ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Κριτική ανάγνωση κειμένων
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Impacting positively on students’ mathematical problem solving beliefs: An instructional intervention of short duration Stylianides, A. J., & Stylianides,
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών (21 Δεκεμβρίου 2010) Δ’ Φάση Επιμόρφωσης.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΝΔΡΟΥΛΑ ΣΙΗΜΗΤΡΑ –ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (ΕΔΕ) 8 Νοεμβρίου 2014

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Βελτίωση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων- Υπό Έμφαση Στόχος του ΥΠΠ Βελτίωση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων στα Μαθηματικά Βασικές Αρχές – Αναλυτικό Πρόγραμμα Τύποι ασκήσεων στις οποίες οι μαθητές τείνουν να παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά – Πρακτικές εισηγήσεις

1. Βελτίωση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων- Υπό Έμφαση Στόχος του ΥΠΠ Η προσπάθεια για βελτίωση επικεντρώνεται σε: Επίπεδο σχολικής μονάδας Επίπεδο τάξης-εκπαιδευτικού Επίπεδο συνεργασίας με εξωτερικούς φορείς Εμφάσεις: Ανάπτυξη αναλόγου κλίματος και κουλτούρας μέσα στη σχολική μονάδα Ποιότητα διδασκαλίας Ποσότητα Διδασκαλίας

2. Βελτίωση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων στα Μαθηματικά Βασικές Αρχές - Αναλυτικό Πρόγραμμα Τα Μαθηματικά είναι πολύ περισσότερο από την εκμάθηση διαδικασιών ρουτίνας. Είναι σκέψη. Adding It Up (Kilpatrick, Swafford and Findell, 2001)

Έμφαση στην εννοιολογική κατανόηση

Έμφαση στην ανάπτυξη της Κριτικής και της Δημιουργικής σκέψης Κριτική Σκέψη-Συγκλίνουσα Σκέψη Είναι ένας τρόπος σκέψης που χρησιμοποιείται για την επίλυση προβλημάτων που επιδέχονται μία μόνο απάντηση. Η σκέψη οδηγείται σε μια λύση, με δομημένους – προκαθορισμένους τρόπους που στηρίζονται στη λογική και συνήθως τα αποτελέσματα είναι κατά κάποιον τρόπο προκαθορισμένα.

Έμφαση στην ανάπτυξη της Κριτικής και της Δημιουργικής σκέψης Δημιουργική Σκέψη- Αποκλίνουσα Σκέψη Είναι ένας τρόπος σκέψης που ακολουθεί ασυνήθιστες διαδικασίες Τα αποτελέσματα τα οποία προκύπτουν δε θα μπορούσαμε να τα εντάξουμε στην κατηγορία των αναμενόμενων Το άτομο απομακρύνει τη σκέψη από τις γνωστές και συνηθισμένες απαντήσεις Κριτήρια Αξιολόγησης Δημιουργικής Σκέψης: Πνευματική ευχέρεια: Ποσότητα ιδεών Πνευματική ευελιξία: Διαφορετικά είδη ιδεών Πρωτοτυπία: Σπανιότητα ιδεών

Παράδειγμα Δημιουργικής Σκέψης Να ενώσεις και τις 9 τελείες με τέσσερις ευθείες γραμμές, χωρίς να σηκώνεις το μολύβι από το χαρτί

Παράδειγμα Δημιουργικής Σκέψης Το πρόβλημα των ξανθών μαλλιών Ύστερα από χρόνια συναντώνται δυο συμμαθητές που είχαν ιδιαίτερη αγάπη προς τα μαθηματικά και διεξάγεται ο πιο κάτω διάλογος. Πυθαγόρας: Παντρεύτηκες; Έχεις παιδιά; Πόσα; Ποιας ηλικίας; Υπατία: Ναι, τρία, και το γινόμενο των ηλικιών τους είναι 36. Πυθαγόρας: Δεν μπορώ να βρω τις ηλικίες τους, τα δεδομένα είναι ελλιπή. Υπατία: Σωστά, και αν σου πω ότι το άθροισμα των τριών αριθμών είναι το ίδιο με τον αριθμό του σπιτιού σου; Πυθαγόρας: Ούτε και τώρα μπορούν να προσδιοριστούν οι τρεις ηλικίες. Υπατία: Μπράβο! Σε πληροφορώ λοιπόν ότι το μεγαλύτερο έχει ξανθά μαλλιά! Πυθαγόρας: Τώρα ναι, μπορώ να σου πω τις ηλικίες των παιδιών σου χωρίς αμφιβολία. Και τις λέει…

Διδασκαλία που να ανταποκρίνεται στα διάφορα στυλ μάθησης Κάθε άτομο έχει το δικό του στυλ μάθησης και κάθε μαθητής έχει τα δικά του δυνατά σημεία Κανένα στυλ μάθησης δεν είναι καλύτερο ή χειρότερο από το άλλο Ο Einstein, o Churchill και o Edison είχαν στυλ μάθησης που δεν ταίριαζαν με το στυλ του σχολείου Τα σχολεία , ακόμα και σήμερα πολλές φορές λειτουργούν λες και όλοι οι άνθρωποι είναι πανομοιότυποι Αυτό είναι ίσως ένα από τα σημαντικότερα αίτια αποτυχίας στο σχολείο

Δυνατότητα στον μαθητή για αυτορρύθμιση της δικής του μάθησης Τι νομίζω εγώ   giouliblog.blogspot.com/2012/02/blog-post_20.html

Ενσωμάτωση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Να δίνουν πρόσθετη αξία στη διδασκαλία Όχι μόνο γιατί μπορούμε να κάνουμε με καλύτερο τρόπο κάποια πράγματα, αλλά γιατί μπορούμε να κάνουμε καλύτερα πράγματα

Συντρέχουσα, Διαμορφωτική Αξιολόγηση και Αναστοχασμός ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Καταγραφή π.χ. Εννοιολογικοί χάρτες Εκθέσεις Αναστοχασμός Πορτφόλιο Δείγμα εργασιών Αυτοαξιολόγηση Ερώτηση Διαγνωστικές Ανοικτές, Κλειστές

Τροφή για σκέψη και αφετηρία για περαιτέρω προβληματισμό. 3. Βελτίωση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων στα Μαθηματικά -Τύποι ασκήσεων στις οποίες οι μαθητές τείνουν να παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά Αποτελέσματα Πιλοτικής Φάσης ΤΙΜSS Tα αποτελέσματα δεν έχουν προκύψει μέσα από εξειδικευμένες στατιστικές αναλύσεις. Τροφή για σκέψη και αφετηρία για περαιτέρω προβληματισμό.

3. Βελτίωση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων στα Μαθηματικά -Τύποι ασκήσεων στις οποίες οι μαθητές τείνουν να παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά Επεξήγηση/αιτιολόγηση Ερμηνεία πληροφοριών από εκτενές κείμενο/πολλαπλές ερωτήσεις Πολλαπλές αναπαραστάσεις Μετασχηματισμοί αναπαραστάσεων Ερμηνεία δεδομένων

1. Επεξήγηση/ αιτιολόγηση Κατανόηση του προβλήματος Επιμονή στη χρήση κατάλληλης ορολογίας Οικοδόμηση λογικών ισχυρισμών Διατύπωση επιχειρημάτων για υιοθέτηση ή απόρριψη μιας λύσης Έλεγχος των επιχειρημάτων των άλλων παιδιών Υποβολή διευκρινιστικών ερωτήσεων Χρήση αντιπαραδειγμάτων Ακριβείς και ολοκληρωμένες επεξηγήσεις

1.Επεξήγηση/Αιτιολόγηση (Γ΄ τάξη, Μέρος 3, Ενότητα 5, σ. 12) (Δ΄ τάξη, Μέρος 2, Ενότητα 4, σ. 40)

2. Ερμηνεία πληροφοριών από εκτενές κείμενο/πολλαπλές ερωτήσεις Παροχή ικανοποιητικού χρόνου στους μαθητές για προσεκτική μελέτη του προβλήματος Ανάπτυξη στρατηγικών ανάγνωσης –κατανόησης του προβλήματος π.χ. υπογράμμιση ή κύκλωση σημαντικών πληροφοριών Διατύπωση του προβλήματος με δικά τους λόγια Διατύπωση του ιδίου προβλήματος με μικρότερους αριθμούς Εντοπισμός ερωτημάτων Επεξήγηση του προβλήματος στους συμμαθητές τους Ανάγνωση κατανόηση του προβλήματος στα πλαίσια της ομάδας Ενθάρρυνση για ανάπτυξη στρατηγικών για συλλογή,ταξινόμιση δεδομένων π.χ. κατασκευή πίνακα, κάνω σχέδιο κ.λ.π.

2.Ερμηνεία πληροφοριών από εκτενές κείμενο/Πολλαπλές ερωτήσεις 2.Ερμηνεία πληροφοριών από εκτενές κείμενο/Πολλαπλές ερωτήσεις (Γ΄ τάξη, Μέρος 2, Ενότητα 3, σ. 15) (Δ΄ τάξη, Μέρος 1, Ενότητα 1, σ. 39)

3. Πολλαπλές αναπαραστάσεις 4. Μετασχηματισμός αναπαραστάσεων 3. Πολλαπλές αναπαραστάσεις 4. Μετασχηματισμός αναπαραστάσεων Επαφή μαθητών με ποικιλία αναπαραστάσεων κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας Παρουσίαση του ίδιου θέματος με πολλαπλές αναπαραστάσεις Μετάβαση από μια μορφή αναπαράστασης σε άλλη Κατασκευή αναπαραστάσεων που διευκολύνουν τη λύση του προβλήματος Επιλογή της καταλληλότερης αναπαράστασης ανάλογα με την περίπτωση π.χ. χρήση διαγραμμάτων, πίνακες, γραφικές παραστάσεις κ.λ.π.

3. Πολλαπλές αναπαραστάσεις (Γ΄ τάξη, Μέρος 6, Ενότητα 12, σ. 63) (Β΄ τάξη, Μέρος 6, Ενότητα 12, σ. 68)

4. Μετασχηματισμός αναπαραστάσεων (Γ΄ τάξη, Μέρος 6, Ενότητα 12, σ. 68) (Δ΄ τάξη, Μέρος 2, Ενότητα 6, σ. 115)

5. Ερμηνεία Δεδομένων Συλλογή και οργάνωση δεδομένων και πληροφοριών Αξιολόγηση, επεξεργασία, ερμηνεία δεδομένων Διατύπωση υποθέσεων Ανακάλυψη κανονικοτήτων, μοτίβων, σχέσεων Εξαγωγή συμπερασμάτων-γενικεύσεις Διεξαγωγή μικρών ερευνών, ερμηνεία και παρουσίαση αποτελεσμάτων

Δ’ τάξη, Μέρος 1, Ενότητα 1,σελ.44 5. Ερμηνεία Δεδομένων Δ’ τάξη, Μέρος 1, Ενότητα 1,σελ.44 (Τάξη Β΄, Μέρος 3, Ενότητα 6,, σελ. 42-43)

Ένας καλά αναπτυγμένος νους, ένα πάθος για μάθηση, Να θυμάστε: Αν διδάσκουμε σήμερα όπως διδάσκαμε χτες Θα στερήσουμε τα παιδιά μας από το αύριο Ένας καλά αναπτυγμένος νους, ένα πάθος για μάθηση, και η ικανότητα εφαρμογής της γνώσης είναι τα νέα κλειδιά για το μέλλον.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!