, με το να διατηρείται η συναισθηματική ισορροπία και αρμονία σε όλο το προσωπικό.

Σύστημα υγείας της Κύπρου α) Τα ηγετικά στελέχη: είναι άτομα τα οποία κατέχουν το δικαίωμα να δίνουν εντολές που έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα στους αποδέκτες τους. Επομένως είναι άτομα επιφορτισμένα με αρμοδιότητες και εφοδιασμένα με ιεραρχικής μορφής εξουσίας. O ρόλος της ηγεσίας και της υποκίνησης στην επαγγελματική ικανοποίηση του νοσηλευτικού προσωπικού ενός δημόσιου νοσοκομείου

Σύστημα υγείας της Κύπρου β) Τα επίπεδα διοίκησης: που είναι τρία και τα παρακάτω I. Ανώτατο: τα κορυφαία στελέχη τα οποία είναι επιφορτισμένα με την άσκηση διοίκησης II. Μεσαίο: αρμόδιο για την διοίκηση των λειτουργικών τομέων. Υφίσταται την πίεση και των ανώτερων και των υφισταμένων III. Κατώτερο: επικεφαλής των ομάδων. Τα χαρακτηριστικά του είναι: -οι εντατικές σχέσεις επικοινωνίας μεταξύ εργαζομένων με υψηλά προσόντα -η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και η εκχώρηση εξουσίας στα μεμονωμένα άτομα γ) οι δραστηριότητες: οι πράξεις και οι κινήσεις που θα πραγματοποιήσει ένα στέλεχος (Καραμπίνη, 2011).

Ηγεσία στη Δημόσια Διοίκηση…. Ο κάβουρας και η μάνα του…. (Αίσωπος) Η μάνα έλεγε στον κάβουρα να μην περπατάει λοξά κάνοντας του παρατηρήσεις. Και τότε αυτός της λέει: «Μάνα, εσύ που με συμβουλεύεις, περπάτα ίσια και βλέποντάς σε θα σε μιμηθώ» Η μαμά του κάβουρα ασφαλώς δεν μπορούσε να περπατήσει διαφορετικά απ’ ότι ο γιος της και απολογήθηκε γι’ αυτό. Ηθικό δίδαγμα: Δώσε το παράδειγμα με πράξεις και όχι με λόγια……… LEAD BY EXAMPLES NOT BY WORDS !!

ΑΝΑΜΕΝΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ Να βελτιωθεί η ποιότητα της καθημερινής πρακτικής τους ως προς την παροχή πολιτισμικά επαρκούς και συμπονετικής φροντίδας υγείας Να βελτιωθεί η παροχή φροντίδας υγείας ως ηγέτες πρώτης γραμμής, με την εφαρμογή της ισότητας και των ηθικών αξιών στο χώρο εργασίας τους Να κατανοήσουν τη σημασία της ηγεσίας και να την εφαρμόσουν με βάση τις αρχές της συμπόνιας και της ισότητας Να οργανώνουν και να διοικούν αποτελεσματικά το εργασιακό περιβάλλον με την παροχή πολιτισμικά επαρκούς και συμπονετικής ηθικά ηγεσίας

ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΗΓΕΤΗΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ?????